سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>همه چیز درباره آقازاده فراری فتنه سبز

شما تشریف بیاورید صبر مردم بیشتر از شما سر آمده؟! 

 

 

اگر چه خبر احضار مهدی هاشمی چند روزی است که در صدر اخبار رسانه های داخلی قرار گرفته اما برخلاف تصور رایج ماجرای احضار فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اسفند ماه سال گذشته بر می گردد.//مهدی هاشمی رفسنجانی طی بیانیه ای نسبت به انتشار خبر صدور حکم جلب خود واکنش نشان داده است.

مهدی هاشمی از متهمان اصلی فتنه پس از انتخابات که 6 ماه است از کشور خارج شده، به رغم دریافت احضاریه حاضر به بازگشت و معرفی خود به دادگاه نیست. این در حالی است که وزیر اطلاعات هم دیروز اعلام کرد حکم جلب نامبرده در اختیار وزارت اطلاعات است.
مهدی هاشمی از عناصر پشت پرده سایت ضد انقلابی جمهوریت و یکی از عناصر تحریک کننده به تشنج و اغتشاش در پوشش کمیته صیانت از آرا، به تازگی در واکنش به انتشار خبر جلب و اعتراضات گسترده افکار عمومی مبنی بر تعلل در تعقیب و بازداشت وی، مدعی شد حاضر به رسیدگی به اتهامات در دادگاه صالحه است.
در نامه ای که از مهدی هاشمی در سایت دی پرس و سپس در اغلب شبکه ها و سایت ها منتشر گردید آمده است: انتظار بحق اینجانب از دستگاه قضایی این است که اجازه ندهد غوغاسالاری ها اعتبار قضاوت را مخدوش کند و نیز به فکر روزی هم باشند که صبر اینجانب به سرآید و مطالبی را که از عقبه این سناریوسازی ها می دانم و مایل نیستم برملا شود، برملا گردد(!) اینجانب برای چندمین بار اعلام می نمایم که حاضر به رسیدگی به اتهامات در دادگاه صالحه هستم و انتظار دارم به شکایات من از جمله از کسانی که در این مدت از همه ابزار برای ترور شخصیت من و خانواده ام استفاده کرده اند، رسیدگی شود.
در همین حال رجانیوز گزارش داد: ماجرای احضار مهدی هاشمی به اسفند ماه سال گذشته برمی گردد. او با کمیته صیانت از آرا در ارتباط بوده و اتهاماتی در پرونده سایت جمهوریت متوجه وی است. اما سفر طولانی وی به انگلستان حساسیت ها را بیشتر کرد. هنگامی هم که احضاریه صادر شد مهدی هاشمی در ایران نبود و قوه قضائیه احضاریه را به آدرس منزل و محلی که قبلاً او کار می کرد، ارسال و ابلاغ نمود. چندی بعد وکیل مهدی هاشمی در دادسرا حاضر شد و نسبت به احضاریه صادر شده کسب اطلاع کرد. در ایام پایانی سال بود که گزارشی به قوه قضائیه رسید و از سفر قریب الوقوع مهدی هاشمی در تعطیلات نوروزی به ایران حکایت داشت. به دنبال این گزارش مأمورینی در فرودگاه تهران و کیش مستقر شدند و رسماً و کتباً به آنها اعلام شد که در صورتی که مهدی به ایران وارد شود، باید به دادسرای تهران معرفی شود. قرار بود مأموران مهدی هاشمی را به دادسرای تهران هدایت کنند. اگرچه در تعطیلات مهدی به ایران نیامد، اما همچنان قوه قضائیه آماده انتقال او به دادسرا است و به محض ورود مهدی هاشمی به کشور وی در اختیار شورای بازپرسی قرار خواهد گرفت. پیشتر جعفری دولت آبادی در این خصوص گفته بود «ما امیدواریم که خود ایشان که زمانی مدعی بودند که اگر من احضار شوم، در مرجع قضایی حاضر خواهم شد و برائت خود را خواهم گرفت، خودشان را به مرجع قضایی معرفی کند».
به هر حال اکنون که این متهم پرونده فتنه ادعا می کند «اگر صبر اینجانب به سر آید سناریوسازی ها را برملا می کنم» و «برای چندین بار اعلام می نمایم حاضر به رسیدگی به اتهامات در دادگاه صالحه هستم»، ظاهراً نیازی به اینترپل یا اقدامات غافلگیر کننده وزارت اطلاعات نباشد و وی با بازگشت داوطلبانه به ایران می تواند ضمن معرفی خود، هم شائبه فرار - و فراری داده شدن از سوی برخی اطرافیان- از کشور را برطرف کند و هم ناگفته های بسیاری از سناریوسازی ها را که افکار عمومی منتظر آن هستند، مانند برخی متهمان دیگر به مردم بازگو کند. به این اعتبار، صبر مردم بیش از آقای هاشمی سرآمده است!
برخی خبرهای غیر رسمی از علاقه مهدی هاشمی و برخی اطرافیان برای تعیین قاضی و بازجویان و نحوه بازداشت! حکایت می کرد که با مخالفت قاطع و تأکید بر لزوم معرفی بی قید و شرط متهم نامبرده به دادگاه روبرو شده است.
گفتنی است در حالی که حسین مرعشی برای اجرای حکم دادگاه، فروردین ماه خود را به زندان معرفی کرد، فائزه هاشمی با وجود تخلفات عدیده هنوز تحت تعقیب قضایی قرار نگرفته است.

مهدی هاشمی تهدید کرد

مهدی هاشمی رفسنجانی که بعد از اظهارات متهمان وقایع بعد از انتخابات و نیز افزایش شائبه ها در مورد وی،به سفری تحصیلی – ماموریتی به انگلیس رفته و تاکنون از بازگشت به ایران سرباز زده است،پس از آنکه دستگاه قضائی حکم جلب وی را صادر کرده،طی بیانیه ای نسبت به انتشار خبر صدور این حکم واکنش نشان داده است.
وی دراین بیانه که در سایت دی پرس منتشر شده در ابتدا با منسوب کردن این خبر به یکی از روزنامه ها مدعی عدم صدور حکم از سوی دادگاه شده و تصریح کرده است که چون وی توضیحی در مورد اتهامات نداده «تلاش خطرناکی برای فشار به قوه قضائیه در جهت مطامع و اغراض ناعادلانه سیاسی» در حال شکل گیری است.
این اظهارات مهدی هاشمی در حالی صورت می پذیرد که پیش از این دادستان تهران از تشکیل پرونده وی خبر داده بود و با توجه به عدم مراجعه وی به کشور وزیر اطلاعات نیز بطوررسمی از ابلاغ این حکم به این وزارتخانه خبر داده بود.ازدیگر سو تلاش مهدی هاشمی برای سیاسی کردن پرونده خود درحالی صورت می پذیرد که وی سیکل صدور حکم جلب خود را منتسب به یک جریان فاسد کرده در حالی که اراده برپایی دادگاه برای وی خود برای روشن شدن اتهاماتی از قبیل فسادهای اقتصادی و سیاسی است که وی تاکنون از حضور در ایران برای پاسخ به آنها طفره رفته است.
این اما همه گفته های مهدی هاشمی نیست.وی در ادامه این جریان به زعم خود را متاثر از گرفتاری های خود بابت رسوایی های مکرر اداری و اقتصادی و سیاسی دانسته و از دستگاه قضایی خواسته است که اجازه ندهد غوغاسالاری‌ها اعتبار قضاوت را مخدوش کند.
مهدی هاشمی در ادامه حضور وی در دادگاه را یک سناریو سازی توسط یک جریان خاص عنوان کرده وتهدید کرده است که باید به فکر روزی هم بود که که صبر وی به سرآمده و مطالبی را که از عقبه این سناریوسازی‌ها می‌داند ،برملا گردد.
گفتنی است این تهدید مهدی هاشمی در حالی صورت می پذیرد که وی سعی در مرعوب ساختن دستگاه قضایی برای جلوگیری از دادگاهی ساختن خود به بهانه برخی از موارد مورد ادعای خویش می باشد.مواردی که پیش از این در برخی سایت های ضد انقلاب محتوای آن خروج برخی اسناد توسط وی عنوان شده بود.
وی در عین حال بدون اشاره به دلیل عدم بازگشت به کشور جهت پاسخ گویی به اتهامات خود قوه قضائیه را به عدم برگزاری دادگاه صالحه متهم کرده و گفته است:اینجانب برای چندمین بار اعلام می‌نمایم که حاضر به رسیدگی به اتهامات در دادگاه صالحه هستم و انتظار دارم به شکایات من از جمله از کسانی که در این مدت از همه ابزار برای ترور شخصیت من و خانواده‌ام استفاده کرده‌اند، رسیدگی شود تا سیه‌روی شود هر که در اوغش باشد.
 

جزئیات مهمی از احضار مهدی‏هاشمی به دادگاه

اگر چه خبر احضار مهدی هاشمی چند روزی است که در صدر اخبار رسانه های داخلی قرار گرفته اما برخلاف تصور رایج ماجرای احضار فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اسفند ماه سال گذشته بر می گردد.
به گزارش رجانیوز بعد از اظهارات متهمان وقایع بعد از انتخابات و نیز افزایش شائبه ها در مورد مهدی هاشمی بود که بررسی اتهامات مطرح در خصوص او موضوعیت پیدا کرد. مطابق اظهارات هاشمی رفسنجانی، مهدی تجربیاتش را در کمیته صیانت از آراء با اصلاح طلبان در میان گذاشته بود و البته حمزه کرمی و برخی متهمان نیز مسائل قابل توجهی را در مورد سایت جمهوریت و... متوجه مهدی هاشمی کرده بودند.
اما سفر بلند مدت او به انگلستان بیش از پیش بر حساسیت های داخلی افزود. بعد از تکمیل مستندات در قوه قضائیه بود که در اسفند ماه سال گذشته احضاریه ای برای مهدی هاشمی ارسال شد. این مستندات و موارد تخلفی البته در اختیار افکار عمومی قرار نگرفت تا نخست در دادگاه اثبات شود.
هنگامی که احضاریه صادر شد نیز مهدی هاشمی در ایران نبود و قوه قضائیه احضاریه را به آدرس منزل و محلی که قبلاً او کار می کرد، ارسال و ابلاغ نمود. چندی بعد وکیل مهدی هاشمی در دادسرا حاضر شد و نسبت به احضاریه صادر شده کسب اطلاع کرد.
احضاریه مهدی هاشمی حتی حضورا هم به اطلاع خانواده او رسانده شد تا هیچ گونه شبهه ای درخصوص اطلاع او برای حضور در مرجع قضایی باقی نماند.
در ایام پایانی سال بود که گزارشی به قوه قضائیه رسید و از سفر قریب الوقوع مهدی هاشمی در تعطیلات نوروزی به ایران حکایت داشت. به دنبال این گزارش مأمورینی در فرودگاه تهران و کیش مستقر شدند و رسماً و کتباً به آنها اعلام شد که در صورتی که مهدی به ایران وارد شود، باید به دادسرای تهران معرفی شود.
قرار بود مأمورین در صورت مشاهده مهدی هاشمی او را به دادسرای تهران، هدایت کنند و به شورای بازپرسی تحویل دهند. اگر چه در تعطیلات مهدی به ایران نیامد، اما همچنان قوه قضائیه آماده انتقال او به دادسرا است و به محض ورود مهدی هاشمی به کشور وی در اختیار شورای بازپرسی قرار خواهد گرفت.
پیشتر جعفری دولت آبادی در این خصوص گفته بود:«ما امیدواریم که خود ایشان که زمانی مدعی بودند که اگر من احضار شوم، در مرجع قضایی حاضر خواهم شد و برائت خود را خواهم گرفت، خودشان را در مرجع قضایی معرفی کند تا مردم ببینند که دستگاه قضایی بین افراد جامعه فرقی نمی گذارد.»
این همه در حالی است که گفته می شود هاشمی رفسنجانی فرزند خود را به تهران فراخوانده است و از او خواسته برای رفع ابهامات و رسیدگی به اتهامات در دادگاه حاضر شود.
با این وجود چندی پیش سایت دی پرس مدعی انتشار بیانیه ای از سوی مهدی هاشمی شد. این سایت البته کمی بعد خبر مربوطه را از خروجی خود حذف کرد که این مسئله می تواند یا در اثر برخی ملاحظات سیاسی صورت پذیرفته باشد و یا در اثر نادرستی خبر.
در بیانیه ادعا شده با اشاره به آنچه شایعه حکم جلب از سوی خوانده شده، آمده بود:«توجه داشته باشید همه این مسائل در شرایطی بیان می‌شود که نه حکمی از طرف دادگاهی صادر شد و نه توضیحی از طرف من ارائه و این همه نشان از تلاش خطرناک همان جریان خاص برای فشار بر قوه‌قضائیه است که می‌خواهند از دستگاه عدالت‌محور و مجری عدالت، در جهت مطامع و اغراض ناعادلانه سیاسی خویش استفاده نمایند و جالب‌تر اینکه همه این اقدامات را در راستای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و جایگاه مقام والای ولایت فقیه می‌دانند.»
این بیانیه می افزود:«انتظار بحق اینجانب از دستگاه قضایی این است که اجازه ندهد غوغاسالاری‌ها اعتبار قضاوت را مخدوش کند و نیز به فکر روزی هم باشند که صبر اینجانب به سرآید و مطالبی را که از عقبه این سناریوسازی‌ها می‌دانم و مایل نیستم برملا شود، برملا گردد.»
در ادامه این بیانیه آمده بود:«اینجانب برای چندمین بار اعلام می‌نمایم که حاضر به رسیدگی به اتهامات در دادگاه صالحه هستم و انتظار دارم به شکایات من از جمله از کسانی که در این مدت از همه ابزار برای ترور شخصیت من و خانواده‌ام استفاده کرده‌اند، رسیدگی شود تا سیه‌روی شود هر که در اوغش باشد.»
با توجه به حذف این بیانیه از روی خروجی این سایت اصلاح طلب شائبه ها دوچندان شد. این همه در حالی بود که دادستان تهران هرگونه بهانه گیری را بی مورد دانسته است. جعفری دولت آبادی چندی پیش گفت:«احضار ایشان طبق مقررات انجام شد، و قاطع می گوییم که خانواده آقای هاشمی و خود ایشان و وکیل ایشان مطلع بودند و هیچ گونه شبهه ای برای اطلاع ایشان از حضور در مرجع قضایی باقی نمی ماند.» البته باید دانست صدور احضاریه به معنای صدور حکم جلب نیست.
اکنون امکان پیگیری از طریق اینترپل هم برای قوه قضائیه وجود دارد؛ البته بعید به نظر می رسد کار به پیگیری از طریق پلیس بین الملل برسد. به نظر می رسد این ماجرا بیش از هر چیز آزمونی برای خانواده هاشمی و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد و البته انتظار این است که ایشان که پیشتر از آمادگی برای رسیدگی به اتهامات در دادگاه سخن به میان آورده بودند، خود به استقبال از این رسیدگی بروند.
پیشتر اخباری منتشر شده بود که حکایت از برگزاری یک جلسه محفلی در یکی از رستوران های شمال تهران داشت. در این جلسه برخی گرد هم آمده بودند تا از بازگشت مهدی هاشمی رفسنجانی به ایران، برای تشدید حملات خود علیه دولت استفاده کنند.
گفته می شود در این جلسه مقرر شده ضمن رایزنی با مسئولان قضایی، مهدی هاشمی به صورت اختیاری به کشور بازگردد و این گونه وانمود گردد که آمادگی کامل برای محاکمه خود را دارد و مستقیماً از فرودگاه به دادسرا مراجعه و در جریان رسیدگی به پرونده قرار گیرد و از سوی دیگر با ایجاد فشار - همچنان که در پرونده موسویان صورت گرفت- مقدمات تبرئه وی فراهم گردد.
همچنین تصمیم گرفته شده بعد از پایان دادرسی، وی به عنوان قهرمان معرفی شود و حمله به دولت به ویژه رئیس جمهور آغاز گردد.

تکمیلی:
وزارت اطلاعات حکم جلب مهدی هاشمی را در اختیار دارد
حجت‌الاسلام حیدر مصلحی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت از صدور حکم جلب مهدی هاشمی خبر داد و تصریح کرد: وزارت اطلاعات حکم جلب مهدی هاشمی را در اختیار دارد.
وزیر اطلاعاتدر پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا حکم جلب مهدی هاشمی فرزند علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی را دارید، اظهار داشت: حکم جلب مهدی هاشمی را داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد