سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>30رای اصولگرایان حامی موسوی و...؟؟؟

پشت پرده انتخاب مطهری در انتخابات هیات نظارت برمطبوعات 

 

به آقای لاریجانی مراجعه کردم و تاکید کردم که شما اجازه برگزاری جلسه فراکسیون اصولگرایان را ندادید بنابراین اگر کاندیدای اصلاح طلبان رای بیاورد انتقادات متوجه شخص شما خواد بود ، بعدا گلایه نکنید...

بی باک: حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در تارنمای شخصی خود، پیرامون پشت پرده انتخاب علی مطهری در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات نوشته است.

« به آقای لاریجانی مراجعه کردم و تاکید کردم که شما اجازه برگزاری جلسه فراکسیون اصولگرایان را ندادید بنابراین اگر کاندیدای اصلاح طلبان رای بیاورد انتقادات متوجه شخص شما خواد بود ، بعدا گلایه نکنید ... قطعا آقای مطهری در صورت کاندیدا شدن در فراکسیون اصولگرایان که اصلاح طلبان در آن حضور ندارند، فقط همان 30 رای اصولگرایان حامی موسوی را به دست می آورد ... بدنه جریان اصولگرایی در جامعه منتظر تغییر از درون مجلس اصولگرا نباشد ، مجلسی که در پس از بیانات رهبری 150 تن از آنها طرح نظارت بر نمایندگان را امضا کنند ولی 79 رای می آورد ... قطعا از انتخابات آن هم کامران یا رسایی بیرون نخواهد آمد بلکه علی مطهری که مخالف طرح نظارت بود و ادبیات فاخرش در مجلس استفاده از الفاظ بتمرگ و خفه شو و (...) است ، رای خواهد آورد.

امروز انتخاب ناظر مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت بر مطبوعات با طراحی هایی که شده بود در دستور کار مجلس قرار گرفت . در خصوص این انتخابات و نتایج آن گفتنی هایی هست که به آن می پردازم :

 1 . روز شنبه که دستور هفتگی جلسات این هفته مجلس را بررسی می کردم ، از در دستور قرار گرفتن یکباره این موضوع تعجب کردم . با دوستان دیگر صحبت کردم تا نسبت به این موضوع حساس شوند . پیگیری های صورت گرفته در همان روز نشان می داد که بنا نیست جلسه فراکسیون اصولگرایان برای تعیین تکلیف این موضوع تشکیل شود ، بهانه هم این بود که آقای لاریجانی در سفر ارمنستان هستند و آقای ابوترابی نیز در سفر ژنو .

2 . صبح روز یک شنبه در صحن علنی ، مجددا موضوع را به دوستان یادآوری کردم . پیگیری کردند پاسخ این بود که بنا شده بود منتظر بمانند تا آقای لاریجانی از سفر بیاید و جلسه فراکسیون برقرار شود ... سه شنبه صبح از همان ابتدای ورود در صحن علنی کارت ها بین نمایندگان توزیع می شد ! آقای کواکبیان که از کاندیداهای  اصلی این انتخابات بود،  هیچ تلاشی برای انتخاب شدن نمی کرد ؟! برخی از نمایندگان با اصرار و حتی گاهی به شوخی و به زور (!) کارت رای همکاران را از دستشان می گرفتند تا نام خود را بنویسند.

3 . به همراه برخی از دوستان با مراجعه به هیات رییسه نسبت به وضع موجود اعتراض کردیم اما موضوع در دستور قرار داشت و کارت ها هم توزیع شده بود . آقای لاریجانی حساسیت خاصی نداشت و به چند تذکر شفاهی و خصوصی به این نمایندگان اکتفا کرد.

4 . با تغییر مدیریت جلسه و استقرار آقای صدر در جایگاه هیات رییسه ، اعتراض ها متوجه آقای صدر شد . یکی از نمایندگان ادعا می کرد که بیش از 60 کارت رای را جمع کرده است ! نهایتا آقای صدر اعلام کرد که به دلیل جمع آوری کارت ها توسط برخی از نمایندگان ، انتخابات را امروز برگزار نمی کنیم .

5 . آقای کوثری پیگیر صحبت با آقای لاریجانی برای برگزاری جلسه فراکسیون اصولگرایان بود تا این موضوع صبح روز سه شنبه در مجمع عمومی فراکسیون جمع بندی شود و یک نفر از اصولگرایان در صحن علنی معرفی شود. ساعت 4 بعد از ظهر از آقای کوثری پیگیر نتیجه مذاکره با آقای لاریجانی شدم ، گفتند که علی رغم پیگیری بسیار تا الان دفتر آقای لاریجانی امکان ارتباط را فراهم نکرده . همان وقت مجددا ایشان کار را پیگیری کرد که بالاخره توانست با آقای لاریجانی صحبت تلفنی کند.

6 . آقای لاریجانی  گفتند که ظاهرا امکان تصمیم فراکسیونی نیست ! چون اعضا به تصمیم هیات رییسه فراکسیون تن نمی دهند ، اعضای شورای مرکزی هم که هنوز در تمام استان ها  انتخاب نشده اند، امکان برقراری جلسه مجمع عمومی هم نداریم چون وقت نداریم ! پیشنهاد برگزاری جلسه مجمع عمومی در صبح سه شنبه هم با استقبال ایشان مواجه نشد و کلا برگزاری مجمع عمومی فراکسیون منتفی شد! آقای کوثری پیشنهاد داد که انتخابات به تاخیر بیفتد تا فرصت برگزاری جلسه فراکسیون باشد که آقای لاریجانی گفت ظاهرا فرصت ناظر دور قبل تمام شده و باید انتخابات برگزار شود.

7 . امروز صبح (چهارشنبه) به دفتر آقای ابوترابی رفتم و به عدم تشکیل جلسه فراکسیون برای جمع بندی در خصوص این موضوع مهم اعتراض کردم . آقای ابوترابی هم قبول داشت که باید فراکسیون جلسه تشکیل می داد اما معتقد بود چون موضوع در دستور قرار گرفته ، چاره ای نیست باید بین خودمان جمع بندی کنیم و  رای گیری شود .

8 . امروز قبل از شروع جلسه به آقای لاریجانی مراجعه کردم و از عدم برقراری جلسه فراکسیون برای تعیین تکلیف این موضوع انتقاد کردم . آقای لاریجانی گفت که من خبر نداشتم و حالا هم که در دستور قرار گرفته ، چاره ای نیست دوستان باید توافق کنند به یک نفر رای دهند . گفتم که اساسا فراکسیون را برای این مواقع تشکیل داده ایم! اگر در این مواقع هم فراکسیون اصولگرایان تشکیل نشود پس به چه درد می خورد؟

9 . درخواست کردم که چون مشکل آیین نامه ای هم ندارد ، انتخابات را به تاخیر بیندازد تا فراکسیون هم تشکیل جلسه دهد ، تاکید هم کردم که اگر جلسه فراکسیون را برگزار نکنید و اصلاح طلبان با برنامه ریزی فرد مورد نظر خود را به کرسی بنشانند، انتقادات متوجه شما خواهد بود و اولین منتقد هم خود من هستم ، بعدا گلایه نکنید که ما قصد تخریب داریم . آقای لاریجانی گفت حالا که از اصلاح طلبان هم کسی کاندیدا نیست، پس مشکلی متوجه ما نیست !

10 . تازه فهمیدم که چرا بر خلاف دوره های قبل ، از میان اصلاح طلبان کاندیدایی برای کلیدی ترین جایگاه نظارت بر مطبوعات به میدان نیامده ! در بین کاندیداهایی که نامشان مطرح شده بود ، نام آقای مطهری مشکل و ابهامم را بر طرف کرد .

11 . در مقابل اما آقای کامران بود و من ! برخی از نمایندگان معتقد بودند که در خصوص آقای کامران به دلیل اعلام خبر وام صد میلیونی به نمایندگان توسط ایشان ، در مجلس نسبت به وی حساسیت وجود دارد و به همین دلیل برخی از دوستان نیز اصرار داشتند تا من هم کاندیدا بمانم . در مقابل برخی دیگر نیز معتقد بودند که نسبت به من نیز در بین اصلاح طلبان و اصولگرایان حامی موسوی و همسو با لاریجانی نیز حساسیت هایی وجود دارد. این نگرانی درخصوص هر دوطرف وجود داشت .

12 . نیم ساعت قبل از رای گیری موضوع را واگذار به استخاره کردم . حاج آقای آقاتهرانی استخاره ای گرفت ، پاسخ این بود که محکم و با توکل به خدا وارد شو ! با توزیع برگه آرا حرف و حدیث ها شروع شد که رسایی رای ندارد همه باید به یک نفر رای دهیم . کم کم تردید در بین دوستان نماینده و حتی برخی از همفکران خودمان هم حاکم شد . بعد از رای گیری برخی از دوستان نزدیکم هم عذر خواستند و گفتند که چون احتمال دادیم شما رای نمی آوری ما هم به کامران رای دادیم ... برای من مهم نبود بالاخره دوستانی احساس وظیفه کرده بودند که رایشان چیز دیگری باشد اما این انتقاد به جبهه نمایندگان مقابله کننده با فتنه گران وارد است که برای این امور در مجلس لابی نمی کنند.

13 . نتایج آرا اعلام شد :‌ مطهری 90 رای ، کامران 57 رای ، قاضی پور 16 رای ، محمدی 13 رای و رسایی 5 رای . جالب اینجاست که در تحلیل آرا مشخص می شود که اگر من هم کاندیدا نمی شدم ، نتیجه آرا تغییر نمی کرد. حتی اگر دو کاندیدای دیگر (قاضی پور و محمدی) هم به میدان نمی آمدند باز هم مطهری منتخب مجلس می شد چون کسانی که به آقای قاضی پور رای دادند با نبود وی قطعا به کامران هم رای نمی دادند ، بله قطعا آقای مطهری در صورت کاندیدا شدن در فراکسیون اصولگرایان که اصلاح طلبان در آن حضور ندارند ، فقط همان 30 رای اصولگرایان حامی موسوی را به دست می آورد و در خصوص یک کاندیدای دیگر یک پارچگی به وجود می آمد .

14 . در حقیقت ائتلاف طراحی شده آقای لاریجانی و اصلاح طلبان، هر چند نتوانست در انتخابات های قبل نتیجه دهد اما در این مورد ، جلوگیری از تشکیل جلسه فراکسیون توسط آقای لاریجانی از یک سو و حمایت یکپارچه اصلاح طلبان و هواداران آقای لاریجانی از سوی دیگر نتیجه داد و آرای 60 نفره اصلاح طلبان در کنار آرای 30 نفره اصولگرایانی که قبلا در انتخابات ریاست جمهوری ستاد انتخاباتی اصولگرایان حامی موسوی را تشکیل داده بودند ، آقای مطهری را به هیات نظارت بر مطبوعات رساند.

15 . نکته ای که مهم است و بنده همین امروز متوجه آن شدم این است که براساس اعلام کتبی مدیر کل ساماندهی امور ناظرین به هیات رییسه ، عضویت آقای کامران در هیات نظارت بر مطبوعات در تاریخ 18 تیر امسال پایان یافته بود . یعنی از سه ماه قبل باید این انتخابات برگزار می شد ، یعنی سه ماه فراکسیون فرصت داشت تا تشکیل جلسه دهد و در این باره تصمیم بگیرد اما انتخابات آن به تاخیر افتاده بود ، یعنی هیات رییسه می توانست یک هفته دیگر هم مانند این سه ماه انتخابات را به تاخیر بیندازد تا فراکسیون تشکیل جلسه دهد ولی چرا اصراری وجود داشت تا این انتخابات بدون طی مسیر فراکسیون اصولگرایان همین امروز برگزار شود؟

16 . اکنون انتخابات هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان مطرح است و برخی از دوستان با خوشبینی مصاحبه می کنند که ترکیب هیات رییسه فراکسیون تغییر خواهد کرد اما من با جدیت معتقدم که در طول هفته تعطیلی جلسات مجلس و پس از طی چند جلسه پشت درهای بسته ، مانند سال گذشته باز هم داستان تکرار می شود و آنهایی که سوراخ دعا را مجلس پیدا کرده اند به نتیجه ای که می خواهند می رسند!

17 . و اما در پایان : بدنه جریان اصولگرایی در جامعه منتظر تغییر از درون مجلس اصولگرا نباشد ، مجلسی که در پس از بیانات رهبری 150 تن از آنها طرح نظارت بر نمایندگان را امضا کنند ولی 79 رای می آورد ، مجلسی که به دو روز تعطیلی عید فطر مردم رای نمی دهد ولی برای خودش یک ماه تعطیلات تابستانی را می پسندد ، مجلسی که طرح لغو کاهش تعرفه خودرو در آن رای نمی آورد ولی در یکشنبه سیاه آن ، وقف دانشگاه آزاد رای می آورد و ... قطعا از انتخابات های مختلف آن امثال کامران ، ‌کوچک زاده یا رسایی بیرون نخواهد آمد بلکه علی مطهری که مخالف طرح نظارت بود و مدافع فتنه گران و ادبیات فاخرش در مجلس استفاده از الفاظ بتمرگ و خفه شو و (...) است ، رای خواهد آورد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد