سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>جشن تولد میلیونی سگ های بالای شهر

جشن تولد میلیونی سگ های بالای شهر  

 

به گفته وی همچنین آرایشگاه های ویژه برای تزیین ناخن ها و موهای حیوانات، کیسه های دفع فضولات مخصوص خانه های آپارتمانی وارد شده از کشورهای مختلف و انواع بیسکویت ها و تزیینات دیگر برای سگ ها مشاهده می شود.

گسترش الگوهای رفتاری غیر ایرانی که از طریق ماهواره ها و بعضی از ابزارهای فناوری در جامعه نفوذ می یابند باعث شده تا امروزه در کشور به ویژه در شمال تهران شاهد رفتارهای غرب گونه از جمله پرورش و نگهداری جانوان مختلف باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان  این روزها با مدت زمان کوتاهی رفت و آمد در برخی مناطق کشور به ویژه مناطق مرفه نشین و شمالی تهران شاهد تردد افراد در معابر عمومی با برخی حیوانات خانگی از جمله گربه و سگ هستیم. این مساله تا جایی پیش می رود که حیواناتی از جمله مار و یا تمساح های کوچک نیز در دستان جوانان دیده می شود که گاه رعب و وحشت در بین جمعیت ایجاد می کند.

به گفته مجید ابهری، آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری، این روزها برخی افراد سگ و انواع مختلف دیگر جانداران از مار پنگتن تا تمساح و ایگو و دیگر جانداران را که باید در باغ وحش ها در مقابل دید همگان قرار بگیرند یا در دل طبیعت آزاد و رها زندگی کنند، به خانه خود آورده و آنها را وسیله ایی برای فخر فروشی خود قرار می دهند. تا آنجا که هر روز افراد سگ در بغل یا در کنار راننده در خودرو یا قدم زنان همراه با فرد در معابر عمومی می بینیم.

به گفته وی همچنین آرایشگاه های ویژه برای تزیین ناخن ها و موهای حیوانات، کیسه های دفع فضولات مخصوص خانه های آپارتمانی وارد شده از کشورهای مختلف و انواع بیسکویت ها و تزیینات دیگر برای سگ ها مشاهده می شود.

بیسکویت سگی که از 5 تا 40 هزار تومان برآورد می شود، دندان گیر، بیسکویت شبیه استخوان و دیگر اقلام خوراکی برای سگ ها از دیگر مواردی است که ابهری به آنها اشاره کرده و می گوید: قیمت سگ ها به نژاد و معروفیت نوع سگ ها بستگی دارد تا انجا که آلبوم های مخصوص برای معرفی آنها تشکیل شده و سگ های مینیاتوری اندازه کف دست و دیگر نژاد سگ ها در آن معرفی شده و به فروش می رسد.

تحقیقات نشان می دهد که امروزه سگ های دو تا پنج میلیون تومانی در بازارها در حال خرید و فروش هستند و پذیرش این موضوع برای جامعه ما که معتقد به ارزش های اخلاقی و دوری از نجاسات و رذائل هستیم کمی دشوار است. این قصه تا جایی می تواند سبب الگوبرداری های غلط در جامعه شود که بعضی از نوجوانان و جوانان والدین خود را برای تهیه اینگونه اقلام تحت فشار قرار می دهند.


پیرو این مطلب بارها نیز مشاهده شده است که در بعضی از محافل خصوصی مسابقه انتخاب زیباترین سگ یا گربه نیز گذاشته شده وافراد زیادی نیز از این موضع استقبال می کنند.

این آسیب شناس اجتماعی معتقد است که در اینکه جانوران همواره با انسان مانوس بوده و در مراحل مختلف مورد استفاده قرار می گرفته اند هیچ مورد شکایت نیست. زیرا که در زلزله، در کشف مواد مخدر و امثال اینها می توان از این جانوران به خوبی استفاده کرد و آنها را در خدمت بشر گرفت. اما هم غذا و همدم شدن با این جانوران و آنها را همراه خود به محافل ومراکز عمومی آوردن جای بحث و تامل فراوان دارد.

ابهری همچنین می گوید: کافی است سری به فروشگاه های شمال شهر تهران بزنیم و قیمت تنقلات این جانواران را بپرسیم که همه آنها از اروپا وارد شده اند. در جامعه ایی که بعضی از افراد به سختی غذای خود را به دست می آورند اینگونه حرکت ها دهن کجی به معیارهای اخلاقی جامعه است و باید مورد بازنگری قرار گیرند.

اما ظاهرا این روزها بازار گرفتن جشن تولد برای سگ ها و حیوانات خانگی نیز از دیگر حرکت های آزاردهنده این افراد تازه به دوران رسیده است تا جایی که میلیون ها تومان صرف هزینه های اینگونه مراسم شده و تولد سگی چند میلیونی درمقابل چشم همگان جشن گرفته می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد