سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>هاشمی و تکمیل پازل عملیاتی دشمن

هاشمی و تکمیل پازل عملیاتی دشمن   

 

در شرایطی که از یک سو هدف دشمن از تحریمها ایجاد ناامیدی در مردم است و از سویی دیگربه دلایل عدیده تحریمها با شکست مواجه شده و دشمن درنتیجه شکست در میدان عمل بالاجبار و از سر استیصال به عملیات روانی از طریق رسانه های خود روی آورده،آیا ایراد چنین سخنانی غیر از تکمیل نمودن پازل دشمن است؟ یا فرستادن پالس سیاسی از درون حکومت به تحریم کنندگان ؟

) این روز ها اصحاب فتنه و طرد شدگان ملت هر یک به طریقی سعی در بازگشت به صحنه سیاسی کشور دارند. یکی با تعرض به خود و دیگری با سخنان دو پهلو و تکمیل پازل دشمن.
2) یکی از تاکیدات رهبری پرهیز از بازی در زمین خصم و تکمیل نکردن پازل عملیاتی اوست. ایشان بار ها به صراحت تاکید داشتند که حتی اگر سخنی فی نفسه صحیح و منطقی است لکن پازل دشمن را تکمیل می کند باید از بیانش خودداری کرد.
مواضع رهبری در خصوص تحریمها کاملا شفاف است. ایشان ماهیت تحریمها را در دیدار با کار آفرینان چنین تبیین می کنند:
«دشمنى وجود دارد در دنیا که میخواهد با فشار اقتصادى و با تحریم و با این کارهائى که شماها میدانید، سلطه‌ى اهریمنى خودش را برگرداند به این کشور... مسئله، مسئله‌ى فشار است، میخواهند یک ملت را به زانو در بیاورند؛ میخواهند انقلاب را زمین بزنند. یکى از کارهاى مهم همین تحریم اقتصادى است. میگویند ما طرفمان ملت ایران نیست! دروغ میگویند؛ اصلاً طرف، ملت ایران است. تحریم براى این است که ملت ایران به ستوه بیاید، بگوید آقا ما به خاطر دولت جمهورى اسلامى داریم زیر فشار تحریم قرار میگیریم؛ رابطه‌ى ملت با نظام جمهورى اسلامى قطع بشود. هدف اصلاً این است. البته ملت ما را نمیشناسند؛ مثل همه‌ى موارد دیگر محاسباتشان غلط اندر غلط است.»
و در خصوص تاثیر تحریمها و عکس العمل نظام می فرمایند :
«دوستان درست گفتند که ما تحریمها را دور میزنیم؛ بنده هم یقین دارم. ملت ایران و مسئولین کشور تحریمها را دور میزنند، تحریم‌کنندگان را ناکام میکنند؛ مثل موارد دیگرى که در سالهاى گذشته در زمینه‌هاى سیاسى بود که یک اشتباهى کردند، یک حرکتى انجام دادند، بعد خودشان مجبور شدند برگردند، یکى یکى عذرخواهى کنند. چند مورد یادتان هست لابد دیگر. حالا جوانها نمیدانند. در این ده بیست سال اخیر، از این کارها چند بار انجام دادند. این دفعه هم همین جور است. البته تحریم براى ما جدید نیست، ما سى سال است تو تحریمیم. همه‌ى این کارهائى که شده است، همه‌ى این حرکت عظیم ملت ایران، در فضاى تحریم انجام گرفته؛ بنابراین کارى نمیتوانند بکنند.»
لب کلام رهبری در باره تحریم ها این است که :
اولا : هدف ازتحریمها فشار بر ملت و نا امید نمودن مردم از نظام است
ثانیا : تحریمها چیز جدیدی نیست و همیشه وجود داشته
ثالثا : قطعا نظام و مردم بر تحریمها فائق خواهند آمد و دشمن مطلبق معمول ناکام قطعی صحنه است.
اکنون توجه شما را به اظهارات هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان جلب می کنم :
« مسئولان تحریمها را شوخی نگیرند»
«تردید دارم از امکانات و ظرفیت های علمی و انسانی و طبیعی خود در ایران به درستی استفاده شود»
«هیچگاه اخطار تحریم به این شدت نداشته ایم»
«در طول ‌٣٠ سال گذشته علی‌رغم جنگ و تهاجمات نظامی هیچ وقت ندیده بودیم تا این اندازه استکباریون برای ما برنامه‌ریزی شیطنت‌آمیز و تهاجم حساب شده و همه‌جانبه داشته باشند»
مقایسه اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی با رهبر معظم انقلاب و نتیجه گیری از آن را به خوانندگان وا می گذارم.
3) در شرایطی که از یک سو هدف دشمن از تحریمها ایجاد ناامیدی در مردم است و از سویی دیگربه دلایل عدیده (که مجال پرداختن به آن نیست) تحریمها با شکست مواجه شده و دشمن درنتیجه شکست در میدان عمل بالاجبار و از سر استیصال به عملیات روانی از طریق رسانه های خود روی آورده ، ایراد چنین سخنانی حاوی چه معنایی است؟ آیاغیر از تکمیل نمودن پازل دشمن است؟ یا فرستادن پالس سیاسی از درون حکومت به تحریم کنندگان ؟ با توجه به استقبال گسترده رسانه های بیگانه ازسخنان هاشمی رفسنجانی و تاکید آنها بر اینکه سخنان وی به معنای تاثیر تحریمهاست ، آیا نمیتوان هدف از چنین موضع گیری را فراهم آوردن خوراک تبلیغاتی برای عملیات روانی دشمن دانست؟ به وا کنش بر خی ازاین رسانه ها توجه کنید:

رسانه دولتی انگلیس در گزارشی نوشت: اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری ایران، می‌گوید صدور قطعنامه‌ها و تحریم های جدید علیه این کشور در طول سه دهه گذشته و حتی نسبت به زمان جنگ و حملات نظامی، بی سابقه بوده است.
همزمان با بی بی سی، رسانه آلمانی دویچه وله هم از قول هاشمی نوشت که "باید تحریم‌ها را جدی گرفت و شوخی نپنداشت."
این سایت در گزارش خود تلاش کرد با اشاره تحریم های ضد ایرانی غرب و ارائه تصویری سیاه از وضعیت برخی صنایع داخلی، سخنان هاشمی را نشانه توفیق غرب در تحریم ایران تعبیر کند.
ارگان دولتی هلند هم سخنان هاشمی را با تیتر «مسئولان تحریم‌ها را شوخی نگیرند» پوشش داد.
رادیو زمانه نوشت: هاشمی رفسنجانی به طور تلویحی سخنان مقامات دولتی مبنی بر «توانایی دور زدن تحریم‌ها» را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «تردید دارم از امکانات و ظرفیت‌های علمی و انسانی و طبیعی خود در این زمینه درست استفاده کنیم.»
رادیو فردا هم که به عنوان ارگان رسمی سازمان جاسوسی آمریکا شناخته می شود، از آقای هاشمی به عنوان "آیت‌الله" نام برد و از زبان وی نوشت: «هیچ گاه تحریم‌ها علیه ما به این اندازه شدت نداشته است.»
رسانه های ضد انقلاب هم همسو با محافل غربی سخنان هاشمی را نشانه پیروزی غرب در تحریم ایران ارزیابی کردند.
سایت ضد انقلابی روزآنلاین در این راستا نوشت که درست در روزی که اکبر هاشمی رفسنجانی در اجلاسیه مجلس خبرگان گفت تحریم های جدید را نباید شوخی گرفت، یک شرکت کره ای ایران را تحریم کرد.دیگر سایت های ضد ایرانی هم به شیوه های مختلف از سخنان آقای هاشمی استقبال کرده اند.
4) آقای هاشمی من با شما موافقم که نیرو های خودسر سم انقلابند. آنها باید فرزندان شما را الگو قرار دهند که دقیقا مطابق آنچه پدر بر عهده شان می گذارد به فتنه انگیزی علیه انقلاب می پردازند. وجود نیرو های بی تربیت خود سر دقیقا نمایانگر توان بالای شما در تربیت فرزندانتان است. مخصوصا مهدی و فائزه که بدون اذن شما قدم از قدم بر نمی دارند. البته از نقش عظیم تربیتی عفت خانم نباید غافل شود خصوصا آن زمانهای بسیاربسیاردور که شما جزء مجاهدان انقلاب بودید و شبانه روزی خد مت می کردید، بار اصلی تربیت فرزندان بر عهده ایشان بود.
5) این بند از سخنان طنز هاشمی رفسنجانی صرفا جهت عوض شدن فضا آورده می شود :
« تاکید می‌کنم که در حکومت قانون همه باید بر محور قانون حرکت کنند؛ چرا که حرکت غیرقانونی ریشه‌ دشمنی و تفرقه است و عامل تفکیک قوا به حساب می‌آید. پس باید مراقب بود... هرکس باید در جای خود مسوولیتش را اجرا کند و قانون محور فعالیت‌های هرکس باشد؛ چرا که تخلف از قانون یعنی استبداد، دیکتاتوری و خودسری. پس اگر قانون ضعف دارد باید اصلاح شود اما تا هست باید به آن عمل کرد »
6) این روز ها اصحاب فتنه و طرد شدگان سیاسی هر یک به طریقی سعی در بازگشت به صحنه سیاسی کشور دارند. یکی با تعرض به خود و دیگری با سخنان دو پهلو و تکمیل پازل دشمن.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد