سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>بازیگر زن زننده جویای نام ایرانی +عکس

بازیگر زن زننده جویای نام ایرانی +عکس

افتتاحیه شصت و سومین جشنواره فیلم لوکارنو، شب گذشته درحالی برگزار شد که دختر بازیگر ایرانی، بازهم بدون حجاب روی سن ظاهر شد.

 
به گزارش رجانیوز، جشنواره فیلم لوکارنو که هر ساله در شهر لوکارنوی سوئیس برگزار می‌شود، یکی از جشنواره های فیلم جهان به حساب می آید که در سالهای گذشته، سرمایه گذاری سیاسی روی سینمای ایران کرده و رو به اهدای جوایز به برخی چهره های سینمایی خاص آورده است.
 
اما برخلاف سالهای گذشته، سینمای ایران امسال حضور پررنگی در لوکارنو ندارد و به جای آن از یک بازیگر خارج نشین سینمای ایران به عنوان داور بخش مسابقه استفاده می کند تا این خلا پر بشود.
 
از سوی دیگر، این بازیگر جوان و جویای نام چندی پیش، پس از خروج از ایران در مصاحبه ای بر این نکته تاکید کرده بود که به دنبال کسب وجهه و جایگاه در سینمای جهان است. وی که به خوبی می داند که برداشتن حجاب یکی از اولین پیش شرطهای رسیدن او به چنین جایگاهی است، با ظاهری متناسب با چنین جایگاهی در افتتاحیه شرکت کرده و در ادامه نیز با داوران این مسابقه به صورت زننده‏ای عکس یادگاری انداخت.
 
سابقه حضور ایرانی ها در لوکارنو
 
لوکارنو به عنوان یک جشنواره دسته دوم سینمایی در دنیا، در سالهای گذشته سکوی پرش مناسبی برای معرفی برخی سینماگران سیاسی ایرانی به جهان محسوب می شود.
 
به عنوان مثال این جشنواره را باید کاشف چهره ای مانند جعفر پناهی دانست که سال گذشته به دلیل فعالیت سیاسی در وقایع پس از انتخابات دستگیر شد. جعفر پناهی با فیلم آینه در سال ۱۹۹۷ برنده یوزپلنگ طلایی لوکارنو شد. این درحالی بود که سینماگران ایرانی هیچگاه جایگاهی برای آثار او قائل نبوده اند. جشنواره لوکارنو همچنین در سال ۲۰۰۷ برنامه ویژه ای در بزرگداشت رخشان بنی اعتماد برگزار کرد.
 
تنها فیلم ایرانی حاضر در لوکارنوی امسال
 
البته در این میان فیلم کردی «ماندوو» به عنوان تنها فیلم ایرانی حاضر در جشنواره، توسط فیلمنامه نویس «کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد» نوشته شده است و البته از کارگردان و عوامل ایرانی بهره می برد.
 
این فیلم، اولین ساخته «ابراهیم سعیدی» و محصول وزارت روشنبیری (فرهنگ و هنر) کردستان عراق است. این فیلم عراقی، با همکاری فنی ‌و هنری عوامل ایرانی ساخته شده است.
 
حسین مرتضائیان، نویسنده فیلمنامه «کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد» ساخته بهمن قبادی، نوشتن فیلمنامه این فیلم را به عهده داشته است. 
 
این فیلم که در شهر کرکوک عراق فیلمبرداری شده، دربردارنده داستان یک خانواده آواره کرد ایرانی در عراق است که پس از ۲۸ سال اقامت در عراق تلاش می‌کنند تا به زادگاهشان در ایران بازگردند اما با مشکلاتی مواجه می شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد