سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>همه چیز از سال 68 شروع شد..؟

روایت عطریانفر از خاتمی، ویدئو و زاغه نشینی موسوی 

 

 

 من دقیقا نقطه اطلاق و عطف تاریخی ار سال 68 به بعد می دانم. البته این مساله در فرایند تاریخی 20 ساله خودش را روز به روز بیشتر نشان داد و در بروز این شکاف روز افزون چیزی جریان چپ سیاسی را به سمت یک نوع هماهنگی و همگرایی و هم افزایی هدایت نکرد

محمد عطریانفر با بیان اینکه دلیل حضور موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای وی نیز روشن نیست،به تحلیل شخصی خود درباره کاندیداتوری وی پرداخت.

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و مدیرمسئول نشریات شرق و شهروند امروز، در مصاحبه ای با "ویژه نامه نوروزی روزنامه جوان" ، ضمن دادن پاسخ مستدل به شبهه تقلب در انتخابات، از رفتارهای ساختارشکنانه مهندس میرحسین موسوی در ماه های اخیر انتقاد کرد.

وی در این مصاحبه در خصوص به انحراف رفتن برخی خواص گفته است: به هر حال ما آدم های بزرگی در صدر اسلام داشتیم مثل زبیر به عنوان سیف الاسلام اما چه می شود که اتفاقاتی رخ می دهد که آن قضایا بر سر قدرت پیش می آید. ما در ادبیات شیعی خودمان انحراف تاریخی را از سقیفه می دانیم. انحرافی بزرگتر از این در تاریخ قلب شیعه ثبت نشده است. اما در آن نقطه تاریخی، علی بن ابی طالب (ع) با تمام حقانیتی که داشته و با همه عظمت و سابقه ای که در اسلام داشته است، به خاط یک اصل بزرگتر در برابر حادثه ای که اتفاق افتاد 20 سال تمکین می کند.

سال 68، ریشه انحراف برخی اصلاح طلبان

عضو حزب کارگزاران در همین زمینه با تشبیه این واقعه تاریخی، ریشه انحراف برخی اصلاح طلبان را از سال 68 دانست و گفت: من دقیقا نقطه اطلاق و عطف تاریخی ار سال 68 به بعد می دانم. البته این مساله در فرایند تاریخی 20 ساله خودش را روز به روز بیشتر نشان داد و در بروز این شکاف روز افزون چیزی جریان چپ سیاسی را به سمت یک نوع هماهنگی و همگرایی و هم افزایی هدایت نکرد.

عطریانفر مشکل اصلاح طلبان رادیکال را اینگونه توضیح داده است: آنچه که به عنوان یک مشکل دیده می شود این است که بخشی از جریان سیاسی چپ که ما از آن تحت عنوان رادیکال نام می بریم تصورشان بر این شد که می توانند این نقش سیاسی را خودشان بیرون پازل معین ایفا کنند. این حیطه پازل و حیطه مشترک که نانوشته ما بر آن هم قسم هستیم و اتفاق داریم اصل حفظ نظام بوده است. وقتی سخن از بازی در نظام می کنیم طبیعتا نمی توانیم سخن ماورایی بزنیم باید سخنی بگوییم که پایش در زمین باشد. وقتی می گوییم نظام نظام، بلافاصله به عنوان یک عنوان کلی زیر بخش هایی پیدا می کند یعنی قانون رهبری و ریز نظام هایی که اینها را به هم مرتبط می سازد.

اساسا بر مبنای عقلی و عقل سیاسی تقلب امکانپذیر نیست

مسئول تبلیغات ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان پیش از کاندیدا شدن موسوی به مقوله تقلب در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص بحث تقلب با تخلف من یک عبارت را باز کردم در یکی از این بحث ها؛ ما اشتباه می کنیم اگر فکر کنیم برگزار کنندگان انتخابات عبارتند از 30 هزار ناظر شورای نگهبان و 47 هزار بازرس کل کشور. نه برگزار کننده انتخابات نیم میلیون نفر انسان هستند که بر سر هر صندوق یک تعداد معتمد نشسته و این معتمدین رای مردم را اخذ می کنند. وقتی که تا پایان روز شمارش شده وبعد در برابر چشم ده نفر این صندوق باز شده و شمارش شده این نظر منطقی امکان تقلب و تخلف درون آن بسیار اندک است.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: اساسا تقلب حتما باید در محیط هایی بسته رخ دهد در حالی که در یک عرصه باز امکان تقلب نیست. در عرصه انتخاباتی که 47 هزار حوزه و در هر حوزه ای حدود 10 نفر آدم بر سر یک صندوق حضور دارند اساسا بر مبنای عقلی و عقل سیاسی تقلب امکانپذیر نیست و اصلا نیازی نیست دراین زمینه از رهبری هزینه کنیم و بگوییم چون ایشان گفتند تقلب نشده پس نشده است. زیرا عقل سیاسی حاکم بر عدم تقلب در آن شرایط باز دارد.

انتقاد از رفتارهای میرحسین موسوی

این عضو ارشد اصلاح طلبان در انتقاد از نامزد ناکام انتخابات نیز تصریح کرده است: ببینید من با تمام ارادتی که خدمت مهندس موسوی دارم اگر آقای مهندس موسوی در بیانیه شماره هفدهم به این جمع بندی رسیدند که به صورت دو فاکتو دولت آقای احمدی نژاد به رسمیت شناخته شود یا به اعتبار اینکه ما نتوانستیم اثبات کنیم تقلبی رخ داده یا به اعتبار اینکه به هر حال زمان گذشته و مقتضیات و مصالح ملی ما حکم می کند که در این خصوص ادامه ندهیم یا چون رهبری تنفیذ کردند دیگر سخنی بعد از آن نباشد؛ خب این اتفاق می توانست همان دو هفته و چهار هفته و نهایتا بعد از تنفیذ رخ دهد ولی چرا زمان برد؟ در این فاصله تاریخی حوادثی رخ داده که حداقل بعد از صدور آن بیانیه توجیهی برایش نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که اصلا چرا آقای میرحسین موسوی آمد؟، گفت: اگر دلیلش را پیدا کردید به من هم بگویید؟!

عطریانفر افزود:احساس من این بودکه به آقای موسوی برخورده بود که یک کسی به نام آقای احمدی نژاد آمده است و تصویر ریاست دولتی را به رخ ایران و جهان می کشد که این منطبق بر آرمان های امام راحل است. مهندس موسوی که خود را درواقع برانگیخته امام راحل می دانست و خود را تصویر عملیاتی دوره امام (ره) در دهه اول انقلاب تلقی می کرد. می گفت من باید اثبات کنم که رئیس نظری دولت، رئیسی که نظریه امام راحل را بخواهد در دولت بیاورد احمدی نژاد و تفکر احمدی نژاد نیست.

موسوی در دوران زاغه نشینی سیاسی اش تغییر کرد

عطریانفر در خصوص علت تغییر موضع آقای موسوی خاطرنشان کرد: آقای مهندس موسوی کسی است که در عین حال که میگویم باید مشی ایشان بعد از انتخابات را با گذشته ایشان تفاوت بگذاریم ولی به هر حال نقل است که ایشان در مقطعی که زاغه نشین سیاسی بودند و درسیاست حضور نداشتند یک سری سفرهای خارجی رفته بودند و دیدگاه هایشان تغییر کرده بود به هر حال انسان ها تغییر می کنند.

خاتمی ویدئو را رسانه یاغی می‌دانست

وی درباره تغییر و تحول خاتمی نیز گفت: آقای خاتمی هم همینطور بود. در وزارت ارشاد دوره ایشان سخن از رسانه یاغی می شد که اسمش بود، ویدئو! ولی آقای خاتمی تغییر کرده است.

بهزاد نبوی هم قائل به تقلب نیست

عضو حزب کارگزاران در پایان در خصوص اعترافاتش در دادگاه متهمین کودتای مخملی خاطرنشان کرده است: آنچه که در دادگاه گفتم با حرف های گذشته ام هیچ تفاوتی نداشت. فرقش اینست که آمدیم و گفتیم.خیلی از دوستان من هم همین نگاه را دارند اما نمی‌گویند. آقای بهزاد نبوی هم قائل به تقلب نیست اما می‌گوید این را نمی‌گویم چون در حق آقای موسوی خیانت می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد