سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>مصادره سیدحسن مصطفوی برای حیات سیاسی اصلاحات

پروژه‌ی جذب و مصادره با جعل اصطلاح «خمینی جوان»  

  

اما این حذف بزرگ توسط مردم پایان کار اصلاح‌طلبان نبود چراکه آنها با پیش کشیدن برخی چهره‌ها که بنا به دلایل مختلفی در بین مردم دارای محبوبیت هستند تلاش می‌کنند پیکر نیمه‌جان اصلاح‌طلبان را با اقبال مردمی احیا و زنده کنند. یکی از این چهره‌ها سیدحسن مصطفوی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است

جعفر  تکبیری- «خمینی جوان» اصطلاحی است که یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلبان برای سیدحسن مصطفوی به کار گرفت تا پروژه جذب و مصادره وی به نام اصلاح‌طلبان را ادامه دهد.
 

این پروژه در حالی شکل می‌گیرد که جماعت اصلاح‌طلب پس از ناکامی در تحقق اهداف از پیش تعیین شده نظیر پیروزی در انتخابات و فتنه پس از آن خود را در آستانه حذف از جریانات سیاسی کشور توسط مردم می‌بینند. مردمی که مدت‌ها با طرح‌ها و برنامه‌های خارج از عرف این عده در زمان تسلطشان بر قوه مقننه و مجریه ساختند اما هرگز شاهد تغییر در رفتار سیاسی آنها نبودند.
 

از این رو با عدم اقبال عمومی در انتخابات عملاً آنها از مسئولیت‌های سیاسی کشور کنار گذاشتند. این کنار گذاشته شدن سیاسی باعث شد که طراحی‌های فتنه‌گون اصلاح‌طلبان پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری شکل بگیرد که این بار با پاسخ سخت‌تر و قاطعانه همین مردم مواجه شد؛ پاسخی که اصلاح‌طلبان را در آستانه حذف کلی از جریانات سیاسی کشور قرار داد و این جریان را به جریان مرده تبدیل کرد.
 

اما این حذف بزرگ توسط مردم پایان کار اصلاح‌طلبان نبود چراکه آنها با پیش کشیدن برخی چهره‌ها که بنا به دلایل مختلفی در بین مردم دارای محبوبیت هستند تلاش می‌کنند پیکر نیمه‌جان اصلاح‌طلبان را با اقبال مردمی احیا و زنده کنند. یکی از این چهره‌ها سیدحسن مصطفوی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است. اصلاح‌طلبان می‌کوشند با توجه به انتصاب وی به بیت امام خمینی(ره) و امیدواری به نتایج رایزنی با برخی مراجع برای جلب نظر آنها درباره سیدحسن مصطفوی رهبری جریان‌برانداز را به وی بسپارند تا با سنگر گرفتن پشت وی خود عملکرد نفاق گونه خود را از دید مردم پنهان کنند.
 

نمونه این حرکت را می‌توانیم در معرفی میرحسین موسوی به عنوان نخست وزیر امام(ره) در جریان مبارزات انتخاباتی و حوادث پس از انتخابات جست‌وجو کنیم که موسوی و همراهانش تلاش می‌کردند اقدامات خود را با نسبت دادن به امام(ره) توجیه کنند.
 

شاید شروع ایفای نقش سیدحسن مصطفوی برای اصلاح‌طلبان به روزهای پس از انتخابات خرداد بازمی‌گشت؛ ایامی که خبری در خصوص ملاقات وی با رهبر معظم انقلاب منتشر شد که جزئیات آن هیچ‌گاه فاش نشد اما بدون شک قابل حدس است که این ملاقات در راستای میانجیگری وی برای قبول برخی ادعاهای اصلاح‌طلبان توسط رهبر انقلاب در خصوص تقلب در انتخابات بود.
 

اما این ایفای نقش مصطفوی به نفع اصلاح‌طلبان همچنان ادامه‌دار بود. بر همین اساس سیدحسن مصطفوی با قرار‌گیری در پازل فتنه‌گران، طی ماه‌های اخیر با حضور در جلسات مختلف اصلاح‌طلبانه و دیدار با فعالان این جریان رو به انحطاط خواسته یا ناخواسته در مسیر تأمین اهداف آنها قدم برمی‌دارد.
ملاقات وی با شیخ یوسف صانعی و ارائه راهکار از سوی صانعی برای خروج از بن‌بست فعلی اصلاح‌طلبان و همچنین ملاقات‌های مکرر وی با برخی چهره‌های تأثیرگذار نظام که تمایلات اصلاح‌طلبانه دارند و در کنار همه اینها تلاش برای جذب نظر مراجع مختلف با به‌کارگیری نام خمینی(ره) همه بیانگر این واقعیت است که سیدحسن مصطفوی وارد دوران پرفراز و نشیب سیاسی خود شده است؛ دورانی که سرانجام آن پیش از این توسط مردم رقم خورده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد