سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>رد پای زن و شوهر فتنه گر در آمریکا

رد پای زن و شوهر فتنه گر در آمریکا  

 

زهرا رهنورد در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «رپوبلیکا» برای نخستین بار به حضور خود و همسرش میرحسین موسوی در آمریکا در سال های پیش از پیروزی انقلاب اذعان کرد.

به گزارش جوان آنلاین ، در حالی که حضور میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در ایالات متحده آمریکا طی سال های 1355 تا 1357 یکی از موارد مسکوت مانده زندگی این زوج به شمار می آید که تاکنون کمتر درباره آن سخنی به زبان آورده اند ، زهرا رهنورد در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی براین موضوع صحه گذاشت . وی در مصاحبه با «رپوبلیکا» در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال دارد از ایران خارج شود ،گفت:
«هرگز به ترک ایران نیاندیشیده ام . البته من ، پیش از انقلاب ایران ، به دلیل انسداد سیاسی و سرکوب های رژیم شاه در آمریکا بودم و فعالیت خارج از کشور را به همراه همسرم در آنجا و از طریق فعالیت در انجمن های اسلامی دانشجویان ایران در آمریکا و اروپا پیگیری می کردیم .»
گفتنی است تاکنون هیچ سندی مبنی بر این که زهرا رهنورد (زهره کاظمی) و میرحسین موسوی در مدت اقامت در آمریکا طی سال های 55 تا 57 مشغول به تحصیل بوده اند ، ارائه نشده تا بر این اساس ، حضور و فعالیت آن ها در انجمن های اسلامی دانشجویان ایران در آمریکا قابل توجیه باشد. تحصیلات موسوی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس(رشته معماری) در ایران بوده و وی طی سال های اخیر بدون آن که مدرک دکترا داشته باشد ، در دانشگاه تربیت مدرس ، استاد راهنمای دانشجویان مقطع دکتری علوم سیاسی بوده است. زهرا رهنورد نیز تمام مقاطع تحصیلی خود را در ایران گذرانده که نحوه اخذ مدارک تحصیلی او در دانشگاه های دولتی و آزاد را محمود احمدی نژاد در مناظره معروف 13 خرداد 88 برای مردم ایران توضیح داد.
زهرا رهنورد همچنین در این مصاحبه ، حضور خود و همسرش در آمریکا را به دلیل انسداد سیاسی و سرکوب های رژیم شاه عنوان کرده است. گرچه در دیکتاتور بودن رژیم شاه و سرکوب فعالان سیاسی توسط آن رژیم هیچ شکی نیست ، اما به نظر نمی رسد که رهنورد و موسوی در این خصوص با مشکلی مواجه بوده اند چون هیچ سابقه مبارزاتی از این زوج در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وجود ندارد و حتی یک روز زندان یا شکنجه و بازداشت برای آن ها ثبت نشده است.
به رغم آنکه زهرا رهنورد مدعی شده که «هرگز از هیچ فردی یا نظامی نترسیده» تنها فعالیتی که قبل از انقلاب از او و همسرش ثبت شده ، برگزاری یک نمایشگاه نقاشی با عنوان «موش و گربه» در حسینیه ارشاد است که گفته می شود در برخی نقاشی های این نمایشگاه به صورت تلویحی و انتزاعی از جکومت شاه انتقاد شده است.ضمنا" این نمایشگاه با امضای مستعار حسین رهجو (میرحسین موسوی) و زهرا رهنورد (زهره کاظمی) برگزار شد.
بنا بر این گزارش ، حضور موسوی و همسرش زهره کاظمی در آمریکا طی دو سال منتهی به پیروزی انقلاب و نیز تغییر اسم زهره کاظمی به زهرا رهنورد ، دو موضوع مبهم در زندگی این زوج هستند که تاکنون در باره آن توضیح قابل پذیرشی ارائه نشده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد