سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>واکنش سردار کوثری به تعرض به شلمچه

واکنش سردار کوثری به تعرض به شلمچه 

 

رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس همانطور که دشمن را از منطقه بیرون ریختند، متعرضین به بارگاه پاک هشت شهید گمنام در منطقه شلمچه را نیز اگر نخواهند طبق قانون کنار کشند، به راحتی از منطقه بیرون می کنند.

محمداسماعیل کوثری از رزمندگان دوران دفاع مقدس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با "جوان آنلاین" با بیان این مطلب افزود: مسئولان منطقه آزاد که می خواهند با تعرض به شلمچه درآمد کسب کنند، نمی دانند که تمام این مناطق روزی در اشغال عراق و استکبار قرار داشت و خون شهدای بسیاری در آنجا ریخته شده و بر این اساس برای مردم از جایگاه معنوی برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه آنان اشتباه می کنند و درآمد را باید از همان منطقه آزاد اروند و صادرات و واردات کسب کنند، گفت: کسی مخالف منطقه آزاد اروند نیست ولی فضای معنوی شلمچه باید حفظ شود و تعرض به آن خاک و بارگاه شهدا کار بسیار ناشایستی است.
کوثری خاطرنشان کرد: مسئولان خرمشهر و استان که به آن مناطق نزدیک هستند باید به این موضوع بیشتر توجه کنند تا کار به جایی کشیده نشود که بازماندگان شهدا بیایند و اقدامی انجام دهند.
وی تصریح کرد: همچنین کسانی که در تلاش برای به انجام رسانیدن اقدامات ناشایست هستند باید از این درک برخوردار باشند که تعرض به چنین مناطقی صحیح نیست و مردم اجازه چنین اعمالی را نمی دهند. در واقع رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس همانطور که دشمن را از منطقه بیرون ریختند، متعرضین به بارگاه پاک هشت شهید گمنام در منطقه شلمچه را نیز اگر نخواهند طبق قانون کنار کشند، به راحتی از منطقه بیرون می کنند.
این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به آنکه اگر برای مامورین حفظ آثار دفاع مقدس به خاطر جلوگیری از تخریب و دستکاری بخشی از محدوده یادمان شلمچه، حکم جلبی گرفته شده باشد گفت: این بزرگترین اشتباهی است که این افراد مرتکب شده اند.
 کوثری در ادامه اظهار داشت: متعرضان به منطقه شلمچه کسانی هستند که فقط درآمد برایشان مهم است و هیچگونه درکی از فضای معنوی آن خاک ندارند. با این حال ما خواستاریم  که آن افراد از هر جانبی که هستند طبق قانون دست از کارشان بکشند که در غیر اینصورت رزمندگان دوران دفاع مقدس ساکت نخواهند نشست.
وی در پایان ابراز کرد: یادمان شهدای شلمچه از آن جنبه که نزدیک به جاده بصره-شلمچه-خرمشهر است برای عده ای سودطلب از اهمیت خاصی برخوردار است. لذا تعرض به آن موضوعی نیست که برای نخستین بار مطرح شده باشد، بلکه قبل از سال های 80 و در دولت اصلاحات نیز چنین مباحثی مطرح بود که در آن زمان هم با آن مخالفت شده بود.
 

تعرض به شلمچه، نبش قبر طرح های مرده اصلاحات است

نبش قبر طرح های مرده و ضد ارزشی که در دولت اصلاحات در خصوص مناطق عملیاتی دفاع مقدس مطرح بود، واقعا جای تعجب و حیرت دارد.
حمید داوودآبادی نویسنده و کارشناس مسائل دفاع مقدس در گفت و گو با روزنامه جوان ضمن ناخرسندی از تعرض منطقه آزاد اروند به کنار بارگاه 8 شهید گمنام و کربلای شهدای ایران (شلمچه) تاکید کرد: تعجب می کنم که امروز طرح های مرده و ضد ارزشی که در سالهای پایانی دهه 70 و در دولت اصلاحات مطرح بود، نبش قبر می شوند و عده ای قصد اجرای آن طرح ها را دارند.
وی افزود: مگر بیابان شلمچه جا کم دارد که درست در منطقه زیارتی باید طرح های اقتصادی و سیاحتی پیگیری شود؟ سالی یک میلیون نفر از این مناطق بهره معنوی می برند، حالا یک عده سرمایه گذار محدود با هدف کسب سود می خواهند فضای معنوی شلمچه را خدشه دار کنند. واقعا باید دید که کدام اولویت دارد؟ یک میلیون نفر زائر با آن بهره عظیم معنوی یا عده ای سرمایه گذار با سود محدود؟
داوودآبادی با بیان این سوال که چرا باید مردم را از این مناطق زیارتی زده کنیم؟ توضیح داد: زمانی که مردم به قصد بهره معنوی به منطقه زیارتی می آیند و سپس مسائل اقتصادی را مشاهده می کنند خواه ناخواه از این موضوع رنجور و آزرده خاطر می شوند.
وی در پاسخ به این سوال که شاید این فعالیت های اقتصادی در منطقه شلمچه با قصد ارتقای رفاه و بهبود حال زائران انجام شود، خاطرنشان کرد: این موضوع تنها یک توجیه است؛ زیرا هم اکنون خرمشهر و مردم خرمشهر مشکلات عدیده ای دارند که هنوز حل نشده است. حال چطور است که یکدفعه به سراغ این منطقه می آیند و با این توجیهات می خواهند فضای معنوی منطقه را خدشه دار کنند؟ باید دید که آنها چه کسانی هستند که به دنبال پرونده های دولت اصلاحات می روند؟ ولی باید بدانند که قطعا پیگیری این موارد به مصلحت نظام نیست و اقدامی ضد ارزش محسوب می شود.
گفتنی است در پی تعرض منطقه آزاد اروند به کنار بارگاه مطهر 8 شهید گمنام و کربلای شهدای ایران (شلمچه)، سردار سید محمد باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اخیرا طی نامه‌ای از رئیس جمهوری اسلامی ایران و رؤسای مجلس و قوه قضائیه خواست تا از تصرف، تخریب و تهدید مناطق دفاع مقدس جلوگیری گردد.

نظرات 1 + ارسال نظر
برای شما دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 16:04 http://karajonline.tk

سلام سایت جالبی دارید به سایت ما هم سر بزنید ما منتظر شما هستیم به دوستان خود هم بگویید :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد