سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>400 آقازاده ایرانی، در تیررس MI6

400 آقازاده ایرانی، در تیررس MI6

برنا، دستگاه های اطلاعاتی غربی به خصوص MI6 انگلیسی جهت تربیت جاسوسان و جمع آوری اخبار از پوشش های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... استفاده می کنند.

در همین حال، یکی از بهترین راه ها که بیشترین بازدهی را برای دستگاه های اطلاعاتی غربی در مورد ایران داشته است، بکارگیری دانشجویان و یا فارغ التحصیلان ایرانی دانشگاه های معتبر بریتانیا تحت پوشش هایی است که حتی خود آن افراد هم کمتر متوجه جاسوس بودن خواهند شد.

در این روش، دستگاه های اطلاعاتی با بررسی های قبلی، دانشجویانی را شناسایی و تحت پوشش هایی که به هیچ وجه حساسیت افراد را بر نمی انگیزد، آنها را در کنار تحصیل با روش های جمع آوری خبر آشنا نموده به نحوی که بعد از بازگشت به ایران و یا در رفت و آمدها یک عنصر اطلاعاتی مفید برای آنها خواهند شد. 

در همین حال، با توجه به سابقه و عملکرد منفی انگلستان در تاریخ ایران و دشمنی های این کشور که از صدها سال قبل آغاز و تا کنون ادامه دارد، دستگاه اطلاعاتی انگلستان را می توان یکی از اصلی ترین سرویس های جاسوسی دانست که از برخی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی چنین سوء استفاده هایی می کند.

این در حالی است که در حال حاضر حدود 400 آقازاده در انگلستان در حال تحصیل هستند و بیش از افراد عادی در معرض خطر جهت بهره برداری سرویس های جاسوسی قرار دارند.

اضافه می شود، "فاطمه آلیا" عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با برنا اعلام کرده بود که در حال حاضر تعداد قابل توجهی از فرزندان مسئولان به تحصیل در کشور انگلیس مشغول هستند و از ایرانیان خواسته تحصیل در دانشگاه های انگلستان را تحریم کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد