سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>آمریکا طرف مقابل جنگ با حضرت مهدى(ع) خواهد بود

 گفت‌وگو با مححق برجسته، حجت‌الاسلام والمسلمین على کورانی 

آمریکا طرف مقابل جنگ با حضرت مهدى(ع) خواهد بود  

 

 

من معتقدم، تمرکز سیاست جهانى در عراق مسئله مهمى است، عصر ما با هر عصرى فرق مى‌‌کند؛ چرا که انقلاب ایران پرونده شیعه در جهان امروزى را باز کرده و نشان داده است که در سیاست جهانى چیز جدیدى است، حوادث و اتفاقاتى که در این عصر افتاده است نزد شیعه از علامات ظهور است.

حکومت جهانى حضرت چه هنگام محقق مى‌‌شود؟
ما از این‌‌که درباره تحقق زمان ظهور به‌‌طور قطع سخن بگوییم نهى شده‌‌ایم ولى در نزد شیعه علاماتى براى ظهور است که پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) آنها را ذکر کرده‌‌اند، آنطور که ما فهمیدیم این علامات نزدیک هستند، و الان ما در عصر ظهور هستیم اما تعیین وقت ظهور ممکن نیست.
منظورم توقیت نیست، منظورم این است که در چه برهه‌‌اى از تاریخ و در چه شرایطى خاص ظهور انجام مى‌‌گیرد.

* منظورتان حوادث و اتفاقات سال ظهور است؟

بله، دقیقاً.
جریانات زیادى به وقوع مى‌‌پیوندد، من معتقدم، تمرکز سیاست جهانى در عراق مسئله مهمى است، عصر ما با هر عصرى فرق مى‌‌کند؛ چرا که انقلاب ایران پرونده شیعه در جهان امروزى را باز کرده و نشان داده است که در سیاست جهانى چیز جدیدى است، حوادث و اتفاقاتى که در این عصر افتاده است نزد شیعه از علامات ظهور است. از ماه رجب تا محرم حوادثى پیش مى‌‌آید (6 ماه قبل از ظهور) ما روایاتى هم در این زمینه داریم، که مثلاً در رجب یمانى و سفیانى مى‌‌آید یا اینکه خداوند متعال در یک شب امرش را ظاهر مى‌‌کند و همچنین داریم که ایشان در هشت ماه به‌‌طور خیلى سریع، بر مناطق اسلامى جهان تسلط مى‌‌یابد، و همچنین از عقاید شیعه است که اتفاقاتى مى‌‌افتد که شهرها و حکومتهاى اسلامى طى آن حوادث به بن‌‌بست مى‌‌رسند، این بن‌‌بست و گره فقط به دست حضرت(ع) باز مى‌‌شود، پس حوادثى که منجر به ظهور حضرت مى‌‌شوند زیاد هستند مثلاً در تفاسیر ذیل آیه سنریهم آیاتنا فى آفاق و فى‌‌انفسهم آمده است که ممکن است منظور از آیاتنا فى آفاق علاماتى مختلف مثل باد و... باشد، همچنین در شهرها حکامى وجود دارند که از اطاعت حضرت سرباز مى‌‌زنند.

* ویژگیها و خصائص حکومت جهانى حضرت چیست؟

البته محدود کردن ویژگیها و خصائص حکومت حضرت سخت است اما آنچه که هست این است که همه چیز جدید است، همه حکومت حضرت جدید است، من معتقدم که حکومت، دنیا، زندگى، شناخت، و نظام، همه چیز جدید است، همه حکومت حضرت جدید است، ما به هیچ عنوان نمى‌‌توانیم حکومت حضرت را با آن چیزى که الان از حکومتها مى‌‌دانیم مقایسه کنیم و حتى نمى‌‌توانیم حکومت حضرت را توصیف کنیم. براى مثال: قوانین، وزارت داخلى، وزارت خارجى، آزادى، همه اینها در حکومت حضرت به‌‌طور دیگرى هستند. مثلاً وضع اقتصادى کاملاً فرق مى‌‌کند، تعاملات، فهم مردم، شناختشان، همه اینها، همه این‌‌ها جدیدند.

* اگر بخواهیم مصداقى بحث کنیم، مثلاً ویژگیهاى اقتصادى زندگى در آن دوران را بفرمائید؟

ما نمى‌‌توانیم اقتصاد الان را با اقتصاد حکومت حضرت مقایسه کنیم، ببینید، مثلاً داریم که در آن زمان زمین هر چه دارد بیرون مى‌‌ریزد، طلاها و گنجها از زمین خارج مى‌‌شوند دیگر در زمین نباتاتى وجود ندارد، وضع اقتصادى، علمى، رفت و آمد در زیرزمین و در آسمانها همه چیز جدید است. مثلاً داریم که در راه بین عراق و حجاز رودها و سرسبزیهایى است ولى الان صحراست، من از عراق به حجاز رفتم با یک ماشین، 7 روز طول کشید، سه روزش را فقط تیمم مى‌‌کردیم براى نماز، چگونه نهرها و سبزه‌‌هایى وجود خواهد داشت؟ همه چیز عوض مى‌‌شود، همه چیز.

* دوران قبل از ظهور علائم چگونه است؟

دقیقاً مثل الان. ان‌‌شاءاللَّه، گفتم، مسلمانها به یک راه بسته مى‌‌رسند، نظامهاى جهانى همه‌‌شان شفاف مى‌‌شوند، زمین پر از ظلم و جور مى‌‌شود حتى ظلم و ستم آمریکا را در خانه‌‌هایمان حس مى‌‌کنیم. مردم از دین فرار مى‌‌کنند و در اینجاست که یک توجه عمیقى به دین مى‌‌شود و مردم پیوسته نام حضرت را مى‌‌برند و نام او را به نیکى یاد مى‌‌کنند.

* چطور در آن فضاى که همه‌‌اش ظلم و فساد و جور است ما مى‌‌توانیم یک فضاى جدید ببینیم؟

البته، انحراف هست اما در یک زمانى مردم ناجى و نجات را مى‌‌خواهند، اینهایى که دین دارند خواستار نجات مى‌‌شوند البته کمند، ولیکن مردم نظامها و افکار موجود را طرد مى‌‌کنند نظام سرمایه‌‌دارى، کمونیست، دموکراسى و... و از چیز جدیدى آگاه مى‌‌شوند و...

* وقتى حکومت حضرت به پا مى‌‌شود چه کسانى متنعم و بهره‌‌مند مى‌‌شوند؟ شیعیان، مسلمانها، موجودات؟

شیعیان، حاکمان در روى زمین مى‌‌شوند، اما کدام شیعه؟ خیلى از شیعه‌‌ها مخالف حضرت مى‌‌شوند، و خیلى از غربیها با امامند، و با او همراهند، پس اینجا ما یک تغییرى در حرکت شیعه داریم، اما کسانى که شیعه هستند که در ماههاى اول دور ایشان جمع مى‌‌شوند، اینها همان حاکمان جهان هستند، تبعاً 313 نفر هستند، اینها کسانى هستند که خداوند آنها را از اقصى نقاط دنیا انتخاب مى‌‌کند.

* این 313 نفر را آیا مى‌‌شود در روایات پیدا کرد که چه کسانى هستند؟

از اقصى نقاط دنیا هستند، روایاتى که مى‌‌گویند از تهران 5 نفر، از گیلان 5 نفر، از بحرین فلان مقدار و... اصلاً سند ندارند. روایاتى هم که شهرهاى اینها را مشخص مى‌‌کند اصل نیستند. حتى براى یکى از علماى شیعه این چیزها ثابت نشده است، و نص روایى قطعى که ما داریم این است که خداوند آنها را جمع مى‌‌کند در یک شب از اطراف دنیا.

* آیا این 313 نفر خصوصیتهاى خاصى دارند؟
زبان امام را مى‌‌فهمند، او را مى‌‌شناسند، و به او اعتقاد دارند، و فدایى او هستند، درجه اخلاصشان بسیار بالاست.

* آیا مى‌‌شود الان کسى در مسیرى قدم بردارد که احتمال بدهد شاید یکى از صحابه امام باشد؟

بله، ممکن است، لکن کسى جز خدا آنها را نمى‌‌شناسد، چون خداوند آنها را انتخاب کرده است براى حضرت مهدى(ع)، اصحاب حضرت مثل انبیاء هستند که خداوند آنها را انتخاب مى‌‌کند و تا آن روز کسى آنها را نمى‌‌شناسد، به یک شب در مکه جمع مى‌‌شوند.

* مدت حکومت حضرت چقدر است؟

در یک روایتى که از منابع سنى است آمده است که ایشان 7 سال حکومت مى‌‌کنند. بعدش هم کشته مى‌‌شوند و بعدش قحطانى ظهور مى‌‌کند. البته این روایت سندى ندارد. شاید اصلش این باشد که صلح با روم 7 سال ادامه پیدا مى‌‌کند. حضرت مسیح(ع) بین حضرت و روم واسطه مى‌‌شوند، رومیها 7 سال به صلح پایبندند، ولى بعد از 7 سال آن را نقض مى‌‌کنند.
نزد ما علماى شیعه حکومت حضرت بسیار طول مى‌‌کشد نمى‌‌شود قبول کرد که ایشان 7 سال فقط حکومت مى‌‌کنند، آنچه که مهم است این است که حکومت حضرت صدها سال طول مى‌‌کشد و بعدش در عالم وضع دیگرى به‌‌وجود مى‌‌آید.

* بعد از حکومت حضرت چه اتفاقاتى مى‌‌افتد؟

روایاتى صحیح وجود دارد مبنى بر رجعت امام حسین(ع) و همچنین پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان حضرت على(ع).

* روایاتى که مى‌‌گوید 12 امام برمى‌‌گردند؟

نه، ما اعتقاد نداریم که همه‌‌شان برمى‌‌گردند.

* یعنى فقط امام حسین(ع) برمى‌‌گردند؟

امام حسین(ع) اولین کسى است که برمى‌‌گردند، بعد پیامبر، بعد امیر مؤمنان و بعد برخى از مردم، چه خوب و چه بد برمى‌‌گردند.

* در روایت داریم وقتى که حکومت حضرت مى‌‌آید اول جنگ را داریم بعد صلح را؟ درسته؟ بعد از صلح مدتى حکومت مى‌‌کنند بعد از این مدت رجعت انجام مى‌‌شود؟
حتماً.

* اول رجعت بعد از آن یک جنگ دیگرى داریم؟

نه. نزد ما محاکمه است نه جنگ، فقط در زمان حضرت، جنگ دجال را داریم، در اول، 8 ماه اسلام جهان را مى‌‌گیرد، سپس حضرت مسیح ظهور مى‌‌کند و صلحى بین او و بین مردم برقرار مى‌‌شود، صلح 7 سال طول مى‌‌کشد، بعد جنگى پیش مى‌‌آید، جنگ با روم پیش مى‌‌آید، بعد تمام عالم را مى‌‌گیرد و بعدش دجال ظهور مى‌‌کند و بعد از دجال دیگر به عقیده ما جنگى وجود ندارد.

* چقدر در منابع شیعى راجع به دجال روایت داریم؟

ما معتقدیم که دجال بعد از ظهور حضرت پیدایش مى‌‌شود، و سنى‌‌ها برخى‌‌شان معتقدند قبل از ظهور و برخى مى‌‌گویند با حضرت مى‌‌آید.
اهل سنت خیلى دجال را بزرگ کرده‌‌اند و از آن اسطوره‌‌اى ساخته‌‌اند، در شیعه اینطور نیست دجال یک شخصیتى حقیقى است که یهودى است و پیروان او ناصبى هستند.

* ویژگیهاى دجال چیست؟

در آن زمان علم تغییر پیدا مى‌‌کند و رشد پیدا مى‌‌کند. او از گوناگونى علمها استفاده مى‌‌کند و همچنین از شعبده و سحر و حرکتى ضد امام را آغاز مى‌‌کند.

* آیا مى‌‌شود از ویژگیهایى که در منابع اهل سنت در مورد دجال داریم بفرمائید؟

سعى مى‌‌کنند که او را با آمریکا و اسرائیل تطبیق دهند، اما شیعه این را قبول ندارد، دجال بعد از امام است نه قبل از آن. در میان اهل سنت نظر واحدى وجود ندارد، بعضى‌‌ها مى‌‌گویند که دجال وجود دارد، و الان در مصر است اسمش هم عبداللَّه بن ساعد است.

خصوصیات ظاهرى‌‌اى که مى‌‌گویند مثلاً فاصله چشمها و... آیا صحیح است.
نه صحیح نیست. مى‌‌گویند دجال قدرتهایى دارد که زنده مى‌‌کند و مى‌‌میراند. خیر، اینها صحیح نیستند.

* فاصله رجعت تا قیامت چقدر است؟

خدا مى‌‌داند.

* آیا فاصله‌‌اى هست یا نه؟

البته بله. فاصله زیادى هست. مراحلى طولانى وجود دارد، بعضى‌‌ها هم فکر مى‌‌کنند حضرت مهدى قیام مى‌‌کنند و قیامش منتهى به قیامت مى‌‌شود این تصور بسیار ساده‌‌اى است.

* در تمام این مدت امام و حجتى داریم؟

لاتخل الارض من حجة الا اربعین یوماً قبل القیامه.

* پس آن 40 روز چه مى‌‌شود؟

نمى‌‌دانم، این 40 روز خداوند اهل زمین را ترک مى‌‌کند. این روایت اگر صحیح باشد، نوعى امتحان است.

* نحوه مرگ یا شهادت حضرت مهدى(ع) چگونه است؟ یا اینکه مى‌‌گویند پس از شهادت حضرت تا قیامت امام حسین(ع) زنده‌‌اند؟

چنین چیزى نداریم، ما معتقدیم حکومت ایشان آن‌‌قدر طول مى‌‌کشد تا اینکه از پیرى ابروهایشان به پائین میل مى‌‌کند، طبیعى است که مى‌‌میرند.
روایتى نزد شیعه که ایشان کشته مى‌‌شوند وجود ندارد، من روایتى به هیچ عنوان پیدا نکردم از اهل بیت که ایشان کشته مى‌‌شوند، اینجور روایات یا روایات مرسله هستند یا اینکه سندى ندارند و یا اینکه از مصادر اهل سنت هستند. ممکنه ایشان به‌‌طور طبیعى بمیرند، و اما آن حدیثى که مى‌‌فرماید »امامها یا شهید شدند یا مسموم« ممکنه بگوئیم، امام از این حدیث مستثنى هستند، ما نمى‌‌توانیم حکم کنیم که ایشان کشته مى‌‌شوند، نصى بر این روایت نداریم.

ادله‌‌اى را که براى اثبات طول عمر حضرت مى‌‌آورند این است که حضرت به علم صحت نفس واقفند که چطور مى‌‌شود این بدن سالم بماند آیا این صحیح است.
بله. البته مسأله حضرت ماوراء این مسأله است. براى خداوند خیلى آسان است که عمر کسى را طولانى کند.

* پس چطور ایشان مى‌‌میرند؟

به‌‌طور طبیعى. روایتى است که مى‌‌گوید خداوند به عزرائیل مى‌‌گوید آیا کسى باقى مانده است، عزرائیل مى‌‌گوید، خیر، جز خودم، خداوند به عزرائیل مى‌‌گوید: بمیر، پس او مى‌‌میرد.

* مشهور است که یک زن یهودیه حضرت را شهید مى‌‌کنند آیا این صحیح است؟

نداریم، اصلاً پیدایش نکردیم. اصلاً چنین روایتى وجود ندارد، در منابع شیعى ما چنین روایتى وجود ندارد، چه بسا مردم از منابع سنى این روایت را گرفته باشند، اگر هم سندى این روایت داشته باشد ما به آن نرسیده‌‌ایم، این هم ممکن است.

* آیا حضرت خضر هم در آن زمان هستند؟

بله. خضر کسى است که علم لدنى دارد. ایشان دستشان باز است، او حق وتو دارد مى‌‌تواند بگوید فلانى اجازه ازدواج با فلانى را ندارد، فلانى در تهران سکونت نکند و...

* حضرت خضر تا چه موقعى زنده هستند؟

یک روایتى داریم که مى‌‌گوید تا قیامت باقى خواهند ماند.

* یعنى بعد از حضرت هم زنده‌‌اند؟

بله.

* آیا ما مجموعه روایاتى داریم که بگوید با چه کیفیتى حضرت جامعه را اداره مى‌‌کند؟

بله. 313 نفر در جهان تقسیم مى‌‌شوند. به 313 منطقه و آنجا را اداره مى‌‌کنند. و هر یک از این اشخاص منطقه‌‌اى را اداره مى‌‌کنند و تمام این حاکمان دائماً تسلیم امر امام زمان هستند.

* آیا اصول و قوانین مشخصى در روایات آمده است؟
ممکن است حضرت براى آنها قانونهایى بنویسند و سپس بگویند. هر هنگام که در مسئله‌‌اى شک کردید پس به کف دستتان نگاه کنید. به وسیله یک معجزه‌‌اى آن قانون و مسئله را خواهید فهمید.

* این نظامى که حضرت بپا مى‌‌کنند آیا ادامه این وضعیتى است که الان داریم، یا اینکه یک فضاى کاملاً جدیدى است؟

بله. یک فضاى جدیدى است. نظام زندگى جدید است. الان علمى که در نزد ماست 2 علم است. 25 علم دیگر به آن اضافه مى‌‌شود، در واقع یک تحول واقعى است.

* آیا ممکن است فضاى شهرى و نظام شهرى کاملاً عوض شود.

همه آنها تغییر مى‌‌کند، الان تهران بعد از 50 سال فرق کرده است و در زمان حضرت باز هم فرق مى‌‌کند. اصلاً مفهوم شهر، مفهوم دولت، راههاى مختلف همه فرق خواهند کرد.

* در نشانه‌‌هاى ظهور افرادى مثل سید حسنى، سید خراسانى و... داریم، نظر شما چیست؟


چه کسى این‌‌ها را گفته است، شما این‌‌ها را بزرگ کرده‌‌اید، سید حسنى، سید خراسانى، سید حسینى، سید موسوى از کجا آوردید اینها را، در روایات اساسى و اصلى ما چند نفر آمده است: 1. خراسانى؛ 2. یمانى؛ 3. سفیانى و همچنین شخصیاتى همچون نفس زکیه.

* الان یک سرى از افراد خاصى را تطبیق مى‌‌کنند؟


ممکن نیست. مى‌‌گوئیم ان‌‌شاءاللَّه. آرزو مى‌‌کنیم این‌‌طورى باشد.

* بعضى‌‌ها قائل هستند که الان سفیانى زنده است؟

من این را از 40 سال پیش دارم مى‌‌شنوم، مى‌‌گویند او در یک سپاه سورى است. شیخ بهلول رفت به سوریه و شخصى را در میان سپاه دید و گفت صورت او مثل صورت سفیانى است. البته این خبر دقیقى نیست. صحیح نیست.

از نشانه‌‌هاى ظهور آیا چیزى داریم که بگوئیم که الان دقیقاً مصداقش این است و اتفاق افتاده است.
بله. حوادث عراق قطعى است. انقلاب عراق قطعى است. و اتصال عالم به بعضى دیگرش.

* درباره حوادث اخیر عراق نظرتان چیست؟

آنچه که در عراق گذشت، کل قضیه عراق علامت است.

* روایاتى خاطرتان هست که بعضى از حوادثى که اخیراً اتفاق افتاده است بشود گفت که علامات ظهور هستند؟
در روایتى، شیخ صبانى هست که اهل عراق او را مى‌‌کشند وقتى که سفیانى خروج مى‌‌کند و شیخ صبانى همان صدام است و بعضى مى‌‌گویند مکانش در تکریت است و در دمشق به قتل مى‌‌رسد. احتمال مى‌‌دهیم صدام باشد.

* آیا در مجموعه روایات صحبتى از آمریکا هم هست.

بله. روم با حیله‌‌اى در عراق حاضر مى‌‌شود. روم همان آمریکاست. روم طرف مقابل جنگ با حضرت مهدى(ع) است.

ماهنامه موعود - شماره 47
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد