سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>افاضات جدید مهدی هاشمی فراری؟

افاضات جدید مهدی هاشمی فراری؟ 

 

 

 درخواست جالب مهدی هاشمی؛

باید توضیحاتم را از صداوسیما پخش کنید اما ایران نمی‌آیم! 

مهدی هاشمی رفسنجانی با استناد به اصلاحیه فردای انتخابات سال گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام در اساسنامه صداوسیما درخواست پخش توضیحات خود از رسانه ملی را مطرح کرده اما قصد دارد بدون حضور در ایران و از مکان نامعلوم توضیحات خود را ضبط و ارسال کند.

به گزارش رجانیوز، وکیل مهدی هاشمی سوم خرداد ماه سال جاری نامه‌ای به دفتر رئیس سازمان صداوسیما داده است که در این نامه با استناد به قانون الحاق یک ماده و دو تبصره به قانون اساسنامه سازمان صداوسیما، عنوان شده است رسانه ملی باید وقتی را برای پاسخگویی به آنچه که افترائات و اتهامات خوانده و در راستای احقاق حق موکلش معین کند.

در این نامه خطاب به ضرغامی ادعا شده است که "همانطور که استحضار دارید، در جریان حوادث پس از انتخابات هر چند روز یا هفته به‌نحو متصل مطالبی در صداوسیما پخش می‌شود که بر اساس قوانین کشور جرم تلقی می‌شود و دستاویزی برای هتک حرمت موکلم قرار می‌گیرد."

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به اصل 37 قانون اساسی (اصل برائت) و اصل 22 (مصون ماندن افراد از تعرض) به پخش محاکمات دادگاه‌ها از صداوسیما اعتراض شده و این روند خلاف قوانین و آیین دادرسی کیفری خوانده شده است.

در ادامه این نامه درخواست احقاق حق! مهدی هاشمی با اختصاص وقت برای پاسخگویی داده شده است.

درخواست فوق با موافقت صداوسیما مواجه نشده است و وکیل مهدی هاشمی، با استناد به اصلاحیه اساسنامه سازمان، نامه‌ای را به شورای نظارت بر صداوسیما ارائه داده است.

نکته جالب اینکه وکیل مهدی هاشمی در واکنش به اینکه آیا او حاضر است برای ادای این توضیحات به ایران بازگردد و با حضور در استودیوی صداوسیما مطالب خود را عنوان کند، گفته است با توجه به گسترش ارتباطات و تکنولوژی نیازی به حضور موکلم در ایران نیست و از هرکجا که باشد، می‌تواند توضیحات خود را ضبط کند و در اختیار صداوسیما قرار دهد!

این اظهارنظر در حالی است که دادستان کل کشور در نشست خبری سال گذشته خود تأکید کرد که مهدی هاشمی باید به ایران بیاید و در دادگاه به اتهامات پاسخ بگوید. وی همچنین تأکید کرد به دادستان تهران دستور داده است که مهدی هاشمی را احضار کند.

همچنین وزیر اطلاعات تصریح کرد که حکم جلب مهدی هاشمی صادر شده است.

تعدادی از متهمان حوادث پس از انتخابات که محکومیت آن‌ها نیز قطعی شد، از مهدی هاشمی به‌عنوان یکی از عناصر اصلی در حوادث قبل و بعد از انتخابات یاد کردند.

23 خرداد سال گذشته؛ یک روز پس از انتخابات،‌ مجمع تشخیص مصلحت بخشی از اساسنامه صدا و سیما را اصلاح کرد.

در ابلاغیه قانون الحاق موادی به اساسنامه سازمان صداوسیما آمده است:

ماده 30 ـ‌ چنانچه در برنامه‌های پخش شده سازمان (اعم از خبری، گزارشی، تولیدی در قالب‌های مختلف بیانی ـ تصویری و نمایشی) از شبکه‌های محلی، سراسری و بین‌المللی و یا در اطلاعیه‌های صادره از سوی آن سازمان، مطالبی مشتمل بر توهین، افتراء یا خلاف واقع نسبت به هر شخص (اعم از حقیقی یا حقوقی) باشد و یا به هر نحوی اظهارات اشخاص تحریف گردد مراحل ذیل برای احقاق حق طی خواهد شد:

مدعی می‌تواند اعتراض خود را کتباً به سازمان صدا و سیما منعکس نماید. سازمان صدا و سیما در صورت قبول اعتراض ظرف 24 ساعت پاسخ را به صورت عادلانه و حداقل دو برابر زمان اصل مطلب که از پنج دقیقه کمتر نباشد در همان برنامه و ساعت و در همان شبکه به صورت رایگان پخش نماید.

در صورت عدم توافق میان معترض و سازمان صدا و سیما، وی می‌تواند موضوع را برای رسیدگی به شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما به عنوان مرجع تشخیص وقوع توهین، افترا، تحریف یا خلاف واقع منعکس نماید و شورای نظارت نیز موظف است در اسراع وقت ( حداکثر 48 ساعت) به مسأله رسیدگی نموده و در صورتی که حق را به ذینفع داد نظر خود را به سازمان صدا و سیما ابلاغ کند و سازمان صدا و سیما موظف است پاسخ ذی‌نفع را مشروط به آنکه متضمن توهین و افتراء به کسی نباشد حداقل دوبرابر مدت زمان مطالب اصلی که از پنج دقیقه کمتر نباشد و تا حداکثر 24 ساعت پس از دریافت پاسخ در همان برنامه و ساعت و در همان شبکه به طور رایگان پخش نماید.

- شورای نظارت موظف است برای تحقق وظایف مندرج در این قانون ساز و کار لازم را فراهم سازد.

گفتنی است،‌ رئیس مجمع تشخیص مصلحت سال گذشته پس از مناظره احمدی‌نژاد و موسوی به شدت اعتراض کرد و نامه سرگشاده‌ی توهین‌آمیزی به رهبر انقلاب نوشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد