سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>مامان چرا نماز نمی خونیم ما که مسلمونیم!!

پسر 8ساله حال مجری لاابالی BBC راگرفت  

 

 

«فرناز-ق» که چند سالی است به همراه همسرش «سینا-م» به لندن رفته، پیش از فرار از کشور با روزنامه های زنجیره ای زن، نشاط، توس، عصر آزادگان، هم میهن، حیات نو، و یاس نو همکاری داشت و سپس به تیم همکاران سایت ضد انقلابی اورنت پیوست و سرانجام از شبکه بی بی سی سردرآورد

همکار فراری نشریات زنجیره ای که در انگلستان اقامت دارد و با شبکه بی بی سی همکاری می کند، از پرسش های فرزندش مبنی بر اینکه «مگه ما مسلمان نیستیم، چرا نماز نمی خوانیم و برخی چیزها را می خوریم؟» ابراز نگرانی و کلافگی کرد.
«فرناز-ق» که چند سالی است به همراه همسرش «سینا-م» به لندن رفته، پیش از فرار از کشور با روزنامه های زنجیره ای زن، نشاط، توس، عصر آزادگان، هم میهن، حیات نو، و یاس نو همکاری داشت و سپس به تیم همکاران سایت ضد انقلابی اورنت پیوست و سرانجام از شبکه بی بی سی سردرآورد.
وی در وبلاگ خود به ماجرای دبستان رفتن پسر 8 ساله اش «مانی» و حرف های عجیبی که می گوید اشاره می کند و می نویسد: مدرسه مانی رو باز دارم عوض می کنم، خودم هم عذاب وجدان دارم که بچه رو دایم آلاخون و والاخون کنم. مدرسه ای که این یه ماهه گذشته میرفت، در سایت وزارت آموزش و پرورش بریتانیا، مدرسه عالی و نمونه است. خب طبیعتاً من هم بسیار خوشحال شدم وقتی شهرداری این مدرسه رو به مانی داد، اما متأسفانه مشکل وقتی شروع شد که مدرسه رو دیدم. 98 درصد بچه های مدرسه از خانه های اطراف می آیند که متعلق به شهرداری است و در اختیار پناهندگان سومالیایی و سودانی. که البته من به هیچ عنوان با هیچ کدوم از این ها مشکلی نداشتم، مسئله اینه که مدرسه در کل، مدرسه اسلامی شده. برای عید فطر تعطیل بود، بعدش هم در اولین نامه ای که از مدرسه اومد، عید رو مدیر مسلمان مدرسه به همه تبریک گفت. به شدت یاد و خاطره مدارس رو در خاک پاک ایران برام زنده کرد.
وی می نویسد: از این گذشته مانی شروع کرد که ما اینو نمی خوریم مسلمونیم، اونو نمی خوریم مسلمونیم، چرا نماز نمی خونیم ما که مسلمونیم، که دیگه یه کم ترسیدیم از بحران هویت و هویت اسلامی و این حرفها. برای همین پام رو کردم توی یک کفش که نمی خوام بچه ام به اینجا بره.
همکار نشریات زنجیره ای و شبکه بی بی سی در پایان می نویسد: جالب اینجاست مدرسه دیگه ای که بالاخره به مانی جا داده، مدرسه ای است متعلق به کلیسای انگلیکن. البته من بلافاصله بعد از اینکه جا دادند، بهشون اطلاع دادم که خانواده ما کلا به هیچ کلیسایی رفت و آمد ندارند. گمون نکنم خیلی خوششون بیاد اما شهرداری می گه، بنا به قوانین مجبورن بچه هایی که دین و ایمون مشخصی ندارند رو هم بپذیرند و اجباری نیست که بچه ها در کلاس شعائر مذهبی شرکت کنند. اگه غیر از این باشه این بار درش میارم می ذارمش این مدرسه ژاپنیه پشت خونمون؛ خلاص!
یادآور می شود چند سال پیش خاویر سولانا مسئول وقت سیاست خارجه اتحادیه اروپا تصریح کرده بود: ما باید شیوه مسالمت و گفت وگو و عقلانیت را در برابر ایران و جهان اسلام پیشه کنیم و این اندیشه همزیستی را با 13 میلیون مسلمانی که در اروپازندگی می کنند شروع کنیم. از خانه خویش وگرنه با مشکلات بسیار جدی روبرو خواهیم شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد