سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>نظر قالیباف درباره "گذر از فتنه"

نظر قالیباف درباره "گذر از فتنه"  

 

محمد علی نجفی در گفت‌وگو با شبکه ایران گفت که آقای قالیباف در دیداری خصوصی گفته است در جریان انتشار ویژه نامه "گذر از فتنه" نبوده و در زمان انتشار آن در خارج از کشور به سر می برده است.

به گزارش شبکه ایران، اوایل فروردین ماه امسال بود که خبر تذکر یک مقام عالی رتبه به شهردار تهران در محافل خبری منتشر شد. این تذکر که چند هفته پس از انتشار ویژه نامه جنجالی ارگان شهرداری تهران داده شد، معطوف به رویکرد نشریات شهرداری در "سیاه نمایی وضعیت موجود" و "تخریب دولت" بود.

هر چند با وجود این تذکر صریح، آقای قالیباف حاضر نشد از انتشار ویژه نامه جنجالی اش عذرخواهی کند اما انتشار ویژه نامه انتخاباتی روزنامه همشهری که یک اقدام ارزشی بود، حرکتی برای "جبران" آن تعبیر شد.

ویژه نامه "گذر از فتنه" که همزمان با سالگرد انتخابات ریاست جمهوری دهم منتشر شد، در عین حال واکنش تند اصلاح طلبانی را به دنبال داشت که از اقدامات سابق مهمترین ارگان مطبوعاتی شهرداری از جمله ویژه نامه نوروزی آن راضی بودند.

در همین راستا بود که اصلاح طلبان شورای شهر با محوریت معصومه ابتکار، بزرگترین پشتیبان مالی روزنامه همشهری را منحل کردند.

البته به نوشته سایت جوان، پیش تر محمدباقر قالیباف در "جلسه‌ای خصوصی" به برخی اصلاح طلبان عضو شورای شهر، تضمین‌هایی را داد که مورد قبول آنان قرار نگرفت.

به موازات انتشار این اخبار بود که حتی برخی منابع، خبر دادند که آقای قالیباف در دیداری خصوصی با اعضای شورای شهر اعلام کرده است که در جریان انتشار چنین ویژه نامه ای نبوده و در زمان انتشار آن در خارج از کشور به سر می برده است.

این خبر را محمد علی نجفی، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران هم تایید کرد. وی در گفت‌وگو با شبکه ایران با تایید اینکه آقای قالیباف گفته است زمان انتشار ویژه نامه گذر از فتنه در ایران نبوده و حتی در جریان انتشار چنین ویژه نامه ای هم نبوده است، گفت: من این موضوع را از یکی از دوستان در اعضای شورای شهر شنیده ام.

وی گفت: آقای قالیباف گفته است که زمان انتشار ویژه نامه گذر از فتنه در ایران نبوده و برای گذراندن دوره خلبانی به مدت یک هفته در فرانسه اقامت داشته است.

برخی فعالان سیاسی با اشاره به اقدامات سینوسی شهردار تهران (همانند دو ویژه نامه متفاوت وی در عرض کمتر از سه ماه)، معتقدند این شیوه با هدف جلب نظر فعالان اصولگرا و نیز حامیان جریان فتنه و سیاسیون دوپهلو صورت می گیرد که می توان آن را سرمایه گذاری برای حرکات سیاسی در آینده دانست؛ موضوعی که روزنامه جام جم چند روز پیش ابعاد مختلف آن را افشا کرده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
anahitafarshid دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:02

سلام، ما اجازه نمی دهیم "دلواپسان" آینده ما را تباه کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد