سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>تحلیلی بر پاور پوینت فتنه//مطالبی که فتنه گران، خود منتشر کردن

تحلیلی بر پاور پوینت فتنه//مطالبی که فتنه گران، خود منتشر کردند(2)  

نقش و اقدامات هاشمی رفسنجانی در حوادث فتنه  

 

 

 در این متن منتشر شده ،هدف و استراتژی هاشمی رفسنجانی دقیقا منطبق با اهداف جریان هتاک و برانداز و در ابعاد کوتاه و بلند مدت ذکر شده که خوب است این فرصت محلی برای پاسخگویی وی نسبت به این مطالب باشد

 2-8: نقش و اقدامات هاشمی رفسنجانی در حوادث فتنه

آنچه از نقش هاشمی رفسنجانی در وقایع سال 88 و تحرکات وی در سال 87 می‌توان دریافت چیزی جز تعیین استراتژی‌ها و راهبردها و به کار بردن تاکتیک‌هایی برای رسیدن به اهداف خود نیست. در این متن منتشر شده ،هدف و استراتژی هاشمی رفسنجانی دقیقا منطبق با اهداف جریان هتاک و برانداز و در ابعاد کوتاه و بلند مدت ذکر شده که خوب است این فرصت محلی برای پاسخگویی وی نسبت به این مطالب باشد.همگان در دایره نظام وانقلاب اسلامی خشنود خواهند شد که وی این اهداف را نفی کرده و به پیوستگی با خط انقلاب و رهبری تاکید کند. توضیحات وی می‌تواند روشنگری کرده و فضا را از ابهام خالی نماید.در متن آمده است:

"نقش هاشمی هدف : بسط قدرت و اعمال حاکمیت و ایفای نقش مطلق در کشور استراتژی بعد از انتخابات قبل از انتخابات استراتژی 2 : ایجاد وحدت میان اصلاح طلبان استراتژی 3 : ایجاد بی ثباتی و عدم استقرار اوضاع در کشور برای وادار کردن حکومت به پناه آوردن به هاشمی برای رسیدن به هدف تاکتیک اول : اطمینان یافتن ازپیروزی قطعی احمدی نژاد و شلوغ کردن فضای اصولگرایان ( با انتشار نامه ) تاکتیک دوم : عدم مشروعیت دولت احمدی نژادو زمینه سازی اغتشاش واجرای آن توسط منسوبین درجه یک و ابطال انتخابات تاکتیک سوم : طرح حکمیت تاکتیک اول : تلاش جهت ایجاد وحدت میان اصلاح طلبان در مورد کاندیداتوری خاتمی تاکتیک دوم : شکست تاکتیک اول و پیگیری تمرکز اصلاح طلبان در مورد آمدن میرحسین تاکتیک چهارم : ایجاد فشارجهت تشکیل دولت ائتلافی از طریق رایزنی با مجلس استراتژی 1 : ایجاد انشقاق در میان اصولگرایان تاکتیک اول : طرح دولت صالح با ریاست ناطق یا روحانی تاکتیک دوم : طرح دولت وحدت ملی ( جشن سی امین سالگرد تشکیل مجلس ) تاکتیک سوم : طرح دولت ائتلافی ( قالیباف، لاریحانی و رضایی ) تاکتیک پنجم : پیگیری عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور در مجلس "

ابطحی: هاشمی رفسنجانی با حمایت مالی موسوی را هدایت کرد . هر دو به یک چیزی اندیشیدند [ خاتمی و هاشمی ] . یک اصلاح طلب رئیس جمهور شود تا رهبری در جامعه قدرت مطلق نباشد به هر قیمتی.

حسین مرعشی : در جلسه ای که با آقای هاشمی داشتیم ، ایشان به ما تکلیف کرد که باید زیر بیرق موسوی بروید . امسال من یک جهاد و رسالت دارم، وآن هم برداشتن احمدی نژاد است.

 ابطحی : آقای هاشمی رفسنجانی و مهدی از قول پدرش به سختی معتقد بودند که آقا همچنان طرفدار احمدی نژاد است ولی باید آنقدر فشار آورد که یا آقا از احمدی نژاد دست بکشند و یا فضا به گونه ای باشد که آقا جرأت نکنند از احمدی نژاد حمایت نمایند.بیت هاشمی رفسنجانی از خودش تا فرزندانش و همسرش فشار اصلی را داشتند که احمدی نژاد رأی نیاورد . نظریه هاشمی این بودکه هر کس که می تواند احمدی نژاد را به زمین بزند باید مورد حمایت قرار گیرد . هیچ شرطی هم نداشت . تمام سرمایه مالی این کار را هم متقبل شده بود

موسوی خوئینی ها: مجمع روحانیون مبارز نباید موضع خود را جلوتر از آقای هاشمی اعلام کند و همواره باید پشت سر ایشان و به آرامی حرکت کند

ابطحی : مهدی هاشمی : در چند ماه آینده ما انتخابات ریاست مجلس خبرگان داریم و باید دست به عصا برویم تا پدرم رئیس مجلس خبرگان شود . همه چیز مملکت به آنجا مربوط است اگر پدرم رئیس نباشد و اتفاقی بیفتند مملکت از دست می رود استنباط همه بر این است که آقای هاشمی رفسنجانی از اهرم ریاست مجلس خبرگان برای تغییر رهبری و یا حداقل رهبری آینده قصد استفاده دارد . مهدی هاشمی بخصوص همیشه نیش سخنانش به رهبری است . رسماً در جلسه ای که در حرم امام بود می گفت رو کم کنی خوبی از آقا شد بنا به گفته فرزندشان [ مهدی هاشمی ] پیغام آقای هاشمی به اوباما بوده است که تا قبل از انتخابات ایران ، با ایران وارد مذاکره نشوند .

 3-8: هماهنگی‌های جریان فتنه با دشمنان خارجی و بیگانه

موضوع هماهنگی‌ها و ارتباطات حلقه‌های فتنه‌گران در طول زمان برپایی غائله فتنه، پیش و حتی مدت‌ها پس از آن با شبکه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی - که البته به طور غیر علنی وابستگی به سرویس‌های بیگانه دارند- و حتی در علن ارتباط گیری‌ها با سرویس‌های بیگانه و دشمن از جمله موارد ملموس و قابل بررسی در جریان فتنه بوده است .متن منتشر شده نام عده‌ای از حلقه‌های فتنه‌گران با کشورهای بیگانه و متخاصم را برده که خوب است این افراد نسبت به چگونگی این ارتباطات و احیانا ارائه توضیحات تکمیلی به افکار عمومی واکنش نشان داده و نحوه این مراودات و نتایج آن‌ها را بیان کنند.در این متن در رابطه با برخی از افراد و نحوه ارتباط آنان آمده است:

حلقه کروبی
تقی کروبی ( انگلیس و امارات ) عطاء ا … مهاجرانی ( انگلیس ) هنگامه شهیدی ( انگلیس ) جمیله کدیور ( انگلیس ) ابطحی ( عربی و غرب ) فیاض زاهد ( انگلیس ) نوری شاهرودی ( عربی ) شیرین عبادی ( غرب = آمریکا )

حلقه خاتمی
محمد خاتمی ( غرب،آمریکا وعربی ) محمد رضا خاتمی ( انگلیس ) صادق خرازی ( غرب و آمریکا ) امین زاده ( غرب ) البرزی ( غرب و آمریکا ) خوشرو ( غرب ) ابطحی ( عربی - غرب ) مهاجرانی ( انگلیس ) علی خاتمی ( غرب ) هادیان ( آمریکا ) سمتی ( آمریکا ) عطریانفر ( آمریکا ) بهزاد نبوی ( غرب و آمریکا ) سراج الدین موسوی ( آمریکا ) دختران خاتمی ( انگلیس ) علی طباطبایی اردکانی ( غرب ) ( داماد تاجزاده )

حلقه هاشمی
مهدی هاشمی ( عربی-غرب ) فائزه هاشمی ( انگلیس-غرب ) محسن هاشمی ( عربی-غرب ) کرباسچی ( غرب ) یاسر هاشمی ( عربی-غرب ) حسین مرعشی ( غرب ) فاطمه هاشمی ( اروپا ) نوری شاهرودی ( عربی ) محمد هاشمی ( آمریکا ) عطریانفر ( آمریکا )

حلقه موسوی که علاوه بر حلقه خاتمی به طور کامل در اختیار موسوی قرار گرفت عبارت است از:
شاهپور کاظمی ( غرب ) سارا موسوی ( انگلیس ) ابوالفضل فاتح ( انگلیس )

ابراهیم یزدی در گفتگو با جمعی از اعضای حزب منحله مشارکت :برای اینکه به حاکمیت فشار آورید شرط آن برگزاری انتخابات تحت نظارت بین المللی است . اگر می خواهید این فرایند اصلاح طلبی یا زایمان، طبیعی و سالم باشد چاره ای ندارید جز اینکه مطرح کنید نظارت بین المللی می خواهیم … بگوئید ما به این گروهی که انتخابات را برگزار می کنند اطمینان نداریم …انتخابات پیش رو با گذشته متفاوت است . در شرایط سیاسی و آرایش نیروهای فعلی، با استراتژی قبل اگر شرکت کنید موفق نمی شوید.

 خاتمی : برای پیروزی در انتخابات نیاز به یک شوک اجتماعی داریم . علاوه بر آن به شوک خارجی هم نیاز داریم .

مجید انصاری : ارسال بیانیه تند شماره سه مجمع روحانیون به شبکه بی‌بی‌سی فارسی به منظور انتشار به شکل زیر نویس با ادعای اینکه با توجه به اینکه شبکه‌های داخلی و سایت‌ها فیلتر هستند باید از شبکه‌های خارجی بهره جست .

کیان تاج بخش : زمانی که آقای خاتمی در نیویورک بود موفق شدم جلسه خصوصی شام با حضور آقای سروس تدارک ببینم . آقایان ظریف، ریختر و نایر هم بودند . ایشان چیزی در مورد صحبت های انجام شده نگفت

سفارت انگلیس از تمام کارکنان محلی دعوت کرد تا به صورت فعال در صحنه نا آرامی ها و اغتشاشات خیابانی تهران حاضر شده و نسبت به جمع آوری خبر و نیز تهیه عکس و فیلم اقدام نمایند . خانواده های کارمندان سفارت انگلیس از 10 روز گذشته ( در مقطع نا آرامی ها ) جمهوری اسلامی ایران را بدلیل نا امنی ترک کرده اند . سفارت انگلیس از سایر نمایندگی های خارجی غربی در خواست کرده تا در هنگام فرار تظاهرکنندگان ،با بازگذاشتن درب سفارت به آنها پناه بدهند . سفارت انگلیس از مراکز نمایندگی های خارجی درخواست دارو و برای مجروحین کرده بود . سایر کشورهای خارجی نیز عوامل خود را در اغتشاشات اخیر کشور به منظور جمع آوری اخبار و هدایت اغتشاشات فعال نموده بودند.

 میرحسین موسوی شنبه شب (30 فروردین ) در دفتر روزنامه دولتی اطلاعات با 2 تن از اعضای نهضت آزادی جلسه برگزار کرد . هرچند پیش از این و در تاریخ 23 فروردین میر حسین موسوی با 3 نفر از اعضای نهضت آزادی و جبهه ملی ( یکی از افراد عبدالعلی بازرگان بود ) جلسه ای محرمانه برپا کرده وبه تبادل نظر با این افراد پرداخت، اما جلسه محرمانه شنبه شب با غلامعباس توسلی و عزت ا … سحابی که از سوی محمود دعایی و برخی سران سازمان مجاهدین و حزب مشارکت مشایعت می شدند،محتوایی دیگر داشت . میرحسین موسوی دراین جلسه به تعریف و تمجید از فعالیت های نهضت آزادی د رقبل و بعد از انقلاب پرداخت وی دراین محفل فعالیت های نهضت آزادی را در راستای آرمان های انقلاب دانست و به همین خاطر از آنان قدردانی کرد . در این جلسه اعضای سازمان و مشارکت هم تعابیری از میر حسین موسوی و ضرورت حمایت از وی را مطرح کردند و به نوعی دیدگاه های نهضت آزادی و خود را همپوشان با باورهای میرحسین موسوی و ضرورت حمایت از وی را مطرح کردند … میرحسین در ادامه خواستار حمایت نهضت آزادی از خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری شد . محمد توسلی : … در زمینه انتخابات گفت و گوهایی هم با سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و هم جبهه مشارکت داشته ایم ولی این گفت و گوها محدود بوده است . … وجه اشتراک ما با بقیه اصلاح طلبان در این است که همه در شرایط کنونی بر یک نامزد واحد تأکید می کنیم واین را یک ضرورت برای پیروزی اصلاح طلبان می دانیم

خاتمی: گزارش خاتمی از سفر به عربستان و دیدارهای خصوصی وی با ملک عبد الله و تعریف ملک عبد الله از وی و هاشمی . در آن جلسه ملک عبد الله به شدت از اوضاع سیاسی ایران انتقاد می نماید.

 4-8: تعبیه اهرم فشار به نظام اسلامی از طریق ساماندهی اغتشاشات

یکی از شگردهای متخذ از انقلاب های مخملین، فشار سیاسی به نظام‌ها از طریق پیاده نظام مردمی و غبار آلود ساختن فضا از طریق ایراد شبهات به بدنه مردم برای جذب آنان و به کارگیری آنان در این مسیر بوده است. متن منتشر شده حاکی از اهتمام فراوان و علاقه حداکثری سران و حامیان جریان فتنه به بهره‌گیری از این ظرفیت برای پیاده سازی اهداف شوم علیه نظام اسلامی است. امری که همه مردم ایران و حتی مردم سراسر جهان - که با حمایت رسانه‌ای رسانه‌های صهیونیستی از جریان فتنه در جریان حوادث داخلی سال 88 ایران قرار گرفتند - به وضوح در کف خیابان‌ها آن را مشاهده کردند که حتی اگر هیچ سخنی از مهدی هاشمی یا خاتمی و خوئینی‌ها نیز در نگهداری پیاده نظام و میلیشیا در کف خیابان موجود نمی‌بود، واقعیت حاکی از این اهتمام بود. البته خوب است که سران فتنه، موسوی خوئینی‌ها و دیگر سازمان‌ دهندگان جریان فتنه سخن منتشر شده از خود در فضای مجازی را تکذیب کنند اما هرگز نخواهند توانست اهتمام عینی و عملی خود در اعمال فشار به نظام اسلامی را منکر شوند. تا بدان جا که مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی - مدظله - در نماز جمعه تاریخی 29 خرداد خود - که با حضور خیل عظیم مردمی برپا شد - در این زمینه فرمودند:

"انتخابات براى این است که همه‌ى اختلافها سر صندوق رأى حل و فصل بشود. باید در صندوقهاى رأى معلوم بشود که مردم چى میخواهند، چى نمیخواهند؛ نه در کف خیابانها. اگر قرار باشد بعد از هر انتخاباتى آنهائى که رأى نیاوردند، اردوکشى خیابانى بکنند، طرفدارانشان را بکشند به خیابان؛ بعد آنهائى که رأى آورده‌اند هم، در جواب آنها، اردوکشى کنند، بکشند به خیابان، پس چرا انتخابات انجام گرفت؟ تقصیر مردم چیست؟ این مردمى که خیابان، محل کسب و کار آنهاست، محل رفت و آمد آنهاست، محل زندگى آنهاست، اینها چه گناهى کردند؟ که ما میخواهیم طرفدارهاى خودمان را به رخ آنها بکشیم؛ آن طرف یک جور، این طرف یک جور. براى نفوذىِ تروریست - آن کسى که میخواهد ضربه‌ى تروریستى بزند - مسئله‌ى او مسئله‌ى سیاسى نیست؛ براى او چه چیزى بهتر از پنهان شدن در میان این مردم؛ مردمى که می خواهند راهپیمائى کنند یا تجمع کنند. اگر این تجمعات پوششى براى او درست کند، آنوقت مسئولیتش با کیست؟ الان همین چند نفرى که در این قضایا کشته شدند؛ از مردم عادى، از بسیج، جواب اینها را کى‌ بناست بدهد؟ واکنشهائى که به اینها نشان داده خواهد شد - تو خیابان از شلوغى استفاده کنند، بسیج را ترور کنند، عضو نیروى انتظامى را ترور کنند - که بالاخره واکنشى به وجود خواهد آورد، واکنش احساسى خواهد بود. محاسبه‌ى این واکنشها با کیست؟ زورآزمائى خیابانى بعد از انتخابات کار درستى نیست، بلکه به چالش کشیدن اصل انتخابات و اصل مردم‌سالارى است.

من از همه می خواهم به این روش خاتمه بدهند. این روش، روش درستى نیست. اگر خاتمه ندهند، آنوقت مسئولیت تبعات آن، هرج و مرج آن، به عهده‌ى آنهاست.

 این تصور هم غلط است که بعضى خیال کنند با حرکات خیابانى، یک اهرم فشارى علیه نظام درست میکنند و مسئولین نظام را مجبور میکنند، وادار میکنند تا به عنوان مصلحت، زیر بار تحمیلات آنها بروند. نه، این هم غلط است. اولاً تن دادن به مطالبات غیر قانونى، زیر فشار، خود این، شروع دیکتاتورى است. این اشتباه محاسبه است؛ این محاسبه‌ى غلطى است. عواقبى هم اگر پیدا کند، عواقبش مستقیماً متوجه فرماندهان پشت صحنه خواهد شد. اگر لازم باشد، مردم آنها را هم در نوبت خود و وقت خود خواهند شناخت ".
در متن منتشره در این رابطه آمده است:

 ابطحی : سازماندهی اصلی اغتشاشات و به هم ریختن اوضاع اجتماع معتقدم سه مرحله داشت : یک راس داشت . یک بدنه محرکه داشت یکی هم مردم مختلفی که از جاهای مختلف جمع می شدند یعنی در واقع اون جسم کار . اینا حوادث بعد از انتخابات رو شکل دادند . فرماندهیش خاتمی بود در مرحله اول هاشمی بود در مرحله دوم موسوی خودش بود دکتر روحانی بود به صورت نیمه پنهانی و بعد هم آقای کروبی بهشون اضافه شد . اینا مجموعاً کارهای سیاسی اداره حوادث بعد از انتخابات رو به عهده داشتند .

بعد از پایان انتخابات هم اولین جلسه هماهنگی مسائلی که به آشوبها منجر شد در دفتر... صورت گرفت . ظهر شنبه آقای خاتمی با آقای ... ملاقات داشتند بعد از ظهر شنبه یک جلسه فوق العاده ای مجمع گرفتند توی جلسه فوق العاده مجمع حرفهایی که آقای خاتمی از قول آقای ... زد چند نکته بود یکی اینکه ما در تنفیذ شرکت نمی کنیم یکی هم اینکه ما تا آخر می ایستیم تا رأی ها بازشماری شود . حاج حسن آقا ، بعد از انتخابات فعال بود . مهمترین آن جلسه ای بود که ظهر شنبه به اتفاق آقایان خاتمی و موسوی و ... در دفتر آقای ... برگزار کردند . در آن جلسه آقای موسوی از آنها خواسته بود که او را تنها نگذارند . در همان جلسه تصویب شده بود که سازمانهای دیگر هم برای تجدید انتخابات بیانیه بدهند . در همان جلسه تصویب کرده بودند که آقایان خمینی ، خاتمی ، موسوی و ... در جلسه تنفیذ رأی آقای دکتر احمدی نژاد شرکت نکنند.

 رمضان زاده : در جلسه 23/3/88 بحث درخواست تجمع برای طرفداران مهندس موسوی،ایجاد جبهه مقاومت مدنی،تشکیل جبهه مقاومت نخبگان،تحقیر طرفداران احمدی نژاد در جشن پیروزی در انتخابات واستفاده ازعکس موسوی توسط طرفداران مطرح شد

ابطحی : تحلیل مرکز تحقیقات استراتژیک ( مجمع تشخیص مصلحت ) این بود که آقای خامنه ای فقط با ریختن مردم در خیابان ها خواهد ترسید . همچنین بخش سیاست خارجی مرکز با وجود واعظی ،موسوی و بانک همین استراتژی را به خارج منتقل می کردند که در ایران باید مقاومت کند تا رهبری بترسد و تسلیم شود .( ب ) موسوی خوئینی ها : می بایست از قضیه ابطال انتخابات فراتر برویم و این یک راه جدیدی است و این جمعیت به عنوان بازیکنان این جریان هستند . باید هزینه ها‌ آنقدر بالا برود که حتما انتخابات ابطال شود چون معنی ابطال فراتر از بحث ریاست جمهوری است یعنی حاکمیت را مجبور به عقب نشینی کردیم از مردم می توان خواست به اشکال مختلف به مخالفت های مدنی بپردازند در قدم اول باید انتخابات ابطال و سپس شورای نگهبان عوض شود مهدی هاشمی به امین زاده: پیگیری کنید 120 نفر از اساتید دانشگاه شریف استعفا دهند . موسوی خوئینی ها : رهبری این اعتراض به حاکمیت با مهندس موسوی است . کاری نکنید این قضیه ظرف یک هفته بسته شود اگر مهندس بتواند این حرکت را به روشی آرام اما مستمر تبدیل کند خیلی مفید است .

محمد جواد مظفر : ما دچار یک مشکل هستیم که اگر بخواهیم نرم نرمک و دموکراتیک یا خیلی در چارچوب نظام حرکت کنیم مشکل حل نخواهد شد

زهرا اشراقی : این عین کودتاست . یک انقلاب عظیم مردمی در راه است . قطعا موسوی کوتاه نخواهد آمد . فاطمه کروبی حال که نظام مجلس هشتم را اینگونه رقم زد، ما هم باید به آنها بفهمانیم که در چنین شرایطی قدرت عکس العمل داریم و این توان را داریم که فضا را تند کنیم .

جهانبخش خانجانی: فردا قرار است همه ماشین‌ها با پارچه مشکی بر روی آنتن‌ها و با روشن کردن ضبط ماشین و پخش صدای قرآن در سطح شهر حرکت نمایند، باید جوّی ایجاد نمود تا تکلیف همه چیز معلوم شود .

 حمزه کرمی ( مسئول سایت جمهوریت ): آقای موسوی بیانیه داده و جنگ هنوز ادامه دارد … این کاری که تمام شده نظام قطعاً برای آن هزینه پس می‌دهد یعنی نیروهایش مأیوس می‌شوند، تازه اگر جنگ و درگیری خیابانی نشود؛

ابطحی : "… یونسی گفت که آقای خامنه ای فقط وقتی می ترسد عقب نشینی می کند و به همین دلیل آقای خامنه ای الآن این فضایی که هست یکی دو روز دیگر باید این فضا را نگه داشت که این دیدگاه هاشمی هم بود . " نظام وقتی مشروعیتش را از دست داد، از دست می‌رود . " عرب سرخی : " سازمان حضور آرام و مسالمت آمیز مردم در خیابانها و در اعتراض به روند برگزاری انتخابات و اعلام نتایج آن را تایید می کرد و مکررا بر همه این اجزا تاکید داشت . "

بهزادیان نژاد : طی دستورالعملی از کلیه استان ها می خواهد که حامیان موسوی را به صورت سازماندهی شده از چند شب قبل از انتخابات به خیابان ها بیاورند

ابطحی : به من زنگ زد [ تاج زاده ] و گفت زمینه کاملاً آماده است ما قصد داریم از خیابانها حسابی استفاده کنیم . کسی که به تز نگهداری مردم در خیابانها بسیار اهمیت می داد تاج زاده بود و چون ابزار جوانان ستادها را در اختیار داشت این تز عملیاتی می شد .

جواد امام : (17/3/88 جلسه ستاد موسوی ) به هر طریق ممکن ولو بدون مجوز راهپیمایی از انقلاب تا آزادی را در روز چهار شنبه برگزار کنیم چون مانور قدرت خوب است.

 ابطحی : ستاد اصلاح طلبان اینها همه از قبل برای آوردن آدم توی خیابانها برای این گذاشته بودند که پیش بینی یک طراحی از قبل آماده شده ای برای آن شب داشته باشند . اگر هم پیروز می شدند به عنوان جشن تبدیل می کردند به یک رو کم کنی احمدی نژاد و شلوغ بازی و این حرفها .

اولین بار بود آقای خاتمی به فکر لشکر انسانی برای انتخابات افتاده بود این خیلی مشکوک بود این دفعه اولین بار بود که چهار تا لشکر انسانی درست شد لشکر انسانی که اولی موج سوم بود در این دفعه آقای خاتمی و ستادشان نیرو جمع کردند نیرو به درد شب تظاهرات می خورد

ابطحی : آقای [ سیدمحمد ] خاتمی : باید فضای عمومی شهر و خیابانها را در حال آماده باش نگهداشت که مهندس موسوی بتواند با کمک ماها از این فضا استفاده کند مجمع روحانیون مبارز هم جلسه فوق العاده گذاشت که در آن آقای سیدمحمد خاتمی گفت که در جلسه آقای [ مهندس میرحسین ] موسوی و ...و... قرار گذاشته اند که موسوی را حمایت کنند و موسوی پیام های خودش را منتشر کند و مردم را در خیابان نگهدارد که حتماً تجدید انتخابات و یا حتی تجدید شمارش انتخابات اگر صورت بپذیرد پیروزی مهمی برای ... ، خاتمی و موسوی است .

اعترافات محمد عطریانفر : "… کسی که به تز نگهداری مردم در خیابان‌ها بسیار اهمیت می‌داد تاج زاده بود و چون ابزار جوانان ستادها را در اختیار داشت این تز عملیاتی می‌شد . "

 در جلسه مورخ موسوی خوئینی ها، انصاری و سایرین مطرح کردند : که وظایف کمیته امور روحانیون به شرح ذیل است : تشکیل ستاد اعزام روحانیون جمعیت تبلیغ انتخاباتی مذاکره با علمای سطح اول و دوم حوزه و سایر شهرستانها ارسال نامه و تماس تلفنی با ائمه جمعه و جماعات در نقاط مختلف کشور

محتشمی پور : این انتخابات فاقد مشروعیت است لذا هر روز از ساعت 10 باید الله اکبر بگویند تا ابطال

برخی از اعضا مجمع روحانیون نظیر موسوی خوئینی ها، موسوی لاری ، انصاری و … با حضور در بالکن ساختمان به سر دادن شعار الله اکبر پرداختند .

موسوی خوئینیها : ما نباید خدشه ای را که بر انتخابات افتاده رها کنیم و نا مشروع بودن این دولت بر آمده از این انتخابات را پیگیری کنیم . این فرصت خوبی است .

مجید انصاری : ما باید در نیمه شعبان یک بیانیه بدهیم و در آن دولت را نا مشروع اعلام نمائیم . مباحث نماز جمعه را نیز ذکر کنیم تا بتوانیم مردم را تحریک کنیم .

 خاتمی :ما باید امشب یک بیانیه بدهیم مبنی بر این باشد که ما این نتیجه را نمی پذیریم و پیشنهاد ابطال انتخابات را مطرح کنیم . ما دیگر نمی توانیم به هیچ دلیلی مردم را در صحنه بیاوریم . چرا دیگر از مردم بخواهیم که رای دهند و باید حرفهایمان را به مردم بزنیم . محتشمی پور: می بایست بیانیه جدیدی داد و در آن درخواست کرد که عاملان کشتارها چه از نیروهای مسلح و یا لباس شخصی ها محاکمه شوند . و یک تیم تحقیق زیر نظر مراجع قم کار کارشناسی کند .

موسوی لاری: موسوی لاری پیشنهاد می دهد در انتهای بیانیه اینگونه بیان شود : ای ملت شریف ایران به انتخابات مخدوش و به دولت برآمده از آن صحه نگذاریم و در این راه گام نخست باید پیشنهادهای آیت الله هاشمی تلقی شود . موسوی خوئینی ها: به نظر من باید متنی ملایم ( خطاب به رهبری ) بنویسیم و در ابتدای آن یک زیارت جامعه ( کنایه ) بخوانیم و از علاقمندی به ایشان بنویسیم و اشاره کنیم که کاری که رئیس جمهور ( بحث هاشمی در مناظره ) انجام داد در شان ریاست جمهوری کشور نیست . مجید انصاری در: متنی با این محتوا قابل توجه دوستانی که به راهپیمایی و تجمع نیازمندند، حماسه ای دیگر در راه است ، نماز جمعه 26 تیر ماه به امامت آقای هاشمی در تهران موج سبز به پا خاست .

موسوی خوئینی ها: خواسته مردم کاملاً روشن است و آن ابطال انتخابات است و ما نباید چیزی کمتر از آن بخواهیم و از آنطرف هم باید سعی کنیم که از این هم جلوتر نرویم ، مردم در این جریان خودشان را طرف حاکمیت می دانند و نه با عنوان اینکه حق مهندس موسوی ، کروبی یا محسن رضایی را خورده موسوی خوئینی ها:در کل به نظر من الان راهپیمایی ها حرف اساسی را می زنند و بعد از این پروژه می توان سراغ تحصن و اعتصاب رفت جماران جای مناسبی برای اضافه شدن به جمعیت متحصنین نیست و ضمناً جایی نیست که بتواند در زندگی مردم تهران اخلال ایجاد کند اینها ( حاکمیت ) از همه کسانیکه در مقابل دنیایشان بایستند عبور می کنند مگر اینکه از همین جمعیت های داخل خیابان بترسند آنها خودشان را در خطر می بینند .

 جواد امام : به هر طریق ممکن ولو بدون مجوز راهپیمایی از انقلاب تا آزادی را در روز چهار شنبه برگزار کنیم چون مانور قدرت خوب است

مهدی درویش : محمد رضا تاجیک گفته که می بایستی تمهیداتی جهت چند تجمع برای هفته آینده در نظر گرفت .

هدایت ا … آقایی : جلسه ای در مورخه 21/3/88 با حضور مسئولین مناطق تشکیل شد که سر منشاء این غائله و اغتشاشات در همین جلسه با حضور بیش از 20 نفر از جمله علی هاشمی ،خانیکی و خانم توحید لو بود که تصمیم به برگزاری تجمع در شب شنبه مورخ 23/3/88 گرفته شد.

ابطحی : ما در جلسه مجمع روحانیون در خصوص آرا صحبت کردیم و پیشنهاد داریم باید از طریق آقای خاتمی به موسوی گفته شود تا تجمع را به صورت هدفمند انجام دهند .

موسوی خوئینی ها: به نظر من الان که همه دارند به صحنه های خیابان نگاه می کنند و همه دارند فکر می کنند که این جریان چطور از تهران به جاهای دیگر برود همه جا را در بربگیرد.

 1-4-8: تحریک مراجع تقلید به رویارویی با نظام اسلامی

از جمله اهداف فتنه‌گران برای مقابله با اساس نظام اسلامی، رویارو قرار دادن مراجع عظام تقلید - که همواره مدافع اصل و اساس نظام و ولایت فقیه بوده‌اند - با نظام اسلامی بوده است. تلاش‌های فراوان حلقه‌های مرتبط با فتنه‌گران برای تحت تاثیر قرار دادن مراجع از طریق اخبار و اطلاعات غلط ، البته با هوشیاری و تیزبینی و بصیرت مراجع معظم تقلید در موارد متعددی ناکام ماند. اما سفرها و دیدارهای فتنه‌گران با مراجع تقلید - که همیشه درب بیوت‌شان بر روی همگان باز بوده - امری نیست که در پرده‌‌ای از ابهام یا انکار قرار داشته باشد متن منتشر شده نیز حاکی از همین اهتمام بوده است.
البته خوب است که سران فتنه در این باره نیز موضعگیری کرده و توضیح دهند که به چه مقاصدی چنین فتنه عمیقی را پدید آوردند؟

محتشمی پور : تعدادی از آدم ها در قم در منازل مراجع بنشینند تا صدای آنها به مقامات برسد . این فرهنگ تحصن باید تا ابطال مطرح شود .

خاتمی : خوب است یک استفتایی از آقای صافی یا وحید بگیریم که آیا کشتن افرادی که راهپیمایی غیر قانونی انجام می دهند جایز است . آنها هم قاطع بگویند جایز نیست . اثر این از هزار بیانیه بیشتر است . موسوی خوئینی ها : می بایست یک تابلویی نشان داده شود که متعرضان و مخالفان چه کسانی هستند . جبهه مخالفان تمام سرمایه های ملی هستند . دو رئیس جمهور ، دو رئیس مجلس ، یک نخست وزیر و اولین فرمانده سپاه ، این یک اتفاق جدیدی است و باید فکر جدیدی هم کرد . مهدی هاشمی : به موسوی پیغام می دهد که نظر مراجع در خصوص جایز نبودن تقلب در انتخابات را مطرح کند

موسوی خوئینی ها: قطعاً ما امروز از مراجع و علما بزرگوار انتظار داریم همواره پیشکسوت، پیشرو و جلودار باشند

محتشمی پور : تعدادی از آدم ها در قم در منازل مراجع بنشینند تا صدای آنها به مقامات برسد . این فرهنگ تحصن باید تا ابطال مطرح شود .

بهزادیان نژاد پس از ارائة پیشنهاد اقدامات مختلف محتشمی پور در اعتراض به نتایج انتخابات می‌گوید : ما همة اینها ( طرح‌ها و اقدامات اعتراضی ) را می‌توانیم سازماندهی کنیم به جز بحث تحصن در منازل علماء در استان‌های مختلف که یک مقدار قابل تأمل است . شما ( محتشمی پور ) باید با مهندس ( موسوی ) صحبت کنید، من هم به آقای امیر ارجمند می‌گویم ساز و کار این موضوع را تهیه کند . البته دارند زحمتش را می کشند . طرح اله اکبر را هم سازماندهی کنید . فقط در رابطه با تحصن علماء با مهندس ( موسوی ) صحبت کنید که حتماً انشاءاله برگزار شود.

 5-8: باوربه عدم تقلب از سوی فتنه‌گران

در جریان محاکمات عوامل جریان فتنه علنا روشن شد که ادعای "تقلب " به عنوان رمز عملیات فتنه گران علیه نظام اسلامی مطرح بوده و واقعیت بیرونی نداشته است. شاهد این جریان نیز چند نکته است. اول آنکه؛ کاندیداهای شکست خورده لجوج هیچگاه حاضر نشدند برای ادعای خود حتی برگه سند کوچکی دست و پا کنند و برای بیان متناقض و تکراری یک عبارت - تقلب - هیچ تمهیدی برای اثبات آن دست و پا نکرده بودند.

دوم آنکه؛ علیرغم اصرار شورای نگهبان قانون اساسی - که مرجع نهایی قانونی اظهار نظر در مورد انتخابات است - بر حضور و ارائه اسناد، فتنه‌گران هیچگاه حاضر نشدند تا برای ادعای خود در این مرجع حضور یافته و بر ادعای خود سند ارائه نمایند.

سوم آنکه؛ بازشماری اتفاقی آراء مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در حضور دوربین‌های صدا و سیما اثبات کرد که انتخابات برگزار شده سالم‌ترین و کم نقص‌ترین انتخابات در سی ساله گذشته بوده و حتی موارد نقص جزیی - که در همه انتخابات‌ها امری پذیرفته شده بوده و خللی به روند کلی انتخابات وارد نمی‌سازد- چیزی برآراء فتنه‌گران نمی‌افزوده و از آراء آنان نیزمی‌کاست.

چهارم آنکه؛ در بعد اجتماعی اگر ادعای بدون سند فتنه‌گران واقعیت داشت، بدنه اجتماعی نیز آنان را همراهی می‌کرد. در حالیکه پس از فرونشستن غبارها و عدم مقبولیت عمومی ادعای "تقلب "، همان جمعیت مردمی نیز به فتنه‌گران پشت کرده و همچون همه ملت ایران در نفی فتنه‌انگیزی ها حماسه 9 دی را آفریدند.

 در این زمینه در متن منتشره آمده است:

هدایت ا … آقایی: تعدادی از دوستان دیگر در ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در محل ستاد،آقای تاج زاده با حالتی بهت زده و خاص حضور داشتند . از ایشان دو سؤال مطرح کردم : سؤال اول : اوضاع رأی آقای موسوی مطرح است؟ ایشان گفتند : رأی آقای موسوی خوب نیست و آقای احمدی نژاد در دور اول پیروز انتخابات خواهد بود . سؤال دوم ): بنظر شما تقلب شده که ایشان پاسخ دادند : من با همه استان ها جز استان اردبیل تماس گرفته ام،نتایج اعلام شده با نتایجی که ما داشتیم هیچ تفاوتی نمی کند و تقلبی صورت نگرفته است .

رمضان زاده : بیانیه ( حزب مشارکت ) احساسی است و فاقد مستندات است ، و فقط در فضای ذهنی ناشی از قطعی تصور کردن پیروزی ناشی می شود . مطابق آنچه وزیر کشور گفته است ، آقای مهندس موسوی در حدود 90 درصد صندوقها نماینده داشته اند ، اعتراض باید مستند به گزارش این مجموعه که حدود 40 هزار نفر بوده اند باشد تا بتوان آن را در نظر گرفت به نظر من تاکنون مستندی مبنی بر وجود تخلف تأثیرگذار در انتخابات ارائه نشده است و نمی توان با کلیات نتیجه انتخابات را مخدوش کرد . این بیانیه از منطق سیاسی مستندی حکایت نمی کند وقابل قبول نیست.

1-5-8: برنامه‌ریزی برای نظرسازی و انتشار آن به عنوان نظرسنجی
در بخش‌هایی از متن منتشر شده در فضای مجازی اتفاقا اثبات می‌کند که واژه "تقلب " ادعایی ساختگی و محملی برای اعمال فشار به نظام و در جهت پیاده سازی مقاصد فتنه‌انگیزانه در مواجهه با نظام اسلامی بوده و حتی خود حامیان و سران فتنه نیز هیچگونه باوری نسبت به حقیقت این رمز آشوب نداشتند. آنان حتی با جعل و خلق نظر سازی‌ها با نام مردم سعی داشته‌اند تا روحیه سران اصلی در مواجهه نظام را بالا ببرند. چنین افرادی به یقین می‌دانستند که "تقلب " خالی از واقعیت بوده و آنان باخته‌اند.
در متن منتشر شده از سوی سایت‌های وابسته به فتنه‌گران آمده است:

مهدی هاشمی : ( گفتگو با غالبی 12/2/88 ) در مورد صیانت از آرا برنامه خوبی تهیه کرده ام که به شما می دهم و می گویم چه کسانی را در استان ها بگذارید و هر استان چه تعداد نیرو می خواهد و چه به آنها بگوئید و چگونه توجیه کنید . یک دستورالعمل کتبی می دهم و همه آدم هایش را معرفی می کنم . همه چیز را برای صیانت از ارا آماده کرده و یک اتاق جنگ درست کرده ام .
ابطحی : برای باخت احتمالی برنامه ریزی کرده بودند که از ماه ها قبل مسأله تقلب را مطرح کنند ستاد صیانت از آرا تشکیل دهند که اگر رأی نیاوردند از آنها استفاده کنند تا حداقل انتخابات را به مرحله دوم بکشانند .

مهدی هاشمی : … این مطلب را که حاج آقا ( هاشمی رفسنجانی ) به همه از جمله مرعشی گفته که رای موسوی 55 درصد است ،من به حاج آقا گفته ام.

ابطحی : برای انتخابات دو سناریو را با هم پیش می بردند یکی پیروزی در انتخابات که عمدتا با نظر سنجی های مختلف که مسئول اصلی آن مهدی هاشمی بود صورت می گرفت تا مرتب به مردم القا کنند که حتما موسوی برنده است برای این سناریو نیروهای ستاد توسط رسانه هایشان خود را آماده جشن بزرگ روز شنبه کرده بودند.

علی هاشمی : چون نتایج نظر سنجی ها به مهندس موسوی ارائه می شود و در جهت گیری های وی موثر است، ما در یک نظر سنجی در شهر تهران 5 درصد به آرای ایشان اضافه کرده بودیم که روحیه ایشان و ستادش خراب نشود .

 6-8: مقابله با ساختارهای اصلی نظام اسلامی

فتنه‌انگیزی برای اعتماد‌زدایی مردم از مسولین و ساختارهای نظام اسلامی از جمله اهداف دیرینه دشمنان در تبلیغات رسانه‌ای شان بوده است. مقابله با بسیج سپاه، شورای نگهبان، دستگاه قضایی، مجلس، صدا و سیما و... در طول سالیان پس از انقلاب اسلامی همیشه مورد هدف دشمنان و ایادی فتنه‌گران در داخل بوده است. این مقابله تا بدانجا رسید که در دوران اصلاحات عملا و علنا به خروج از حاکمیت یا خروج بر حاکمیت انجامید. رسانه‌های تبلیغاتی جریان فتنه‌گر نیز در دوران اصلاحات و نیز در جریان فتنه همین رویه را دنبال کرده‌اند. متن منتشر شده حاکی از آن است که در اتاق فکرهای فتنه روند مقابله با ساختارها، برنامه‌ریزی شده و توسط عمله‌های رسانه‌ای این جریان به خورد مردم داده شده است. این نه امری انکارشدنی است و نه می‌توان آنرا کوچک انگاشت. اندکی از این متن عبارتست از:

تاج زاده : شورای نگهبان ، شورای قتلهای زنجیره ای است نه شورای نگهبان قانون اساسی . شورای نگهبان کوچتر از آن است که صلاحیت خاتمی را برای انتخابات ریاست جمهوری دهم رد کند .

خاتمی: ما به هیچ وجه نمی توانیم این انتخابات را بپذیریم ، مگر اینکه هیات تحقیق بی طرف باشد چون اگر می خواستیم بپذیریم می بایست بعد از صحبت های رهبری آنرا قبول می کردیم، حالا که این ریسک را کرده ایم و تا اینجا آمده ایم، خودکشی است اگر آن را بپذیریم و نباید بعد از اعلام شورای نگهبان نتیجه را قبول کنیم .ما باید بگوییم به اعتماد مردم لطمه خورده است و خود شورای نگهبان مورد اعتماد نیست.

 این البته گزیده‌ای از نقش فرماندهان آشوب و فتنه سال 88 بود که خود آن ‌را منتشر ساختند. مردم اما بیش این می‌دانند و منتظر روز عدالت برای محاکمه این فرماندهان ایستاده‌اند

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا دوشنبه 29 دی‌ماه سال 1393 ساعت 18:01 http://rezahoseynpor

بد نبود خوبم نبود. چون معنا نداشت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد