سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>دانشگاه آزاد شمشیر را از رو بست

دانشگاه آزاد شمشیر را از رو بست  

به گزارش شبکه ایران، درحالی که اعتراضات گسترده مردمی و همچنین واکنش منفی برخی نمایندگان مجلس نسبت به طرح وقف غیرقانونی اموال دانشگاه آزاد ادامه دارد، مسئولان این دانشگاه مجددا بر این طرح تاکید کردند.

سومین اجلاس هیات مؤسس دانشگاه آزاد به ریاست آقای هاشمی رفسنجانی و سایر اعضا در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد.

در این اجلاس، مسئولان دانشگاه آزاد مدعی شدند که وقف اموال این دانشگاه به ثبت رسیده است و فقط لازم است تا مراحل اجرایی آن پیگیری شود.

این تاکید و اصرار بر تمام شده دانستن مساله وقف اموال این دانشگاه درحالی صورت می‌گیرد که مسئولان سازمان اوقاف بارها اعلام کرده‌اند هیچ سند و نامه‌ای در این زمینه برای آنان ارسال نشده و این سازمان هیچ اقدامی در راستای وقف این دانشگاه انجام نداده است.

وقف اموال دانشگاه آزاد؛ غیرقانونی و خلاف اساسنامه جدید

ادعای مسئولین دانشگاه آزاد مبنی بر وقف اموال ده‌ها هزار میلیارد تومانی آن و تاکید چندین باره در حالی است که علاوه بر اساسنامه جدید دانشگاه آزاد، شورای انقلاب فرهنگی نیز به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در این خصوص، وقف اموال دانشگاه آزاد را غیرقانونی و خلاف اساسنامه جدید دانسته است.

در همین زمینه، دکتر کچوئیان یکی از اعضای این شورا، به شبکه ایران گفته بود: "مگر دانشگاه آزاد مال شخص است که بتواند اموال را وقف نماید، منابعی که در اختیار دانشگاه آزاد است، جزو اموال عمومی است بنابراین امکان وقف در آن دانشگاه وجود ندارد."

مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به تصمیم اعلام شده هیات امنای دانشگاه آزاد پاسخ داد و تاکید کرد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قطعی و لازم الاجراست.

در ماده 5 اساسنامه جدید دانشگاه آزاد که اخیرا و پس از حدود 40 ماه بحث و بررسی کارشناسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده، آمده است که دانشگاه آزاد مؤسسه‌ای است عمومی و غیردولتی و اموال آن بعنوان اموال عمومی محسوب می‌شود و هیچ یک از اعضای هیأت مؤسس، هیأت امناء ، مدیران و دیگر ارکان و مسئولین دانشگاه هیچ گونه حق مالکیت و حق انتفاع شخصی از اموال مزبور را ندارند و اموال و منافع مزبور منحصراً با رعایت مفاد این اساسنامه و مقررات حاکم و با رعایت مصلحت دانشگاه، صرف هزینه‌ها و پیشرفت و توسعة فعالیت‌های دانشگاه خواهد شد.

شاید به همین دلیل است که آقای هاشمی، رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد، اساسنامه جدید این دانشگاه را که او و دیگر اعضای هیات موسس را موظف کرده تا از آنچه وقف اموال این دانشگاه خوانده می‌شود، چشم پوشی و در مسیر قانونی حرکت کنند، "تشدید موانع" از سوی برخی مسئولان نامیده است.

گفتنی است، سال گذشته نیز مسئولین دانشگاه آزاد جهت توجیه وقف اموال آن از رضایت مقام معظم رهبری از این تصمیم خبر داده بودند که البته دفتر معظم له این موضوع را تکذیب کرد.

برخی فعالان سیاسی اصرار مسئولین دانشگاه آزاد برای وقف اموال آن را تلاش برای جلوگیری از شفافیت مالی در این دانشگاه و همچنین عدم رسیدگی به عملکرد اقتصادی مشکوک برخی مدیران دانشگاه آزاد دانسته اند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد