سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>دام جدید «خانه آزادی» آمریکایی ، برای اصلاح‌طلبان

دانشکده تحصیلات تکمیلی مدیریت سیاسی دانشگاه جرج واشنگتن  

دام جدید «خانه آزادی» آمریکایی ، برای اصلاح‌طلبان  

 

 

این تلاش که در قالب راه‌اندازی سایتی جدید و سازمان یافته در راستای راهبرد ایالات متحده امریکا مبنی بر«مهار داخلی» ایران می‌باشد خمیر مایه آن «برآورد و تخمین اطلاعاتی»، شناسایی و شبکه‌سازی داخلی مبتنی بر آموزه‌های «مبارزه بدون خشونت» بوده و«ضربه از درون » را پی می‌گیرد.این سایت که به دو زبان انگلیسی و فارسی می‌باشد...

موسسه خـانه آزادی از چند سال پیش تمرکزش را در خصوص ایران آشکار کرده اما قاعدتاً از قبل نیز در خصوص ایران فعالیت می‌کرده است.

موسسه خـانه آزادی از چند سال پیش با بودجـه 15 میلیون یورویی هلند یک وب سایت یا یک مجله اینترنتی را به نام گذار راه‌‌اندازی کرده است.

گذار در حقیقت بخش فارسی خانه آزادی است و گردانندگان آن هم اپوزیسیون چپ ایرانی هستند و افرادی مانند ساسان قهرمان، فرج سرکوهی، عباس معروفی و... از اشخاصی هستند که در گذار فعال هستند اما در سال‌های اخیر افرادی مانند فاطمه حقیقت‌جو، همسر وی محمد تهوری که به شدت درگیر مسائل دبیری این مجله است، مجید محمدی از نویسندگان تند دوم خردادی، نیک آهنگ کوثر، آرش آبادپور، علی افشاری و محسن سازگارا نیز با خانه آزادی همکاری دارند.

اما نکته‌ای که خانه آزادی را با اتفاقات اخیر کشور مرتبط می‌کند یکی در راهنمای عملیاتی یا دستورالعمل کاملاً تنظیم شده و آموزشی است که چند ماه قبل خانه آزادی به وسیله وب‌سایت گذار به فارسی ترجمه کرد.

از جمله این کتب، کتاب مبارزه مسالمت آمیز 50 نکته اساسی است که اگر کسی به دقت به این راهنما نگاه کند پر از آموزش‌های عملی انقلاب‌های رنگی است و به راحتی می‌توان با این کتاب کارگاه آموزشی گذاشت و در حقیقت این کتاب یک خودآموز کامل برای براندازی نرم به شمار می‌آید.یک راهنمای دیگر نیز وجود دارد که درخصوص نظارت بر انتخابات است.با توجه به ارتباط بسیار نزدیک خانه آزادی با CIA به سادگی می‌توان این نتیجه را گرفت که این‌ها دستورالعمل‌ها و خودآموزهای CIA است که به فارسی ترجمه شده است و بدون شک خیلی از کسانی که در بحران‌های اخیر نقش داشتند قطعاً فایل این راهنما و خودآموز را می‌شود در کامپیوتر شخصی‌‌شان پیدا کرد. این اما همه ماجرا نیست. نوع آموزش‌هایی که این سایت در دستور کار خود قرار داده پیش از این به عنوان براندازی نرم در برخی از کشورها عملیاتی شده است. این تجربه‌ها عبارتنداز:

1ـ المصری الیوم و هشام قاسم 2ـ مدونه: انقلابی مسالمت‌آمیز برای زنان مراکشی 3ـ جنبش حقوق بشر کوبا: زنان سپید پوش 4ـ مبارزه بین‌المللی برای ممنوعیت مین 5ـ جنبش کمربند سبز: وانگاری موتا ماثایی، مادر درختان آفریقا 6ـ پاپ ژان پل دوم، جنبش همبستگی و جایگزین نارنجی 7ـ انقلاب مخملی: پایان مسالمت آمیز کمونیسم در چکسلواکی 8ـ بلاگر وائل عباس 9ـ سالی که زندگی در صربستان برنده شد: جنبش آتپورعلیه میلوسویچ.

در کنار آموزش این تجربه‌ها، توصیه برای مشارکت در مباحثی همچون «آموزه‌های رهبری برای زنان»، «‌راهنمایی دور زدن سانسور در اینترنت»،« تِرم ‌شناسیِ مشارکتِ شهروندانه» و...نشان‌دهنده محورهای هدف‌گذاری شده زیر می‌باشد:

ـ ایجاد شبکه اجتماعی از صنوف و طیف‌های مختلف و شبکه سازی

ـ تلاش برای پیگیری خطوط مورد توجه کشورهای متخاصم ایران در حوزه حقوق بشر و زنان

ـ تلاش برای یارگیری و جذب طیف دانشجویی

ـ ایجاد شبکه خبری با ایزوله مناسب برای تاثیر‌گذاری میان گروه‌های مرجع

ـ ایجاد شبکه خوشه‌ای برای انتقال مفاهیم در حوزه آموزه‌های انقلاب رنگی

ـ فعال‌سازی نیروهای میدانی برای تخمین برآورد اطلاعاتی، اجتماعی،اقتصادی و سیاسی و...
بی گمان با توجه به فعال شدن این سایت که شبکه فکری ـ عملیاتی آن موسسات برانداز می‌باشند و نظر به پیوند آن با جریان فتنه در داخل کشور می‌بایست توجه داشت که لژ براندازی فتنه‌گران به مدیریت ضد انقلاب در فضای سایبر عملاً شکل گرفته و نیازمند دقت و هوشیاری بسیاری از فعالان در عرصه سیاسی – اجتماعی کشور می‌باشد.

دورجدید فعالیت‌های جریان اپوزیسیون در فضای سایبر درتلاش برای ادامه براندازی نرم علیه جمهوری اسلامی ایران کلید خورد.

به گزارش استقامت از «جوان»، این تلاش که در قالب راه‌اندازی سایتی جدید و سازمان یافته در راستای راهبرد ایالات متحده امریکا مبنی بر«مهار داخلی» ایران می‌باشد خمیر مایه آن «برآورد و تخمین اطلاعاتی»، شناسایی و شبکه‌سازی داخلی مبتنی بر آموزه‌های «مبارزه بدون خشونت» بوده و«ضربه از درون » را پی می‌گیرد.

این سایت که به دو زبان انگلیسی و فارسی می‌باشد گرچه هدف خود را آموزش الکترونیکی فعالان مدنی ایران عنوان کرده ولیکن ارتباطات موجود و نگاهی به سیاستگذاران آن نشان می‌دهد این سایت مخلوق بخشی از بودجه امریکا برای براندازی در ایران می‌باشد.

حضور محسن سازگارا و علی افشاری، فریبا داود‌مهاجری و...در رأس این سایت، نشانگر عریان شدن بیش از پیش جریان سبز و تشکیلات وابسته به موسسات امریکایی می‌باشد که در براندازی علیه ایران هم قسم بوده و بخشی از مدیریت آشوب در ایران را پیگیری می‌کردند.

فعالان سایت

این سایت که تقریباً انسجام و تجمیع توان اصلاح‌طلبان عبورکرده از نظام و اپوزیسیون خارج از کشور می‌باشد،بنا بر تخصص و ارتباطات داخلی این افراد قرار است به فعالیت‌های خود شتاب دهند.

این افراد عبارتند از: 1ـ آیدین جهانبخش ـ روزنامه نگار ایرانی که تجربه 10 سال ‌نوشتن و دبیری در رسانه‌هایی همچون ایسنا، ایلنا و روزنامه گلستان (متعلق به محسن سازگارا» را دارد، 2ـ بنیامین دِکِرـ محقق و بلاگر. وی سفر به رژیم صهیونیستی را در کارنامه خود داشته و به زبان عربی و عبری مسلط است، 3ـ استفانی شوارتزـ وی از زمان تاسیس مرکز آزادی خاورمیانه در سال 2007 در این موسسه مشغول به کار بوده است، 4ـ اکبرعطری ـ از اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت که به امریکا پناهنده شده است، 5ـ لیلا عطیه – از فارغ التحصیلان دانشگاه آستین تگزاس ، 6ـ کریستوفر لمبرت، 7ـ اِلِنا گوردون ـ از موسسان و مدیر اجرایی «مرکز آزادی خاورمیانه»، 8ـ مریم معمار صادقی ـ مدیر ارشد برنامه در خانه آزادی، 9ـ محسن سازگاراـ ضد انقلاب فراری مقیم امریکا و از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب و
10ـ علی افشاری ـ از اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت و از مفسران و تحلیلگران شبکه صدای امریکا و...

حامیان و تغدیه کنندگان فکری

این سایت برانداز که یکی از پروژه‌های مرکز آزادی خاورمیانه است، منابع مالی خود را از دفتردموکراسی، حقوق بشر و نیروی کار در وزارت خارجه‌ امریکا دریافت می‌کند. همچنین این سایت دارای یک خواهر‌خوانده به نام موسسه‌ آموزشی آنلاین است که برنامه‌ آموزش الکترونیکی برای رهبران زنِ در حال ظهور در خاور‌میانه‌ عربی را دنبال می‌کند.

همچنین حامیان این شبکه و سایت عبارتند از:
1ـ مرکزآزادی خاورمیانه 2ـ دانشکده تحصیلات تکمیلی مدیریت سیاسی دانشگاه جرج واشنگتن 3ـ خانه آزادی 4ـ موسسه آلبرت شنکر

بی‌تردید با نگاهی به حامیان این سایت که مهمترین آنها موسسه خانه آزادی می‌باشد می‌توان به وابستگی صریح این سایت به سازمان سیا و موسسات برانداز پی برد.

نگاهی به سابقه موسسه خانه آزادی به‌وضوح بیانگر این وابستگی می‌باشد. موسسه خـانه آزادی‌(freedam house) در زمان جنگ سرد راه‌اندازی شده است. اغلب گردانندگان این موسسه سابقه امنیتی دارند. مدیر این موسسه پیتر اکرمن است که سابقه آشکاری در CIA دارد و همه عناصر اصلی این موسسه صهیونیست‌ یعنی یهودیانی‌ که به شکل جدی و سخت مدافع اسراییل هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد