سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>کشف شبکه ترویج بدحجابی دردانشگاهها

کشف شبکه ترویج بدحجابی دردانشگاهها   

 

اخبار و اطلاعات حاکی از این است که جریانی هدایت شده پشت ترویج بدحجابی است و تعداد انگشت شماری نیز در این برنامه با هدایت محافل خاص این موضوع را دنبال می کنند.

بصیرت:یک منبع آگاه در وزارت علوم از اطلاعاتی خبر داد که حاکی از حضور جریانی سازمان یافته و هرمی شکل برای ترویج بد حجابی هستند. این جریان تلاش می کند تا با سوءاستفاده از علاقمندی دختران جوان دانشجو به آراستگی ظاهری از آنان برای تظاهر به بدحجابی و ... بهره ببرند. این منبع آگاه در گفتگو با مهر گفت: مقابله با بدحجابی به یک مطالبه عمومی توسط همه اقشار دانشگاهی تبدیل شده و مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و شورای فرهنگی دانشگاهها بسیج شده اند تا این پدیده را به نوعی مدیریت کنند.

وی افزود: اخبار و اطلاعات حاکی از این است که جریانی هدایت شده پشت ترویج بدحجابی است و تعداد انگشت شماری نیز در این برنامه با هدایت محافل خاص این موضوع را دنبال می کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: عموم جامعه دانشگاهی افرادی فرهیخته و اهل دین هستند و دغدغه دین دارند اما تعداد انگشت شماری هستند که مشخصا یا معاند یا غافل هستند که با هدایت و روشنگری می توان موضوع را هدایت کرد و از چهره نازیبایی که بعضا در دانشگاهها شاهد هستیم جلوگیری کنیم.

وی درباره کیفیت آنچه که تحت عنوان فعالیت سازماندهی شده برخی در دانشگاهها برای ترویج بدحجابی نام می برد، گفت: بعد از شکست بخشی از فتنه ای که در سال گذشته شاهد بودیم، لایه های دوم و سومی نیز در این جریان وجود دارند که بخشی از آنها از طریق شبکه های هرمی و پوشش های نامناسب فعالیت خود را دنبال می کنند. حتی در جریان فتنه نیز مشاهده شد که برخی از مراکز و دفاتری که تحت پوششهای تجاری یا فرهنگی فعالیت می کردند مرکزی برای فراخوانها یا هدایت بخشی از جریان فتنه شده بودند. حال همین مراکز در سطح جامعه در بحث ترویج بی بند و باری و ترویج مظاهر و ارزشها و الگوهای فرهنگی غرب و سکولاریته فعال شده اند.

این منبع آگاه افزود: در اخبار و اطلاعاتی که از طریق برخی مراکز رسمی منتشر شد مراکزی کشف شدند که وظیفه و ماموریت آنها این بود که افرادی را به صورت مانکن به داخل جامعه و در سطح شهر بفرستند. نوع پوشش و آرایش آنها به گونه ای بود که بتوانند در سطح جامعه الگوسازی کنند و ترویج و تبلیغ این شیوه پوشش را داشته باشند. این فعالیتها خیلی حساب شده و دقیق دنبال می شود و سطح خیلی گسترده ای نیز دارند و لایه پنهان آن در حال حاضر در جامعه است و امیدواریم مراکزی که ماموریت دارند با توجه و دقتی که نسبت به آنها معطوف می کنند با این پدیده در سطح جامعه برخورد شایسته ای صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه این افراد قصد دارند بخشی از بانوان و دختران را که قصد حرمت شکنی و یا تظاهر به بدحجابی ندارند اما علاقمند پوشش آراسته اند به سوی خود جذب کنند ، افزود: مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاهها برای مدیریت مقابله با این بحث و استفاده از فضای مطلوب فرهنگی بسیج شده اند و به نظر می رسد با توجه به اینکه اکنون در آستانه آزمونهای پایان ترم و در آستانه تعطیلات تابستانی هستیم برای ترم آینده برنامه ریزی های خیلی خوبی در دستور کار باشد.

این منبع آگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره مطالب مندرج در ابلاغیه حراست به دانشگاهها برای برخورد با بدحجابی به مهر گفت: در این ابلاغیه به طور کلی وارد بحث برخورد با بدحجابی شدیم. چون حراست مجموعه ای نیست که بخواهد مستقیما برخورد کند ضمن اینکه در بسیاری از دانشگاهها متاسفانه کارشناس و مامور زن نداریم که بتوانند تذکرات را مستقیما ارائه کنند.

وی افزود: دانشگاه علامه طباطبایی افرادی را تربیت کرده و در سطح دانشگاه برای تذکر درباره حجاب از این نیروها استفاده می کند. در سایر دانشگاهها نیز باید از همین روش استفاده شود و افرادی که در این زمینه آموزش دیده اند و در بحث های امر به معروف و نهی از منکر به حدود آشنا هستند در دانشگاهها فعال شوند.

مقام مذکور ادامه داد: نه در سطح جامعه و نه در سطح دانشگاه، پلیس یا حراست نمی توانند اقدامی را انجام دهند بلکه حجاب باید تبدیل به یک فرهنگ شود که افراد فرهیخته و افرادی که به عنوان الگوی جامعه مطرح می شوند به لحاظ پوشش و ظاهر قابل تمیز و قابل تشخیص باشند. دانشجوی فرهیخته چه پسر و چه دختر باید تفاوتی حداقل از نظر ظاهری با افرادی که در سطح جامعه تردد می کنند داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه قشر اندکی در بین دانشجویان هستند که نه به لحاظ ظاهری و نه به لحاظ رفتاری شانیت دانشجوی فرهیخته و یک جامعه دانشگاهی را رعایت نمی کنند که این را باید برای جامعه دانشگاهی مان تعریف کنیم تا مجموعه دانشگاهی اعم از دختر، پسر، کارمند، استاد و ... به عنوان جامعه الگو، فرهیخته و اندیشمند حتما تفاوت ظاهری در رفتار و پوشش داشته باشند.

این منبع آگاه به مهر گفت: در سفر استانی در بازدید از یکی از دانشگاهها دانشجوی دختری سئوال کرد "شما با شال یا با این نوع پوشش مخالف هستید؟" پاسخ دادم که در اساس بحث بنده شال یا مقنعه نیست بلکه چیزی که مهم است شخصیت یک دانشجوست که باید جامعه به عنوان فردی فرهیخته و الگو به وی نگاه کند و بتوان بین پسر و دختر دانشجو با دختر و پسری که به عنوان فردی عادی در کنار خیابان ایستاده و منتظر ماشین است یا منتظر برنامه های دیگر است، تفاوت قائل شد. این تفاوت را ابتدا باید از شیوه پوشش و لباس و رفتار فرد تشخیص دهیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا دوشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 20:18 http://afkareman.blogsky.com

درود بر شما دوست عزیز.
از وبلاگم بازدید کن وبلاگ منم یه جورایی تو مایه های وبلاگ شماست.
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد