سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>همه اخبار و نظرات درباره محاکمه آقازاده رفسنجانی:

پرونده ارتباطات پنهانی هاشمی با بیگانگان از سال 73  

 

 

پرونده ارتباطات پنهانی هاشمی با بیگانگان از سال 73 در وزارت اطلاعات تشکیل شد،نماینده دنا و بویر احمد در مجلس با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید بدون هیچ ملاحظه‌ای به جرم مهدی هاشمی رسیدگی کند، گفت: از حدود سال‌های 72 و 73 پرونده وی مبنی بر ارتباط با بیگانگان در وزارت اطلاعات تشکیل شده است.

مرثیه سرایی بی‌بی‌سی فارسی برای تبرئه مهدی هاشمی

بی بی سی فارسی در گزارشی با عنوان "افزایش فشارها برای برخورد قضایی با مهدی هاشمی در ایران "، اتهامات مهدی هاشمی را به "استفاده از اموال عمومی برای فعالیت انتخاباتی " کاهش داد.

این سایت عنوان کرد که "مهدی هاشمی در جریان دادگاه های دسته جمعی متهمان وقایع پس از انتخابات سال گذشته ایران، بر پایه اقرار دیگران، متهم شده بود که با استفاده از اموال عمومی فعالیت انتخاباتی داشته و از جمله علیه محمود احمدی نژاد و عملکرد دولت او تبلیغ کرده است. "

بی بی سی با بیان اینکه "یکی از کسانی که در دادگاه علیه آقای هاشمی سخن گفت، حمزه کرمی، مدیر سایت جمهوریت بود "، ادعا کرد که کرمی گفته "تحت فشار و شکنجه آن سخنان را گفته است. "

رسانه دولتی انگلیس با نقل این جمله از حمزه کرمی که سندی را هم برای آن ارائه نکرد، عملا اتهاماتی را که درباره مهدی هاشمی مطرح شده، "بی مبنا " دانست و پسر دوم آقای هاشمی را پیش از ورود به ایران تبرئه کرد.

این سایت در پایان، خروج مهدی هاشمی از کشور را تنها "یک ماموریت کاری " دانست: مهدی هاشمی چند ماه پس از انتخابات و در شرایطی که فشارها برای احضار و بازداشت او افزایش یافته بود، در قالب مأموریتی برای سرکشی به بعضی واحدهای خارج از کشور دانشگاه آزاد از ایران خارج شد و هنوز باز نگشته است.

"کاری و کوتاه بودن " خروج مهدی هاشمی از کشور را ابتدا دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد و در روزهای اولیه سکونت پسر آقای هاشمی در لندن مطرح کرد، اما پس از طولانی شدن سفر وی، این هیئت حاضر به تایید مجدد اطلاعیه خود نشد و برخلاف بی بی سی ترجیح داد، در این باره سکوت کند.

اقدامات مهدی هاشمی "جرائمی نابخشودنی " است

محمد‌اسماعیل کوثری نایب ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس : اگر مهدی هاشمی به کشور بازگردد، به دلیل تخلفات مشهودی که داشته، دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و به‌ویژه قضایی موظف هستند که در چارچوب قانون با وی برخورد کنند.

وی با تأکید بر اینکه اقداماتی که مهدی هاشمی انجام داده، جرائمی نابخشودنی است، تصریح‌کرد: به دلیل همین جرائم، قوه قضائیه که مسئول رسیدگی به اتهامات وی است، باید محکم و قاطع این موضوع را دنبال کند.
"در درجه اول هم دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و در نهایت در چارچوب قانون به شدت با وی برخورد کنند. "

قوه قضائیه باید با افرادی که تخلفات مشهود مهدی هاشمی را منکر می‌شوند، نیز برخورد

* هاشمی رفسنجانی: مهدی خیالش از پرونده‌هایش راحت "راحت " است
مهدی دائما می‌خواهد بیاید ولی من به او می‌گویم نیاید و کارهایش را انجام بدهد، مهدی نیز هر وقت که لازم باشد می‌آید. الان هم رفته است دکترا ثبت نام کرده است و قرار است رساله‌اش را در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور بگذراند.

تاثیر‌گذاری‌ "خستگی‌ " بر روند تصمیم‌گیری‌های مجلس
یکی از نمایندگان مجلس در خصوص پشنهاد مطرح شده از سوی وی که در صحن مجلس رأی نیاورد، در خصوص علت عدم رأی آوردن پیشنهادش به خبرنگار فارس گفت: "چون نمایندگان در جلسه عصر امروز مجلس خسته بودند! به این پیشنهاد رأی ندادند.

* مهدی هاشمی ساعت بازگشت به کشور را اعلام کند تا موج‌ خروشان مردم را ببیند
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: مهدی هاشمی ساعت دقیق بازگشت خود را اعلام کند تا موج خروشان ملت انقلابی ایران را مشاهده کند.
 

قانون برای همه یکسان است مهدی‌هاشمی "مستثنی " نیست
داریوش قنبری گفت که قوه قضائیه باید به اتهامات مطرح شده درباره مهدی هاشمی رسیدگی و نتایج آن را به افکار عمومی ارائه دهد، قانون برای همه یکسان است و مهدی هاشمی از این قاعده مستثنی نیست.
 

* اگر اتهاماتی به مهدی هاشمی وارد باشد دستگاه قضا قطعا رسیدگی خواهد کرد
رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: اگر به مهدی هاشمی اتهاماتی وارد باشد، قطعا قوه قضائیه آنرا بررسی خواهد کرد و ما تردیدی در این خصوص نداریم.
 

برداشت 2 میلیارد تومانی از بیت‌المال؛ پولشویی و انتشار شب‌نامه‌های تحریک‌آمیز
یکی از نزدیکان مهدی هاشمی در جریان فتنه‌ 88 از اقدامات وی در برداشت 2 میلیاردتومانی از بیت‌المال به نفع پدرش، پولشویی‌های مکرر و همچنین انتشار و توزیع شب‌نامه‌های تحریک‌ آمیز علیه نظام پرده برداشت.
 

پرونده ارتباطات پنهانی هاشمی با بیگانگان از سال 73 در وزارت اطلاعات تشکیل شد نماینده دنا و بویر احمد در مجلس با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید بدون هیچ ملاحظه‌ای به جرم مهدی هاشمی رسیدگی کند، گفت: از حدود سال‌های 72 و 73 پرونده وی مبنی بر ارتباط با بیگانگان در وزارت اطلاعات تشکیل شده است.
 

دستگاه قضایی با آقازاده هاشمی رفسنجانی مسامحه نکند
عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه قانون برای همه یکسان است، گفت: قوه‌ قضائیه باید طبق قانون اتهامات مهدی هاشمی را بررسی کند.
 

اغماض در اجرای عدالت ریشه اعتماد به نظام قضایی را می‌خشکاند

دکتر علی رضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب  و نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: قوه قضائیه باید با مهدی هاشمی مانند دیگر متهمین برخورد کند.
 

پرونده مهدی هاشمی باید به دور از وابستگی خانوادگی رسیدگی شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا اسلامیان، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»با اشاره به تقلای بازگشت مهدی هاشمی به کشور و سناریوی جریان فتنه، بیان داشت: قوه قضائیه باید با مهدی هاشمی بدون در نظر گرفتن وابستگی‌ وی به خانواده‌ای شناخته شده، برخوردی عادلانه و به دور از محاسبات خاص داشته باشد.

وی در همین زمینه اضافه کرد: باید طبق مقررات و عدالت اسلامی و به ‌عنوان شخصی معمولی با مهدی هاشمی برخورد شود، لذا چنین توقعی وجود دارد. 

قوه قضائیه باید ارتباط مهدی هاشمی با شخصیت‌ها و آقازاده بودن وی را نادیده گرفته و به پرونده او بدون تندروی و کندروی رسیدگی کند و اینکه وی جرم انجام نداده و یا در نظر نگرفتن برخی جرم‌های وی نباید صورت گیرد، چراکه وی باید شهروندی متعارف محسوب شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
سامان یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:24

سلام
خسته نباشد وبلاگ خوبی دارید.
دوست عزیز « مجله میهن » جامع ترین مجله ایرانیان هر روزه با بهترین مطالب جالب؛ علمی، پزشکی،رباتیک،رایانه،فناوری و ... در خدمت تمام فارسی زبانان دنیاست، پس شما هم به ما بپیوندید. اگر مجله ما را پسندیدید حتماً به دوستانتان معرفی کنید.
متشکرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد