سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>گردن کلفت ‌تر از تو هم نتوانست هیچ غلطی بکند

پاسخ احمدی‌نژاد به اظهارات گستاخانه اوباما:
گردن کلفت ‌تر از تو هم نتوانست هیچ غلطی بکند
  

رئیس جمهور خطاب به اوباما گفت: شما تازه از راه رسیده‌اید یک مقدار صبر کنید تا سرد و گرم را بچشید؛ دلیلی ندارد که هر حرفی به شما گفتند آن را تکرار کنید و بدان گنده‌تر و گردن کلفت‌تر از تو نیز نتوانستند هیچ غلطی بکنند.


 

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود در جمع پرشور مردم آذربایجان غربی که در ورزشگاه تختی این استان حضور یافته بودند با اشاره به ریشه مشکلات بشر گفت: همه بدبختی‌ها و مشکلات بشر به دلیل انحراف از مسیر پیامبران است و ببینید که برخی از دولت‌ها که به ثروت و سلاح هم دسترسی دارند با انحراف از مسیر پیامبران به چه مشکلات دچار شده و فجایعی را برای جامعه بشری ایجاد کرده‌اند.
وی افزود: آنها در برابر آئین پیامبران ایستاده‌اند و پیامبران مردم را به توحید و خدا پرستی دعوت می‌کنند اما آنها مردم را به خودخواهی و هوا پرستی و انبیاء الهی بشریت را به عدالت و قسط دعوت می‌کنند اما آنها اساس کارشان بر بی عدالتی و تبعیض و تفرقه افکندان بین ملت‌ها است.
رئیس جمهور ادامه داد: پیامبران مردم را به پاکی و رعایت حقوق دیگران و احترام به دیگران دعوت می‌کنند اما آنها خودشان را مالک مردم و صاحب مردم می‌دانند و به حقوق انسان‌ها پایبند نیستند و به راحتی برای تامین منافع خودشان میلیون‌ها انسان را به خاک و خون می‌کشند و پیامبران بشریت را به دوستی، صلح، محبت و برادری دعوت می‌کنند اما آنها در هر کجای عالم که می‌روند تخم کینه، نفاق، دشمنی و ستم می‌کارند.
احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: انبیاء الهی به دنبال پیشرفت، معنویت، رفاه و کمال همه ملت‌ها هستند اما آنها اخلاق را کنار گذاشتند و فقط مانع پیشرفت ملت‌ها هستند و انبیاء الهی به خدای متعالی به ایمان و به پاکی متکی هستند اما آنها به سلاح، بمب اتم و بمب‌های شیمیایی می‌نازند و متکی هستند و آنها به شیاطین متکی هستند.
وی با طرح این سئوال که چرا این افراد به این نقطه رسیده‌اند، گفت: علت این امر این است که پیامبران بشر را دعوت کرده‌اند که در رابطه با یکدیگر برادری، محبت، عشق و صمیمیت و فداکاری را پایه قرار دهند اما این افراد همه روابط خود را فقط و فقط بر اساس منافع مادی تنظیم می‌کنند و به همین خاطر امروز با فردی دوست هستند و فردا با او دشمن می‌شوند و امروز دشمن هستند و فردا دوست می‌شوند.
رئیس جمهور ادامه داد: آنها یک روز از صدام حمایت می‌کنند و روز دیگر علیه صدام به زور و جنگ متوسل می‌شوند و یک روز با گروه‌های تروریستی مخالف هستند و یک روز با این گروه‌ها همکار و همراه می‌شوند و هر روز به یک رنگی در می‌آیند چرا که پایه تنظیم روابط خود را بر اساس منافع مادی و نه بر اساس محبت، دوستی، احترام به حقوق دیگران قرار داده‌اند و آنها تنها به دنبال منافع مادی هستند و در این راه نه قانون، نه حقوق ملت‌ها و نه مرزهای ملت‌ها احترام دارد و مشاهده می‌کنید آنها چه شرایطی را در جهان ایجاد کرده‌اند.
احمدی نژاد با بیان اینکه مسیر پیامبران را با مسیر طاغوتیان مقایسه کنید، گفت: فاصله این دو از زمین تا آسمان است و فاصله از نور تا ظلمت و از هدایت تا گمراهی و از بهشت تا جهنم است. چرا که آنها می‌خواهند در سراسر جهان جهنم را بر پا کنند و انبیاء آمده‌اند تا بهشت را بر پا کنند و شما نگاه کنید که دنیا پیامبران و پیروان آنها در چه حال و هوایی است و دنیای طاغوتیان و ظالمان در جه وضعیتی قرار دارد.
وی افزود: امروز فریاد بلند ملت ایران دعوت بشریت به راه انبیاء است و ملت ما همگان را به مسیر انبیاء و پیروی از دستورات انبیاء دعوت می‌کند.
رئیس جمهور با اشاره به مثال‌های از شرایط جهانی گفت: امروز رژیم صهیونیستی را نگاه کنید و ببینید که چرا ما با آنها مخالف هستیم و چرا آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم؟ علت این موضوع برای شما روشن است اما من یک بار دیگر آن را می‌گویم تا با به گوش طاغوتی‌ها و قلدر‌های دنیا وارد شود. رژیم صهیونیستی نماد دشمنی با پیامبران الهی و دشمنی با خداست و هر چه زشتی و بد اخلاقی و عمل زشت در دنیا سراغ دارید یک جا در رژیم صهیونیستی جمع شده و امروز رژیم صهیونیستی نماد بی عدالتی، آدم کشی، تجاوز و نماد بی اخلاقی است و امروز رژیم صهیونیستی به یک نماد و معیار تبدیل شده و هر کس که به او نزدیک می‌شود و از او حمایت می‌کند و با او دوست می‌شود از ملت‌ها عدالت پاکی و صداقت فاصله گرفته است و هر ملتی که علیه رژیم صهیونیستی نیست و قیام می‌کند نماد مقاومت است.
احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: برخی به ما می‌گویند که خاورمیانه بی ثبات است و ما نگران خاورمیانه هستیم خب باید دید که چه کسی خاورمیانه را بی ثبات کرده و شما ببینید که طی 60 سال 7 جنگ اتفاق افتاده است و 5 جنگ توسط رژیم صهیونیستی بوده که 3 تا از این جنگ‌ها علیه کشورهای همسایه و چهارمی علیه لبنان و پنجمین جنگ علیه مردم غزه بوده است و بعدا جنگ صدام علیه ملت ایران است.
وی با اشاره به عوامل اصلی جنگ عراق با ایران گفت: رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم صدام را علیه ایران تجهیز و تشویق کردند و جنگ را راه انداختند و جنگ بعدی جنگ صدام علیه کویت بود و سفیر آمریکا روز قبل از حمله صدام به کویت چه چیزی به صدام گفت و چگونه چراغ سبز به آنها نشان داد و بعدا نیز جنگ افغانستان و جنگ عراق مستقیما توسط آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد.
رئیس جمهور با طرح این سئوال که آنها چه چیزی از خاورمیانه با این جنگ‌ها می‌خواهند، گفت: برای ملت‌ها روشن است که این افراد به بهانه‌های گوناگونه به دنبال تسلط بر خاورمیانه و بر نفت و معادن، فرهنگ و اقتدار این منطقه هستند و اصلا تاسیس رژیم صهیونیستی با هدف تسلط بر خاورمیانه و نفت بوده است و همه بهانه‌های آنها برای حضور در خاورمیانه به خاطر پر کردن جیب‌های گشاد سرمایه داری است وگرنه به آنها چه ربطی دارد که در خاورمیانه چه چیزی می‌گذرد و یا ملت‌های خاورمیانه چگونه زندگی می‌کنند و همه این حرف‌ها بهانه است و خودشان مشکل را درست می‌کنند و تروریسم را پرورش می‌دهند و بعدا به بهانه مبارزه با تروریسم کشورهای خاورمیانه را اشغال می‌کنند.
احمدی نژاد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: من می‌خواهم از زبان شما به آنها یک نصحیت کنم و آن اینکه امروز دست شما برای ملت‌های منطقه رو شده است و شما دیگر حنایتان پیش ملت‌های منطقه رنگی ندارد و ملت‌های منطقه می‌دانند که شما به دنبال حقوق بشر و مبارزه با تروریست و ایجاد امنیت نیستید و همه این حرف‌ها دروغ است و شما به دنبال منافع خودتان هستنید.
وی با اشاره به سفر سرزده و بدون خبر اوباما به افغانستان گفت: آقای اوباما اخیرا در سفرش به افغانستان با گستاخی و بی ادبی اعلام کرد تا زمانی که منافع آمریکا اقتضا کند در افغانستان می‌مانیم و من می‌خواهم از زبان شما مردم ارومیه و آذربایجان غربی به آنها هشدار بدهم که دست از تجاوز خود بردارید و منطقه را تخلیله و دست از حمایت از رژیم جنایتکار و جعلی صهیونیستی و ایجاد توطئه‌های جدید بردارید و این به نفع شما است و اگر دست از توطئه و آدمکشی برندارید دست قدرتمند ملت‌ها شما را از خاورمیانه بیرون خواهد کرد.
رئیس جمهور در ادامه گفت: خودتان را به نادانی نزنید و از ملت‌های خاورمیانه نظر سنجی کنید و از ملت‌های خود بپرسید و بدانید که حتی ملت‌های خود شما نیز مخالف حضور شما در منطقه و مخالف حمایت شما از رژیم صهیونیستی هستند.
احمدی نژاد با اشاره به برخی خبرها مبنی بر تجهیز رژیم صهیونیستی برای حمله دوباره به غزه گفت: شنیده‌ایم که رژیم صهیونیستی خود را برای حمله دوباره به غزه تجهیز می‌کند تا به این شهر حمله کند و من می‌خواهم از زبان شما مردم به صهیونیست‌ها هشدار بدهم که در گذشته اشتباه کردید و بدانید این بار نیز اشتباه می‌کنید چرا که حمله به غزه شما را مقتدر نخواهد کرد و آبروی ریخته شده‌ی شما را باز نمی‌گرداند و بدانید که حمله به غزه عمر نامبارک و منحوس شما را به پایان خواهد برد.
وی خطاب به حامیان رژیم صهیونیستی گفت: اگر در جنایت جدیدی علیه مردم غزه و فلسطین و یا لبنان یا سوریه از رژیم صهیونیستی حمایت کنید بدانید ملت‌های منطقه شما را در لیست سیاه قرار خواهد داد و یقیه شما را گرفته و در دادگاه انقلابی ملت‌ها محاکمه و از سقف قدرت فاسد به زیر خواهند کشید.
رئیس جمهور ادامه داد: قدرت‌های طاغوتی فقط به زور، پول، زور گویی و اعمال شیطانی متکی هستند و دیروز خبری از مصاحبه اوباما منتشر شد و امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد اما آقای اوباما با شعار تغییر به صحنه آمد و 6 ماه قبل در صحن سازمان ملل اعلام کرد که دولت‌های قبلی آمریکا در مسیر غلطی قرار داشتند و حقوق ملت‌ها را رعایت نکردند و به ملت‌ها احترام نگذاشتند و به آنها ظلم کردند و در صحن این سازمان قول داد که رفتار غلط و ضد انسانی دولت‌های قبل را جبران کند. اما متاسفانه حرف‌های که دیروز از او منتشر شد خلاف این موضوع را ثابت می‌کند. چرا که او ملت‌های که تابع آمریکا نمی‌شوند و زیر بار زور آمریکا نمی‌روند و در برابر زیاده خواهی‌ها و تجاوزگری‌های او می‌ایستند را تهدید به استفاده از صلاح اتمی و شیمیایی کرده است.
احمدی نژاد با بیان اینکه ما این سخنان اوباما را به حساب ناپختگی و ناشی‌گری او می‌گذاریم گفت: آقای اوباما تازه در عرصه‌های بالای سیاست وارد شده و در حال تجربه است و این جور که اطرافیان او به ما پیغام می‌دهند تحت فشار گروه‌های سرمایه داری و صهیونیستی است و نمی‌تواند تصمیمات درستی را اتخاذ کند و ما این موضوع را به حساب ناشی گری او می‌گذاریم.
وی خطاب به اوباما و ارباب او و کسانی که پشت صحنه آمریکا هستند، گفت: از روز اولی که آقای اوباما آمد برخی بر این باور بودند که آقای اوباما فقط نقش یک ماسک و نقاب را بازی می‌کند و او را آورده‌اند تا ملت‌ها را فریب دهند و برخی معتقد بودند که اساس کار آمریکا همان اقدامات و اندیشه‌های آقای بوش است و آنها چون شکست خورده‌اند تلاش کرده‌اند ظاهر قضیه را عوض کنند و با ماسک جدیدی به صحنه بیایند البته ما علاقه‌ای نداریم که این نظریه درست باشد و حتی این حرفی که آقای اوباما زده است بوش به زبان نیاورده است بوشی که دستش به خون ملت‌ها آغشته است و جنایتکار ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا و منفورترین شخصیت آمریکایی است او چنین حرفی نزده است.
رئیس جمهور ادامه داد: ما از قبل اعلام کرده بودیم که سیاستمداران آمریکایی و مادی گرا و دنیا پرست هر جا که در مقابله منطقه و قانون و حرف حساب کم می‌آورند مانند کابوها و آرتیست‌های فیلم‌های گاوچران‌های آمریکایی بلافاصله دست خود را روی سلاح خود می‌گذارند.
احمدی نژاد خطاب به اوباما گفت: آقای اوباما شما تازه از راه رسیده‌اید یک مقدار صبر کنید تا عرقت خشک شود و سرد و گرم را بچشی و مراقبت کن و هر کاغذی که جلوی تو گذاشتند دلیلی ندارد که آن را بخوانی و یا هر حرفی که به تو توصیه کردند دلیلی ندارد که آن حرف را تکرار کنی و بدان گنده‌تر و بزرگتر از تو و گردن کلفت‌تر از تو نیز نتوانست از این غلط‌ها بکند تو جای خود داری.
وی افزود: آقای اوباما مراقب باش که اگر بخواهی پا در مسیر آقای بوش بگذاری پاسخ ملت‌ها همان پاسخ دندان شکنی است که به بوش دادند.
رئیس جمهور ادامه داد: برخی می‌گویند که این حرف را آقای اوباما نگفته و بیانیه رسمی دولت آقای اوباما بوده است اما این چه تفاوتی می‌کند چرا که بیانیه رسمی دولت اوباما مسئولیتش بر عهده آقای اوباما است و من نصحیت می‌کنم چرا که ما علاقه نداریم سرنوشت اوباما مانند آقای بوش شود و باید در رفتار، کلام و کلام دولت‌مردان خود دقت کند. چرا که امروز ملت‌های از دولت آمریکا خسته شده‌اند.
احمدی نژاد با اشاره به بیانیه نوروزی اوباما گفت: آقای اوباما بیانیه نوروزی داده است و در آنجا گفته است که آنها تلاش کرده‌اند ایران را از انزوا خارج کنند اما ایرانی‌ها نپذیرفتند خیلی ممنون ما را به خیر و به شما امید نیست شر نرسانید.
وی گفت: امروز چه کسی در دنیا منزوی است آنها در کاخ شیشه‌ای‌ نشسته‌اند و رابطه‌شان با دنیا قطع است و خیال می‌کنند که ملت ایران منزوی است اما آن کسی که منزوی است که نمی‌تواند با ملت‌ها ارتباط برقرار کند و آن کسی منزوی است که وقتی می‌خواهد به عراق سفر کند و در همان عراقی که تحت اشغال آنها است و می‌خواهد در پایگاه آمریکایی‌ها صحبت کند جرات ندارد که این سفر را از قبل اعلام کند و همیشه بعد از اینکه سفر به پایان می‌رسد خبر آن را اعلام می‌کنند حال چه کسی منزوی است در حالی که مسئولان ایرانی به عراق سفر می‌کنند و به زیارت و بین مردم می‌روند و ترس و واهمه ای ندارند و از قبل هم آن را اعلام می‌کنند.
رئیس جمهور با اشاره به سفر خود به افغانستان گفت: ما می‌خواستیم به افغانستان برویم همان افغانستانی که امروز بیش از 100 هزار نیروی آمریکایی و ناتو در آنجا حضور دارد و به نوعی افغانستان تحت تصرف و اشغال آنها است اما ما از یک هفته قبل اعلام کردیم که در فلان روز و در فلان ساعت وارد افغانستان می‌ویم اما آن آقا به افغانستان رفت و زمانی که افغانستان خارج شد خبر حضورش اعلام شد حال چه کسی در دنیا امروز منزوی است.
محمود احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در جمع مردم ارومیه با اشاره به مسائل استان گفت: آذربایجان غربی را باید به الگوی کامل برای همه ایران تبدیل کنیم و در این راه باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود.
وی به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها از مهمترین طرح‌های دولت است که مقدمه‌ای برای جهش اقتصادی، پیشرفت‌های بزرگ و رشد نیروی انسانی در کشور است.
رئیس جمهور ادامه داد: هدفمند کردن یارانه‌ها یک گام بلند در اجرای عدالت است و انشاءالله با همراهی ملت اجرا خواهد شد و اجرای آن همچنین نیازمند همراهی همه قوا است که امیدواریم نمایندگان مجلس نیز موانع جزئی را از سر راه اجرای این طرح بردارند تا دولت بتواند با اجرای آن زمینه حل همه مشکلات اقتصادی را فراهم کند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه 100 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور داده می‌شود که بیش از 70 درصد از آن در اختیار 30 درصد مردم قرار می‌گیرد که این بی‌عدالتی است، تاکید کرد: روش توزیع یارانه‌ها باید اصلاح شود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های دولت اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دولت در بخش کشاورزی این است که دولت تصمیم گرفته ظرف مدت 5 سال مشکلات کشاورزی را به طور ریشه‌ای حل کند و به همین منظور بودجه بسیار خوبی در قانون برای حمایت از کشاورزان پیش‌بینی شده است.
رئیس جمهور دومین برنامه دولت در سال جدید را پیگیری امر اشتغال عنوان و بیان کرد: یکی از موضوعات کشور بحث اشتغال است که دولت بودجه خوبی را برای حمایت از اشتغال جوانان پیش‌بینی کرده و انشاءالله سال 89 بهار ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری خواهد بود.
احمدی‌نژاد در خصوص سایر برنامه‌های دولت به توسعه امر مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: دولت بودجه خوبی برای بخش مسکن پیش‌بینی کرده که نمایندگان آنرا تایید کردند و بنابراین ظرف 3 سال باید به جایی برسیم که موضوع مسکن از فهرست دغدغه‌های مردم و بخصوص جوانان خارج شود.
وی با اعلام خبر افتتاح حساب صندوق آتیه برای نوزادان متولد سال 89 گفت: دولت پیش‌بینی کرده است که از اول سال 89 برای فرزندانی که در این سال به دنیا می‌آیند برای اینکه آینده‌شان تأمین شود در یک صندوقی بنام صندوق آتیه حساب باز شود و این حساب، حساب سرمایه‌گذاری است که هر سال سود سرمایه‌گذاری به آن اضافه می‌شود.
رئیس جمهور در همین خصوص افزود: در مرحله اول دولت برای هر فرزند یک میلیون تومان هدیه خواهد کرد و هر سال نیز 100 هزار تومان به آن اضافه خواهد شد.
احمدی‌نژاد ادامه داد: از خانواده‌ها هم خواهش می‌کنیم که ماهیانه حداقل 20 هزار تومان به این حساب اضافه کنند تا وقتی که این فرزندان به جوان تبدیل شدند این صندوق آتیه 120 میلیون تومان برای اشتغال، ازدواج و مسکن در اختیارشان قرار دهد.
وی در خصوص سایر مسایل استان آذربایجان غربی اظهار داشت:‌ آذربایجان غربی جزو بهترین استان‌های کشور است به دلیل اینکه مردم آن جزو بهترین مردم ایران هستند.
رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه‌های فراوانی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، راه‌‌آهن، راه‌سازی، مسکن، اقتصاد و فرهنگ در دست اجرا است که اخبار خوب آن از جلسات کارگروه‌ها شنیده خواهد شد به بحث دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: این دریاچه نه تنها از زیباترین دریاچه‌ها و مراکز زیستی در دنیا است بلکه موجودیت آن ضامن بقای حیات پر نشاط غرب کشور نیز است.
وی افزود: این دریاچه امروز در معرض آسیب قرار گرفته است بنابراین بنده خودم از دریاچه و از جزیره‌های آن بازدید خواهم کرد و برای جلوگیری از آسیب این دریاچه طرح‌هایی آماده کرده‌ایم و هرکاری که نیاز باشد انجام خواهیم داد تا این دریاچه حفظ شود.
رئیس جمهور در پایان سخنان خود از مردم دعوت کرد تا با همکاری از آسیب‌ دیدن دریاچه ارومیه جلوگیری کنند.

 

 

 

گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد