سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>از "واشنگتن تایمز "به "میرحسین موسوی "

از "واشنگتن تایمز "به "میرحسین موسوی "




شبکه ایران : رویکرد میرحسین موسوی در ماه‌های اخیر و بعد از راهپیمایی گسترده و ده‌ها میلیونی مردم در روز 22 بهمن، تغییر کرده و وی به سخنرانی‌های پرحرارت روی آورده است.
آقای موسوی که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، رای و نظر مردم را نپذیرفت و با زیر پا گذاشتن قانون اساسی، هواداران خود را به حضور در خیابان‌ها و ایجاد آشوب و درگیری فراخواند، پس از مشاهده ریزش شدید حامیان خود که به طور مشخص در 9 دی و 22 بهمن نمایان شد، راهکار جدیدی را برای ادامه مسیر سال گذشته خود در پیش گرفته است.
وی تا چندی پیش همواره بر حضور خیابانی و ایجاد درگیری میان حامیانش با مردم در مناسبت‌های مذهبی و ملی تاکید داشت، اما اخیرا به دیدارهای مکرر با افرادی رو آورده که در جریان حوادث سال گذشته دستگیر و محاکمه شدند و اکنون در مرخصی به سر می‌برند.
موسوی در این دیدارها که پرتعداد هم هستند و طیف‌های گوناگونی از اعضای گروه‌های غیرقانونی تا عوامل اغتشاشات سال گذشته را شامل می‌شوند، به سخنرانی‌های بلندبالا و طولانی می‌پردازد.
تعدد این سخنرانی‌ها و شباهت مفاد مطرح شده در آن‌ها با مطالبی که در محافل و رسانه‌های بیگانه مطرح می‌شوند، بار دیگر اظهارات برخی فعالان سیاسی درباره ارتباط آقای موسوی و نزدیکانش با این محافل را به کانون توجهات کشانده است.

از "واشنگتن تایمز " به "میرحسین موسوی "
هفته گذشته روزنامه آمریکایی Washington Times در یک مقاله تحلیلی پیرامون اوضاع سیاسی ایران، ضمن درخواست از سران ایالات متحده برای حمایت از آقای موسوی و جریان اصلاحات، نوشت: "باید به اپوزیسیون آموزش داده شود که از شعار "آزادی " برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند. "
هنوز چند روز از انتشار این مقاله در "واشنگتن تایمز " نگذشته بود که در جریان یکی دیگر از دیدارهای آقای موسوی، وی در سخنرانی خود، عینا به بیان محتویات این مقاله پرداخت!
میرحسین موسوی در دیدار با تعدادی از دانشجویان گفته است: "ما باید برای آزادی رسانه‌ها تلاش کنیم و من فعلا چشم‌انداز مثبتی در زمینه آزادی مطبوعات نمی‌بینم. "
وی همچنین در ادامه گفته است: "آزادی و عدالت، دو کلید واژه ی مهم در حرکت ما هستند و آن کسی که وضعیت معیشتی فلاکت‌بار دارد، بیشتر در معرض از دست دادن آزادی های اساسی است. "
این اظهارات آقای موسوی که مشابهت جالبی با تحلیل روزنامه آمریکایی دارد، ناظران سیاسی را به این ارزیابی رسانده است که متن سخنرانی‌های او از سوی نزدیکانش و بر پایه اطلاعات و توصیه های "محافل تصمیم ساز " وابسته تهیه می‌شود.
البته این مساله، پیش از این و درباره دستور کار سران اصلاحات در ایام پس از انتخابات هم مطرح شد، آنجا که طیفی از تحلیلگران رسانه ای با اشاره به دستورالعمل "جین شارب " درباره انقلاب مخملی، تلاش سران فتنه را اجرایی کردن این دستورالعمل دانستند.

از "بی‌بی‌سی " به "مهدی کروبی "
چندی پیش روزنامه "کیهان " از ارسال نامه‌ای از سوی سردبیر سابق روزنامه "آفتاب یزد " و همکار فعلی شبکه تلویزیونی دولت انگلیس خطاب به مهدی کروبی خبر داد که به اشتباه برای این روزنامه ارسال شده بود.
در این نامه، مجتبی واحدی متن بیانیه‌ای را که قرار بود آقای کروبی درباره حوادث سال گذشته صادر کند، برای وی ارسال کرده بود. این خبر با تایید واحدی روبرو شد و وی اعلام کرد که "مشورت گرفتن از افراد باتجربه در زمینه مطبوعات، عیب نیست! "
پس از این مساله بود که گفته شد بیانیه‌های آقای کروبی در سال گذشته که به ایراد تهمت علیه نظام می‌پرداخت، نه از سوی خود وی که از طرف همکاران "بی‌بی‌سی " برای وی نوشته می‌شده و آقای کروبی فقط نقش خواندن آن‌ها را برعهده داشته است.
فعالان سیاسی پیش از این عنوان کرده بودند که آقایان موسوی و کروبی در احاطه تعدادی از سیاسیون خبره قرار دارند و با تاثیرپذیری شدید از این افراد، تنها به بیان و اجرای برنامه و تصمیمات ارائه شده از سوی آنان می‌پردازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد