سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>تهدید غیر مستقیم به آشوب و فتنه جدید در تهران

توهین محسن رفسنجانی به درک و شعور سیاسی ملت 

  

فشار اصلی افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر حمل و نقل عمومی و به خصوص مترو خواهد بود؛ چرا که ناوگان اتوبوس کشور توانایی پاسخگویی به مسافران در شرایط جدید را ندارد. وی با استناد به این اظهارات، نتیجه‌گیری کرد: در این شرایط اگر مترو نیز قادر به پاسخگویی به مردم نباشد در نتیجه موجب ایجاد اعتشاش و شورش‌های اجتماعی و ناراحتی برای مردم خواهد شد

محسن هاشمی رفسنجانی که در نشست مطبوعاتی دوازدهمین همایش بین‌المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت ضمن آنکه تمامی مشکلات مترو و شهر تهران را بر گردن دولت انداخت، تهدید کرد که در صورت اجرای هدفمند کردن یارانه و فشار بر قسمت حمل و نقل، جامعه دچار شورش‌های اجتماعی خواهد شد.

اظهارات محسن هاشمی ناشی از ترس و پایین بودن درک سیاسی وی است
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارات محسن هاشمی مبنی بر اغتشاشات جامعه در صورت اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها گفت: بیگانگان درصدد اختلاف بین مسئولین و مردم هستند و در این رابطه نیز سرمایه گذاری های هنگفتی می کنند تا در مردم رعب و وحشت بیندازند.
محمد تقی رهبر عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با همت آنلاین با اشاره به اینکه لایحه قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوبه مجلس و مورد تأیید شورای نگهبان است، گفت: هیچ کس نمی تواند با اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها مخالفت کند و دولت هم ملزم به اجراست.

وی افزود: دولت های پیشین نیز از طرح هدفمند کردن یارانه ها حمایت کردند در صورتی که هیچ کدام شجاعت اجرایی کردن و شکستن خط ها را نداشتند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی ضمن بیان حمایت رهبری از احمدی نژاد و طرح های دولت تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه داشتند که طرح هدفمند کردن یارانه ها به درستی اجرا شود تا منجر به بروز مشکلات و سوء استفاده غربی ها در جامعه نشود.

وی اظهارات محسن هاشمی در خصوص ایجاد اغتشاشات جامعه در صورت اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها را نقض تعهدات از پیش داشته عنوان و خاطرنشان کرد: بیگانگان درصدد اختلاف بین مسئولین و مردم هستند و در این رابطه نیز سرمایه گذاری های هنگفتی می کنند تا در مردم رعب و وحشت بیندازند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نخبگان باید بیدار باشند تا توطئه دشمنان نظام را خنثی سازند و مواظب دام های بیگانگان باشند.

رهبر گفت: حرکات و فعالیت های برخی با حکمت و مصلحت نظام مغایرت دارد.

وی هدف دولت را خدمت به اقشار جامعه عنوان کرد و افزود: طرح هدفمند کردن یارانه ها طرحی ملی و به نفع مردم و جامعه است.

رهبر اظهارات محسن هاشمی را ناشی از ترس و پایین بودن درک سیاسی وی دانست و ادامه داد: مسئولین باید با راهکار های مناسب تهدید و تحریم ها را کنترل کنند.

وی در پایان از مسئولین خواست از بحرانی دانستن وضعیت کشور خودداری کنند و اگر برخی اشخاص روحیه ای بحرانی دارند خود را اصلاح نمایند.


احمد رضا دستغیب عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با همت آنلاین گفت: بخش عمده ای از اقتصاد دانان و صاحب نظران در حوزه مدیریت کشور با اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها موافق هستند.

وی با بیان اینکه دولت زیر ساخت ها و زمینه ها را برای اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها فراهم کرده است، افزود: طرح هدفمند کردن یارانه ها باید سال ها قبل اجرایی می شد که به دلیل ناکارآمدی دولت های گذشته این طرح مسکوت ماند.

دستغیب در رابطه با تهدید محسن هاشمی برای ایجاد فتنه پس از اجرایی کردن طرح هدفمند کردن یارانه ها گفت: افرادی در جامعه قصد دارند با تحریک افکار عمومی این طرح ملی را تضعیف کنند .

وی وظیفه اصلی مسئولین را انسجام و اتحاد دانست و افزود: مسئولین باید با اتحاد این تحول عظیم ملی را ساماندهی کنند.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت از منتقدین خواست با انتقادهای سازنده به اجرایی شدن این طرح کمک کنند و به سودجویان و فتنه گران اجازه دخالت در امور کشور را ندهند.

دستغیب از اراده و مصمم بودن دولت برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها تقدیر و خاطر نشان کرد: بنا بر توصیه رهبری باید این اراده را ارج نهیم تا دولت این مسیر را با قدرت ادامه دهد.

 

 

محسن هاشمی در این نشست گفت: توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل برای اجرای این قانون لازم بود قبل از اجرا انجام ‌شود تا در شرایط موجود و پس از اجرای این قانون، تنش کمتری در جامعه ایجاد شود.

هاشمی همچنین دولت را متهم به بی قانونی و فرار از اجرای مصوبات مجلس کرد. وی در حالی دولت را متهم می کند که در سخنانی از ایجاد اغتشاش در کشور در صورت اجرای هدفمند کردن یارانه ها داد.

وی اظهار داشت: فشار اصلی افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر حمل و نقل عمومی و به خصوص مترو خواهد بود؛ چرا که ناوگان اتوبوس کشور توانایی پاسخگویی به مسافران در شرایط جدید را ندارد.

وی با استناد به این اظهارات، نتیجه‌گیری کرد: در این شرایط اگر مترو نیز قادر به پاسخگویی به مردم نباشد در نتیجه موجب ایجاد اعتشاش و شورش‌های اجتماعی و ناراحتی برای مردم خواهد شد.

این درحالی است که اختصاص بودجه به مترو روال قانونی خود را طی می‌کند و براساس توافقات بین دولت و مجلس صورت می‌گیرد، گویا فرزند ارشد هاشمی رفسنجانی مردم را با اغتشاشگران اشتباه گرفته، چرا که کسانی که سال گذشته خیابانها را به آتش کشیدند "مردم" نبودند.

در شرایطی که مقام معظم رهبری بارها مسئولان را به حفظ وحدت و دوری از تفرقه توصیه کرده‌اند مشخص نیست منشا این سخنان محسن هاشمی از کجاست.

مقام معظم رهبری 31 مرداد امسال در دیدار با هزاران نفر از دانشجویان دانشگه‌ها در حسینه امام خمینی منظور خود از تأکید بر وحدت را «اتحاد بر مبنای اصول» خوانده و خاطرنشان کردند بودند که "با هرکسی به همان اندازه که اصول را قبول دارد متصل و متحدیم و هرکسی اصول را قبول ندارد طبعاً از این دایره وحدت خارج است."

با این حال شاهدیم محسن هاشمی به امکان شورش مردم! در صورت محدودیت‌ها در مترو اشاره می‌کند و تلویحا اغتشاشات سال گذشته را یادآوری می‌کند، علیرغم اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند کسانی که اصول را قبول دارند در دایره وحدت قرار می‌گیرند، معلوم نیست آیا هاشمی افراد اغتشاشگر در انتخابات سال گذشته را به رسمیت می‌شناسد و آنها را مردم می‌خواند؟!

از طرفی این توهین به شعور مردم است که برای موضوعاتی چون محدودیت در مترو اقدام به شورش کنند.

 

چندی پیش رئیس جمهور کشورمان به کمیته‌هایی برای عدم اجرای صحیح یارانه‌ها و سازماندهی آنها اشاره کرده بود، به نظر می رسد، اینگونه اظهارنظرها نیز ارتباطاتی با آن جریان داشته باشد، دستگاه‌های امنیتی در چند روز اخیر بارها از تلاش گروه‌هایی در داخل و خارج برای ایجاد اخلال در اجرای هدف‌مندی یارانه‌ها صحبت کرده بودند و به نظر می‌رسد لایه‌های داخلی این گروه فشار و تخریب در حال مشخص شدن است.

این گروه که از آنها با عنوان "فتنه‌گران اقتصادی" نام برده می‌شود، در چند ماه اخیر بارها نسبت به اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها ابراز نگرانی کرده بود و سعی داشت با ایجاد یاس و ناامیدی در میان اقشار مردم، ایشان را نسبت به اجرای صحیح این برنامه ملی دچار تردید کنند. گویا این پروژه در راستای اقدامات ساختارشکنانه سال گذشته است که عده‌ای قصد باج‌گیری از نظام را داشتند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد