سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها کلید خورد

اخبار ویژه روزنامه جوان
برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها کلید خورد
 

سران فتنه در رویای دولت موقت، گزارشی از انشعاب‌های درون جریان فتنه، برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها کلید خورد و ... بخشی از اخبار ویژه امروز روزنامه جوان را تشکیل می‌دهد.

اخبار ویژه امروز روزنامه جوان به شرح زیر است:

* سران فتنه در رویای دولت موقت
اخبار بدست آمده از تشکیل جلساتی حکایت دارد که به موجب آن تلاش برای زمینگیر کردن دولت در بخش های اقتصادی و تشکیل یک دولت موقت از جمله محورهای آن بوده است.
گروهی از افراد مورد وثوق و اعتماد سران فتنه به عنوان نماینده این سران در جلساتی بسیار محرمانه تحت عنوان برنامه عملی برای ایجاد یک دولت موقت بعد از برکناری دولت احمدی نژاد شرکت می‌کنند. این جلسات در تعطیلات نوروز نیز ادامه داشته است.
منابع آگاه معتقدند دیدار یکی از سران فتنه با یکی از حامیان اصلی وی در انتخابات در همین راستا بوده است.
در همین خصوص نیز یک گروهک ضدانقلاب با نام "موج سبز؛ حامیان آزادی در ایران " توسط دو تن از عناصر فراری سلطنت طلب در لندن بنام های "امیر جهانشیری " و "مهرداد خوانساری " اعلام موجودیت کرد. که جهانشیری در مصاحبه ای در این خصوص گفت: تشکل "موج سبز " برای آن تاسیس شده است که به حمایت مالی و لجستیکی تمامی گروه های مخالف در ایران بپردازد تا رژیم سرنگون شود.
وی افزوده است: "ما از گروهی از کارشناسان خواسته ایم که ظرف مدت سه ماه آینده یک برنامه علمی برای ایجاد یک دولت موقت در ایران تهیه کنند. در همین راستا گروهی نیز از داخل ایران هم اکنون روی پروژه ای کار می کنند تا برنامه عملی برای روی کارآمدن یک دولت موقت تدوین کنند. "

* گزارشی از انشعاب‌های درون جریان فتنه
شنیده شده بعد از شکست استراتژی فضای تند سیاسی سران فتنه (سیاست‌های خیابانی) دور جدیدی از تحرکات جریان فتنه آغاز گردیده است
گفته می شود رویکرد و دیدگاه های چند گانه و مواضع مختلفی در جریان فتنه بروز کرده است ، که به احتمال قوی جریان فتنه را به چند شاخه منشعب خواهد نمود .
گروه اول: شاخه خارج نشینان تحت حمایت مستقیم آمریکا که معتقد به تند نگه داشتن فضا تا مقطعی است که امکان پیروزی طرح‌های آمریکا مهیا گردد و عقب نشینی را از دست دادن فضایی می دانند که بعد از سی سال توانسته اند اجرایی نمایند.
آمریکا این شاخه را با تمام قدرت حمایت نموده و تمام امکانات نرم افزاری خود را در اختیار این گروه قرار داده است.
گروه دوم: شاخه مردگان سیاسی است (سران داخلی فتنه) که در اثر تکرار خود (بیانیه‌ها و مصاحبه‌های کور و بی‌اثر و غیرجذاب) در وضعییت انفعال سیاسی قرار گرفته اند. این گروه همچنان بر محوریت خود در رهبری جریان فتنه در قالب روش سنتی بیانیه ، مصاحبه وسخنرانی تاکید دارند و انزوا و ریزش 5/99 درصدی هواداران یا رای دهندگان را باور ندارند .
آمریکا این طیف را به عنوان شاخه تاثیر گذاران داخل می شناسد و سعی دارد به نوعی این مردگان سیاسی را احیا واز پتانسیل اسمی آن‌ها بهره‌برداری نماید.
گروه سوم: دگر اندیشان عافیت طلب داخلی که معتقدند با ورود بازیگران جدید می توان جریان فتنه را در ابعاد و رویکردهای دیگری اعاده کرد (این شاخه خودرا از شاخه مردگان سیاسی جدا نموده و همگام با طرح‌های آمریکا، وظیفه برقراری تعامل، همزیستی، امتیازگیری و حضور در معادلات سیاسی را تعقیب می‌نماید)
آمریکا با حمایت از این شاخه بدنبال پروژه کارآمدی آنها بوده و به عنوان یک جریان سرنوشت ساز در صدد است خلاء‌هایی که بواسطه به میدان آمدن همه اپوزسیون در فرآیند سیاسی نظام بوجود آمده و تمام نیروها را به خطر انداخته است را پر نماید.
ناظران مطلع سیاسی بر این عقیده هستند که آمریکا از هر سه گروه بهره‌برداری می‌نماید و با استفاده از حلقه‌های تروریستی و تحریم‌های بین‌المللی، بدنبال این است که جنگ نرم خود را در ابعاد مختلف در ایران پیاده نماید.

* برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها کلید خورد
یکی از سران اصلاح طلبان خواستار تمرکز جبهه دوم خرداد برای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شده است.
این مقام سابق اجرایی در جمع تعدادی از اعضای موثر جبهه دوم خرداد ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشته است: اگر می‌خواهیم در فرایند سیاسی کشور و مجددا به قدر ت برسیم باید با تمام قدرت در انتخابات شورای ها حضور داشته باشیم و مطمئن باشید شورای ها نردبان ما برای رسیدن به قدرت خواهد بود.
وی همچنین در توضیح تاکید خود برای جدی گرفتن انتخابات شوراها تصریح کرده است: چرا این را می‌گویم، چون کوتاهی ما در رابطه با شوراها باعث شد سیر نزولی در پیش بگیریم و یکی یکی مجلس و ریاست جمهوری را از دست بدهیم، پس این راه را باید برعکس طی کنیم و بجای خودزنی‌هایی که مارا از احتمال رسیدن به قدرت دور می‌سازد، راه تعامل را باید در پیش بگیریم، ما منتقد و مخالف قانونی هستیم و نظام ما را به این عنوان قبول می‌کند.

 

 

 

گزارش سرویس "فضای مجازی " خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد