سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>اظهارات منتشرنشده احمدی نژاد در جمع علما

اظهارات منتشرنشده احمدی نژاد در جمع علما 

 

این یک اشتباه است که برخی فکر می‌کنند مردم با نظام فاصله دارند. حتی ایرانیان خارج از کشور تعلق خاطر دارند، ما به سوئد، نروژ و دانمارک رفتیم، افرادی که 30، 40 سال در ایران نبودند می گفتند رهبری را دوست داریم، دولت را دوست داریم، جمهوری اسلامی را دوست داریم.

اعتقادم به اصول و ارزش‌های اسلامی در سال 89 ده برابر سال 88 است

 

رئیس‌جمهور روز چهارشنبه هفته گذشته به جمع ائمه جمعه سراسر کشور که برای همایش سراسری خود به تهرانآمده بودند، رفت و اظهارات مهمی بیان کرد. اما بخش پرسش و پاسخ این دیدار که نکات قابل توجهی نیز در آن مطرح شد، در رسانه‌ها منتشر نشد.

به گزارش رجانیوز، دکتر احمدی‌نژاد در این بخش به پرسش‌هایی در مورد عملکرد فرهنگی دولت و ولایت‌پذیری پاسخ داد.
 
رئیس‌جمهور در مورد برخی انتقادها مبنی بر اینکه دولت به امور فرهنگی توجه کافی ندارد، خطاب به ائمه جمعه گفت: شما استاد بنده هستید. اگر مطالب اجتماعی و فرهنگی به همین سادگی بود که نوبت به ما نمی‌رسید. یک خط می نوشتیم تا حل بشود اما این مسائل راه مخصوص به خود را دارد که باید از راه آن وارد شد.
 
وی با تأکید بر مشارکت همه اعم از دولت و روحانیت در زمینه بهبود شاخص‌های فرهنگی جامعه بیان کرد: در بخش فرهنگی کدام دولت متولی تمام امور فرهنگی شده است؟ ما هر کاری که بلد هستیم، در حد توان خود انجام می‌دهیم اما وسع ما محدوداست، همه باید صحبت کنند، همه باید نصیحت کنند، بنده و شما هم باید این کار را بکنیم.
 
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود در واکنش به اینکه گفته می‌شود دولت دهم نسبت به اصول تقید کمتری از دولت نهم دارد، با رد این ادعا تصریح کرد: اعتقادات بنده احمدی نژاد به اصول و ارزش‌های اسلامی در سال 89 ده برابر سال 88 است.
 
وی با تأکید بر اینکه "ما آمده‌ایم خود را فدای اسلام و انقلاب اسلامی کنیم"، به محافل طراحی شایعه علیه دولت اشاره کرد و افزود: نمی خواهم بگویم یک عده ای کجا نشسته‌اند و دقیقاً می خواهند نقاط اصلی دولت را بمباران کنند.
 
دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: من نمی توانم به‌خاطر خوشایند یا ناراحتی برخی افراد اعتقادات و اصول اسلام را کنار بگذارم. بنده باید بر اساس مرّ نظام اسلامی حرکت کنم و به پیش بروم.
 
وی با انتقاد از متهم کردن دولت به بی‌توجهی به امور فرهنگی گفت: بیشترین حجم کار فرهنگی و اختصاص بودجه به این بخش در این دولت بوده است.
 
رئیس‌جمهور در مورد برخوردهای انتظامی با بدحجابی اظهار داشت: رئیس قوه قضاییه در تلویزیون گفت اینها جرم است. بسیار خب اگر اینگونه است، برخورد کنند. دولت که نمی تواند کار قوه قضائیه را انجام دهد. همه باید بر اساس قانون و برنامه حرکت کنند.
 
وی با طرح این سؤال که "آیا انتظار دارید رئیس‌جمهور بیاید جواب همه را در تلویزیون بدهد و بگوید ادعاها در مورد اجرا نکردن قانون عفاف و حجاب نادرست است"، گفت: بنده در دولت نهم این قانون را به وزارت ارشاد ابلاغ کردم. بعد رهبری فرمودند وزارت کشور متولی اجرای قانون شود که توانمندتر می‌تواند عمل کند، ما هم به وزارت کشور محول کردیم.
 
دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: تعجب است واقعاً‌ که علیه یک دولتی که آمده پرچم دین، دینداری و انقلاب را بلند کرده است و همه ادبیاتش دینی است، اینگونه طراحی‌هایی می‌کنند.
 
وی با یادآوری اینکه "همه کارها باید روی اصول باشد"، گفت: مگر جمهوری اسلامی همین یک روز است و مگر محدود به همین مرز جغرافیای ایران است؟ این مسیر باید تا جهانی شدن جمهوری اسلامی ادامه پیدا کند.
 
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما اعتقادمان این است نظام ولایی باید از دو جنبه حداکثری باشد.
 
وی افزود: جنبه اول اینکه تا جایی که تا توان داریم و حداکثر مقدار ممکن باید احکام اسلامی را در حوزه‌های مختلف اعم از سیاست و فرهنگ اجرا کنیم و عظمت اسلامی را نمایش دهیم.
 
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: جنبه دوم که باید روی آن کار شود، این است که حداکثر و قریب به اتفاق مردم، دولت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند. ما معتقدیم قریب به اتفاق ملت ایران قرآن، ولایت، اسلام، جمهوری اسلامی را قبول دارند.
 
دکتر احمدی‌تژاد گفت: این یک اشتباه است که برخی فکر می‌کنند مردم با نظام فاصله دارند. حتی ایرانیان خارج از کشور تعلق خاطر دارند، ما به سوئد، نروژ و دانمارک رفتیم، افرادی که 30، 40 سال در ایران نبودند می گفتند رهبری را دوست داریم، دولت را دوست داریم، جمهوری اسلامی را دوست داریم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد