سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>پیش بینی جنگ بین ایران و اسرائیل

پیش بینی جنگ بین ایران و اسرائیل

یک محقق صهیونسیتی از بروز جنگ بین رژیم صهیونیستی و ایران ابراز نگرانی کرد و این جنگ را ویران کننده و دراز مدت خواند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، "موشیه فیرد" پژوهشگر صهیونیستی از مرکز پژوهشی"بیگن سادات" در تحقیقش تحت عنوان "جنگ بین ایران و اسرائیل" از بروز این هشدار داد و گفت: اگر آتش جنگ بین دو طرف ایران و اسرائیل شعله ور شود، این جنگ همانند جنگ ایران و عراق که از سال 1980 تا 1988 به طول انجامید، سالهای سال به درازا خواهد کشید.

این تحقیق که درسایت الجزیره نت منتشر شد، به نمونه های جنگ ها طولانی و شروط خاتمه آنها استناد کرده واین گونه نتیجه گیری نمود که هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای ایران منجر به وقوع جنگ طولانی خواهد شد و اسرائیل از کوتاه کردن زمان این جنگ قطعا ناتوان و عاجز است.

فیرد احتمال داد: علاوه بر اینکه در جنگ میان ایران اسرائیل امکان مشارکت سوریه ، حزب الله و حماس وجود دارد، تبادل آتش گسترده بواسطه موشک های ایرانی در این جنگ امکان پذیر است و این درست شبیه به ابزارهای بازدارنده مقاومت که در جنگ دوم اسرائیل علیه لبنان در سال 2006 و حمله تل آویوبه غزه درسال 2008 استفاده شد و ناتوانی ارتش اشغالگر اسرائیلی در دفاع از خویش در برابر حملات هوایی و شکستن سریع اراده دشمن نمایان شد.

به گزارش شبکه ندای قدس، این پژوهشگر صهیونیستی ادعا دارد در صورت حمله زمینی ارتش اشغالگر اسرائیلی به لبنان برای خنثی کردن موشک های مقاومت حزب الله، اسرائیل گرفتار جنگ چریکی طولانی مدت خواهد شد همانطور که در اولین جنگ اسرائیل علیه لبنان در سال 1982 اتفاق افتاد.

احتمال دیگری هم داده می شود به اینکه ایران با استفاده از فرصت عقب نشینی آمریکا از منطقه تا پایان سال آینده از طریق ارسال کمک های نظامی گسترده به بازوهای خود ، همپیمانان منطقه ای خویش را هم تقویت کند که این امرباعث شود سوریه و لبنان نیز دراین نبرد شرکت کنند.

به گفته او، موفقیت ایران در بهره برداری از تغییرات منطقه ای برای ارسال تجهیزات جنگی و داوطلبان به جبهه های نبرد علیه ارتش اشغالگر اسرائیلی از طریق خاک عراق یا ترکیه بعید نیست لذا من به مقامات اشغالگر صهیونیستی شدیدا هشدار می دهم که برای تل آویو بسیار سخت و دشوار است که بتواند به جنگ زمینی و گرفتار شدنش در نبردی طولانی پایان دهد.

فیرد در تحقیق خویش امکان حمله ایران به کشتی های اسرائیلی در باب المندب و عملیات انتقام جویانه فشرده علیه خطوط هوایی اسرائیل و منافع این رژیم درجهان را ممکن دانست.

وی در چارچوب تصور خویش از جنگ احتمالی تصریح کرد: پس از هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای ایران، این کشور قبل از انجام فعالیت های دیپلماتیک برای منزوی کردن اسرائیل، برای پاسخ نظامی به تل آویو عجله نخواهد کرد و در عین حال به استقرار نیروها و ارسال اسلحه به متحدان خود در لبنان و فلسطین خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: پیش بینی من این است  که به موازات هدف قرار گرفتن مراکز مسکونی اسرائیل با موشک های ایران، فلسطینی ها دست به عملیات شهادت طلبانه فشرده درکرانه باختری خواهند زد.

فیرد گفت : ایرانی ها دیدگاههای مختلفی نسبت به اسرائیل دارند و معتقدند که امروز اسرائیل رژیمی ضعیف و بی ثابت است پس می توانند با یک حمله نظامی آن را به آسانی شکار کنند.

وی تاکید کرد: جنگ طولانی مدت مغایر با راهبرد و استراتژی امنیت اسرائیل از زمان تاسیسش  توسط دیوید بن گوریون تاکنون است بطوری که نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی این هشدار را داده است که تل آویو در نشان دادن مقاومت در برابر جنگ های طولانی ناتوان و عاجز است.
به اعتقاد او استفاده از سلاح های هسته ای جنگ احتمالی با ایران را متوقف خواهد کرد، اما طریقه استفاده این سلاح از سوی اسرائیل زمان طولانی را خواهد برد.

این پژوهشگر صهیونیست در مقاله اش به این نتیجه می رسد که در صورت وقوع جنگ بین ایران و رژیم اشغالگر قدس، این جنگ ویرانگر و دراز مدت خواهد بود و اسرائیل فاقد وسایل و ابزارهای کافی برای کوتاه کردن زمان این جنگ است و شکست خواهد خورد.

نظرات 15 + ارسال نظر
مازیار یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 14:46

هی ... جنگ امریکا و عرب و ناتو برعلیه ایران اگر شکل بگیره... این پیروزی ایران هست.. حالا عده ای میگین با مدرک بگو که ایران پیروز هست.. مدرک اول اینکه زمان جنگ ایران و عراق... یعنی جهان در زمان جنگ ایران رو تحریم کرد و عراق رو با پیشرفت تریت سلاح جنگی حمایت کرد.... در حالی که ایران نه تنها با جنگ در عراق.. بلکه جنگ با جهان پیروز شد.... ====پس شکی نیست ایران در جنگ جهانی دیگر شکست بخوره.... بیاد داشته باشیم .. ما اول خدا رو داریم .. دوم ارتشی رو داریم از نسل هخامنشیان .. تا اخرین نفس خواهند جنگید هماننده هشت سال دفاع مقدس.... به احترام خون شهدا.. بیاید ایرانی باشیم از نسل قدرت شجاعت غیرت معرفت

ارشیا سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1394 ساعت 14:05

احساسی نظر ندید اگه با اسرائیل جنگ کنیم با آمریکا باید بجنگیم با اروپا باید بجنگیم.......بنظرتون میبریم؟؟!!!!

و این یعنی جنگ جهانی.
وحشتی که غرب از جنگ جهانی داره هیچوقت بهش اجازه نمیده همچین غلطی بکنه. اونا خیلی هنر کنن به کشورهای بی در و پیکر و فقیر مثل افغانستان و عراق حمله کنن

یوسف سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 23:40

سلام
مطمئن باشید اگه میتونستن با زور کارشون رو پیش ببرن تعلل نمیکردن این پدر سوخته ها مگه زمان رضا شاه نبود تا یه فرصت دستشون اومد از بالا و پایین ریختن تو مملکت همونطور که انگلیسى ها با زور به کشور هاى بیچاره حمله بردن ایران هم ازون قاعده مستثنا نبود ولى الان دیگه دور عوض شده اون دوره نیست ...اینم بگم که این یهودیها رسانه دستشونه میخوان با جو سازى بگن ما قوى هستیم ولى خودشون و غربى ها میدونن ایران چى شده که هر روز خدا تلویزیون روشن میکنن تو غرب سر تیتر خبراشون ایرانه ...ترسیدن ...این مثلا خیلى خواسته خودشو قوى نشون بده گفته چند سال جنگ طول میکشه ...خبر نداره جنگ تو نیم ساعت تموم میشه و اونوقت دیگه بنى اسرائیلى وجود نداره که امریکاییا باج بدن بهش بخدا دل خود اروپاییها از دست اینا خونه ولى کارى از دستشون بر نمیاد یه کشورایى مثل آلمان لذت میبرن از الان ایران

محمد سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 00:34

آرزوی من جنگ با اتحادیه اعراب است برای جبران جنایات شان

محسن جمعه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:59

در پاسخ به اینکه امریکا و اسرایل و خدا چرا بوجود اورد باید بگم شما برو علم کلام و فلسفه منطق رو بخون بعد به سوال بی ارزشت پی میبری.
ببینید اساس حمله به کشوری با استحکامات دیپلماسی و مذهبی سیاسی و نظامی و جغرافیای برون مرزی کاری نیست که از دسته یک سری تسلیحات پیشرفته بر بیاد.حرف از درگیری نظامی گذشته .فعلا دارن توی جنگ های نیابتی شرایط ایران رو میسنجن.بحث بسیار طولانی و در اینجا نمیگنجه.
خلاصه عرض کنم همون کارشناسان زبده امریکایی و اسرایلی که میگفتن اول سوریه باید از بین بره تا حلقه حزب الله تنگ تر بشه و بعدش نوبت لبنانو حزب الله الان موندن چی جواب اعرابو غربی هارو در بازگشت تروریشت ها به خاکشون بد.. .اما بعد از 5سال دیدیم که هر چه تروریست وهابی تکفیری که تشنه به خون شیعیان هستن دارن براحتی نابود میشن ما هم همینو میخواستیم و ممنون که که فرصتشو اماده کردید

Ali Soroory سه‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 14:56

جنگ ایران اسراییل بیشتر از یک ماه طول نمیکشه ایران برنده جنگه

محمد رضا یکشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 15:52

ببین بروبکس ماسومین قدرت موشکی دنیاهستیم ودنیا هم از این موضوع خبر داره حتی خود اسرائیل.اگه جنگی اتفاق بیفته بین ایران واسرائیل وآمریکا مسئله نیست.بزارید راحت تر بگم یه دفعه اسرائیل تهدید کرد که به نیروگاه هسته ای بوشهر حمله میکنه سپاه پاسداران خطاب به اسرائیل گفت مسئله نیست تمام جنگنده هاتو بیار بمباران کن وبرگرد ولی وقتی جنگنده ها برگشتند دیگه اسرائیلی وجود نداره که بخوان توش فرود بیان.پس فقط به تنهایی وارد عمل نمیشیم باشه بعضی ها میگن لبنان،حماس،سوریه به زور میتونند از کشور خودشون مرابقت کنندولی فقط این کشور ها نیستند که بخوان از ما حمایت در ضمن این هم بگم که عربستان هم عددی نیست که بخواد به ایران زور بگه کشور ما تخت حمایت چین،روسیه،کره شمالی هستند که هر سه کشور مجهز به کلاهک اتمی میباشند پس ما هیچ غم ونگرانی نداریم. واین بگویم که ما تنها کشوری هستیم که میتوانیم از تهران، واشنگتن را هدف قرار بدهیم. افتاد

مجید دوشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 22:03

اسرائیل درحدواندازهای نیست که به ایران بتونه حمله بکنه خودشان اینو ازهمه بهترمیدونند

فکر باز جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:36

در صورت جنگ بین اسرائیل یا هر کشور دیگه ای، ایران ایندفعه یک پاسخ بسیار کوبنده خواهد داد مخصوصا" به این اسرائیل که گنده تر از دهنش گوه میخوره حالا میبینیم.

BAHADOR دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 00:23

داداش ما ایرانی هستیم و ایرانی میمونیم و برای ایران هم میمیریم

hamed پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:03

یکم فکر کنند اون کسانی که میگن ایران چیزی نیست اولا اسراییل شبیه یه بچه هست که بزرگترش هرچی میگه یه کاری رو نکن فکر میکنه توی اون کار چی هست و هی ایران رو تهدید میکنه توی مصاحبه های آمریکایی هم اگر دقت کنید میگن ما از اسراییل حمایت میکنیم یعنی اگه جنگ بشه فقط پشتشیم نه سینه سپرش ترکیه بخاطرمنافع و بازار نضامیش توی آمریکا و بازار منابعی توی ایران میکشه عقب اتحادیه عرب فقط 2 کشور داره که میتونه حمله کنه عربستان و امارات عربستان بخاطر بازار ایران میکشه عقب و امارات هم بخاطر قطب توریستی عرب بودنش اوروپا که از آمریکا دل خوشی نداره و توی سیاست سر خم میکنن میکشه عقب روسیه به دلیل اختلافش با امریکا و ببازار نضامیش توی ایران از ایران پشتیبانی میکنه و روسیه و لبنان آمادگینظامی و همکاری با ایران رو اعلام میکنند آسیای شرقی کره جنوبی به تهدیداتش علیه آمریکا افزون میکنه و همینجاست که آمریکا و اسرییل متوقف میشن و هیچ کاری نمیتونن بکنبکنن.شاید بگید میتونن توی جنگ موفق بشن ولی کسی که توی جنش پیروز میشه توی سیاست شکست میخوره و سیاستی که شکست بخوره نمیتونه حکومت بکنه.آمریکا میخواد چهره ای جدی نشون بده و ماجرا رو حل کنه تا آخر سر ابر قدرت باقی بمونه وگرنه خیلی زود از عرش بر فرش کشیده میشه

ناشناس پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 19:48

برای همتون متاسفم
ی کم ذهنتون رو باز کنید اگه جنگ با اسراییل شروع شه یعنی جنگ با آمریکا شروع شده جنگ با ناتو شروع میشه و همینطور ترکیه و اتحادیه عرب و....

عجب ذهن بازی

BAHADOR پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:03

ما اگه بخواهیم میتوانیم دنیا رو صاحب شویم

بی نام سه‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:32

تو خیال هستیا.
اگر خدا از آمریکا و اسرائیل بدش میاد خوب چرا به وجودشون آورد؟
اگر آمریکا به حکم خدا عمل نمیکنه پس چرا پیشرفته ترین کشور دنیا هست؟
تو خیالی داداش

خدایت شفا دهد انشالله!

محمد پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 13:43

همش حرفه همونطور که امام خمینی فرمودند آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
ما خدا رو داریم و خدا هم از اسرائیل و موشک هاش قوی تر است.چنانچه جنگی رخ دهد جوونای ما تا آخرین قطره ی خون می ایستند و آمریکا و اسرائیل هم از همین احساس شجاعت و ایثار ما ایرانی ها می ترسند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد