سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>آمریکا نباید عضو شورای حکام باشد

بازتاب گسترده سخنان احمدی‌نژاد در رسانه‌های انگلیسی 

 

 

در ابتدای این نشست که به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید، احمدی‌نژاد برخورداری از بمب‌های هسته‌ای را نه تنها مایه غرور و افتخار برای کشورهای جهان ندانست، بلکه داشتن این گونه تسلیحات را برای هر کشوری در جهان، شرم آور و زشت قلمداد کرد.

فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان طی سخنانی در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات اتمیNPT که در سازمان ملل برگزار شد، با اشاره به پیشنهادات یازده‌گانه ایران برای تحقق هدف انسانی خلع سلاح هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه و همچنین استفاده عمومی و صلح آمیز از انرژی هسته‌ای "اصلاح و تکمیل N.P.T " اولین پیشنهاد ایران ذکر کرد و گفت: این پیمان باید به D.N.P.T تغییر یابد و خلع سلاح در محور ماموریت‌های آن و با سازوکارهای روشن، الزام آور، موثر و با تضمین‌های مطمئن بین المللی تعبیه شود.
رئیس جمهور دومین پیشنهاد را تشکیل یک گروه مستقل بین‌المللی برای تهیه دستور العمل اجرایی ماده 6 معاهده و برنامه‌ریزی و نظارت کامل بر خلع اتمی و جلوگیری از اشاعه با اعطای اختیارات کامل از سوی کنفرانس عمومی ذکر کرد و گفت: این گروه به گونه‌ای عمل کند که همه دولت‌ها و ملت‌های مستقل در مدیریت کار مشارکت مؤثر داشته باشند با تعیین یک ضرب العجل یک برنامه زمانی فوری و حداکثر تمام سلاح‌های هسته‌ای خنثی شود
احمدی نژاد در سومین پیشنهاد خود ارائه تضمین‌های جامع امنیتی الزام آورِ حقوقی، بدون تبعیض و بدون شرط تا حصول خلع سلاح کامل هسته‌ای از ناحیه دارندگان سلاح هسته‌ای را ارائه کرد.
وی افزود: چهارمین پیشنهاد توقف فوری هرگونه تحقیق و توسعه و نوسازی سلاح‌های هسته‌ای و تاسیسات مربوطه و طراحیراستی آزمایی مندرج در پیشنهاد 2 است.
رئیس جمهور در پنجمین پیشنهاد "تدوین دستورالعمل الزام آور حقوقی برای ممنوعیت کامل تولید، توسعه، انباشت، ارتقاء، اشاعه و حفظ و نگهداری و استفاده از سلاح هسته‌ای " را مطرح کرد.
احمدی نژاد در ششمین پیشنهاد خود برای تحقق هدف انسانی خلع سلاح هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه و همچنین استفاده عمومی و صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را "تعلیق استفاده کنندگان و تهدید کنندگان به سلاح هسته‌ای از عضویت در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی " ذکر کرد و گفت: تا کنون حضور و فشار آنها و تسلط سیاسی بر آژانس مانع از انجام وظایف قانونی خصوصاً در مواد 4 و 6 معاهده و موجب انحراف آژانس از انجام مأموریت‌های قانونی شده است و به خصوص دولت امریکا که علاوه بر اقدام اتمی علیه ژاپن در جنگ عراق نیز از اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده چگونه می‌تواند عضو شورای حکام باشد.
وی "قطع هرگونه همکاری هسته ای با کشورهای غیر عضو معاهده ان پی تی و تدوین اقدامات تنبیهی موثر برای کشورهایی که به همکاری خود با غیر اعضاء ادامه می‌دهند " در هفتمین پیشنهاد خود برای تحقق هدف انسانی خلع سلاح هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه و همچنین استفاده عمومی و صلح آمیز از انرژی هسته‌ای مطرح کرد.
رئیس جمهور در ادامه طرح پیشنهادات خود اظهار داشت: احتساب تهدید به حمله و یا هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای یا حمله به تاسیسات هسته‌ای به عنوان نقض صلح و امنیت بین المللی و لزوم واکنش سریع سازمان ملل و قطع همکاری کشورهای عضو ان پی تی با کشور تهدید و یا حمله کننده هشتمین پیشنهاد ایران است.
احمدی نژاد با اشاره به نهمین پیشنهاد خود برای تحقق هدف انسانی خلع سلاح هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه و همچنین استفاده عمومی و صلح آمیز از انرژی هسته‌ای گفت: "اجرای هرچه سریعتر و بدون قید و شرط قطعنامه کنفرانس 1995 درباره منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه " یکی دیگر از پیشنهادات ایران برای تحقق هدف انسانی خلع سلاح هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه و همچنین استفاده عمومی و صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است.
وی افزود: برچیده شدن سلاح‌های هسته‌ای در پایگا‌ه‌های نظامی امریکا و متحدانش مستقر در سایر کشورها از جمله آلمان، ایتالیا و ژاپن و در هلند دهمین پیشنهاد ایران برای تحقق هدف انسانی خلع سلاح هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه و همچنین استفاده عمومی و صلح آمیز از انرژی هسته‌ای می‌باشد.
رئیس جمهور یازدهمین و آخرین پیشنهاد ایران برای تحقق هدف انسانی خلع سلاح هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه و همچنین استفاده عمومی و صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را "تلاش جمعی برای اصلاح ساختار شورای امنیت " ذکر کرد و اظهار داشت: ساختار فعلی به شدت ناعادلانه و ناکارآمد است و از عوامل اصلی این ناکارآمدی حمایت از دارندگان سلاح هسته‌ای است.
احمدی نژاد افزود: اصلاح ساختار شورای امنیت و تکمیل N.P.T لازم و ملزوم یکدیگر و برای تحقق اهداف آژانس انرژی اتمی ضروری‌اند.

بازتاب گسترده سخنان صریح احمدی‌نژاد در رسانه‌های انگلیسی
 

 خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به اظهارات صریح محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در شهر نیویورک آمریکا مقر سازمان ملل، نوشت که احمدی‌نژاد در سخنان خود خواستار مجازات تمامی کشورهایی که از تسلیحات اتمی برای تهدید کردن دیگر کشورها استفاده می‌کنند شد و به طور شفاف انگشت اتهام خود را به سوی استراتژی هسته‌ای جدید آمریکا که ماه گذشته منتشر شد نشانه رفت.
رویترز در ادامه گزارش خود نوشت که محمود احمدی‌نژاد از سخنرانی امروز خود در افتتاحیه صد و هشتاد و نهمین اجلاس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان. پی.تی)، در واقع برای انتقاد شدید از اشاعه و گسترش تسلیحات مرگبار هسته‌ای در جهان بهره برد و تمام کشورهایی که از این تسلیحات برای تهدید و ایجاد رعب و وحشت در سایر کشورهای جهان استفاده می‌کنند را مستحق تنبیه و مجازات‌های سخت دانست.
بر اساس گزارش رویترز، رئیس جمهوری ایران خطاب به سران کشورهای جهان و ملت‌های آنان گفت که هر گونه تهدیدی مبنی بر استفاده از تسلیحات هسته‌ای توسط کشورها یا حمله به تاسیسات هسته‌ای صلح آمیز که صلح و امنیت را برای آنان به دنبال دارد باید مشمول مجازات‌های تنبیهی سنگین شود.
خبرگزاری بلومبرگ نیز در گزارشی با اشاره به سخنرانی احمدی‌نژاد در کنفرانس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل نوشت که به زعم رئیس جمهوری ایران، برخوردار بودن کشورهای جهان از هر گونه تسلیحات هسته‌ای، یک عمل زشت و شرم‌آور است.
بلومبرگ در ادامه به جزئیات بیشتری از سخنان بر حق رئیس جمهوری ایران در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای در مقر سازمان ملل اشاره کرد و نوشت که در ابتدای این نشست که به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید، احمدی‌نژاد برخورداری از بمب‌های هسته‌ای را نه تنها مایه غرور و افتخار برای کشورهای جهان ندانست، بلکه داشتن این گونه تسلیحات را برای هر کشوری در جهان، شرم آور و زشت قلمداد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد