سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>سناریوی انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس لو رفت؟

انتشار لیست انتخاباتی سبزها به نام هاشمی رفسنجانی 

 

 

گفته می شود در این جلسات با تاکید براینکه بزرگترین مشکل اصلاح طلبان در این انتخابات سوخت رفتن سرمایه دوم خرداد به پای جریان سبز بوده ،گفته شده استراتژی کلی در بستن لیست ها باید استفاده از همان «مهره های سفید » باشد.شنیده شده در خصوص انتشار این لیست به عنوان یک چهره سیاسی بحث های فراوانی نیز شده است

اخبار بدست آمده از طراحی جریان اصلاح طلب برای حضور در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حکایت دارد.
به گزارش«جوان آنلاین»،عناصر موثر جریان اصلاحات طی جلساتی مختلفی که برگزارشده به بحث و بررسی برای چگونگی حضور در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخته اند.
گفته می شود در این جلسات با تاکید براینکه بزرگترین مشکل اصلاح طلبان در این انتخابات سوخت رفتن سرمایه دوم خرداد به پای جریان سبز بوده ،گفته شده استراتژی کلی در بستن لیست ها باید استفاده از همان «مهره های سفید » باشد.شنیده شده در خصوص انتشار این لیست به عنوان یک چهره سیاسی بحث های فراوانی نیز شده است.عده ای بر انتشارلیست تحت عنوان یاران خاتمی تاکید کرده و بر استفاده از ظرفیت خاتمی در این دوره از انتخابات اصرار داشته اند.بنا بر باور پیشنهاد دهندگان ،انتخابات مجلس دروازه ورود اصلاح طلبان به قدرت بوده و باید از ظرفیت خاتمی در این مسیر استفاده کرد.
در این میان برخی دیگر از اصلاح طلبان نیز در مخالفت با این پیشنهاد تصریح کرده اند،با توجه به عدم بازسازی شرایط اجتماعی با توجه به اتفاقات سال 88 امکان شیفت کردن از کاریزمای خاتمی برای این لیست وجود نداشته و ظرفیت وی دراین زمینه سوخت خواهد رفت.مضاف بر این که با توجه به حساسیت ها بر روی خاتمی انتشار لیست های انتخاباتی موجب ضربه خوردن به فرآیند تعریف شده اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده خواهد شد.
گفته می شود باتوجه به گفتگوهای انجام شده با تاکید یکی از عناصر موثر جریان اصلاحات نکات ذیل مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن پیشنهاد نهایی اتخاذ شده است.
نکات مورد اشاره در این زمینه عبارت بودند از:
1- لیست های انتخاباتی باید با شیفت چهره ای سیاسی ای باشد که برای لیست ها گارانتی و تضمین ایجاد کند.
2- چهره مورد نظر بتواند در صورت رد صلاحیت شورای نگهبان با آن قدرت چانه زنی با این شورا را داشته باشد.
3- در مواجه با مخالفت های موسوی و کروبی بتواند آنان را مدیریت کرده و مانع از بهم ریختگی معادلات از سوی آنان شود.
4- فرد مزبور بتواند از قدرت لابی خود با معتمدان استان ها،مسئولان و...به نفع اصلاح طلبان استفاده کند.
گفته می شود با توجه نکات مزبور پیشنهاد شده است که لیست اصلاح طلبان باعنوان و حمایت «آیت الله هاشمی رفسنجانی» مطرح شده و از ظرفیت های وی استفاده شود.
این پیشنهاد گرچه با مخالفت برخی اصلاح طلبان حاضر در جلسات مواجه شده اما طراحان این پیشنهاد با این توجیه که«به دلیل رودربایستی با هاشمی امکان ضربه خوردن لیست!» کاهش می یابد به اقناع برخی مخالفان پرداخته اند.
در همین زمینه شنیده شده برخی افراد مامورشده اند در همین راستا مذاکراتی را با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشته و با وی دراین زمینه به گفتگو بنشینند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
همسنگر بسیجی چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 17:59

سلام.

5 آبان آقای رئیس جمهور تولدت مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد