سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>سال 88 «بغض‌ها و لبخندها»

سال 88 «بغض‌ها و لبخندها» 

 

 

چهر‌ه‌های مردمان را که می‌نگری برق امید در چشمانشان و لبخند برگوشه لبانشان نقش بسته است، چنان آرامشی در وجودشان است که فراموش می‌کنی اینان چه سال پرتنشی را پشت سر گذاشته‌اند. سال «بغض‌ها و لبخندها» را.

زیر سؤال بردن سلامت انتخابات و هشدار رهبری

اعلام کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان پس از قریب به 6 ماه در آخرین روزهای 87 برای انتخابات دهم همزمان با برخی شبهات درباره احتمال تقلب و زیر سؤال بردن سلامت آن بود به بهانه اینکه متولیان اجرایی و نظارتی انتخابات هر دو وابسته به یک جریان فکری هستند. از آنجا که این شبهه می‌توانست کل انتخابات را با شبهه مواجه کند و باعث ریزش شدید تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات شود، مقام‌معظم رهبری در همان آغازین روز نوروز با انتقاد از این سخنان تصریح کردند:«تاکنون حدود 30 انتخابات در کشور برگزار شده و مسؤولان وقت رسماً سلامت و صحت انتخابات را تضمین کرده‌اند و به همین علت مردم تحت تأثیر حرف‌هایی که تلاش می‌کنند انتخابات ریاست‌جمهوری را از هم اکنون متزلزل و خدشه‌دار جلوه دهنده، قرار نمی‌گیرند.»

برنامه‌ریزی‌های دوگانه برای برد و باخت

اما این هشدار شدید رهبری ظاهراً به گوش برخی آقایان که بعدها نام سران فتنه را به خود گرفتند، نرسیده بود. آنان از آنجا که این انتخابات را شاید آخرین شانس خود برای بازگشت به قدرت فرض می‌کردند، تمامی راه‌های ممکن و احتمالات را در نظر گرفته بودند. از یک طرف مجوز حضور شخصیتی در صحنه چون کروبی را صادر کردند تا بتواند با سخنان جنجالی و غیرنظام‌مند خود آرای احمدی‌نژاد را دچار ریزش کند و بعد موسوی کاندیدای اصلی آنان بتواند این آرا و آرای خاکستری را با بروز شخصیتی چندگانه به خود اختصاص دهد و زمام دستگاه اجرایی را از دست اصولگرایان خارج کنند. یکی از این استراتژی‌ها تشکیل شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان جنبش سبز بود که در صورت پیروزی سعی داشتند با پشتوانه این جنبش، پازل‌های ناتمام هشت ساله اصلاحات را کامل کنند و در صورت باخت، حربه تقلب را مطرح سازند و این جنبش پیاده نظام آنان برای عملیاتی ساختن این پروژه بود.

برگزاری انتخابات و توهم خودساخته

هر چند «تقلب» پروژه‌ای چند ماهه بود که طرح شده بود اما ظاهراً موسوی پس از تبریک‌های دروغین برخی خواص و مشاهده تجمعات، همانند آن داستان معروف ملانصرالدین خود او نیز باورش شد که تقلب شده است و طی بیانیه‌های سریالی مردم را به حضور در خیابان‌ها و اردوکشی دعوت کرد.

موسوی و حامیانش مدعی بودند که راهپیمایی سکوت برگزار می‌کنیم اما در همان راهپیمایی به ظاهر آرام هفت نفر قربانی توهم خودساخته میرحسین شدند. قربانیانی که هر روز بر تعداد آنان افزوده می‌شد، به گونه‌ای که طی چند ماه گذشته ده‌ها نفر از مردم اعم از مسؤولان انتظامی، بسیجیان و مردم معترض در آتش لجاجت سران فتنه سوخته‌اند.

نماز جمعه تاریخی و ریزش شدید معترضان

ناآرامی‌ها هر روز ادامه داشت تا به جمعه هفته بعد از انتخابات رسید. روزی که رهبر معظم عزم دانشگاه تهران کرد تا در تریبون دشمن‌شکن، قدرت الهی ولایت فقیه را در معرض چشم جهانیان قرار دهد. ایشان در آن نماز جمعه که با حضور میلیونی مردم و شعارهای کوبنده آنان همراه بود به تبیین مسأله و دست مخفی دشمن در امور پرداختند و همگان را به حرکت در مسیر قانون دعوت کردند و در آخر خطبه‌ها چند کلامی خدمت حضرت صاحب امر(عج) عرض ادب کردند تا بهانه‌ای برای ترکیدن بغض مومنان باشد

تمسک به بهانه‌های مضحک برای استمرار اغتشاش

با آن سخنان حکیمانه به یکباره آن جمعیت معترض مانند برف آب شد و تنها عده‌ای ساختارشکن ماندند که محرک آنان شبکه‌های BBC و VOA و امثالهم است و از هر بهانه‌ای برای تعارض با نظام استفاده می‌کنند کما اینکه 10 سال قبل از آن در تیرماه 78 شاهد بودیم. ریزش شدید پشتوانه انسانی فتنه سران آن را نگران ساخت چرا که حرف آنان تا وقتی خریدار داشت که این جنبش حضور مؤثر داشته باشد و به ناگاه مسأله تقلب کمرنگ شد و مسائلی همچون کهریزک، ادعای تجاوز به زندانیان و مبحث دادگاه‌های اغتشاشگران و کشته‌سازی مطرح شد. موضوعاتی که پس از چند هفته کذب بودن تمامی آنها ثابت شد و طنز آن در بین مردم باقی ماند؛ کشته‌هایی که یک به یک زنده می‌شدند و...

مناسبت‌های ملی مذهبی و تئوری «انگلی»

سه رویداد مهم روز جهانی قدس، روز 13 آبان نماد استکبارستیزی مردم ایران و روز 16 آذر نماد استعمارستیزی آنان که مردم در خیابان‌ها حضور می‌یابند و به راهپیمایی می‌پردازند پتانسیل خوبی برای جریان فتنه بود تا با طراحی تئوری «انگلی» بر جمعیت مردمی سوار شوند و آن را به نام خود ثبت کنند اما ظاهراً شانس با سران فتنه یار نبود. جمعیت حامیان آنان در روز قدس به 10درصد نیز نمی‌رسید، روز 13 آبان حداکثر به 30 هزار نفر کاهش پیدا کردند و در 16 آذر جمعیت آنان به حداکثر پنج هزار نفر رسید. موضوعی که طراحان آنان را سردرگم کرد و از دعوت رسمی به اغتشاش در روز عاشورا همانند خارج‌نشینان برای ممانعت از رسوایی بیشتر امتناع کردند.

حرمت‌شکنی عاشورا و حماسه ماندگار 9 دی

انصراف موسوی و کروبی از فراخوانی سبزها، شبکه‌های رسانه‌ای غرب و ضد انقلاب را بر آن داشت تا خلأ آنان را شخصاً پر کنند و جای بیانیه‌های آنان را پر کنند. مردم عزادار تهران در کمال ناباوری دیدند که عده‌ای لاقید و بی‌دین در ظهر عاشورا با حرمت شکنی تمام، شروع به سوت و کف زدن کرده و این بزرگ‌ترین مصیبت بشری را به یک کارناوال تبدیل کردند. دسته‌های عزاداری حسینی راه خود را به سمت محل تجمع آنان کج و این افراد لاابالی را تار و مار کردند اما این حرمت شکنی به قدری بی‌سابقه بود که به یکباره طی روزهای بعد در ده‌ها شهر کشور تجمعات خودجوش در محکومیت آنان برگزار شد. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این امر با مردم همراه شد و روز چهارشنبه 9 دی را به عنوان «تجمع بزرگ عاشوراییان» مطرح کرد اما جمعیتی که آن روز در تهران و شهرستان‌ها در صحنه حضور یافتند، تجمع که هیچ اقیانوس، بی‌کرانی بود که صدای شعارهای آنان حتی در روزهای بهمن 57 نیز شنیده نشده بود. زنجیره‌ای از میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) که چشم‌های دوست و دشمن را از این جمعیت ناخواسته خیره کرده بود.

هماورد 22بهمن و رسوایی فتنه‌گران

حماسه ماندگار 9دی عملاً جریان فتنه و سران آن را به کما برد اما طراحان پشت صحنه از همان روز پروژه 22بهمن را آغاز کردند و آن را سبزترین روز سال نامیدند؛ 43روز تبلیغات سنگین برای مقابله کردن فتنه‌گران با مدافعان نظام در روند پیروزی انقلاب. طرح اسب‌تروا نیز برای فتح کردن میدان آزادی توسط سبزها طراحی شد تا بتوانند مراسم را به آشوب بکشند اما صبح روز 22بهمن با حضور بی‌نظیر مردم نه خبری از اسب تروا بود و نه حتی یک پارچه سبزرنگ تا نشان دهد فتنه سبز هنوز زنده است.

چهارشنبه آخرسال و دفن رسمی فتنه

ناکامی شدید در 22بهمن هرچند آنان را ناامید ساخته بود اما پروژه بعدی آنان روز چهارشنبه‌سوری بود تا در روزی که خبری از حضور متدینان و دلسوزان انقلاب در صحنه نیست در مراسم سنتی چهارشنبه‌سوری عرض اندام کنند اما آخرین چهارشنبه امسال آرام‌تر و محدودتر از سال‌های اخیر برگزار شد و حتی یک شعار سیاسی سر داده نشد تا نشان دهد جریان فتنه 9ماهه رسماً دفن شده است و مردم ایران نوروز 89 را درحالی آغاز خواهند کرد که دیگر واژه‌ای رقت‌آور تحت عنوان فتنه سبز را لمس نخواهند کرد و فقط در خاطرات سال گذشته‌شان می‌توانند آن را بیابند. در یک نگاه کلی سال 88، سال بغض‌ها و لبخند‌هاست. بغض‌هایی که برای انقلاب خمینی شکست و تبدیل به فریاد شد تا این ثمره عظیم 300هزار شهید را حفظ کنند و لبخندهایی که از حضور حماسی و بی‌نظیر مردم در صحنه‌هایی چون 9 دی و 22بهمن حاصل شد، صحنه‌هایی که نظام اسلامی را در آغاز سی‌و‌دومین سال پیروزی خود بیمه ساخته و استمرار آن را برای ده‌ها سال آینده تضمین سازد.

نظرات 2 + ارسال نظر
شبکه وبلاگی مجاهدان مجازی مشهد دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 23:42 http://basijnetwork.blogspot.com/

هو المطلوب

همسنگر مبارز!
دانشجو یا فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های مشهد!
سلام!

بانی راه اندازی شبکه ای وبلاگی ای شده ایم با نام " مجاهدان مجازی"
شبکه ای که به همراه و یکسو نمودن دغدغه دانشجویان و فارغ التحصیلان بسیجی دانشگاه ها و فعالان فرهنگی و اجتماعی مشهدمقدس می اندیشد.

رفیق همسنگر!
قسمت این است که بدینوسیله، شما به همراهی با ما فراخوانده شوید...

از امکانات فراهم شده در شبکه تبلیغ نمی کنیم، خودتان مراجعه کنید و ببینید اما قبل از آن به این نکات نگاهی بیاندازید:

- شما با قرارداده شدن لینک وبلاگتان در قسمت لینکهای شبکه، عضو افتخاری ما شده اید. قرار دادن نشان ویژه اعضای شبکه (لوگو) باعث تحکیم ارتباطات خواهد شد.

- اگر بصورت مشخص، دوستان دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه های مشهد دارای وبلاگ می باشند، اما هنوز ما نتوانسته ایم لینکش را قرار دهیم، لطفا در قسمت " رصد بلاگرهای ارزشی مشهدی" وی را به ما معرفی نمایید

- آدرس وبلاگ شما از طریق لینک های شما در وبلاگ های دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاه های مشهد پیدا شده است.(احتمال این بوده که شما دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه های مشهد(یا از فعالان فرهنگی اجتماعی مشهد) هستید، اگر ما در این خصوص اشتباه نموده ایم! لطفا اطلاع دهید)

-اگر تمایل به ادامه ارتباط با ما ندارید، لطفا از طریق فرم تماس با ما اطلاع دهید که مزاحم شما نشویم


والسلام...

موسوی دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 17:32 http://karroubi.blogfa.com


سلام

از حضور و نظرتان بسیار ممنونم

وبلاگ عالی و مفیدی دارید

در پناه حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد