سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>اعتراض شدید به لابی های جدید خاتمی

برنامه تیم خاتمی برای نفوذ سبزها در مجلس نهم  

 

 

مجاب ساختن افراد مزبور به عدم همکاری با جریان فتنه،تلاش برای احیای اصلاحات،تشکیل نظام نخبگانی میان اصلاح طلبان برای مرجعیت سازی اجتماعی و...ازجمله محورهایی است که خاتمی برای گفتگوهای خود انتخاب کرده است.همچنین شایان ذکر است خاتمی مجموعه پیغام هایی را به برخی از عناصر در درون اصولگراها برای دیدار و گفتگو نیز ارسال کرده بود که با پاسخ های منفی آنان روبرو شده بود.

اعتراضات درجریان فتنه به سید محمد خاتمی افزایش یافته است.
به گزارش«جوان آنلاین»،گرچه پیش از این اعتراضات در مجموعه فتنه به دلیل عدم تعهد خاتمی به فعالیت در تعریف نقش تقسیم شده برای وی خلاصه می شد،اما جدیدترین اعتراض ها به لابی هایی بازمی گردد که خاتمی محور آن می باشد.
در این زمینه گفته می شود خاتمی مجموعه دیدارهایی را با چهره های موثر سیاسی،آکادمیک و علمی،فرهنگی با صبغه معتدل تنظیم کرده و قرار است در مقاطع مختلف با آن ها دیدار و گفتگو کند.
مجاب ساختن افراد مزبور به عدم همکاری با جریان فتنه،تلاش برای احیای اصلاحات،تشکیل نظام نخبگانی میان اصلاح طلبان برای مرجعیت سازی اجتماعی و...ازجمله محورهایی است که خاتمی برای گفتگوهای خود انتخاب کرده است.
همچنین شایان ذکر است خاتمی مجموعه پیغام هایی را به برخی از عناصر در درون اصولگراها برای دیدار و گفتگو نیز ارسال کرده بود که با پاسخ های منفی آنان روبرو شده بود.
در این میان یک منبع آگاه با بیان اینکه تلاش های خاتمی برای بازگشت به حاکمیت می باشد،گفت که وی در این مسیر بنا بر قربانی ساختن موسوی و کروبی دارد.
وی در گفتگو با «جوان آنلاین» تصریح کرد:خاتمی برای بازگشت به حاکمیت معتقد است باید در دو سطح فعال شود.اول در سطح عمومی و اجتماعی با تجمیع سرمایه های جریان اصلاحات و فشارهای اجتماعی و دیگری تلاش برای رادیکال ساختن جریان فتنه جهت بالا بردن هزینه ها برای حاکمیت و رضایت دادن به گزینه ای همچون وی.
این منبع آگاه با بیان اینکه خاتمی همان سیره دیگر فتنه گران را دنبال می کند اظهارداشت که وی تنها صورت اهداف خود را تغییر داده و فکر می کند که نه کسی به قصد و نیت وی پی برده و نه نمی داند که ملت توبه های دروغین را باورنمی کند.
در همین راستا این تلاش های خاتمی از نگاه بدنه فرقه سبزو سران آن نیزپنهان نمانده و اعتراضاتی نسبت به لابی های خاتمی بیان شده و پیام هایی نیز به شکل مستقیم و غیر مستقیم به وی ارسال شده است.گفته می شود عمده این پیام ها مبنی بر این است که وی با حاکمیت معامله کرده و قیمت آن نیز پشت کردن به سبزها می باشد.
 

گزارشی از برنامه ریزی مشاوران خاتمی برای مجلس نهم

مشاوران و همکاران سید محمد خاتمی در جریان اصلاحات برنامه های خود را برای حضور در حاکمیت و نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار داده اند.
،این جریان که شکل دیگری از فعالیت های جریان فتنه را در قالب های جدید در حال پی گیری است براین باور است که بهترین راه برای حضور در انتخابات مجلس ، تعدد احزاب وگروه های لیست دهنده برای گم کردن رد ها می باشد.
برنامه ریزان این جریان که اخبار متواتر وپرحجمی از فعالیتهای گسترشی آنها در شهرستانها و زمینه سازی برای تجدید حیات اصلاح طلبان و هدف گیری انتخابات آتی در محافل خبری منتشر گردید ، با شبیه سازی فضای انتخاباتی وبررسی عکس العمل های احتمالی شورای نگهبان قانون اساسی نتیجه گیری نموده است که با بلند کردن تابلو اصلاحات ومعرفی عوامل مورد نظر بعنوان کاندیداهای این طیف ، هیچگونه توفیقی حاصل ننموده و حتی اگر از عناصر گلچین شده ، فاقد موضع گیری سیاسی و سابقه مشخصی باشند ، چون تحت لوای اصلاحات قرار می گیرند ، بدلایل متعددی ممکن است از چرخه انتخابات خارج شوند.
1- نظارت استصوابی و موشکافی های شورای نگهبان
2- دید منفی مردم نسبت به عملکرد اصلاح طلبان بخصوص در رابطه با انتخابات سال گذشته (ریاست جمهوری ).
3- مواجهه با جریان رسانه ای نظام .
لذا این جریان برای حل این معضل و حضور در عرصه های سیاسی نظام راه حل داده شده است تا چراغ خاموش ، چند وجهی و منعطف عمل شود .
1- همانند اصول گرایان ومنطبق بر روشهای آنها ووفق دیدگاه مردم تبلیغات شود
2- از حجم قابل توجهی ازگروه ها ودسته جات نزدیک به حکومت (در تشابهات ظاهری ولفظی) وبا اسامی غیر تنشی استفاده شود .
3- حجم افراد گزینشی به دوبرابر افزایش یابد ودر لیستهای گروه ها به نسبت یک به پنج تکرار شوند به نحوی که در مجموع سلایق ، اکثریتی از عناصر مورد نظر توفیق انتخاب شدن را بدست آورند
4- برای جذب هواداران اصلاحات یکی دو جریان با لیست های شناخته شده از شخصیتهای اصلاحات تبلیغ نمایند
5- عناصر شناخته شده که رد صلاحیت آنها قطعی است را در یک لیست جداگانه ارائه نمایند تا هزینه های نظام افزایش یافته و این هدف موجب محفوظ ماندن بقیه لیستها گردد
6- در صورتیکه سیاست تحریم انتخابات اجرایی شود ، فقط بخش های در دید کناره گیری می نمایند .
7- سعی شود از عناصر اصول گرای خنثی در لیستها استفاده شود .
گفته می شود جریان معتدل اصلاحات مصمم است برای باز سازی خود و مشارکت سیاسی در نظام به اقدامات ظاهری مبنی بر برائت از حرکت های تند وساختار شکنانه فتنه توسل جوید تا ضمن کسب حمایت نخبگان سیاسی ، مذهبی در افکار عمومی نیز جایگاه معتدلی پیدا نماید .
 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد