سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>لاریجانی وقف هاشمی

لاریجانی وقف هاشمی  

 

دانشجویان و نمایندگان سراسر کشور با حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی اعتراض خود را در مورد مصوبه ی غیر قانونی دیروز مجلس اعلام خواهد کرد.



به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، دانشجویان معترض به مصوبه دیروز مجلس که بر اساس آن از یک طرف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را عین قانون است زیر سؤال برده و بدعتی جدید را پایه ریزی کرد و از طرف دیگر نیز با تصویب عملی شدن وقف دانشگاه آزاد بزرگترین سرقت تاریخ را رقم زدند، با حضور در مقابل مجلس اعتراض خود را به این بدعت قانونی نشان خواهند داد.

این مصوبه در حالی از سوی نمایندگان وام دار جاسبی به تصویب رسید که قبل از آن شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد و نیز عدم اجازه هیئت امنای این دانشگاه را برای وقف اموال آن تصویب کرده بود که لازم الاجرا برای تمام نهاد ها و سازمان های مربوطه بود.

در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اموال این دانشگاه از آن عموم مردم دنشته شده و موضوع شخصی بودن آن منتفی بود.

اما با زیر پا گذاشتن این قانون توسط نمایندگان به اصطلاح قانون گذار و اجازه وقف اموال این دانشگاه به هیئت مؤسس، علنا اموالی که متعلق به مردم بود را به به عنوان هدیه به اشخاص هیئت مؤسس تقدیم کردند!

نمایندگان دیروز در حالی این طرح را تصویب کرده اند که به صراحت از ابعاد غیر قانونی و غیر اسلامی آن اگاه بوده اند چرا که حتما می دانستند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عین قانون بوده و تخطی از آن مصداق اساسی کار غیر قانونی است و نیز اینکه 250 هزار میلیارد تومانی بیت المال هم توسط عملکرد نمایندگان مجلس به باد می رود نیز علاوه بر کار غیر قانونی امری غیر شرعی و اسلامی است.

جالب آنجاست که زمانی یکی از نماینده ها تذکر اساسی را در مورد عدم تخطی از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به گفته امام خمینی (ره) "مصداق قانون بوده و باید ترتیب اثر داده شود" به به رئیس مجلس داد و بیان کرده بود که نمی توان از آن سرپیچی کرد چه برسد به اینکه قانونی بر خلاف آن تصویب کنیم، با واکنش عجیب رئیس مجلس مواجه شد.

رئیس مجلس در جواب این تذکر با بیان اینکه تذکر خوبی است اما باید این موضوع را به رأی گذاشت بدعت دیگری در چارچوب های قانونی گذاشت.

البته این گفته لاریجانی شاید از باب اطمینان در مورد مخالفت با این تذکر بود که نشان از آماده بودن نماینده های وام دار جاسبی برای تصویب طرح حمایت از دانشگاه آزاد بود.

این حرکت لاریجانی که به نظر – شاید هم قطعا – از پیش تعیین شده بود نشان از سناریوی آماده برای حمایت همه جانبه از باند قدرت و ثروت در دانشگاه آزاد داشت.

قطعا آقای لاریجانی از موارد قانونی و شرعی این موضوع با خبر بوده اما موضع وی در مورد شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسا خارج شدن وی را از چارچوب های قانونی بیان داشت.

البته بی تدبیری و قانون گریزی لاریجانی به اینجا ختم نشد که وی نظر مقام معظم رهبری در مورد شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط یک نظر فقهی دانست.

وی که به نظر می رسد جایگاه اصلی ولایت فقیه را فراموش کرده با این کار اساسا نقش اصلی خود را در سناریوی جدید دانشگاه آزاد و باند قدرت و ثروت وابسته به آن که کسانی چون هاشمی و جاسبی را با خود به همراه دارد نشان داد.

البته این اولین باری نیست آقای لاریجانی چنین اقدامات تأمل برانگیز را انجام می دهد چرا که در سال گذشته نیز در زمان ایجاد فتنه با تبریک زود هنگام خود به موسوی نماینده هاشمی در انتخابات سال گذشته آن هم در جایگاه مسئولیت در درون نظام شبهات زیادی را در مورد انتخابات بین مردم دوستدار نظام به وجود آورد و به پیچیدگی و عمق فتنه افزود.

برگزاری همایش 30 سال قانونگذاری و نظارت که وی در مجلس برگزار کرد نیز نمونه دیگر از این ارادت بود چرا که در این برنامه افرادی که طرح وحدت را که به گونه ای دور زدن نظام بود را دور هم جمع کرده و با این کار به بها دادن به این طرح در عرصه مجلس پرداخت.

لاریجانی که ارادت او به شخص هاشمی بارها و بارها دیده شده است این بار با بازی کردن در سناریوی جدید هیئت مؤسس و امنای دانشگاه که یکی از اعضای آن هاشمی است سینه چاکی و دست به سینه بودن خود را دوباره به شخص آقای هاشمی نشان داد.
 

نظرات 1 + ارسال نظر
تلنگر سه‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:35 http://talangor86.blogsky.com/

سلام
خداقوت!

سلام علیکم
زنده باشی برادر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد