سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>گفت‌وگو رئیس جمهور ایران با شبکه تلویزیونی abc

احمدی نژاد: بن لادن در واشنگتن است  

 

آیا شما فکر می‌کنید خانم کلینتون دوست ایران است؟ البته ما بین اوباما و خانم کلینتون تفاوت قائل هستیم؛ چراکه خانم کلینتون علاقه‌مند است به سرعت رابطه آمریکا با ایران را به نقطه درگیری برساند، اما بنابر اطلاعاتی که در اختیار داریم، اوباما چنین نظری ندارد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی جهت‌دار در خصوص حضور بن لادن در ایران، گفت: بن لادن در واشنگتن است، زیرا او روابط خوبی با جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا داشت، آنها با هم در زمینه نفت فعالیت می‌کردند، اما بن لادن هیچ وقت با ایران کار نکرده است.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان که برای شرکت و سخنرانی در کنفرانس بازنگری در معاهده NPT به نیویورک سفر کرده است، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "ای بی سی " آمریکا، اظهار داشت: دوره اینگونه تهدیدها گذشته است و به نفع کشورهای زورگو است که بر اساس قانون، دوستی و عدالت با ملت ایران رفتار کنند.

*تلاش‌های خانم کلینتون مبتنی بر تضییع حق ملت ایران است

وی با اشاره به مواضع هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا علیه ملت ایران، گفت: موضعگیری و تلاش‌های خانم کلینتون مبتنی بر تضییع حق ملت ایران است، این مسئله روشنی است و نیاز به تفسیر ندارد.
رئیس جمهور ادامه داد: آیا شما فکر می‌کنید خانم کلینتون دوست ایران است؟ البته ما بین اوباما و خانم کلینتون تفاوت قائل هستیم؛ چراکه خانم کلینتون علاقه‌مند است به سرعت رابطه آمریکا با ایران را به نقطه درگیری برساند، اما بنابر اطلاعاتی که در اختیار داریم، اوباما چنین نظری ندارد.

*ما دوست مردم آمریکا هستیم

احمدی نژاد افزود: ما دوست مردم آمریکا هستیم، اما با این موضوع که کشوری 10 هزار بمب انبار کند، دیگران و حتی آژانس بین المللی انرژی اتمی را تحت فشار قراردهد، مخالف هستیم.
وی تاکید کرد: اینکه چند کشور دارنده بمب اتم، بخواهند جلوی برنامه صلح آمیز ایران را بگیرند، خلاف "ان پی تی " و قوانین بین المللی است، آنها با تهدید و فشار نمی‌توانند ایران را از حقوق قانونی خود محروم کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه ریشه مشکلات جهان به دیدگاه برخی از سردمداران آمریکایی باز می‌گردد اظهار داشت: اینکه کشوری بمب داشته باشد و بگوید دیگران از انرژی هسته‌ای استفاده صلح آمیز نکنند، تبعیض آمیز است.
وی ادامه داد: بر اساس معاهده ان پی تی، دارندگان تسلیحات اتمی باید خلع سلاح می‌شدند و طبق ماده 4 این معاهده تمام اعضا موظفند فناوری غنی سازی و مواد لازم مورد نیاز را بدون شرط در اختیار سایر اعضا بگذارند و هیچ دلیلی نمی‌تواند مانع غنی سازی شود. این عین متن ان پی تی است و فشارهای سیاسی فاقد ارزش است.
احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: به آنها چه ربطی دارد که ایران غنی سازی انجام می‌دهد یا نه! تعهدی که داده‌ایم مبتنی بر ماده 4 ان پی تی است، پس رئیس آژانس و یا دولت‌ها نمی‌توانند مانع غنی سازی ایران شوند.
وی خاطرنشان کرد: این کشورها با این رفتارشان ان پی تی را زیر سوال می‌برند، اگر ایران حق وتو داشت و اگر سازمان ملل در ایران بود، آیا دبیرکل سازمان ملل همین حرف ها را می‌زد؟ ما با نظم ناعادلانه موجود مخالفیم و ریشه درگیری‌ها را در این نظم ناعادلانه می دانیم.
رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه امروز اکثر کشورهای دنیا با مواضع ملت ایران موافقند، اظهار داشت: کسی که عضو دائم شورای امنیت است و حق وتو دارد، معلوم است که نظراتش را به آژانس تحمیل می‌کند.
احمدی نژاد افزود: چرا هنوز بعد از 60 سال خلع سلاح هسته ای عملی نشده است ؟ به نظر شما خطر هزاران بمب اتم بیشتر است یا کشوری که ادعا می کنند ممکن است به یک بمب اتم ذست پیدا کند؟
وی گفت: کسانی که بمب ذخیره کرده‌اند و دیگران را تهدید می‌کنند در حقیقت با آتش بازی می‌کنند. برای پی بردن به خطر واقعی باید دید چه کسی بمب اتم دارد؟ چه کسی از آن استفاده کرده و هنوز هم دیگران را بوسیله آن تهدید می‌کند؟
رئیس جمهور همچنین در جواب سوالی در خصوص تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: چه کسی می‌خواهد به ایران حمله کند؟ یک رژیم جعلی ! این رژیم کوچکتر از آن است که بخواهد به ایران حمله کند، در دکترین نظامی ما این رژیم به حساب نمی‌آید. رژیم صهیونیستی به پایان راه رسیده است.
احمدی نژاد افزود: جمهوی اسلامی ایران مرکز تمدن بوده و در طول تاریخ به هیچ کشوری تجاوز نکرده و همیشه طرفدار عدالت بوده است، این درست نیست که گفته شود ایران باید در سایه تهدید زندگی کند، چراکه این گفته‌ها چهره خوبی از آمریکا در جهان ارائه نمی‌دهد.
وی ادامه داد: امروز فقط ملت ایران نیستند که با رفتارهای دولت آمریکا مخالف هستند بلکه همه ملت‌های جهان به سیاستهای دولت آمریکا اعتراض دارند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از این گفت و گو ، به شهادت بیش از 16 هزار ایرانی توسط گروهک های تروریستی اشاره کرد و گفت: ایران بزرگترین قربانی تروریسم بوده است، اما مبارزه با تروریسم روش منطقی و علمی دارد.
احمدی نژاد افزود: 10 سال از حضور آمریکا در افغانستان می‌گذرد باید بررسی شود که آیا تروریسم افزایش یافته یا کاهش پیدا کرده است؟ اینکه بعد از 10 سال لشکرکشی به افغانستان گفته شود تروریست‌هایی در نیویورک می‌خواسته‌اند دست به اقدام تروریستی بزنند آیا به معنای شکست آمریکا در مبارزه با تروریسم نیست؟
وی گفت: امروز100 هزار انسان بی گناه در افغانستانی کشته شده‌اند و تروریسم هم گسترش یافته است.
رئیس جمهور در ادامه به حمایت آمریکا از عبدالمالک ریگی اشاره کرد و گفت: این فرد شرور 400 ایرانی را ترور کرده است. ما با تروریسم و هر فردی در هر کجای جهان که جان مردم را به خطر بیندازد، مخالفیم.
احمدی‌نژاد در جواب سوالی درباره سه آمریکایی که در ایران زندانی هستند، گفت: این سه نفر به طور غیرقانونی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده‌اند و دستگاه قضایی در ایران مستقل و تابع اصول حقوقی است.
وی ادامه داد: هم اکنون 7 ایرانی در آمریکا زندانی هستند و اینها افرادی هستند که دولت آمریکا آنها را در کشورهای دیگر دستگیر کرده است، آنان امروز نه وکیلی دارند و نه می‌توانند با خانواده‌هایشان ارتباط برقرار کنند.
رئیس جمهور گفت: ما از اینکه عده‌ای چه در آمریکا و چه در ایران زندانی باشند، خوشحال نیستیم، اما آیا واقعا دولت آمریکا نگران این سه نفر است، اگر دولتمردان کاخ سفید نگران جان آمریکایی‌ها بودند سربازان آمریکایی را به عراق و افغانستان نمی‌فرستادند.
احمدی نژاد در جواب سوالی جهت دار در خصوص حضور بن لادن در ایران تصریح کرد: بن لادن در واشنگتن است، زیرا او روابط خوبی با جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا داشت، آنها با هم در زمینه نفت فعالیت می‌کردند، اما بن لادن هیچ وقت با ایران کار نکرده است.
وی اظهار داشت: دولت بوش به بهانه پیدا کردن بن لادن به افغانستان لشکرکشی کرد در حالی که ابتدا باید جای او را پیدا می کردند و بعد لشکر می‌کشیدند نه اینکه اول لشکر کشی کنند تا بعد جایش را پیدا کنند.
رئیس جمهور ایران تصریح کرد:موضع ایران درباره تروریسم و تروریست ها کاملا شفاف است.

نظرات 1 + ارسال نظر
فداییان رهبر یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 22:14 http://mec.blogfa.com

سلام وبلاگتون خیلی جالب و خوبه. به وبلاگ ما هم سر بزنید.
منتظرتون هستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد