سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>زرنگی احمدی نژاد درمقابل شیطنت خبرنگار امریکایی

زرنگی احمدی نژاد درمقابل شیطنت خبرنگار امریکایی 

 

به گزارش دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پی‌بی‌اس آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی ایران از تحریم‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: اینکه شرایط ایران بخصوص در دوره تحریم‌ها رو به بهبود باشد یک واقعیت است. نه اینکه در ایران مشکلاتی وجود نداشته باشد در همه جا مشکلاتی وجود دارد. در خود آمریکا طی ماه گذشته 93 هزار نفر خانه خود را از دست دادند و 4 میلیون بی‌خانمان هستند.


رییس جمهور افزود: از روزی که تحریم‌ها اعلام شده بورس ایران حدود بیست درصد رشد داشته است و این علامت فعال بودن و نشاط اقتصادی و سرمایه‌گذاری است. اتحادیه بورس جهانی در گزارشی بورس ایران را فعال‌ترین و موفق‌ترین بورس دنیا اعلام کرده است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص وجود اجماع در تحریم علیه ایران اظهار داشت: همه می‌دانند که بانیان اصلی قطعنامه یعنی آمریکا و انگلیس با فشار این قطعنامه را علیه ملت ایران صادر کردند البته اصل تحریم و قطعنامه یک موضوع است اما آنچه در بیرون اتفاق می‌افتد موضوع دیگری است.

رییس‌جمهور افزود: حداقل نه نفر از پانزده نفری که به قطعنامه رأی مثبت دادند اعلام کردند که این قطعنامه را قبول ندارند و تحت فشار به آن رأی دادند و بی‌تردید آن چیزی که تحت فشار تصویب شود فاقد اعتبار و اثرگذاری خواهد بود و این یک واقعیت است و با برخی ادعاها نمی‌توان ماهیت آن را تغییر داد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در مورد گزارش اخیر آژانس بین المللی اتمی مبنی بر اعمال محدودیت از سوی ایران در خصوص بازرسان آژانس گفت: مأمورین آژانس در حد قانون و مقررات به تأسیسات هسته‌ای کشورمان دسترسی دارند و دوربین‌های این سازمان در تمام مراکز هسته‌ای ایران نصب شده است. طبیعی است که اگر بیش از قانون تقاضایی صورت بگیرد نباید به آن پاسخ داد. ضمن اینکه امروز همه دنیا متوجه شده‌اند که موضوع هسته‌ای ایران یک موضوع سیاسی است و جنبه فنی و حقوقی ندارد.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد:‌ بی‌تردید اگر ایران به دنبال بمب اتم بود قدرت‌های سلطه‌گر به گونه دیگری با ایران حرف می‌زدند و چه بسا تسلیم می‌شدند اما از آنجایی که مطمئن هستم ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست. چنین برخوردهایی را انجام می‌دهند.

احمدی نژاد با بیان اینکه موضوع هسته ای بهانه‌ای اعمال فشار به ملت ایران است گفت آیا زمانی که صدام به ایران حمله کرد در ایران بمب اتم وجود داشت که آمریکا از صدام حمایت کرد. موضوعاتی از این قبیل نشان می‌دهد که موضوع هسته‌ای بهانه‌ جدیدی برای تداوم فشارها علیه ملت ایران است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: امسال در نشست اصلاح ان‌پی‌تی تصمیم گرفته شد که رژیم صهیونیستی معاهده ان‌پی‌تی را بپذیرد و به بازرسان آژانس اجازه بازرسی دهند، اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. ضمن اینکه از تأسیسات هسته‌ای آمریکا نیز بازرسی به عمل نمی‌آید در حالی که در اساسنامه بین المللی اتمی در موضوع خلع سلاح برخورداری همگانی از انرژی هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه تأکید شده است.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: امروز دولت آمریکا چنین خیال می‌کند که عنوان هسته‌ای این ظرفیت را دارد که می‌تواند از طریق آن فشارهای سیاسی را علیه ملت ایران اعمال کند و این در حالی است که آنها باز هم در اشتباه هستند.

رییس جمهور در پاسخ به اینکه چرا از مطرح کردن نام اسراییل خودداری می‌کنید، اظهار داشت: ما این رژیم را یک رژیم نژادپرست می‌دانیم.

محمود احمدی نژاد گفت: هر چه خانم کلینتون و سایر مقام های آمریکایی علیه ملت ایران و مسولان آن اظهار نظرهای خصمانه و غیر واقعی داشته باشند، ملت ایران منسجم و یکپارچه تر می شوند. برخلاف حکومت داری در آمریکا که بر اساس نظام سرمایه داری استوار است، مسوولان ایرانی حکومت داری را وسیله ای برای خدمت به مردم می دانند.

احمدی نژاد افزود : به عنوان مثال من نیامده ام که شرکت های خود را گسترش دهم و عضو هیچ حزب سرمایه داری هم نیستیم.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به درخواست گروه1+5 برای ادامه مذاکره با ایران گفت : ما حاضر نیستیم که بخواهند با فشار و تهدید با ما حرف زده شود و بعد بخواهند با ما گفت وگو کنند تا شرایط آنها بر مذاکرات غالب شود.

وی افزود : ما همواره خواهان گفت و گو و مذاکره با دیگران در شرایط برابر و فضای عادلانه هستیم.

ریس جمهوری در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها در طول سالیان گذشته فرصت های خوبی که توسط ملت ایران برای مذاکره فراهم شده بود را از دست دادند، گفت : به عنوان مثال اگر یک دولت مقتدر و قوی در عراق سرکار بیاید، به نفع منطقه و دولت آمریکا است و مسوولان این کشور می توانند ادعا کنند که این دولت در اثر کمک های آنان شکل گرفته است.

مجری کانال تلویزیونی 13 آمریکا از رییس جمهور سوال کرد : آیا شما نگران اینکه برخی از دانشمندان ایرانی از کشور خارج می شوند، نیستید؟

رییس جمهور در پاسخ گفت :از 50 سال قبل ایران همواره با سایر کشور مبادله انسانی داشته و در زمان حاضر هم تعداد زیادی از ایرانیان در دانشگاه های معتبر آمریکا تدریس می کنند ما از این بابت نگران نیستیم چون به موازات آن تعداد بسیار زیادی از نخبگان و محققان در دانشگاه های کشور مشغول تدریس و تحقیق هستند.

وی افزود : درایران بالاترین آزادی وجود دارد و این رفت و آمدها طبیعی است، در سال های اخیر سرعت رشد علمی در جمهوری اسلامی در میان کشور های منطقه نمونه است.


رییس جمهوری گفت : اکنون که بیش از پنج میلیون آواره وجود دارد، چگونه انتظار داریم که این مذاکرات به نتیجه برسد.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره ماجرای سکینه محمدی گفت : خانم محمدی متهم است که در قتل شوهرش مشارکت داشته و پرونده وی در دادگاه در حال بررسی است و هنوز حکم نهایی صادر نشده است.

وی گفت : در آمریکا پرونده یک خانم به نام تراز لوئیس به اتهام قتل همسرش در دست جریان است و بر اساس حکم دادگاه تا سه روز دیگر این حکم اجرا خواهد شد.در حالی که پزشک معالج وی معتقد است که در زمان قتل همسرش این خانم دچار اختلالات روانی بوده است، اما کسی به این موضوع نمی پردازد.

مجری بازهم از احمدی نژاد پرسید با صراحت اعلام کنید که آیا شما مخالف سنگسار هستید؟

رییس جمهوری در پاسخ گفت :من اصلا با هرگونه کشتن مخالف هستم اما اگر کسی از قانون تخطی کند باید مجازات شود.

احمدی نژاد آنگاه با اعلام فهرست 53 نفره از زندانیان زن آمریکایی که در انتظار مرگ هستندگفت ، اصولا من با هرگونه کشتن چه تزریق هوا باشد یا با شوک الکترونیکی مخالف هستم.

وی افزود : سوال ما اینجا است چرا در بعضی جاها که حتی با شمشیر سر از تن جدا می شود وزیر خارجه آمریکا از خود واکنش نشان نمی دهد.

رییس جمهوری افزود : در عراق و در مقابل چشم ماموران آمریکایی یک تروریست سر 20 نفر را از تن جدا می کند اما وجدان خانم کلینتون به درد نمی آید.

مجری کانال سراسری 13 آمریکا سوال کرد وزیر خارجه آمریکا از افزایش قدرت نظامیان در ایران احساس نگرانی کرده است، نظر شما در این باره چیست؟

احمدی نژاد جواب داد : این چه مسوولیت پذیری است که دولت آمریکا در عرصه بین المللی دارد در کشوری که مردم با اکثریت قاطع به یک دولت رای می دهند، اما آنها از مخالفین آن حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه مخالفت و عناد دولت آمریکا با آزادی و دمکراسی در سایر کشورها باعث تفرت جهانی از دولت آمریکا شده است ، گفت : بر اساس نظر سنجی هایی که برخی موسسات آمریکایی انجام داده اند ، آمریکا و رژیم صهیونیستی را عمال ناامنی و مخالف دمکراسی می دانند.

رییس جمهوری باتاکید بر اینکه وزیر خارجه آمریکا دائما از مخالفان دولت حمایت می کند، گفت :75 میلیون ایرانی دارای تمدن و تاریخ کهن هستند آیا این ملت می پذیرد که در ایران دیکتاتوری باشد.

وی تاکید کرد این نوع قضاوت توهین به ملت ایران است و آنها در راهپیمایی ها و مناسبت های مختلف اعتراض خود را به دولت آمریکا نشان می دهند.

احمدی نژاد افزود : یکبار دیگر اعلام می کنم که این نوع سیاست به ضرر خود آمریکایی ها خواهد بود.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به تفاوت اساسی در نگاه اوباما و خانم کلینتون در موضوع سیاست خارجی گفت : این اتفاق عجیبی بود با آن تفاوت فاحش در دیدگاه خانم کلینتون سکان سیاست خارجی آمریکا را بر عهده می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به توصیه های مقام های ایرانی به مسوولان کاخ سفید درخصوص تحولات افغانستان گفت : ما بارها اعلام کردیم که حضور آمریکایی ها در افغانستان به صلاح نیست.

احمدی نژاد در ادامه مصاحبه خود با شبکه PBS به درخواست مجری این شکبه برای مصاحبه با وی در تهران موافقت کرد و گفت : امیدوارم که مسوولان آمریکایی هم به درخواست خبرنگاران ایرانی برای انجام مصاحبه پاسخ مثبت دهند چون که آنها داعیه دمکراسی و آزادی دارند.

در پایان مصاحبه آقای احمدی نژاد فهرست 53 نفر زنی که قرار است در آمریکا اعدام شوند را به او داد و گفت : اسامی آنها را منتشر کنید شاید در این جا هم یک کمپین برای حمایت از آنان تشکیل شود.

در خاتمه هم چارلی رز مجری شبکه تلویزیونی PBS با تقدیر از احمدی نژاد برای پذیرش انجام این مصاحبه گفت : ملت ایران دارای یک تمدن غنی و تاریخ کهن است و هیچ کس نمی تواند نقش مهم و سازنده آنها را در منطقه و معادلات جهانی نادیده بگیرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
حسن شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 19:57 http://freelook.bloghaa.com

سلام
من یک وبلاگ داشتم مایل بودم شما اگر راقب بودید
هر از چندگاهی در اون مطلبی رو درج کنید
البته بستگی به نظر شما داره
اگر مایل بودید بگید تا
یک اکانت برای شما ارسال کنم
امیدوارم موفق باشید

همسنگر بسیجی شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 18:03 http://babayi-ke-shahid-shod.blogsky.com

سلام.

بازهم ایول به داش محمود.کور شه چشم دشمناش.

چقدر آدم باید بی سلیقه و نادون باشه که به چنین انسان نازنینی افتخار نکنه!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد