سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>کروبی: من مجتهدم

کروبی: من مجتهدم   

 

مهدی کروبی در دانشگاه شیراز حاضر شد و با اشاره به سوابق خود و خاتمی گفت: «وقتی که خاتمی وارد عرصه انتخابات شد تنها از تجربه وزارت فرهنگ و ارشاد برخوردار بود این در حالی است که وقتی بنده وارد عرصه شدم دارای تجربه مدیریتی از حج، کمیته امداد، بنیاد شهید و ریاست مجلس بودم.»

  من مجتهدم/ تجمع دانشجویان آذری در واکنش به اهانت خاتمی

 

سومین روز خردادماه 88 همزمان با سالروز فتح خرمشهر بود و به همین مناسبت محسن رضایی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش های آنان پاسخ داد.

به گزارش رجانیوز، وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه به گفته بعضی از اصولگرایان، اعتقاد شما در مورد اینکه وضعیت موجود ما را به سمت پرتگاه می‌برد از بین رفته است، گفت: «من به دلیل تحلیل عمیقی که از وضعیت کشور دارم آن سخن را گفتم و منظورم نظام نبوده بلکه ادامه مسیری که احمدی‌نژاد طی می‌کند ما را به پرتگاه می‌برد، البته بازگشت به گذشته نیز دارای اشکال است»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش نیز آرای خود را «خوب» توصیف کرد: «اصولگرایان منتقد دولت خود باید تصمیم بگیرند که از چه کسی حمایت کنند ولی با حمایتهایی که تاکنون از من از سوی جریانهای مختلف صورت گرفته، از پشتوانه رای خوبی رای خوبی برخوردارم.»

رضایی در ادامه نیز از حضور میرحسین موسوی در دولتش اینطور خبر داد: «اولین کارم این است که از بزرگان عرصه هنر برای رسیدگی به مشکلاتشان استفاده خواهم کرد و از میرحسین خواهم خواست تا به صورت مشاوره تا به صورت مشاوره به من کمک کند تا به مشکلات هنرمندان رسیدگی شود»

تجمع دانشجویان آذری دانشگاه تهران در واکنش به اهانت خاتمی

جمعی از دانشجویان آذری‌زبان دانشگاه تهران در واکنش به انتشار کلیپی تصویری از لطیفه‌گویی محمد خاتمی در خصوص آذری‌زبان‌ها تجمع اعتراض‌آمیزی در دانشگاه تهران برگزار کردند.

این دانشجویان که تعداد آنها به بیش از 150 نفر می‌رسید، پلاکاردهایی با مضامین «یاست توهین تا کی؟ "، "خاتمی خاتمی، خجالت،‌ خجالت "، "آزادی، دموکراسی و حقوق برابر برای همه" و پلاکاردهایی دیگر با مضامین اعتراض شدید به خاتمی، در دست داشتند.

در ادامه این تجمع، دانشجویی به عنوان نماینده دانشجویان تجمع کننده در سخنانی اظهار داشت: باید با خاتمی برخورد شود و میرحسین موسوی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دهم باید اعلام موضع کند. ما آذری‌زبانان با زبان مادری خود بر علیه این اقدامات شعار سر می‌دهیم تا ظلم امثال خاتمی نسبت به ما ریشه کن شود.

این دانشجوی دانشگاه تهران افزود:‌خاتمی که در پی گفتگوی تمدن‌ها می‌رود، نباید بر ضد آذری‌زبانان چیزی بگوید تا ما هم علیه وی شعار ندهیم.

در ادامه این تجمع عده‌ای از حامیان موسوی در مقابل تجمع‌کنندگان آذری زبان ایستاده و شعارهایی در حمایت از میر‌حسین موسوی و خاتمی سر دادند.

در همین زمینه سید کاظم موسوی نماینده اردیبل در مجلس نیز در گفتگو با فارس اعلام کرد: «کسانی که نسبت به بعضی از زبان‌ها به تمسخر و استهزا می‌پردازند شأن خود را از دست می‌دهند.اگرخاتمی این کار را کرده است باید از آذری‌زبان‌ها عذرخواهی کند.»

رضایی: از خاتمی، کروبی، هاشمی، روحانی و قالیباف استفاده می کنم

محسن رضایی در نخستین نطق رادیویی خود اعلام کرد: «من تصمیم دارم که اولا تورم را به شکل جدی پایین بیاورم و از آن را از طریق کم کردن هزینه‌هایی که علت اصلی تورم است. صورت خواهم داد.»

رضایی که چند ساعت قبل و در نشست خبری خویش نیز از حضور میرحسین موسوی در دولت آینده اش خبر داده بود، این بار در رادیو خطاب به مردم گفت: «من تصمیم دارم از تمام نخبگان و دولتمردان قبلی استفاده کنم و در کنار آن به تشکیل یک دولت سایه که متشکل از نخبگان و همین دولتمردان قبلی است، بپردازم و دو معاون اول داشته باشم.»

وی فعالیت دولت سایه را رصد شرایط کشور خواند و گفت: «من در دولت ائتلافی خود از هاشمی، خاتمی، کروبی، ناطق نوری، ولایتی، روحانی، قالیباف و روسای مجلس قبل و روسای جمهور پیشین که تجارب خوبی دارند، استفاده میکنم.»

کروبی: من مجتهدم

مهدی کروبی در دانشگاه شیراز حاضر شد و با اشاره به سوابق خود و خاتمی گفت: «وقتی که خاتمی وارد عرصه انتخابات شد تنها از تجربه وزارت فرهنگ و ارشاد برخوردار بود این در حالی است که وقتی بنده وارد عرصه شدم دارای تجربه مدیریتی از حج، کمیته امداد، بنیاد شهید و ریاست مجلس بودم.» وی در ادامه نیز با اشاره به سوابق تحصیلی خود که مورد تردید حاضرین قرار گرفته بود: «بنده تحصیلات حوزوی در حد اجتهاد دارم» و در ادامه بدون اشاره به اینکه از کدام مراجع حکم اجتهاد دارد مدعی شد: « از چهار مرجع تقلید حکم دارم»

در همین شب طبق قرعه، وی سومین نامزدی بود که در تلوزیون حاضر شد و با مردم سخن گفت.

وی با بیان مشکلات روزمره مردم مانند تورم، بیکاری و... گفت: «الان نه معلم، نه کارگر، نه دانشجو و نه استاد امنیت ندارند و این همه استاد که سرمایه و افتخار و وزنه بودند، حذف شدند و همه آنها رنجیده‌اند، ولی امیدواریم بتوانیم فضای صمیمی و خوبی را بوجود آوریم.»


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد