سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>مقایسه جالب موسوی 88 و خاتمی 78

موسوی 88 زودتر از خاتمی 78 اپوزیسیون را سرخورده کرد  

یکی از عناصر فعال در آشوب های تیرماه 78 و فتنه سال 88، اصلاح طلبان را متهم کرد به خیالبافی با عروسک سبز مشغولند و شیب نزول موسوی حتی تندتر از نمودار نزولی خاتمی در دوره اصلاحات است.

 «فرهاد-ر» در سایت ضدانقلابی روزنت و در تحلیلی با عنوان «خیالبافی با عروسک سبز» به مرور افول مدعیان اصلاح طلبی پس از آشوب های تیرماه 78 پرداخت و نوشت: وقایع پس از 18 تیر 78 به عنوان نماد فرصت سوزی اصلاح طلبان پس از انقلاب در تاریخ ایران ثبت شد. اکنون یازده سال پس از آن واقعه، سکوت مطلقی اپوزیسیون را فرا گرفته که نشانه ناامیدی از اصلاح طلبان است. این ناامیدی بسیار عمیق تر و جدی تر از ناامیدی سال 78 است. میرحسین موسوی نمودار نزولی خاتمی را با شیبی تندتر در یک سال گذشته تکرار کرد. موسوی نشسته و تنها دل خوش کرده به بیانیه صادر کردن پشت سر هم و محکوم کردن.
این همکار و گزارشگر دایمی گویا نیوز (ارگان رسمی سازمان سیا) اضافه می کند: موسوی در سالگرد انتخابات خواستار تظاهرات می شود و بعد پای عمل که می رسد، درخواستش را پس می گیرد. ما از ایشان ایستادگی ندیدیم و هیچ راهکاری هم ارائه نکرده جز صدور ده ها بیانیه بی ضمانت. امروز امید به اصلاح طلبان روز به روز بیش از گذشته رنگ می بازد و کم رنگ تر می شود. آنها اکثریت حامیان خود را مایوس کرده اند. ریزش های یک سال اخیر در طیف اصلاح طلبان گواه این مدعاست. آقای خاتمی یک بار عامل اصلی یاس و فرصت سوزی معرفی شد. آنها یک بار دیگر فرصت یافتند اما 22 خرداد 89 نیز ثابت شد موسوی هم نمی تواند. در چشم بر هم زدنی دومین و سومین و ... سالگرد انتخابات هم فرا می رسد و سرخوردگی از اصلاح طلبان عمیق تر می شود.
در همین حال سایت گویانیوز در مقاله ای به قلم «الهه-ب» (از عناصر سلطنت طلب فراری) موسوی را متهم به اغتشاش و آشفتگی فکری کرد و نوشت: در کروبی این آشفتگی کمتر است.

 یک سوژه و اینهمه سرگیجه؟!

کنار هم چیدن تحلیل های منتشره از سوی محافل غربی به ویژه آمریکایی درباره بازگشت شهرام امیری (دانشگاهی ربوده شده در عربستان) از ابعاد وسیع یک رسوایی اطلاعاتی و سیاسی برای آمریکا حکایت می کند.
محافل سیاسی و رسانه ای آمریکا در توجیه رسوایی اخیر ادعا کردند امیری اطلاعات مهمی به سازمان سیا داده است. نیویورک تایمز در ترور شخصیت شهرام امیری مدعی شد «وی سال ها جاسوس سیا بوده و اطلاعات مهمی ارائه کرده است». واشنگتن پست هم ادعا کرد «سیا 5 میلیون دلار برای افشای اطلاعات به امیری پرداخت کرده است». سایت بی بی سی هم در راستای توجیه افتضاح سازمان سیا در «آدم ربایی سردرگم» ادعای مشابهی را به نقل از یک مقام بی نام آمریکایی مطرح کرد و نوشت: «امیری اطلاعات مهم و دست اولی ارائه کرده است». اما چند سطر بعد، بی بی سی خشمگینانه از قول همان مقام آمریکایی نوشت «امیری راه احمقانه ای را برای بازگشت به ایران انتخاب کرد»!
با وجود این فضاسازی ها که ادامه تبلیغات دولت آمریکا برای جعل سند علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران بود سایر رسانه ها تناقض های مهمی را به رخ کشیدند. از جمله کریستین ساینس مانیتور این پرسش را پیش کشید که «اگر امیری فرار کرده و داوطلبانه به آمریکا رفته بود، چگونه به ایران بازگشت؟ او احتمالا سازمان سیا را گمراه کرده است»؟!
نشریه آلمانی دی ولت در تحلیل خود نوشت: محافل آگاه در واشنگتن باور ندارند امیری 32 ساله در برنامه اتمی ایران وزنی داشته باشد. این محافل بر این باورند که این فرد جوان اطلاعات چندانی نداشته و بلکه آمریکا می خواسته برای دیگر دانشمندان در ایران به عنوان فرار مغزها الگوسازی کند.
صدای آمریکا هم از قول یکی از عناصر ضد انقلاب (ناصر محمدی) گفت: سناریویی که شهرام امیری بازی کرده به نفع تبلیغات جمهوری اسلامی است. می دانید کسانی که اطلاعات حیاتی و مهم در جمهوری اسلامی دارند، به آنها اجازه سفر تنهایی داده نمی شود و تحت مراقبت قرار دارند. پس چرا آقای امیری توانسته از کشور خارج شود. حالا هم بعد از 14ماه یکباره می بینید ایشان در صحنه ظاهر می شود. می توانم بگویم این نقشه بوده ]![ تا اطلاعات غلط به آمریکا بدهند و موج تبلیغاتی علیه آمریکا راه بیفتد.
در این میان منوشه امیر به رادیو اسرائیل گفت: دستگاه اطلاعاتی ایران وقتی توانست شهرام امیری را وقتی که در آمریکا بود و امکانات زیادی می توانست در اختیار داشته باشد، وادار به این اظهارات علیه آمریکا کند مسلم است در بازگشت وی به تهران مطالب تندتری علیه آمریکا خواهد گفت. این ماجرا مایه تأسف است و پیامدهای گسترده ای خواهد داشت. کوچک ترین پیامد ماجرا این است که اگر کسی هم مایل به فرار بود، منصرف می شود و مجرای مهم اطلاعاتی بسته می شود.
رادیو فردا هم در تحلیلی از قول ماهان عابدی گفت: آمریکایی ها نتوانستند شهرام امیری را مدیریت کنند و در مدیریت وی با مشکلات جدی روبرو شدند به نحوی که مدیریت وی برای آمریکا خیلی سخت بود. شکی نیست که بازگشت وی به ایران کاملا داوطلبانه بوده است.
مهدی جامی سردبیر اخراجی رادیو زمانه و از همکاران سابق شبکه بی بی سی هم در تحلیلی به تبلیغات قبلی درباره دانشمند هسته ای بودن امیری پرداخت و نوشت: به نظر می رسد امیری اطلاعات مهمی در اختیار نداشته است و آمریکایی ها فهمیده اند او هیچ کاره است. نه تنها شهرام امیری دانشمند هسته ای نبوده بلکه حقیقت این است که او از این برنامه اطلاعی هم نداشته است و آمریکایی ها رو دست خورده اند.
وی درباره استفاده ایران از ربایش این استاد فیزیک بهداشت گفت: ایرانی ها از این ماجرا شیوه بازجویی و سوالات اساسی آمریکایی ها درباره برنامه هسته ای ایران را به دست آورده اند. امیری یک دوره آموزش رایگان اطلاعاتی دیده و حالا آن را در اختیار ایرانی ها می گذارد ضمن اینکه رقیب منطقه ای ایران یعنی عربستان هم برای مدتی در افکارعمومی منفعل می شود. امیری اگر پناهنده شده و اطلاعاتی به آمریکایی ها داده بود، به ایران برنمی گشت.
و سرانجام گنادی یفستافیف ژنرال بازنشسته سازمان اطلاعات خارجی روسیه درباره ادعای پرداخت 5 میلیون دلار از سوی سیا به شهرام امیری برای جاسوسی گفت: آمریکایی ها حتی به جاسوسان با ارزش خود در شوروی سابق نیز چنین پول هایی نمی دادند. آنها می خواهند امیری را که به کشور خود بازگشته بی اعتبار کنند. این جنجال به ضرر آمریکایی ها خواهد بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
همسنگر بسیجی چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 16:33 http://babayi-ke-shahid-shod.blogsky.com

سلام همسنگر.
پیامی که به من رسیده: قرائت دسته جمعی زیارت عاشورا در جمع بسیجیان و وبلاگ نویسان ارزشی:5شنبه،31 تیر،گلزار شهدا،روبروی قطعه 44،قطعه سرداران بی پلاک،ساعت 18

سلام
خوش به سعادتتان
کاش تهران بودم و شرکت میکردم
التماس دعا دارم خیلی محتاج دعا هستم خواهش میکنم از ته دل برام دعا کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد