سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>در دفتر هیات امنای دانشگاه جاسبی چه خبره؟!

کشف اسناد محرمانه و قراردادهای نفتی   

 

نزدیک به یکسال پس از آنکه مهدی هاشمی در لباس مسئول دفتر رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد به بهانه سرکشی از برخی واحدهای این دانشگاه عازم یک سفر چندین ماهه خارجی شد، دادسرای تهران با انتشار بیانیه‌ای از کشف برخی اسناد محرمانه دولتی در ساختمان دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد خبر داده است.

کشف اسناد محرمانه دولتی و قراردادهای نفتی از دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد

 

نزدیک به یکسال پس از آنکه مهدی هاشمی در لباس مسئول دفتر رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد به بهانه سرکشی از برخی واحدهای این دانشگاه عازم یک سفر چندین ماهه خارجی شد، دادسرای تهران با انتشار بیانیه‌ای از کشف برخی اسناد محرمانه دولتی در ساختمان دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد خبر داده است.

به گزارش رجانیوز، دادسرای تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که چهارشنبه شب گذشته در بازرسی از طبقه ششم ساختمان محل استقرار دفتر هیات امنا ، اسناد و مدارک زیادی درباره برخی قراردادهای نفت و گاز، اسناد مالی غیر مرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتی و نیز گزارشهای مرتبط با یکی از متهمان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری را کشف و ضبط کرده است.

دادسرای تهران، علت این اقدام را "دریافت گزارشهایی مبنی بر نگهداری این اسناد در ساختمان محل استقرار دفتر هیات امنا و نیز تلاش عده ای برای خارج کردن این اسناد و مدارک از مرکز یاد شده " عنوان کرده است.

دادسرای تهران در بیانیه خود آورده است: پس از بررسی موضوع و تایید صحت گزارشهای دریافتی یاد شده توسط ضابطین، دادستانی تهران چهارشنبه شب گذشته با صدور دستور قضایی مقرر کرد با حضور نماینده دادستان و رعایت موازین شرعی و قانونی برای یک نوبت از محل بازرسی و اسناد مذکور قبل از خروج کشف و مراتب صورتجلسه گردد.

دستگاه قضایی مدارک کشف شده را شامل "اسناد زیادی درباره برخی قراردادهای نفت و گاز"، "اسناد مالی غیر مرتبط با دانشگاه آزاد"، "اسناد محرمانه دولتی "و نیز "گزارش‌های مرتبط با یکی از متهمان حوادث بعد از انتخابات " عنوان کرده است.

این اسناد از جمله اسناده قردادهای نفت و گاز در حالی در ساختمان هیات امنای دانشگاه آزاد کشف شده است، که مهدی هاشمی پیش از حضور در این دفتر در وزارت نفت مسئولیت هایی را به عهده داشت که موضوع قرار داد با شرکت استات اویل و حواشی مرتبط با آن به یکی از چالشی ترین موضوعات مرتبط با حضور مهدی هاشمی در صنعت نفت تبدیل شد.

اما دادسرای تهران در شرایطی خبر از تلاش عده‌ای برای خروج این مدارک از ساختمان محل کار مهدی هاشمی می دهد که وزیر اطلاعات در هفته گذشته اعلام کرده بود مهدی هاشمی به محض ورود به ایران جلب خواهد شد.

روز پنج‌شنبه دفتر ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد طی اطلاعیه‌ای از ورود 20 نفر به این دفتر خبر داد که اکنون با اطلاعیه رسمی دادسرای تهران مشخص می‌شود منظور از این افراد ضابطین رسمی دستگاه قضایی بوده است.

اما این اطلاعیه که روز پنج‌شنبه در خبرگزاری مهر منتشر شد، به محوی تنظیم شده بود که تلقی ورود غیرقانونی به دفتر هیئت امنا و حتی سرقت اسناد برای خواننده ایجاد می‌شد.

در این خبر آمده بود:

«دفتر ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: بیش از 20 نفر از افراد لباس شخصی در ساعت 30 دقیقه بامداد روز پنجشنبه 6 خرداد ماه با اسلحه با حمله به دفتر هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و دفتر مرکز علوم و فناوریهای پیشرفته به طور غیرقانونی وارد ساختمان فوق الذکر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نمابری اعلام کرد: این افراد طی چهار ساعت حضور غیرقانونی همراه با تهدید و دستبند زدن به نگهبانهای ساختمان و بازداشت موقت آنها در محل به تعدادی از واحدهای اداری این ساختمان ورود کرده و با تخریب و زیر و رو کردن کلیه وسایل موجود در آن تعدادی از مدارک، اسناد، کیسهای کامپیوتری و اشیای مختلف دیگر را با خود خارج کردند. لیست وسایل خارج شده در این مرحله نامشخص است.

افراد فوق الذکر با ادعای حضور نماینده دادستان و قاضی و با اظهار مبنی بر داشتن حکم دادستانی اقدامات خلاف فوق را انجام دادند که مراجع قضایی از قبل و تاکنون هیچگونه اطلاع و خبر رسمی به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نداده اند.

دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه آورده است: اقدامات فوق در ادامه تحرکات روزهای اخیر علیه دانشگاه آزاد اسلامی و به دنبال اعلام تغییرات غیرقانونی در اساسنامه این دانشگاه و معرفی اعضای جدید هیئت امنا و همچنین برگزاری تجمعات خلاف تعدادی از افراد لباس شخصی در مقابل دفاتر مختلف دانشگاه آزاد انجام شده است.

دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خواستار رسیدگی عاجل و فوری از مراجع ذیصلاح قانونی و قضایی به منظور رسیدگی و پیگیری فوری این اقدامات است.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد