سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>بازداشت رئیس شبکه شعورکیهانی- اطلاعیه شماره 2

بازداشت رئیس شبکه شعورکیهانی- اطلاعیه شماره 2 

 

اطلاعیه شماره «2»:

باسمه تعالی

بازداشت رهبر فرقه «شعور کیهانی» فرصتی است تا کمی با افکار و تفکرات این فرقه آشنا شویم. هر مکتبی در جهان برای آن که بخواهد تفکرات خود را تدوین شده و منظم بیان کند، انسان را مورد بررسی قرار میدهد و تعریف خود از انسان را بیان میکند. برای همین شهید مطهری نیز با تفکرات عمیق و پویای خود انسان را با نگاه قرآنی بررسی کرده و شخصیت او را معرفی کرده است.

شهید مطهری در کتاب انسان در قرآن ارزشهای انسان را اینگونه بر شمرده است:

انسان خلیفه خدا در زمین است.

ظرفیت علمی انسان بزرگترین ظرفیت در بین مخلوقات است.

فطرت انسان خدا آشناست.

در سرشت انسان عناصر مادی، ملکوتی و الهی وجود دارد و ترکیبی است از جسم و جان و ماده و معنا.

آفرینشی حساب شده دارد.

شخصیتی مستقل، آزاد، امانتدار و با مسئولیت دارد.

از کرامت ذاتی و شرافت ذاتی برخوردار است.

از وجدانی اخلاقی برخوردار است.

انسان به جز با یاد خدا با چیز دیگری آرام نمی گیرد.

نعمت های زمین برای انسان آفریده شده است.

و ...

از طرفی انسان غیر از این ارزشها، ضد ارزشهایی هم دارد که در قرآن مورد نکوهش قرار گرفته است. مانند حرص و آز، شتابگر و عجول و طغیانگر و...(صفحه 7 تا 15 انسان در قرآن)

اما رهبر شبکه و فرقه شعور کیهانی آنان را از منظر قرآن بلکه از منظری معرفی کرده که هیچ مبنا و پایهای ندارد. او حتی کتابی با عنوان «انسان از منظری دیگر» نوشته است.

در این کتاب هیچ تعریفی از انسان وجود ندارد و انسان در اسارت حلقههای پیچیده گرفتار است. در کتاب این فرقه خداوند متعال، مطرب معرفی شده (صفحه 51) و انسان و دیگر موجودات رقاص هستند. عرفا نیز همواره در حال پای کوبی و دنیا کاملا مجاز است و خیال.(صفحات 53 و 54)

تعریف رهبر این فرقه از عرفان بسیار ناقص و اصطلاحا مندرآوردی است. او عرفان را کنترل کیفیت میداند و میگوید: «همانطور که در یک کارخانه کنترل کیفیت داریم، عرفان را نیز میتوانیم کنترل کیفیت انسان بدانیم.» (جلسه مناظره با ابراهیم تبار)

طاهری که هیچگونه تسلطی به قرآن ندارد و حتی صحیح خواندن آن را بلد نیست، گاهی در صحبتهایش برخی کلمات را به آیات قرآن منتسب میکند. وی نمیداند که عرفان فقط شناخت و تقرب به خداوند متعال است و هیچ معنای دیگر نمیدهد. او فرق تقرب به خداوند و کنترل کیفیت را نمیداند و عرفان را مادیگرایانه تعریف میکند.

وی در صحبتی با یکی از کارشناسان میگوید: «راه راست همان است که قرآن می گوید «فاستقم الیه»(!) یعنی برو و استقامت کن در راه راست.» در حالی که چنین آیهای در قرآن کریم وجود ندارد و از ذهن بیمار این فرد تراوش کرده است.

این فرد و این فرقه قرآن را مزاحم تفکرات خود میدانند؛ چرا که در جلسهای که فایل صوتی آن موجود است وی مدعی است: «قرآن ساخته پیامبر است و فقط خدا مطالب اصلی آن را وحی کرده و بقیهاش را پیامبر مانند یک نویسنده خودش گفتهاست.» (تهمتی که عربها به پیامبر زدند و ایشان را شاعر معرفی کردهاند!) و بعد اظهار میدارد: «قرآن با خودش مشکل دارد و ما باید مردم را در جریان بگذاریم

به هر جهت فرقه شعور کیهانی به لحاظ شناخت خداوند، جهان هستی، انسان و... و حتی عرفان به هیچکدام از اصول اسلامی پایبند نیست و تفکراتش گاه مادی و گاه منبعث از ادیان دیگر است.

در گزارشهای آتی جزئیات بیشتری در این راستا منعکس میشود.

والسلام علی عبادالله الصالحین - 4/2/89

 

>>گزارشی از فعالیت‌های مخرب فرقه‌ای موسوم به عرفان حلقه 

 >>کلاس عرفان خلاف شرع حلقه + عکس 

 >>عرفان کیهانی (حلقه) چیست ؟! 

 

>>بازداشت رئیس شبکه شعورکیهانی- اطلاعیه شماره1

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد