سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>گستاخی پسر منتظری به امام راحل

 گستاخی پسر منتظری به امام راحل

احمد منتظری اقدام امام در عزل پدرش از قائم مقامی رهبری را اشتباه خوانده و گفته است: "ایشان در تاریخ 6/1/68 نامه ای نوشتند که والله من بازرگان و بنی صدر را از اول قبول نداشتم، واللّه من از اول با قائم مقامی تو مخالف بودم. خلاصه اینکه جواب آن نامه متواضعانه، این نامه تند نبود."

به گزارش شبکه ایران، پسر مرحوم منتظری که پس از فوت پدرش تلاش کرده تا با سخنان و مواضع تند و ساختارشکن، به نحوی جای او را در رسانه‌های ضدانقلاب پر کند، در جدیدترین اقدام خود به مصاحبه با سایت اصلی اتاق فکر لندن پرداخته است.

"احمد منتظری" در گفت‌وگو با سایت جرس، ضمن توهین به "سید احمد آقا" فرزند امام به دلیل مخالفت با افکار پدرش، اقدام امام در عزل مرحوم منتظری از قائم مقامی رهبری را اشتباه خوانده و گفته است: "ایشان در تاریخ 6/1/68 نامه ای نوشتند که والله من بازرگان و بنی صدر را از اول قبول نداشتم، واللّه من از اول با قائم مقامی تو مخالف بودم. خلاصه اینکه جواب آن نامه متواضعانه، این نامه تند نبود."

پسر شیخ ساده‌لوح در ادامه هم با تکرار توهین‌های خود خطاب به سیداحمد آقا، وی را متهم به انحصارطلبی کرده و مدعی شده است: "حملات یکطرفه بود. رنجنامه احمد آقا در تیراژ بالا منتشر شد اما امکان پاسخگویی برای ما وجود نداشت."

احمد منتظری در پایان این مصاحبه هم رسما تاکید کرده که مرحوم منتظری در انتخابات سال پیش از نامزدهای اصلاح‌طلب حمایت کرده و در جریان اغتشاشات 88 نیز به حمایت از آشوبگران پرداخته است.

البته اقدامات و مواضع عجیب پسر آقای منتظری به این اظهارات ختم نمی‌شود و وی چندی پیش اعلام کرد که حتی بعد از مرگ هم دفتر پدرش را نخواهند بست.

وی در بیانیه ای که روز هشتم خرداد منتشر کرد، دفتر پدرش را "یادگار" او نامید و نوشت که "من به هیچ وجه این ننگ را نمى‌پذیرم که دفتر مرحوم پدرم را تعطیل نمایم."

اصرار احمد منتظری در بازگذاشتن دفتر پدرش و اخذ وجوهات شرعیه و پرداخت شهریه در حالی بود که این کار از سوی برخی از مراجع عظام تقلید خلاف عرف و سنت و "وهن اسلام و مرجعیت" خوانده شده است.

در این راستا، آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید، اواخر ماه فروردین امسال، با تاکید بر اینکه بر اساس سنت حوزه، کارهای مرجعیت بعد از وفات بزرگواران تعطیل می‌شد، یادآور شد: مراجع پیشین نیز همین روش را عمل می کردند و کارهای مرجعیت بعد از بزرگواران تعطیل می‌شد و اگر این کار در حال حاضر صورت گیرد به نفع همه است؛ اگر بخواهند برنامه‌ها را ادامه دهند، هم وهن برای آن بزرگوار و هم وهن برای بازماندگان، و جامعه اسلام و مرجعیت خواهد بود، بهتر است سنت سلف صالح در میان ما اجرا و ما همان روش گذشتگان را برویم.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد