سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>ادبیات تعجب آمیز و مشروعیت بخش هاشمی2009 برای سبز ها

رفسنجانی میگوید،زندانی کنید ما را بیدار تر می شویم

 

 

 

گرچه ممکن است بازداشت ها باعث شود برخی ها کنار بکشند اما عده قابل توجهی از جامعه را در هدف خود ثابت قدم تر کرده و شک نباید کرد که این زندان رفتن ها در مجموع خوب است.

وقتی چهره های دلسوزی به خاطر نقد و انتقاد زندانی می شوند، جمع زیادی از اطرافیان وی شامل دوستان، آشنایان، همسایگان و نزدیکانش را به فکر فرو می برد و آنها را نسبت به وضع موجود آگاه می کند که این آگاهی در مجموع سازنده است این جمله تعجب آور از سخنان اکبر هاشمی در دیدار اخیر خود با جوانان فتنه سبز در دفتر خود است.

به گزارش استقامت رفسنجانی در  دیدار با جوانان فعال احزاب مشارکت ،مجاهدین،کارگزاران  که در واقع هسته فعال آشوب ها و فتنه 88 در جریان های سیاسی پس از انتخابات بودند و هم اکنون عده ای از همراهان آنان به جرم اغتشاش و اقدام علیه امنیت کشور و همراهی با جنگ نرم دشمنان انقلاب در زندان هستند، به حرکت  جنبش سبز مشروعیت بخشید.

ادبیات رفسنجانی در این جلسه که سایت کلمه- وابسته به میر حسین موسوی-   خبر آن را منتشر کرده کاملا شبیه به ادبیات اپوزوسیون معاند نظام و  دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است، هرچند که اخیرا فائزه  رفسنجانی نیز به سبز بودن پدر آقازاده پرور خود اعتراف نموده بود . استقامت بدون کم و کاست بخشهای مهم اظهارات رئیس مجلس خبرگان رهبری؟! را برای روشن شدن زوایای فکری هاشمی رفسنجانی نقل می کندا


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم طرح بحث های انتقادی در جامعه گفت: گرچه ممکن است بازداشت ها باعث شود برخی ها کنار بکشند اما عده قابل توجهی از جامعه را در هدف خود ثابت قدم تر کرده و شک نباید کرد که این زندان رفتن ها در مجموع سازنده است.

وی با بیان این که نظارت عمومی در همه جای دنیا پذیرفته شده است خطاب به جوانان سبز گفت: شما که برای مردم تلاش می کنید در حقیقت برای رضای خدا قدم بر می دارید و کسانی که برای خداوند اقدامی می کنند، ذره از آن گم نمی شود.

هاشمی رفسنجانی لزوم خودسازی معنوی و تقویت روحیه مذهبی جوانان را مورد تاکید قرار داد و با ذکر خاطره ای از زندان های دوران پهلوی گفت: پیش از انقلاب زندانیان سیاسی دو گروه بودند. گروه اول ما فعالان مذهبی و گروه دوم مارکسیست ها بودند. چپ گراها چون چون دین و اعتقادی نداشتند در زندان زود می بریدند اما افراد معتقد و مذهبی مثل فولاد در زندان می ایستادند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری که تاکید داشت قصد ندارد زندان های زمان شاه را با زمان حاضر مقایسه کند به جوانان اصلاح طلب گفت: شما اگر برای اصلاح جامعه و برای جلوگیری از ظلم تلاش کنید، تلاش شما نزد خداوند گم نشده و ارزش خاص خود را دارد. با این حال من آینده ملت ایران را درخشان می بینم و هیچ یاس و ناامیدی نسبت به وضع موجود ندارم، چرا که روز به روز آگاهی های مردم افزایش پیدا می کند.

رئیس مجلس خبرگان در پاسخ به این ابراز نگرانی که عملکرد برخی مسئولان رفته رفته زمین را شور کرده و از حاصلخیری می اندازد، با اشاره به اینکه وی کشاورز بوده خاطر نشان کرد زمین های شور را هم با تلاش می توان به زمین های حاصل خیز تبدیل کرد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان برخی حاضرین که از شرایط موجود احساس نگرانی می کردند گفت: جای دلسردی نیست، وقتی کسی وارد فعالیت سیاسی می شود نباید فکر کند معادلات آنقدر ساده است که با چند راهپیمایی همه چیز حل می شود؟؟؟. ما وقتی مبارزه می کردیم فکر نمی کردیم که به اهدافمان برسیم. البته هدف شما اصلاح اشکالات است و با اهداف ما فرق دارد. در هر حال به خودتان ناامیدی راه ندهید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بی تفاوتی جامعه نسبت به مسائل سیاسی را عیب بسیار بزرگی دانست و با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی در جامعه اسلامی است گفت: سکوت و بی تفاوتی مردم قابل قبول نیست.

هاشمی رفسنجانی در خاتمه با اشاره به عملکرد مصلحان دنیا در طول تاریخ گفت: کار برای مردم، زحمت و مرارت دارد و سختی های مسیر را باید تحمل کرد. مطمئن باشید کسانی که در زندان یک سیلی می زنند به اندازه ۱۰ سیلی باید جوابگو باشند.

پیش از سخنان هاشمی رفسنجانی، جوانان اصلاح طلب که از احزاب مشارکت ، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ، کارگزاران و مجمع نیروهای خط امام در جلسه حاضر بودند به همراه تعدادی از روزنامه نگاران به بیان نظرات خود پرداخته و خواستار این شدند تا هاشمی رفسنجانی فعال تر در عرصه حضور یافته و موضع گیری های شفاف تری نشان دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد