سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>دختر هاشمی مقابل نص ‌قرآن هم ایستاد

دختر هاشمی مقابل نص ‌قرآن هم ایستاد 

 

فائزه هاشمی در پاسخ به این سئوال که آیا شما مساله­ مهریه را قبول دارید یا نه، گفته است: "اعتقادی به این مسئله ندارم!"

به گزارش شبکه ایران، دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت در مصاحبه با یک سایت ضداسلامی، برخی احکام فقهی دین اسلام را "غیر انسانی" نامیده است!

فائزه هاشمی رفسنجانی که بنابر گزارش های محتلف در چندین تجمع غیرقانونی سال گذشته همراه اغتشاشگران بود و آن‌ها را به ادامه ناآرامی تحریک می‌کرد، در جدیدترین اظهارات خود که با یک سایت وابسته به جریان "فمینیسم"، بیان کرده، حکم فقهی تعدد زوجات را "غیرانسانی" نامیده است!

دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که چندی پیش پسرش را با تودیع وثیقه 73 میلیون تومانی از زندان آزاد کرده است، درباره مساله "تعدد زوجات" که در قرآن و با شرط عدالت ذکر شده، گفته است: "به نظر نمی‌رسد این رفتار با نظرات انسانی و یا اصول اسلامی و عدالت، سازگار باشد. آیا مردها تحمل چنین چیزی را در مورد همسران­‌‌شان دارند؟! پس چه طور می­شود انتظار داشت که زنان، بتوانند چنین چیزی را قبول کنند."

اما وی در شرایطی موضوع "چند شوهری" را در مطرح کرده است که "سست شدن بنیان خانواده" و "تداخل نسل" از جمله پیامدهای آن عنوان شده است.

فائزه هاشمی به بیان همین مساله نیز اکتفا نکرده و با اظهار نظری عجیب، موضوع "مهریه زنان" را زیر سوال برده است. وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما مساله­ مهریه را قبول دارید یا نه، گفته است: "اعتقادی به این مسئله ندارم."

این اظهارات فائزه درحالی مطرح شده که اصل مهریه برای زنان که برعهده مردان می‌باشد، بر اساس نص صریح قرآن کریم و آیه 21 سوره مبارکه روم، استخراج شده است. با استناد به آیات مرتبط با مهریه، «صداق» لغتی است که در قالب آن مردان موظف شده‌اند مالی را به زنان در قبال موافقت آنان برای آغاز زندگی مشترک اهدا کنند؛ لذا طرح این بحث در مراحل نخست زندگی مشترک را می‌توان مقدمه‌ای برای ایجاد آرامش و سکینه زوجین در طول زندگی مشترک دانست.

گفتنی است که آقای هاشمی رفسنجانی همانند سال گذشته نسبت به مواضع دخترش، سکوت پیشه کرده است.

فائزه هاشمی و سریال دنباله‌دار توهین به ارزش‌ها

دختر رئیس مجمع تشخیص پیش از این هم اظهاراتی بر ضد ارزش‌های دینی و انقلابی در کارنامه خود داشته است.

فائزه که در یک برنامه زنده تلویزیونی به عنوان رئیس فدراسیون ورزش زنان حاضر شده بود، علی‌رغم اینکه مجری از وی می‌خواست در موضوع ورزش زنان صحبت کند، به انتقاد از پوشش زنان متدین ایران اسلامی پرداخت و گفت: "همیشه سعی می کنم از کلیشه ها فرار کنم، نمی خواهم تابع کلیشه‌ها باشم ، متاسفانه بعد از انقلاب ما یک سری رفتارها برای خانم ها ارزش شد؛ چادر مشکی، مانتو مشکی، مقنعه مشکی، روسری مشکی و ... ارزش شد!"

البته وی قبلا هم اظهاراتی درباره حضور زنان در جامعه بدون رعایت پوشش اسلامی داشته است.

نظرات 1 + ارسال نظر
روهنده چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 18:06 http://www.feree2m.blogfa.com

اگه چادر مشکی رو قبول نداره پس چرا عملش با حرفش یکی نیست؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد