سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>اشرافی‌گری و حب زیاد فرزند، زبیر را به رویایی با ولایت کشاند

از اشرافی گری زمان هاشمی تا رمی جمره موسوی  

 

 حجه الاسلام مهدی طائب اشرافی‌گری و حب زیاد فرزند را عامل انحراف برخی صحابه پیامبر ذکر کرد و گفت: در مقطع کنونی هم انحراف برخی شخصیت ها از مسیر اصلی انقلاب، ناشی از اشرافی‌گری و دلبستگی افراطی آنان به فرزندان منحرف خود بوده است.

حجه الاسلام مهدی طائب، محقق و مدرس حوزه علمیه در گفت و گو با شبکه ایران به بررسی زوایای مختلف شباهت های رویدادهای صدر اسلام با برخی از واقعیت های سال های اخیر در کشور بویژه درباره فتنه سال گذشته پرداخت.

به گفته وی "بازگویی تاریخ و شباهت هایی که میان فتنه جویان صدر اسلام و فتنه گران امروز وجود دارد، برای عبرت گیری و جلوگیری از تکرار وقایع تلخ است."

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی افراد درباره اینکه خواص جامعه دچار ناهنجاری هایی شوند که در صدر اسلام هم روی داده است، تردید دارند؛ موضوعی که با بیان مشابهت های تاریخی حل می شود.

بنزهای ضد گلوله موسوی

این محقق و پژوهشگر با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب امام راحل تاکید کرد که حب دنیا انسان را به فرعونیت می کشاند، ادامه داد: در نگاه به زندگی های مسئولان ابتدای انقلاب می بینیم که اکثرا ساده زیست بودند اما به مرور برخی از آنان به سمت تجملات و اشرافی گری رو آوردند.

وی با ذکر نمونه ای در این مورد گفت: در دورانی که موسوی نخست وزیر بود برای تامین امنیت خود، خودروهای ضد گلوله از آلمان وارد کرد و علیرغم تذکرات بسیاری که به یکی از نزدیکان وی در این زمینه دادم هیچ اعتنایی به آن نشد.

طائب افزود: در نتیجه چنین اقداماتی به مرور آلودگی به مسائل دنیوی آغاز شد و به وزرای وی نیز سرایت کرد.   

اشرافی گری از زمان هاشمی آغاز شد 

وی درادامه گفت و گوی خود با اشاره به اینکه اشرافی گری از زمان دولت آقای هاشمی آغاز شد، گفت: از زمانیکه دولت هاشمی سر کار آمد، برخی دنیاگرایی را با شدت بیشتری ادامه دادند. هاشمی در آن مقطع رسما در نمازجمعه از ظاهر نیروهای حزب اللهی انتقاد کرد و در آن زمان به بهانه زیبا سازی، تمام مظاهر مربوط به دوران دفاع مقدس را از سطح شهر جمع آوری کرد.

کسانی که به دنبال اشرافی‌گری هستند سرنوشتی بهتر از زبیر نخواهد داشت

طائب در ادامه با اشاره به سرانجام طلحه و زبیر گفت: آنها نیز در ابتدای کار مومن بودند اما به مرور به دلیل دنیا دوستی به راه دیگری کشیده شدند.

به گفته این محقق علوم دینی "شخصیت هایی هم که به دنبال اشرافی گری باشند اگر به خودشان نیایند، سرانجامی بهتر از طلحه و زبیر نخواهند داشت.

اشرافی‌گری و حب زیاد فرزند، زبیر را به رویایی با ولایت کشاند

حجه الاسلام طائب اشرافی‌گری و حب زیاد فرزند را عامل انحراف برخی صحابه پیامبر ذکر کرد و گفت: در مقطع کنونی هم انحراف برخی شخصیت ها از مسیر اصلی انقلاب، ناشی از اشرافی‌گری و دلبستگی افراطی آنان به فرزندان منحرف خود بوده است.

این استاد حوزه گفت: زمانیکه حب جاه و حب بیش از اندازه فرزند در فردی به وجود آمد برای حصول به آن، ناچار باید از مسیر غیر شرعی گذر کند.

طائب با بیان اینکه در ادامه حب دنیا، حب ریاست به وجود می آید که شخصیت ها برای آن از انجام هیچ کاری دریغ نخواهند کرد، اظهار داشت: زمانیکه طلحه و زبیر دچار حب دنیاطلبی شدند برای براندازی حکومت حضرت علی(ع) با هر نیرویی حتی معاویه همکاری کردند و در دام معاویه قرار گرفتند.

این محقق و پژوهشگر ادامه داد: آنها حتی در توطئه های سیاسی هم که ریشه در خارج نداشت، وارد می شدند.

سران فتنه می‌خواستند برای یک دستمال، قیصریه را به آتش بکشند

طائب در ادامه این گفت و گو  با تقسیم فتنه گران سال گذشته به دو دسته، تصریح کرد: گروه اول افرادی بودند که عامل بوده و به دست دشمنان هدایت شدند که در واقع اراده ای نداشتند، گروه دیگر افرادی بودند که در طلب قدرت وارد میدان شده و حتی متوجه بودند که دشمن به دنبال براندازی است.

وی تاکید کرد: از ابتدا مشخص بود که فتنه گران برای براندازی آمده اند و هورای دشمن را نیز می دیدند، با این حال حاضر بودند برای یک دستمال، قیصریه را به آتش بکشند.

برخورد مردم با سران فتنه مانند برخورد موسی(ع) با سامری است

این محقق و پژوهشگر گفت: همانگونه که حضرت موسی با سامری برخورد کرد و گفت مجازات تو این است که منزوی شوی. مردم نیز با سران فتنه همین گونه برخورد می کنند و به آنها اجازه حضور در جامعه را نداده اند.

مردم در برابر سران فتنه رمی جبرات انجام می دهند

طائب با اشاره به اینکه نظام برخورد مناسبی با سران فتنه داشته است، گفت: امروز مردم هم آنها را کنار گذاشته اند.

به گفته وی "نظام برخورد لازم را با فتنه گران انجام داده و اکنون آنها تهدیدی برای نظام تلقی نمی شوند."

وی گفت: مردم در مورد سران فتنه "رمی جبرات" انجام می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد