سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>موضع اوباما درباره ایران دیگر قابل دفاع نیست اما خنده‌دار است

اخبار ویژه روزنامه کیهان
موضع اوباما درباره ایران دیگر قابل دفاع نیست اما خنده‌دار است
  

قاتلان 350 هزار ایرانی چگونه جرات می‌کنند از حقوق بشر حرف بزنند، موضع اوباما درباره ایران دیگر قابل دفاع نیست اما خنده‌دار است و ... بخشی از اخبار ویژه امروز روزنامه کیهان را تشکیل می‌دهد.


 

اخبار ویژه امروز روزنامه کیهان به شرح زیر است:

* قاتلان 350 هزار ایرانی چگونه جرات می‌کنند از حقوق بشر حرف بزنند؟
اوباما اکنون همان ادعاهای جرج بوش را علیه ایران تکرار می کند و این کشور را تهدید جدی برای جامعه جهانی به حساب می آورد. روسیه هم با بزدلی عقب نشینی می کند اما ایران با وجود جنگ روانی سخت و چند جانبه، روی پای خود ایستاده است.
این تحلیل را پایگاه مطالعاتی "گلوبال ریسرچ " عنوان کرد و نوشت: ایران تهدیدی برای امنیت جهانی نیست و بازرسی ها باید متوجه تاسیسات اتمی اسرائیل شود. اما رسانه های آمریکا تحت نفوذ اسرائیل و لابی ایپک قرار دارند. آنها در افکار عمومی، ایران را خطرناک ترین کشور خاورمیانه معرفی می کنند. ایران علاوه بر تحریم ها، در معرض جنگ روانی بسیار سنگین و چند جانبه است. واقعیت این است که ایران امروز روی پاهای خود ایستاده و اراده قوی و توانایی خود را در معرض نمایش می گذارد.
این پایگاه پژوهشی و مطالعاتی جهانی با یادآوری مواضع متناقض دولت آمریکا در حمایت از رژیم جنایتکار صدام علیه ایران نوشت: حتی یک کودک 7 ساله هم می داند صدام حسین که در سال 2006 پس از اشغال عراق اعدام شد، عروسک خیمه شب بازی آمریکا بود و جنگ 8 ساله را در نخستین روزهای پیروزی انقلاب به ایران تحمیل کرد که 350 هزار نفر را به کام مرگ کشاند.
این همان آمریکایی است که مدام بر طبل حمایت از حقوق بشر می کوبد و برچسب نقض حقوق بشر را بر پیشانی دیگر کشورها می زند. آیا آن 350 هزار ایرانی انسان نبودند؟
گلوبال ریسرچ با استناد به کتاب "لابی مرگ: چگونه غرب عراق را مسلح کرد " نوشته کنث تیمرمن در سال 1991 یادآوری می‌کند: آمریکا باید به دنبال دست نشانده جدیدی در خاورمیانه می بود چرا که یار موافق او، محمدرضا پهلوی، از سوی مردمی که نمی توانستند سرسپردگی کشورشان به بیگانگان را تحمل کنند، یک شبه برکنار شد. انقلاب اسلامی در ایران معادلات استراتژیک منطقه را دگرگون ساخت و هیچ کسی جز او نمی توانست به زودی جای او را به عنوان حافظ منافع آمریکا در منطقه اشغال کند.
در نتیجه به دیکتاتور عراق پناه بردند و وعده دادند که بی هیچ قید و شرطی از او حمایت کنند و در قبال آن، صدام با حمایت آمریکا انقلاب ایران را فلج کند. بنابراین در سال 1982 عراق از فهرست کشورهای حامی تروریست حذف شد که این اقدام نشان دهنده دروغین بودن و بی اساس بودن این فهرست است.
ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا، رامسفلد را به عنوان فرستاده ویژه خود به عراق فرستاد تا بار دیگر پیوندها با کشوری که پیش از این دولت حامی تروریسم به حساب می آمد از سر گرفته شود. دو ملاقات صمیمانه بین صدام و رامسفلد در سال های 1983 و 1984 صورت گرفت تا جایی که دو طرف به توافق رسیدند آمریکا، عراق را به موشک های بالستیک، توپخانه، تاسیسات هوایی و سرویس اطلاعاتی مجهز کند.
آمریکا حتی از فرستادن سلاح های شیمیایی به عراق برای ریختن بمب های شیمیایی بر سر مردم ایران دریغ نکرد. این امر نمونه دیگری از تعهد آمریکا به حقوق بشر است.
گلوبال ریسرچ در ادامه تصریح کرد: در ماه مه 1994، کمیته بانکداری سنای آمریکا گزارشی را منتشر کرد که در آن نوشته شد صدور کلیه مواد تحقیقات بیولوژیکی، برای ساخت سلاح های کشتار جمعی مورد استفاده قرار می گیرد، با مجوز وزارت بازرگانی آمریکا به عراق صورت گرفت. دیوید کلی کارشناس سلاح های بیولوژیکی و بازرس سازمان ملل در عراق، تایید کرد که عراق در سال 1985، هشت بمب سیاه زخم از آمریکا خریداری کرد.
گلوبال ریسرچ می نویسد: اما ایران کشوری متفاوت است. این کشور در تلاش است تا تفاوت ها و تمایزات خود را حفظ کند. مردم ایران به قدرت های خارجی برای تصمیم گیری در مورد آینده خود نیازی ندارند زیرا تاریخ تحولات ایران حاکی از آن است که قدرت های خارجی هیچگاه با حسن نیت و بی غرض پا به این کشور نگذاشته اند.
دشمن بی رحمی که در خاک فلسطین دست به خونریزی می زند، 200 کلاهک هسته ای خود را به سمت ایران نشانه رفته است، حال آن که مدعیان حقوق بشر در قبال این اقدامات اسرائیل سکوت اختیار کرده اند. ایران کشور صلح است. ادبیات و هنر با هر یک از بخش های زندگی مردم ایران در هم تنیده شده است. ایران، در کنار امپراتوری های روم و یونان، مهد و پایگاه یکی از تمدن های باستانی جهان است.
این پایگاه پژوهشی در پایان نوشت: باید به دنبال زرادخانه های هسته ای در اسرائیل بود نه در ایران. چیزی در تاسیسات هسته ای ایران نخواهید یافت. اگر واقعا به دنبال بمب اتمی هستید، تاسیسات اسرائیل چیزهای مهمی دارد.


* موضع اوباما درباره ایران دیگر قابل دفاع نیست اما خنده‌دار است
کالین پاول وزیر خارجه دولت بوش می گوید: ایرانی‌ها در داشتن برنامه هسته‌ای مصمم هستند و در نهایت راه حلی جز مذاکره با آنها وجود ندارد.
به گزارش میدل ایست آنلاین، ژنرال پاول می‌گوید: علی رغم اقدامات 7-6 ساله برای دور کردن ایران از پیشبرد برنامه هسته‌ای، این کشور اکنون برنامه هسته‌ای خود را دارد و در این مسیر رو به جلو گام بر می‌دارد. من باور ندارم که تحریم‌ها باعث شود ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند.
میدل ایست آنلاین در گزارش خود اضافه می‌کند: جان کری رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز اخیراً هشدار داد که درخواست واشنگتن از ایران برای صرف‌نظر کردن کامل از غنی‌سازی اورانیوم درخواستی مضحک است و ایران به عنوان یکی از امضاکنندگان ان.پی.تی حق داشتن برنامه هسته‌ای صلح آمیز و همچنین غنی سازی اورانیوم برای استفاده در این برنامه صلح آمیز را دارد.
پاول و کری معتقدند که اگر دولت ایالات متحده آمریکا حق ایران را در غنی سازی اورانیوم به رسمیت بشناسد، می تواند فرصت‌هایی را برای موفقیت از طریق راه‌های دیپلماتیک ایجاد کند. اما متاسفانه موضع دولت اوباما تغییری نکرده و همچنان به دنبال جلب حمایت‌های بیشتر با هدف اعمال فشار علیه ایران است؛ تحریم‌هایی که هرکسی انتظار ناکامی‌اش را دارد و این که هنوز هم طرح دومی پس از ناکامی تحریم‌ها وجود ندارد.
میدل ایست آنلاین تاکید کرد: تا به حال موضع آمریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل این بوده که ایران اجازه ندارد برای اهداف امور انرژی هسته‌ای خود اورانیوم غنی‌سازی کند چون اورانیوم غنی سازی شده ابزار لازم را برای تولید مواد در سطح تسلیحات هسته‌ای در اختیار ایران، قرار می‌دهد. اما اکنون این موضوع اثبات شده که موضع ایالات متحده و متحدانش غیرقابل دفاع است.مجامع بین المللی معتقدند سلاح هسته‌ای و برنامه هسته‌ای دو مقوله متفاوت از هم هست.
از سوی دیگر نشریه آلمانی اشپیگل با اشاره به بهره‌برداری از نسل جدید سانتریفیوژها در ایران نوشت: ایران در مناقشه هسته‌ای با وجود تهدید به تحریم‌های جدید همچنان قدرت‌نمایی می‌کند.
سانتریفیوژهای جدید به ایران این امکان را می‌دهد که اورانیوم را 6 برابر سریع‌تر غنی‌سازی کنند. اکنون اوباما هم تحریم‌ها را تضمینی برای متوقف کردن برنامه اتمی ایران نمی‌داند.

* آپولو، آژاکس، آتریوم... بابا این اسم‌ها که سرسام‌آور است
ایران تحریم های مورد نظر واشنگتن در حوزه کشتیرانی را هم دور زده است. روزنامه وال استریت ژورنال به استناد گزارش مرکزی موسوم به "پروژه ویسکانسین " تأکید کرد: کشتیرانی ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا، اسامی و مالکیت برخی از کشتی های خود را عوض کرده است حال آن که وزارت خزانه داری آمریکا هنوز لیست قبلی این شرکت ها را به روز نکرده است.
این گزارش اضافه می کند: نتیجه این اتفاق آن است که بعضی از شرکت ها در معرض معامله با ایران هستند هر چند که چنین معاملاتی از 2 سال پیش (2008) ممنوع شده است.
وال استریت ژورنال به استناد گزارش یاد شده می نویسد: نتیجه ای که باید گرفت تردید جدی درباره مأثر بودن طیفی از تحریم های وضع شده توسط واشنگتن است. این تحریم ها قرار بوده برنامه اتمی ایران را متوقف کند. گزارش می گوید تلاش ایران برای گریز از تحریم های وضع شده علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی بمراتب گسترده تر از اقدامات آمریکا در به اجرا گذاشتن این تحریم ها بوده است.
وزارت خزانه داری آمریکا در سپتامبر سال 2008 شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کشتی ها و نهادهای وابسته به آن را به فهرست شرکت های ایرانی مشمول تحریم ها افزود، و این شرکت را به حمل محموله های مرتبط با امور نظامی، از جمله یک ماده شیمیایی مورد استفاده در ساخت موشک، برای وزارت دفاع ایران، از طریق شیوه هائی فریبنده، متهم ساخت.
به گزارش "پروژه ویسکانسین "، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از آن زمان به بعد اسامی دست کم 80 کشتی از 123 کشتی را، اغلب با حذف کلمه ایران، عوض کرده اما فهرست جاری وزارت خزانه داری آمریکا که مورد استفاده شرکت های آمریکایی است کماکان حاوی اسامی پیشین است.
آپولو، آتریوم، آژاکس، بلوبل، سیلور زون و... از جمله نام های جدیدی است که موسسه آمریکایی از ظن و گمان خود برای کشتی های ایرانی برشمرده است!

 

 

 

گزارش سرویس "فضای مجازی " خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد