سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>از دف و تار دختران تا کف زدن برای شادی روح محمد نوری

همه حاشیه های همایش "ایرانیان خارج از کشور"  

 

 

نماز جماعت در نماز خانه کوچک سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حالی برگزار شد که حداکثر 40 نفر برای نماز به نماز خانه آمده‌ بودند. در حالی که در هنگام اذان ظهر و عصر در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور برنامه‌ رسمی اجرا نمی‌شد که مراسم اختتامیه حتی صدای اذان در سالن پخش نشد و مراسم 2 ساعت قبل و بعد از اذان مغرب ادامه داشت

همایش دو روزه ایرانیان مقیم خارج از کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی روز دوشنبه و سه شنبه با حضور رئیس جمهور و وزرای اقتصاد، بهداشت، امور خارجه و دادگستری همراه با حضور برخی از شخصیت‌های نظام و رئیس دفتر رئیس جمهور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شده بود، برگزار شد که حواشی این همایش از نظرتان می‌گذرد

. * در ابتدای این همایش گروه همخوانی علیرضا عصار همراه با 10 دختر جوان اقدام به آوازخوانی کردند که دختران و پسران نیز دف می‌زدند.

* مانیتورهای سالن به طور مداوم سخنانی را از اسفندیار رحیم مشایی، محمود احمدی‌نژاد، علی معلم و برخی از هنرمندان کشورمان درباره ایرانی‌ها پخش می‌کرد که اظهارات آنها در خصوص ایرانیان موجب شادی حاضران شده بود.

* هنگام دف‌زنی دختران حجت‌الاسلام رازینی و حجت‌الاسلام گرکانی به نشانه اعتراض به پخش موسیقی در سالن برگزاری همایش، سالن را ترک کردند.

* در این همایش زمزمه‌ای مطرح شد که قرار بود محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان قبل از دف‌زنی دختران وارد سالن شود اما شنیده‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که آقای احمدی‌نژاد پشت در سالن مانده است تا دف‌زنی دختران به اتمام برسد.

* بعد از حضور رئیس جمهور علیرضا عصار سرودهای متفاوتی را همراه با تیم آواز خوانی خود در سالن اجرا کرد که البته دختران این بار به جای دف، تار می‌زدند و دو نفر از همراهان علیرضا عصار پشت دستگاه ارگ بودند.

* هنگام سخنرانی محمود احمدی‌نژاد بارها تشویق حاضران صحبت‌های رئیس جمهور را قطع می‌کرد.

* احمدی‌نژاد همچنین صندوق ارزی ایرانیان مقیم خارج از کشور را در حالی افتتاح کرد که ملیکا دخترخانم کوچک ایرانی مقیم خارج از کشور اولین حساب خود را در این بانک افتتاح کرد و رئیس جمهور قول داد که مبلغی را به حساب وی واریز کند.

* بعد از سخنرانی رئیس جمهور حاضرین برای استراحت و شرکت در ضیافت ناهار به هتل استقلال رفتند اما هنگام برگشت برخی از آنها در هتل استقلال ماندند و تمایلی برای شرکت در برنامه بعد از ظهر از خود نشان ندادند.

* در این همایش حضور ایرانیان مقیم آمریکا دو برابر ایرانیان مقیم سایر کشورها بود به طوری که آمریکایی‌ها در گوشه و کنار سالن نشسته بودند و اکثر تجمع‌های سالن اجلاس سران اسلامی به آمریکایی‌ها تعلق داشت.

* خروج احمدی نژاد از سالن اجلاس برای محافظان وی بسیار مشکل شده بود به طوری که برخی از ایرانیان خارج از کشور در مقابل وی ایستاده بودند و هر یک می‌خواستند با احمدی‌نژاد گفت‌وگو کنند و برخی دیگر می‌خواستند با رئیس جمهور عکس یادگاری بگیرند در حالی که محافظان احمدی‌نژاد تلاش می‌کردند وی را از سالن خارج کنند اما رئیس جمهور بر خلاف نظر محافظانش نزدیک یک ساعت در سالن با ایرانیان خارج از کشور گفت‌وگو کرد و البته با برخی از خانم‌ها و آقایان عکس یادگاری گرفت

* در این همایش ایرانیان مقیم آمریکا، انگلیس، آلمان،‌ سوئد و ایتالیا حضور داشتند که دکترای بیشتر آنها مربوط به رشته‌های پزشکی و روانپزشکی بود.



* برخی از میهمانان یک هفته قبل از همایش در ایران حضور یافته بودند تا قبل از همایش ایران را بازدید کنند که برخی از آنها از پیشرفت‌های کشورمان بسیار متعجب شده بودند و یکی از آنها گفت "باور نمی‌کردم که در ایران آپارتمان وجود داشته باشد ".

* یک ایرانی مقیم استرالیا که برای اولین بار به ایران سفر کرده بود اعلام کرد که آمادگی دارد سرپرستی 116 نفر از ایتام استان سیستان و بلوچستان را بر عهده بگیرد.

* حسن قشقاوی که مسئول کنگره کنسولی همایش بود طی سخنانی با بیان اینکه "همیشه دوست داشتم ژن ایرانی‌ها را بشناسم "، گفت که برای این کار کتب مستشرقین را خوانده و از اعتقاد آنها مبنی بر اینکه ایرانی‌ها علی‌رغم تمام خوبی‌ها درختان سبزی هستند که نمی‌توانند یک جنگل سبز بشوند با خبر شده است. وی از ایرانیان مقیم خارج از کشور خواست تا با همبستگی خود این اظهار نظر مشتشرقین را بی اعتبار کنند.

* در حالی که حداقل 300 مرتبه ایرانیان مقیم خارج از کشور کف دست‌هایشان را با یکدیگر آشتی دادند و آنقدر این کار را تکرار کردند که فراموش کردند به جای کف زدن برای شادی مرحوم وحید دستجردی و محمد نوری خواننده کشورمان باید صلوات بفرستند؛ دو بار برای اتمام قرآن و یک‌بار برای نام حضرت محمد(ص) که توسط قاری قرآن به زبان جاری شده بود، ذکر صلوات شنیده شد.

* نماز جماعت در نماز خانه کوچک سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حالی برگزار شد که حداکثر 40 نفر برای نماز به نماز خانه آمده‌ بودند. در حالی که در هنگام اذان ظهر و عصر در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور برنامه‌ رسمی اجرا نمی‌شد که مراسم اختتامیه حتی صدای اذان در سالن پخش نشد و مراسم 2 ساعت قبل و بعد از اذان مغرب ادامه داشت.

* مراسم اختتامیه با مراسم افتتاحیه اشتراکاتی داشت که از جمله آن سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی و دف و تار زدن دختران و پسران در گروه هم خوانی علیرضا عصار بود.

* مشایی در مراسم اختتامیه 90 دقیقه سخنرانی کرد که حتی تذکر کتبی مسئولان برگزار کننده و تذکر شفاهی ملک زاده نتوانست از سخنرانی طولانی مدت مشایی ممانعت کنند شاید 24 بار تشویق در یک سخنرانی 90 دقیقه‌ای علت این سخنرانی طولانی مدت باشد.

* یک پزشک مشهور و نام دار ایرانی مقیم خارج از کشور که تن به مصاحبه با خبرنگاران نمی‌داد، می‌گفت که باید در خصوص میهمانان همایش تحقیق بیشتری شود و به خوش بینی صرف اتکا نشود.

* خانم دکتر شاهین که وکیل ایرانی مقیم بریتانیا بود ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران بعد از سی‌سال، در پاسخ به این سؤال که سوغاتی شما به انگلیسی‌ها چه خواهد بود، گفت: information

* نمادهای تاریخی ایران از جمله مجسمه‌های هخامنشی در مقابل درب اصلی اجلاس سران کشورهای اسلامی خودنمایی می‌کرد.

* رحیمی برادر معاون اول رئیس جمهور که برخی‌ها با بردارش او را به اشتباه گرفته بودند، همراه با مسئولان کمیته‌امداد و نماینده ‌برخی از شرکت‌ها از جمله میهانان این همایش بودند.

* ایرانیان مقیم خارج از کشور حاضر در همایش از امروز برای آشنایی بیشتر با کشورمان به سفرهای استانی خواهند رفت و مشایی بعنوان پای ثابت سفرهای استانی در این باره گفت که از رئیس جمهور خواسته است تا در سفر همدان احمدی نژاد را همراهی نکند تا در کنار میهمانان همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور باشد.  

 

اجرای شاهنامه خوانی در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور 

همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور 

پخش سرود جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور


 

نظرات 1 + ارسال نظر
همسنگر بسیجی جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:37

وای از این دکتر ما با اون مشائیش.
مشائی رو میبینم یاد اجنه میفتم .
کی گفته این موجود موقعیت نشناس و حرفهای چرت و پرت گو بشه نماینده ما و هرجایی بره و هر حرفی برنه.......................
وای دکتر چقدر حرصمون میدی با اون مشائیت...........................!!!!!!!!
90 دقیقه سخنرانی!چه چونه ای!!!!!!!!!!!!!!چه انرژی!!!!!!!!!!!!!!چه تخم کفتری!!!!!!!!چه تخم مرغ به چونه بستنی!!!!!!!!!!!!1مگه بلده 90 حرف بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!1

راستش منم کمی دلسرد شدم
به نظر من دکتر باید در زمینه سیاستهای فرهنگی دولت تجدید نظر اساسی بکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد