سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>راز افشاگری جاسبی علیه هاشمی رفسنجانی

راز افشاگری جاسبی علیه هاشمی رفسنجانی  

 

جهان - کسانی که عبدالله جاسبی را می شناسند، افسوس می خورند که چرا ذکاوت و تیزهوشی وی به جای قرار گرفتن در مسیرآرمانهای انقلاب، صرف منافع حزبی و قدرت طلبی های افراطی شده است.



باید اعتراف کرد که دانشگاه آزاد امروز به مدد تلاش مدیران خود، در کنار بودجه میلیاردی حاصل از ثبت نام دانشجویان، به کانون قدرتی بی نظیر تبدیل شده است که فضای مدرک گرایی کشور نیز، اهمیت استراتژیک این بنگاه آموزشی – اقتصادی را دوچندان کرده است. 

شاید به واسطه همین موضوع است که امروز بسیاری از شیفتگان مدیریت در کشور برای کسب مدارک عالی! و یا استفاده از پرستیژ عضویت در هیات علمی در کنار تسهیلات ویژه آموزشی برای فرزندان یا نزدیکانشان به نوعی با مرتبط با دانشگاه آزاد هستند و شبکه عظیمی از وفاداران به مدیریت دانشگاه آزاد را تشکیل می دهند. 

حضور توده عظیمی از نمایندگان مجلس در روزهای سه شنبه اطراف میز دکتر جاسبی در مجلس شورای اسلامی صحنه جالبی را بوجود می آورد که این موضوع برای حاضرین در مجلس معنای خاصی را تداعی می کند! 

در همین زمینه ماجرای وقف دانشگاه آزاد و مصوبه اخیر نمایندگان مجلس که عده ای آن را دور زدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قلمداد کردند، از مواردی است که به موشکافی بیشتری نیاز دارد. 

پس از انتخابات دوم خرداد سال 76 در زمانی که فضای دانشگاه آزاد بر خلاف جامعه آن روز دچار خفقان سیاسی محض بود و در آن هنگام رئیس دانشگاه آزاد به عنوان عضو شاخص جریان راست سنتی از سوی اصلاح طلبان، متهم به ایجاد این فضا شده بود، عده ای از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم با هدف تحت فشار گذاشتن جاسبی، طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را مطرح نمودند، که واکنش جالب جاسبی در آن موقع مانع از این اقدام شد. 

وی با طرح امتیازات ویژه برای نمایندگان و فرزندانشان توانست از مخاطرات احتمالی تحقیق و تفحص عبور کند، هرچند که اینگونه حاتم بخشی ها حساسیت عده ای از دلسوزان نظام را برانگیخت. 

با تغییر فضای سیاسی کشور که حاصل از بی اعتمادی مردم به اصلاح طلبان بود، بار دیگر تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس هفتم و این بار توسط برخی از اصولگرایان مطرح شد. عزم جدی اعضای گروه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، تلاشها و کارشکنی ها برای نیمه کاره گذاشتن روند تحقیق و تفحص را بی نتیجه کرد، هرچند که در نهایت انبوه نمایندگان وفادار به دکتر جاسبی(!) مانع از قرائت نتایج هولناک پرونده تحقیق و تفحص دانشگاه آزاد در صحن علنی مجلس شدند. 

اما نکته حائز اهمیت اینکه درست در بحبوحه این تحقیق و تفحص که طی آن اسناد تکان دهنده ای از مفسده مدیریتی مدیران عالی دانشگاه آزاد به دست آمد، اراده ای خاص از درون دانشگاه آزاد، اسناد هزینه های انتخاباتی به نفع آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری از پول شهریه دانشجویان را در اختیار گروه تحقیق و تفحص قرارداد تا افشاگری غیر قابل پیش بینی و در عین حال جهت داری را نسبت به بزرگ ترین حامی خود انجام داده باشد! 

با این حال هوشمندی گروه تحقیق و تفحص مانع از رسانه ای شدن این موضوع در آن برهه زمانی شد، چرا که این افراد معتقد بودند در اختیار قرار دادن این اسناد از سوی دانشگاه آزاد با هدف سیاسی جلوه دادن موضوع تحقیق و تفحص بوده و در واقع متخلفان سعی داشتند با به میدان آوردن آقای هاشمی، پشت عبای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پنهان شوند تا بلکه به واسطه ایشان از چنگال قانون رهایی یابند. 

با ورود غیر هوشمندانه و تبلیغاتی برخی افراد برای مبارزه با مفاسد مدیریتی دانشگاه آزاد، جاسبی تیزهوش بهترین استفاده را از این موقعیت نمود و توانست سیاسی بودن اتهامات وارد شده بر خود را از طریق رسانه های همسو القاء نماید. 

البته وی با وامدار نمودن بخشهایی از مدیران وقت قوه قضائیه به ویژه در دادستانی وقت تهران، توانست پرونده هایی نظیر فروش سوالات کنکور را دچار اطاله دادرسی نماید. 

در نهایت با اصرار و پافشاری رئیس جمهور برای تغییر مدیریت دانشگاه آزاد، این بار مرد شاخص جریان راست سنتی در قامت اسپانسر تبلیغاتی رقیب دیرینه خود (اصلاح طلبان) در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمد و عامدانه سعی نمود، سیاسی بودن مخالفتها با خود را علناً به نمایش بگذارد. 

موضوعی که باعث شد نام عبدالله جاسبی به یکباره در تیتر اول روزنامه های اصلاح طلب جای گیرد. 

سرانجام جاسبی بار دیگر با هوشمندی خود و البته در غفلت برخی مخالفانش توانست موضوع مفسده مدیریتی را تبدیل به دعوای احمدی نژاد – هاشمی نماید و در آستانه برکناری از ریاست سه دهه ای بر دانشگاه آزاد نه به عنوان یک مدیر متخلف بلکه به عنوان یک قربانی سیاسی از این مسند خداحافظی نماید. 

در واقع جاسبی مانند بسیاری دیگری از قدرت طلبان بزرگترین حامیان و همراهان خود را در موقع لزوم برای رسیدن به اهداف شخصی هزینه کرد. 

موضوعی که باید واکنش آقای هاشمی را نسبت به آن دنبال نمود که آیا هزینه از دست دادن دانشگاه آزاد را می پذیرد یا دفاع از یک مدیر متخلف دیگر را در کارنامه اش به ثبت خواهد رساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد