سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>عاقبت دکان داری و مرید بازی پدر معاون خاتمی

حاشیه اعترافات پدر ابطحی از شبکه دو سیما+فایل صوتی 

 

 

 آیا بزرگان دینی راستین ما هم با شکنجه های مخالفین خود دست از مواضع خود بر می داشتند؟ آیا نباید از خود بپرسید که اگر ایشان همان شخصیت الهی در ذهنهای برخی مریدان خود بوده و حلقه اتصالی بین مردم و امام زمان(عج) می باشد چرا با کوچکترین تهدید و شکنجه - مورد ادعای مریدان متعصب - باید از عملکرد سابق خود انزجار بجوید و تعهد به عدم تکرار آن بکند؟!

به گزارش بی باک، همانطور که رضا صبور، تهیه کننده و کارگردان برنامه «به سوی ظهور» از قبل اعلام کرده بود، امروز در این برنامه، با حضور حجت‌الاسلام سلیمی، دادستان کل ویژه روحانیت،تعدادی از اعترافات متهمین و مدعیان دروغین ظهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این برنامه برای اولین بار اعترافات سید حسن ابطحی پدر محمد علی ابطحی معاون حقوقی آقای خاتمی رئیس جمهور سابق پخش گردید.

ابطحی که از مقبولیت بالایی در بین مریدان خود برخوردار بوده امروز سخنانی از وی در شبکه دوم سیما پخش شد که همگان را شوک زده کرد.

وی بعد از پاره ای از اعترافات اظهار داشت: « تعهد می کنم و خدا را یکی از شنوندگان خود قرار می دهم، چهارده معصوم( علیهم السلام) را از شنوندگان خود قرار می دهم، شما هم که از شنوندگان من هستید انشاء الله این دفعه غیر آن دفعه است و کوشش می کنم که آنچنان ندامت خود را نشان دهم که از این به بعد یک نفر بر این مبنایی که من درست کردم نرود. »

اگرچه برخی انسانهای ساده لوح و مریدان چشم و گوش بسته وی، زیر بار این اعترافات نخواهند رفت و قطعا اینگونه اعترافات را نتیجه شکنجه و از این قبیل مسائل قلمداد خواهند کرد. امّا از این نوع افراد به فرض صحت ادعایشان باید پرسید: آیا از فردی که مریدانش او را با ویژگیها و کرامات بی نظیر یاد کرده و همچنین وی را از مقربین درگاه احدیت و حضرت صاحب العصر و الزمان(عج) می دانند، در صورت صحت و سلامت عملکرد و مبانی وی توقع استقامت بر مبانی و اصولش نمی رود؟

آیا بزرگان دینی راستین ما هم با شکنجه های مخالفین خود دست از مواضع خود بر می داشتند؟ آیا نباید از خود بپرسید که اگر ایشان همان شخصیت الهی در ذهنهای برخی مریدان خود بوده و حلقه اتصالی بین مردم و امام زمان(عج) می باشد چرا با کوچکترین تهدید و شکنجه - مورد ادعای مریدان متعصب - باید از عملکرد سابق خود انزجار بجوید و تعهد به عدم تکرار آن بکند؟! آیا این با شیوه و سیره بزرگان دینی و مردان الهی مغایرت ندارد؟

 آیا اگر بزرگان شیعه در دفاع از مبانی راستین خود اینگونه ضعیف برخورد می نمودند تا کنون اثری از اسلام و مذهب حقه شیعه باقی مانده بود؟

 در تاریخ گذشته و معاصرشرح حال بسیاری از بزرگان شیعه نقل شده است که در دفاع از آرمانهای خود تمام هستی و حتی جانشان را داده امّا ذره ای و لحظه ای از اصول و ارزشهای خود کوتاه نیامده اند و این واضح ترین و روشن ترین دلیل بر بطلان ادعای مریدان متعصب اینگونه افراد می باشد که بخاطر ساده لوحی و بعضا منافع دنیویشان همه چیز را مغرضانه و با ذهن خود تحلیل می کنند.

امّا جدای از تاثیر گذاری و روشنگری مثبت این برنامه، امروز بینندگان در حالی شاهد این اعترافات عبرت آموز از شبکه دوم سیما بودند که سردرگمی گردانندگان این برنامه نیز به جای خود شوک برانگیز بود.

به گزارش خبرنگار بی باک، در حالیکه مجریان و میهمان برنامه سعی می کردند طبق رسم رایج در برنامه های رسانه ملی  نام افراد متهم  را صریحا به زبان نیاورند، بینندگان چندین بار در حین پخش اعترافات سید حسن ابطحی نام کامل وی را بصورت زیر نویس مشاهده کردند.

البته جالبی این مساله از آنجاست که هر بار که نام وی بصورت کامل زیر نویس می شد بار بعد نام وی بصورت ناقص و رایج در اینگونه برنامه ها درج می گردید و حتی چهره وی نیز غیر واضح و بصورت شطرنجی نمایش داده می شد 

 

فایل صوتی

نظرات 5 + ارسال نظر
مرتضی جمعه 10 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 15:41 http://ندارم

خوبه والا. شما خودتون رو به رهبری می چسبونید و همه رقم دزدی می کنید، یه ادم حسابی هم پیدا میشه به اسم سید ابطحی و اینجوری خرابش میکنید. از خدا بترسید.

سید حسین سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 18:38

این دوست عزیز نوشته خود را با این استدلال آغاز نموده اند که بزرگان دین زیر شکنجه از مواضع خود دست بر نمی دارند.
سوال: اول اینکه آیا زندانیان واقعا شکنجه می شوند؟
دوم اینکه چرا زندگی ائمه اطهار علیهم السلام خصوصا حضرت علی و امام کاظم علیهما السلام که سراسر تقیه بوده است با استدلال شما جور در نمی آید؟ مگر ایشان از بزرگان دین نیستند؟

وحید جمعه 4 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 00:29

دوستان گرامی سلام علیکم
خطاب به شما و نویسنده محترم عرایضی جهت شفافیت موضوع و رفع سوء تفاهم بیان می دارم.
جهت جلوگیری از ریختن آبروی مومن بهتر است با اطلاع کافی از شخص، اقدام به ابراز نظر نمود. توضیح اینکه نامبره کتب و نوشته های زیادی دارد بهتر بود نویسنده محترم قبل از هر نوع قضاوت، قدری در این آثار تامل می نمودند.
در ادامه به برخی از نظرات سید حسن ابطحی که بیشتر بخاطر آنها مورد اتهام قرار گرفتند اشاره می کنم.
1 )- ایشان نظریه ولایت فقیه را به صورت معقول و متعارف قبول دارند و به لزوم آن تاکید ورزیده اند(کتاب عقاید ایشان صفحه 215 ). همچنین در تاریخ زندگی ایشان، مبارزه با حکومت ستمشاهی سابق کاملا مشهود می باشد. برخی از آنها به قلم ایشان به عنوان خاطرات نگاشته شده است.
2 )- نظر ایشان در ارتباط با نیابت امام عصر علیه السلام که در سخنان ایشان و شاگردان او مکرر بیان شده به این صورت می باشد که ایشان با استناد به نامه امام علیه السلام به نائب چهارم خود، بیان می دارند که پس از نایب چهارم و شروع غیبت کبری هر کس ادعای نیابت بکند دروغگو و کذاب است. اما در مطلب فوق نویسنده محترم ادعای او یا شاگردانش را با واژه حلقه اتصال مردم و امام زمان علیه السلام که همان نیابت است، بیان می کند. سوال این است که در کدام نوشته و یا سخنرانی این ادعا انجام شده؟ اگر بوده می بایستی سند آن قید می گردید. بنده پس از قریب بیست سال آشنایی و مطالعه کتب و آثار وی چنین ادعایی را ملاحظه نکردم.
3 )- ایشان بیش از سه دهه پیرامون امام عصر علیه السلام مطلب گفتند و قلم فرسودند. فرمایشات ایشان برگرفته از قرآن و روایات و حاوی حقایقی از مکتب انتظار بود. وی از نزدیکی ظهور، لزوم توجه به آن وجود مقدس و ارتباط روحی با ایشان،تزکیه نفس و خود سازی سخن گفتند. هم اکنون این مباحث به صورت گسترده در رسانه ملی و محافل دیگر بیان می گردد. به طور مثال نزدیک بودن ظهور توسط بزرگانی چون آیت الله بهجت(ره )، آیت الله ناصری، علامه حسن زاده آملی و ... تصدیق شده است.
4 )- نویسنده محترم جهت معرفی ایشان از وی به عنوان پدر محمد علی ابطحی یاد نموده اند. صرف نظر از شخصیت آقای محمد علی ابطحی، بهتر بود این شیوه استفاده نمی شد چراکه مخاطبین محترم شاید گمان کنند نویسنده غرضورزی سیاسی را فدای قضاوت عادلانه نموده است.
در پایان ذکر این مسئله ضروری به نظر می رسد که عملکرد صدا و سیما به عنوان رسانه به اصطلاح ملی و فرا جناحی بایستی کاملا عادلانه و دور از مسائل سیاسی و تسویه حساب های شخصی باشد که قضاوت پیرامون این مهم را به مخاطبین فهیم محول می کنیم.
و العاقبته للمتقین. امیدوارم خداوند متعال ظهور حضرت ولی عصر علیه سلام را برساند و همه ما سعادت خدمت به حضرتشان را پیدا کنیم و روح سید حسن ابطحی اگر خادم امام عصر علیه السلام بود را متعالی فرماید.
والسلام

مجید شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 20:27

برو تحقیق کن بعد تهمت بزن

حمید پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 20:58

این مطلب معلوم نیست درست باشد
هر چه گشتم در اینترنت نبود
و حال اینکه اگه راست بود در اینترنت حتما غوغا میکردند و پخش میکردند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد