سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>اینتر پل و حکم جلب مهدی هاشمی

اینتر پل و حکم جلب مهدی هاشمی 

 

  

در حالی که برخی رسانه ها خبر از صدور حکم جلب برای فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داده اند این مهم هنوز از سوی هیچ مرجع قضائی تائید نشده است .

به گزارش صراط اخیرا خبری مبنی بر صدور حکم جلب مهدی هاشمی رفسنجانی بر روی خروجی برخی خبرگزاریها و سایتها قرار گرفت . این خبر حکایت از آن داشت که در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس و برخی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با آیت الله صادق لاریجانی صدور حکم جلب برای مهدی هاشمی عنوان شده است .

هر چند در مدتی که مهدی هاشمی به بهانه سرکشی به واحدهای دانشگاه آزاد از کشور خارج شده است بارها توسط برخی از مسئولین از جمله دادستان تهران دعوت به بازگشت به کشور شده و سر باز زده  اما در جلسه مذکور تصریح شد که در صورت ورود مهدی هاشمی به کشور وی بر اساس این حکم دستگیر خواهد شد.
این در حالی است که هنوز هیچ احضاریه ای از سوی قوه قضائیه برای مهدی هاشمی جهت حضور در دادگاه صادر نشده و معلوم نیست آیا در صورت صدور حکم جلب برای وی این حکم به پلیس بین الملل جهت دستگیری فرزند رئیس مجمع تشخیص ارائه خواهد شد یا خیر؟
 
در جریان چهارمین جلسه دادگاه متهمان دستگیرشده بعد از انتخابات ریاست جمهوری دور دهم ، اتهاماتی از سوی حمزه کرمی و مسعود باستانی ، دوتن از متهمان به کودتای مخملی در ایران؛ به مهدی هاشمی وارد شد.

 از جمله افشاگریها درباره فرزند رئیس مجلس خبرگان که در دادگاه به آنها اشاره شد، نشر اکاذیب، پرونده‌سازی جعلی برای دولت نهم و تلقین تقلّب در انتخابات بوده است. وی متهم شد که این جرائم را در سمت مدیریت رسمی سایت جمهوریت مرتکب شده است. همچنین استفاده از ۲ میلیارد تومان بودجه سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت در تبلیغات نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای پدرش به واسطه حضور حمزه کرمی در آن سازمان و استفاده از منابع مالی و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی برای راه‌اندازی سایت جمهوریت از جمله موارد اتهامی است.
قرار است مهدی هاشمی در صورت دستگیری در دادگاه به اتهامات خود در این باره پاسخ دهد.


هر چند که وعده صدور حکم جلب برای مهدی هاشمی رفسنجانی شبیه وعده پیگیری سوانح هوایی است اما  امید است با قاطعیت قوه قضائیه و اعمال قانون به افکار عمومی پاسخی روشن داده شود .

مهدی هاشمی بهرمانی رفسنجانی زاده ۲۹ شهریور ۱۳۴۸ در تهران فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری  است. وی عضو هیئت امنا و رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد است و در گذشته مسئولیت‌هایی را در وزارت نفت دولت اصلاحات از جمله ریاست سازمان بهینه سازی مصرف سوخت بر عهده داشت.
 مهدی با دخترعموی خود فرشته هاشمی ازدواج کرده و دو پسر به نام‌های فؤاد و یاسین دارد.

او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ در ستاد انتخاباتی پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی فعالیت می‌کرد و در مصاحبه‌ای با یو اس‌ای تودی ادعا کرد که اگر پدرش شکست بخورد خطر ایجاد یک دیکتاتوری مذهبی احساس می‌شود و با تمرکز تمام قدرت در یک جناح دیگر در ایران انتخابات آزاد برگزار نخواهد شد. وی وعده داد که هاشمی در صورت پیروزی برای تغییر قانون اساسی به منظور محدود کردن اختیارات رهبر و تنازل آن به مقامی مشابه پادشاه انگلستان تلاش خواهد کرد.
وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از حامیان میرحسین موسوی بود و در دانشگاه آزاد ستادی را برای کنترل صحت انتخابات ایجاد کرده‌بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد