سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>به دلیل محدودیت ها، در بحث فتنه بسیاری از مباحث را بیان نمی کن

اظهارات وزیر اطلاعات درباره اطرافیان هاشمی رفسنجانی 

 

 

برای نمونه اگر بخواهم موردی را عرض کنم فردی که در واقع پشتیبان خبری برای سران فتنه داشت چندی قبل دستگیر شد و به کمک های سرویس اطلاعاتی CIA و پولی که در اختیار او قرار داده می شد اذعان کرد و یا فردی که از کشور گریخته بود و بیانیه برخی از سران فتنه را تدوین می کرده و حمایت هایی که از آن سوی سرویس های اطلاعاتی می شد و اینها چیزهایی است که روشن می شود

وزیر اطلاعات درباره کمک یک میلیاردی استکبارگران به سران فتنه اعلام کرد که این موضوع نه تنها صحت دارد بلکه فراتر از این مبلغ است.
حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات گوناگون آنها پاسخ گفت.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفته شده از سوی دستگاه های اطلاعاتی غرب و استکبارگران یک میلیارد دلار به سران فتنه کمک شده است، آیا این مطلب واقعیت دارد؟ گفت: بله این موضوع واقعیت داشت و شما باید بالاتر از اینها را در نظر بگیرید.
موسویان جاسوس است
وزیر اطلاعات هم چنین در پاسخ به سوالی در مورد بحث موسویان و هم چنین مباحث مختلفی که در ارتباط با آن مطرح شده است، گفت: آن چه که وزارت اطلاعات می گوید براساس مستنداتی است که دارد و در واقع تعریفی که ما از جاسوس بودن آن داریم براساس این مستندات است و بیانیه ای که وزارت اطلاعات نیز داد براساس این مستندات بود.
مصلحی در ادامه تصریح کرد: این که در دستگاه قضایی ممکن است نقصی در قوانین وجود داشته باشد و یا قوانین جایی مشکل داشته باشد به این معنا نیست که این فرد جاسوس نیست. من نمی خواهم دستگاه قضایی را زیر سوال ببرم ولی همان طور که گفتم اگر نقصی در قانون وجود داشته باشد به این معنا نیست که این فرد جاسوس نیست.
وی در پاسخ به این نکته که این فرد از سوی دستگاه قضایی از اتهام جاسوسی تبرئه شده است، گفت: براساس اسنادی که ما داریم این فرد جاسوس است.
مصلحی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعاتی که وزارت اطلاعات دارد در اختیار مراجع قضایی گذاشته است یا نه؟ گفت: به مراجع قضایی منعکس شده است و آنها در جریان هستند

دستگیری مهدی هاشمی
نیاز به اینترپل ندارد
وزیر اطلاعات در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شما دستگیری مهدی هاشمی را از طریق اینترپل پیگیری می کنید یا نه؟ گفت: نیازی به پیگیری از طریق اینترپل نیست و این موضوع به نحو دیگری دنبال می شود

عملکرد یک ساله وزارت اطلاعات
حجت الاسلام مصلحی همچنین در مورد مهمترین نقطه قوت و عملکرد وزارت اطلاعات، در یک سال گذشته گفت: این وزارتخانه از نظر اطلاعات و بنیه مباحث اطلاعاتی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد و این چیزی نیست که ما بگوییم. این چیزی است که دستگاه ها و سرویس های اطلاعاتی دشمن که سابقه چندین 10 ساله در این مباحث دارند به آن اذعان دارند.
مصلحی با تاکید بر این که وضعیت دستگاه های اطلاعاتی ما در کشور در وضعیت خوب، هماهنگ و منسجم است، گفت: در کشور ما دستگاه های مختلف اطلاعاتی وجود دارد که از انسجام خوبی برخوردارند. نقطه قوت دیگر آن ها این است که توان بالایی در مباحث اطلاعاتی دارند. البته این که من می گویم توان اطلاعاتی بالایی داریم اینگونه نیست که اگر جایی اتفاق کوچک یا بزرگی رخ داد بگویند پس چه شد؟ در جاهایی که ادعای چندین 10 ساله در این مورد دارند ممکن است که در کشورشان اتفاقی بیفتد و حوادثی رخ دهد.

وزارت اطلاعات از  حالت انفعال خارج شد
وزیر اطلاعات با بیان این که ما از وضعیت خوبی برخوردار هستیم، گفت: وقتی که در وزارت اطلاعات تصمیم گرفته شد که حرکت ما تبدیل به حرکت هجومی شود و از حالت انفعالی بیرون بیاییم و حالت تهاجمی پیدا کنیم و وقتی که این تصمیم گرفته شد قدم اولی که برداشته شد دستگیری ریگی بود و در واقع در تمام سیستم های اطلاعاتی دنیا این اقدام، اقدام بی سابقه ای بود. بالاخره من در اینجا برای اولین بار بد نیست که عرض کنم که ما در این اقدام جدا از موفقیت هایی که داشتیم با یک اقدام فریب برای دستگاه ها و سرویس های اطلاعاتی توانستیم این اقدام را انجام دهیم و اگر آنها قوت دارند چرا اینگونه فریب خوردند.
وی ادامه داد: اکنون نیز اعلام می کنیم که در بسیاری از کارهایی که آنها به وسیله آن، دنیا را اینگونه به آشوب کشیده اند مثل قضیه افغانستان و عراق که چقدر مردم را به خاک و خون کشیده اند به اسم مبارزه با تروریسم، به آنها می گوییم بیایید مبارزه با تروریسم را از ما یاد بگیرید که تمام جنبه های انسانی را نیز رعایت می کنیم.
مصلحی ادامه داد: برگرداندن آقای عطارزاده یک موفقیت بزرگ اطلاعاتی بود که در این قضیه نیز سرویس های اطلاعاتی آنها رودست بزرگی خوردند و ما توانستیم این اقدام را با موفقیت انجام دهیم.
وی گفت: مبارزه با فتنه نیز یکی دیگر از موفقیت های بزرگی بود که ما کسب کردیم. البته ما به دلیل محدودیت هایی که داریم و ملاحظاتی که مدنظر می گیریم در بحث فتنه بسیاری از مباحث را در ارتباط با این موضوع بیان نمی کنیم.
وزیر اطلاعات گفت: ما ارتباط بزرگی در مورد شبکه مجازی داشتیم و آقای اوباما نیز حتی در گزارش خود اذعان کرد که در بحث شبکه های مجازی هر اقدامی که انجام می دهیم به ما رودست می زنند و جلوی اقدامات ما را می گیرند و همانطور که گفتم موفقیت های خوبی در شبکه مجازی داشتیم و هر اقدامی که آن ها در طول این مدت در ارتباط با این موضوع انجام داده اند ما توانسته ایم به آن ها رودست بزنیم. همانطور که می دانید شبکه های مجازی دست ساخته خود این سرویس ها هستند و آن ها این مجموعه ها را به وجود آورده اند.
وی گفت: ما بحمدالله با کمک برادران مان در وزارت اطلاعات و سیستم اطلاعاتی کشورمان توانستیم در برابر این فتنه بزرگ که با هزینه سنگین آمریکا، موساد، انگلیس و مجموعه های مختلف دنبال و پشتیبانی می شد بایستیم.
مصلحی گفت: اکنون که فرصت بیشتری پیدا کرده ایم پشتیبانی های خارجی صورت گرفته از جریان فتنه و سران فتنه را دنبال می کنیم که یکی پس از دیگری روشن می شود و به نتیجه می رسد.
وزیر اطلاعات گفت: برای نمونه اگر بخواهم موردی را عرض کنم فردی که در واقع پشتیبان خبری برای سران فتنه داشت چندی قبل دستگیر شد و به کمک های سرویس اطلاعاتی CIA و پولی که در اختیار او قرار داده می شد اذعان کرد و یا فردی که از کشور گریخته بود و بیانیه برخی از سران فتنه را تدوین می کرده و حمایت هایی که از آن سوی سرویس های اطلاعاتی می شد و اینها چیزهایی است که روشن می شود.
وی تصریح کرد: در بحث فتنه این گونه نبود که یک حرکت درونی فقط توسط یک مجموعه باشد. من اگر بخواهم مثالی در این ارتباط بزنم باید بگویم مثل دوران دفاع مقدس بود که همه مجموعه ضدانقلاب داخلی و مجموعه کشورهای مختلف حامی این جریان بودند و از آن حمایت می کردند برای این که نظام مستحکم جمهوری اسلامی را دچار مشکل کنند ولی خوشبختانه با تدابیری که انجام شد با حول و قوه الهی و برنامه ریزی های مناسب اطلاعاتی که انجام شد این فتنه نقش بر آب شد.
مصلحی در پایان گفت: امیدواریم این برنامه تهاجمی که وزارت اطلاعات بصورت جدی در رابطه با استکبار بصورت اطلاعاتی دنبال می کند به صورت کامل تحقق پیدا کند

کیهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد