سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>با سفر به لندن؛ فائزه و فاطمه هم به مهدی هاشمی پیوستند

گزارش اختصاصی رجا از سفرنوروزی خانواده هاشمی 

 

 

 

همزمان با برنامه ریزی دستگاه دیپلماسی برای کاهش سطح روابط با دولت انگلستان، برخی اخبار تایید نشده از خروج دختران هاشمی رفسنجانی از کشور به مقصد یکی از کشورهای اروپایی و احتمالا انگلیس حکایت دارد

به گزارش رجانیوز، بر پایه این اخبار، فاطمه و فائزه هاشمی همزمان با افزایش فشارها بر دستگاه قضایی مبنی بر محاکمه فرزندان هاشمی رفسنجانی، اخیرا ایران را به مقصد لندن ترک کرده اند.

تاکنون درباره اینکه این سفر در راستای سفرهاینوروزی خانواده هاشمی صورت گرفته است یا اینکه اهداف سیاسی و اقتصادی خاصی در پشت پرده آن وجود دارد، خبری منتشر نشده است.

فاطمه و فائزه هاشمی در حالی از کشور خارج شده و به پایتخت انگلیس سفر کرده اند که مهدی هاشمی، دیگر فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم، حدود 200 روز پیش و برای آنچه یک "سرکشی کوتاه به برخی واحدهای خارج از کشور دانشگاه آزاد" خوانده شد، ایران را به مقصد لندن ترک کرده است.

پسر هاشمی رفسنجانی اما، با وجود هشدار دادستان کل کشور و دادستان تهران و نیز اعتراض های گسترده مبنی بر لزوم بازگشت به کشور و پاسخگویی به اتهاماتش، تاکنون اعتنایی به این موضوع نکرده است.

به دنبال این بی تفاوتی بود که برخی نمایندگان مجلس خواستار کمک گرفتن از پلیس بین الملل برای بازگرداندن مهدی هاشمی به کشور شده اند. این در حالی است که هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال دانشجویان مشهدی پیرامون خروج مهدی از کشور گفته بوده که از وی خواسته است تا تکمیل تحصیلاتش در خارج از کشور بماند.

فاطمه و فائزه هاشمی در شرایطی به برادرشان در لندن پیوسته اند که موضع‌گیری‌های آنان در جریان ناآرامی های پس از انتخابات چندین بار در صدر اخبار منابع خبری قرار گرفته است. البته نقش و حضور فائزه هاشمی پررنگ از خواهرش بوده است.

حضور در اغتشاشات روز 30 خرداد، 16 آذر و روز عاشورا از جمله اقدامات جنجالی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است که به دنبال انتشار فیلم های آن در اینترنت اعتراض های مختلف مردمی را به همراه داشته است.

در پاسخ به همین اعترضات بود که مرتضی بختیاری، وزیر دادگستری، چندی پیش با اشاره به خواست عامه مردم برای رسیدگی به اتهامات مهدی و فائزه هاشمی تصریح کرد: برای مهدی و فائزه هاشمی پرونده قضایی تشکیل شده است.

با اینحال برخی اخبار نیز از بازگشت فاطمه از این سفر حکایت دارد اما مشخص نیست که فائزه هاشمی به قصد ماندن در انگلیس به این سفر رفته است و یا آنکه این سفر جز سفرهای نوروزی خانواده هاشمی محسوب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد