سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>بیانیه پنج اتحادیه بزرگ دانشجویی خطاب برادران لاریجانی

مهدی هاشمی و جاسبی نورچشمی باند ثروت وقدرت اند  

 

 

و آیا رئیس دستگاه قضا حاضر است در یک اقدام شجاعانه به افکار تشنه و سرگشته بگویند اگر به جای مهدی هاشمی و عبدالله جاسبی -که البته نورچشمی باند ثروت و قدرت هستند- فرد بدون پشتوانه‌ای و در موضوعی بسیار کوچک‌تر از اتهام مشارکت در کودتا و اقدام در جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی، که در قیاس کاه و کوه می‌گنجد بود با وی چه برخوردی صورت می‌گرفت؟

آیا از کم و کیف ارتباطات مجموعه تحت مدیریت خود با مدیریت دانشگاه آزاد مطلع‌اید؟

پنج اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور در نامه‌ای به رؤسای قوه مقننه و قضائیه تصریح کردند: آیا از کم و کیف ارتباطات مجموعه تحت مدیریت خود با مدیریت دانشگاه آزاد مطلع هستید؟

به گزارش رجانیوز، در پی اقدام غیرمنتظره یک دادگاه و مجلس شورای اسلامی نسبت به مصوبه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه آزاد و مصوبه امروز مجلس که بخش‌های اصلی آن حاوی قانونی دانستن وقف دانشگاه آزاد و زیر سؤال بردن ماه‌ها تلاش شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب اساسنامه جدید است، پنج اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور نامه‌ای انتقادی را خطاب به آیت‌الله صادق لاریجانی و علی صادر کردند.

متن این نامه که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرد، به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

آقایان علی و صادق لاریجانی

رؤسای محترم مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه

تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت وجود دست و دامان پاک برای مبارزه با فساد را مکرراً شنیده‌ایم؛ همچنین "پاسخگویی " مورد تأیید ایشان که منبعث از اسلام ناب است، اقتضا دارد که حاکمان و سیاست‌مداران رفتاری شفاف و محاسبه‌پذیر داشته باشند، امری که امروزه دستاوردهای بشری نیز، برای حاکمیت خوب، بر آن اصرار دارند.

همان‌گونه که امیرمؤمنان به عنوان سکاندار الگوی عملی تفکر اسلام ناب، در اداره حکومت اسلامی فرمودند: "در کاری که مردمان گمان تخلف بر تو می‌برند به شفافیت عذر خویش را برای آنان بازگو، این کار بدگمانی مردم را از تو و حکومت دور می‌سازد و بر مهر بین تو و مردم می‌افزاید ".

اما نمی‌دانیم چرا امروز متأسفانه شفافیت گفتار و تصمیم از سوی وکلای مجلس و مسئولان عالی‌رتبه قضایی در خصوص تخلفات صورت گرفته از سوی مسئولان دانشگاه آزاد به چشم نمی‌خورد و تصمیمی برای برخورد با تخلفات انجام شده صورت نمی‌پذیرد و این شائبه را در ذهن افکار عمومی ایجاد می‌نماید که آیا بخشی از دستگاه قضایی و همچنین نمایندگان مجلس منافعی در ادامه روند این تخلفات دارا می‌باشند که حاضر نیستند در مقابل آن عکس‌العملی را نشان دهند.

برادران محترم لاریجانی؛

آنچه ما را بر آن داشت تا این نامه را به حضورتان ارسال کنیم، طرح دغدغه‌ای است که در مورد نحوه عملکرد قوای مقننه و قضائیه در ذهن‌مان بوجود آمده و انتظار داریم از آنجا که پاسخگویی از اصول غیرقابل انکار مردم‌سالاری دینی و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، جوابی قابل قبول از این قوا دریافت نمائیم.

اگر در نظر دنیاخواهان و قدرت‌طلبان حکومت و ریاست ارزش ذاتی دارد و خود مطلوب اصلی آنها است در نگاه اسلامی حکومت با همه اهمیت و ارزشی که دارد در مقایسه با اهداف بالا دستی خود وسیله‌ای بیش نیست وسیله‌ای که تنها در صورت نیل به هدف ارزشمند خواهد بود والا جز رنج و زحمت و سقوط و انحطاط نخواهد بود.

اما اکنون شاهدیم که در مجلس شورای اسلامی که می‌بایست جایگاه طرح مطالبات به حق ملت زجر کشیده ایران باشد، برخی از وکلای مجلس بر خلاف مطالبه عمومی در خصوص شفاف‌سازی و قانونمند کردن بخش عمده‌ای از نظام آموزش عالی هر روز طرحی جدید بر خلاف این مطالبه را مطرح کرده و به صحن علنی مجلس می‌آورند که طرح خلاف قانون و شرع وقف اموال دانشگاه آزاد و استفساریه شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله آنهاست.

در بخش دیگری از این بیانیه از قوه قضائیه به عنوان دستگاهی که باید نماد و میزان و معیار عدالت، دفاع از حق مظلوم، مبارزه با فساد و تبعیض و... باشد، یاد شده و از حکم اخیر یک شعبه حقوقی به عنوان اقدامی که زمینه سوء‌استفاده از قانون در جهت خلاف روح حاکم بر قانون را فراهم آورده، یاد شده است.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است:

قطع یقین انتظار اولیه ما دانشجویان پس از طرح برخی اتهامات در خصوص دخالت مدیریت دانشگاه آزاد در حمایت از جریان فتنه، احضار و پرسش از وی در دادگاه بود، انتظاری که تا امروز محقق نشده است.

و آیا رئیس دستگاه قضا حاضر است در یک اقدام شجاعانه به افکار تشنه و سرگشته بگویند اگر به جای مهدی هاشمی و عبدالله جاسبی -که البته نورچشمی باند ثروت و قدرت هستند- فرد بدون پشتوانه‌ای و در موضوعی بسیار کوچک‌تر از اتهام مشارکت در کودتا و اقدام در جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی، که در قیاس کاه و کوه می‌گنجد بود با وی چه برخوردی صورت می‌گرفت؟

آیت‌الله صادق و دکتر علی لاریجانی؛

بگذارید بی‌پرده و با صراحت با شما سخن بگوئیم، آیا حضرات از کم و کیف ارتباطات مجموعه تحت مدیریت خود با مدیریت دانشگاه آزاد مطلع هستید؟ آیا با ما دانشجویان هم نظرید منافع مادی غیرقانونی برخی افراد مجموعه تحت مدیریت‌تان مانع اساسی به ثمر نشستن و قانونمند شدن دانشگاه آزاد می‌باشد؟

آقایان لاریجانی؛

پس قبل از آنی که خیلی دیر شود، نقطه پایانی بر این ماجرا بگذارید و شوکران بلاتکلیفی و تذبذب را به زباله‌دان تاریخ رهنمون سازید.

جنبش دانشجویی مسلمان از آنجا که خیمه‌گاه تارعنکبوتی دشمنان و فتنه‌گران را پرجنب و جوش و سنگر نیروهای انقلاب را متفرق و خاموش می‌بیند، اعلام می‌دارد در صورتی که مسئولان نخواهند و یا نتوانند در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی که خون شهیدان والامقام برای حفظ آن ریخته شده است، دست به اصلاح امور بزنند، ما فرزندان خمینی کبیر با هیچ‌کدام از آنها عهد اخوتی نبسته‌ایم و آنی در احقاق حقوق این ملت عقب نخواهیم نشست.

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
دفتر تحکیم وحدت
جنبش عدالتخواه دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد