سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>افشاگری یک نماینده درباره برخی همکارانش

برخی نمایندگان تحت نفوذ کانون‌های قدرت و ثروت قرار دارند 
 

نماینده تهران در مجلس گفت: مجلس متشکل از مجموعه‌ وکلای ملت است که در معرض خطا قرار دارند و به دلیل فقدان نظارت برخی از آنها متاثر از کانون‌های ثروت و قدرت هستند.


 

مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگا فارس ضمن تاکید بر لزوم تقویت تعامل دولت و مجلس اظهار داشت: اگر مجلس به حال خود رها شود و جریانات سیاسی بیرون بر روی نمایندگان تاثیر نگذارند، اختلافی که در حال حاضر بین قوای مقننه و مجریه دیده می‌شود، از بین می‌رود یا بسیار کاهش می یابد.

وی افزود: متاسفانه مجلس را به حال خود نمی‌گذارند و نمایندگان هم از ناحیه جریانات سیاسی بیرون و هم از ناحیه کانون‌های قدرت و ثروت تحت نفوذ قرار دارند که به طور مثال می‌توان به عدم تصویب دو فوریت طرح کاهش واردات خودرو یا بررسی و تصویب طرح دانشگاه آزاد بر خلاف آئین نامه داخلی مجلس اشاره کرد.

کوچک‌زاده بر همین اساس ابراز عقیده کرد که "اگر نمایندگان تحت نفوذ جریانات بیرون از پارلمان قرار نگیرند، اهل رای دادن به طرح‌ها و لوایحی که خلاف مصالح است، نیستند ".

نماینده تهران در مجلس گفت: اکثر نمایندگان خالصانه به دنبال این هستند که مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود را حل کنند، ولی متاسفانه در مسائل ملی برخی لابی‌های بیرونی با دخالت موجب بروز اختلاف بین دولت و مجلس می‌شوند.

کوچک‌زاده افزود: در تعامل بین دو قوه گاهی نظر چند نفر که البته جزء چهره‌‌های شاخص مجلس هم هستند نظر مجلس تلقی می‌شود که به طور مثال اگر در حال حاضر سایت‌ها را بررسی کنیم، می‌بینیم آقای احمد توکلی چندین مرتبه ظرف 3 ماه اخیر از قول همه مجلسی‌ها اعلام کرده که مجلس دیگر فلان موضوع را تحمل نخواهد کرد یا مجلس با دولت برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آقای توکلی در جریان قضیه مکتب ایرانی قبل از اینکه کسی موضعی اتخاذ کند، در مورد این مسئله موضع‌گیری کرده و گفت که مجلس با این اقدام ضد اسلامی برخورد خواهد کرد؛ در حالیکه مجلس به دلیل برخی مصلحت‌ها چنین برخوردی را ضروری ندانست.

* به عملکرد لاریجانی انتقاد داریم

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: این مجلس نیست که در برخی مواقع با دولت به مشکل برمی‌خورد، بلکه برخی افراد که صاحب بلندگو هستند به گونه‌ای صحبت می‌کنند که جامعه احساس می‌کند مجلس با دولت مشکل دارد.

وی با بیان اینکه برخی افراد خود را نماینده کل مجلس می‌دانند، ادامه داد: از جمله این افراد خود رئیس مجلس است؛ چرا که برخی رفتارهای آقای لاریجانی بر خلاف ضوابط و آئین نامه داخلی مجلس است.

کوچک‌زاده در ادامه با انتقاد از عملکرد لاریجانی گفت: رئیس مجلس اجازه نداشت چند طرح که توسط نمایندگان مطرح شده را از دستور خارج ‌کند اما به طور مثال ما طرحی را با عنوان "انتقال مقر سازمان ملل " با امضای حدود 150 نماینده ارائه کردیم که آقای لاریجانی آن را از دستور کار خارج کرد.

وی اضافه کرد: البته ما نمی‌گوییم که طرح مذکور به طور کامل درست بوده است، اما بالاخره باید وارد دستور ‌شود و نماینگان به آن رای منفی دهند تا از دستور کار مجلس خارج شود نه اینکه به صورت دستوری یا بر خلاف آئین نامه این کار صورت گیرد.

کوچک‌زاده از طرح "کاهش رابطه با انگلیس " و لایحه "حمایت از خانواده " به عنوان دیگر مواردی یاد کرد که به اعتقاد وی رئیس مجلس بر خلاف ضوابط آنها را بدون هیچ‌گونه توجیه قانونی از دستور کار نمایندگان ملت خارج کرد.

* هیچ نظارتی بر عملکرد نمایندگان وجود ندارد

نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: باید بدانیم که در وسط دعوای دولت و مجلس در مورد راس امور بودن مجلس عده‌ای نرخ تعیین می‌کنند و می‌گویند مجلس جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد در حالیکه چنین چیزی صحیح نیست و خود مجلس می‌تواند ابزار دست تمامیت‌ خواهان باشد.

کوچک‌زاده افزود: کسی که جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد ولی فقیه است و حضرت امام (ره) هم فرموده‌اند ولی فقیه است که نمی‌گذارد مجلس از مسیر خودش منحرف شود؛ ولایت فقیه است که جلوی رئیس جمهوری را می‌گیرد که دیکتاتوری نکند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس متشکل از مجموعه‌ منتخبان مردم است که همه آنها هم در معرض خطا هستند و ممکن است به سادگی توسط کانون‌های ثروت و قدرت در بیرون از مجلس تحت نفوذ قرار گیرند و متاسفانه چون هیچ نظارتی هم بر عملکرد نمایندگان وجود ندارد باید گفت که خود مجلس هم می‌تواند مورد سوءاستفاده جریانات بیرون از پارلمان قرار گیرد.

کوچک‌زاده با بیان اینکه مجلس همواره در راس امور است و هیچ‌کس نمی‌تواند در این مسئله خدشه وارد کند، افزود: البته باید به برخی مسائل هم توجه کنیم؛ به طور مثال هیچ‌گاه نمی‌توانیم بگوییم که مجلس ششم در راس امور بود.

وی ادامه داد: البته منظور این نیست که قوه مجریه در راس امور قرار دارد و معتقدم دولت هم در راس امور نیست؛ چرا که هیچ‌وقت نمی‌توانیم بگویم که دولت بنی‌صدر در راس امور قرار داشت اما منظور این است که مجلسی که در راس امور است ویژگی‌هایی دارد که نمایندگان نباید از آنها غفلت کنند.

نماینده تهران در مجلس هشتم گفت: مجموعه‌ای در راس امور خواهد بود که هم‌راستا و همراه با رهبری نظام حرکت کند و مجلس باید نسبت به این مسئله بیش از دیگران حساسیت داشته باشد؛ چرا که امام (ره) فرموده‌اند مجلس در راس امور قرار دارد.

کوچک‌زاده به ذکر نمونه‌ای در این زمینه پرداخت و افزود: هنگامی که امام (ره) می‌فرمایند معلمی شغل انبیاء است، معلمان باید بیشتر مواظب رفتار خود باشند که این توصیف به حق امام را ضایع نکنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: زمانی که امام راحل می‌فرمایند مجلس در راس امور است، مجلس نباید وارد دعواها، درگیری‌ها و مشغله‌هایی شود که در شأن این قوه نیست.

کوچک‌زاده متذکر شد: در راس امور بودن مجلس سندی نیست که برای مجلس امضا کرده باشند و نمی‌توان گفت که مجلس با هر ویژگی‌ و هر خصوصیتی همواره در راس امور است؛ بلکه اگر مجلس می‌خواهد در راس امور بماند، بخشی از این مسئله در دست خود مجلس و نمایندگان است.

وی بهترین راه تعامل و وحدت در جامعه را توجه به فرامین رهبری دانست و ادامه داد: رهبر انقلاب فرموده‌اند که اگر دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه داد، مجلس باید اشکالات جزئی آن را بر طرف کند اما اگر مجلس احساس کند دستکاری در آن لایحه منجر به تغییر عمده در طرح می‌شود باید آن را به دولت برگرداند و از دولت بخواهد که طرح دیگری ارائه دهد.

نماینده حامی دولت در مجلس در عین حال این نکته را نیز متذکر شد که دولت هم در بحث تعامل باید به نظر مجلس توجه داشته باشد؛ چرا که در حال حاضر عده‌ای از نمایندگان در مجلس هستند که دلسوز رئیس جمهوری و دولت هستند اما دل خوشی از مواضع برخی اطرافیان رئیس‌ جمهوری ندارند.

کوچک‌زاده بر همین اساس خاطرنشان کرد که حامیان دولت در مجلس در جلسات متعددی بر حسب وظیفه خود، مواردی را به رئیس جمهوری یادآور شده‌‌اند.

* برخی مسائل را به خود مشائی گوشزد کرده‌ایم

نماینده تهران در مجلس هشتم در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با فارس به تذکرات اصولگرایان حامی دولت در قوه مقننه به رئیس دفتر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: خود ما برخی مسائل را به شخص آقای مشائی گوشزد کرده‌ایم.

وی افزود: به عنوان مثال به آقای مشایی در مورد برخی مسائل تذکر دادیم و خواسته‌ایم که با توجه به عدم ضرورت اظهار نظر وی در خصوص برخی مسائل از این کار پرهیز کند که وی در جواب گفت که چطور آقای خزعلی و آقای مصباح یزدی نظر خود را بیان کنند ولی من نظر خود را نگویم.

کوچک‌زاده در پایان ریشه تمام انحرافات را در "خود بزرگ‌بینی " دانست و گفت: نباید کسی خود را اینقدر بزرگ ببیند؛ چرا که ریشه بسیاری از انحرافات همین خود بزرگ‌بینی و منیت است و بهتر آن است که افراد برخی موارد را بیشتر رعایت کنند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد