سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>6نفر ازیزیدیان روز عاشورا اعدامی شدند

 ۶نفر ازیزیدیان روز عاشورا 

  

اعدامی شدند   

 

 

 

دادستان تهران تعداد محکوم به اعدام‌شدگان در حوادث روز عاشورا را شش نفر اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون احکام این شش نفر در دادگاه تجدید نظر است و طبیعتا بعد از قطعیت درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس جعفری دولت‌آبادی یکشنبه شب در دیدار قضات دادسرا و محاکم انقلاب تهران با ‌آیت‌‌الله نوری همدانی طی سخنانی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات اظهار داشت: حوادثی که در سال جاری در کشور از جمله در تهران رخ داد موجب تأثر همه مردم به ویژه علما شد.
وی با اشاره به شعار دستگاه قضا مبنی بر «استقلال دستگاه قضایی در اقدامات و حاکمیت قانون مبتنی بر شرع مقدس و فقه جعفری» خاطرنشان کرد: نظام قضایی کشور در ابتدا در برخورد با جریانات به وجود آمده و افرادی که به بهانه انتخابات اعتراضاتی را مطرح می‌کردند با مدارا رفتار کرد و سعی در مهار جریانات سیاسی و کنترل اعتراضات خیابانی داشت.
دادستان تهران ابراز داشت: اما طرح شعارهای انحرافی و تداوم تجمعات بی‌دلیل و هر روزی را بهانه کردن برای اعتراضات به نظام اسلامی موجب شد دستگاه قضایی تدریجا به عقیده برخی توجه بیشتری کند، آیا واقعا اینها به دنبال انتقاد هستند و یا مسائل دیگر.
وی افزود: اما حوادث عاشورا پرده‌ها را کنار زد و مدعیانی که خود را پس انتخابات پنهان کرده بودند دست‌هایشان رو شد و آنها را رسوا ساخت.
جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: اینکه دشمنان ما فکر می‌کردند می‌توانند با تعرض به مقدسات و هتک امور دینی کار نظام دینی را یک سره کنند خواب و خیالی بیش نبود.
وی تصریح کرد: با حضور علما و مردم در صحنه و تصمیم جدی دستگاه قضایی، سیاست جدی و محکمی برای مقابله با افرادی که به خیابان‌ها آمدند و ارکان نظام اسلامی را مورد تعرض قرار دادند، آغاز شد.
دادستان تهران افزود: با توجه به سیاست‌های جدید اتخاذ شده، رسیدگی سریع به پرونده و اتهامات تمام کسانی که بعد از عاشورا بازداشت شده بودند در دستور کار قرار گرفت.
جعفری دولت‌آبادی در ادامه توجه به رأفت و رحمت اسلامی را در رسیدگی به پرونده‌ها مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اگرچه نظام قضایی ما بعد از حوادث عاشورا شدت عمل بیشتری در تحقیقات و بازداشت‌ها به خرج داد اما با این حال توجه ویژه‌ای به رأفت و رحمت اسلامی داشت.
وی ابراز داشت: کسانی که به اشتباه خود پی‌بردند و از این اشتباه ابراز ندامت کردند و ما نیز احساس کردیم این افراد در فضای جو زده‌ای اقدام به برخی رفتارها کردند به آنها کمک و آزادشان کردیم.
وی با اشاره به حضور پرشور مردم در حماسه 9 دی و راهپیمایی 22 بهمن و حمایت همه‌جانبه از نظام اسلامی گفت: وقتی مردم عشق و ارادت خود را به نظام اسلامی نشان دادند، ما نیز سعی کردیم با کسانی که از اشتباهات خود ابراز پشیمانی کردند رفتار ملایمت‌آمیزی داشته باشیم.

*نظام اسلامی در کمال اقتدار معارضان را بر سر جای خود نشاند
جعفری دولت‌آبادی همچنین تأکید کرد: در مقابل کسانی را که عضو گروهک‌ها‌ و سازمان‌های ضدانقلاب بودند و با طرح و برنامه‌ریزی سعی کردند اساس و ارکان نظام جمهوری اسلامی را مورد تعرض قرار دهند، محاکمه کردیم.
وی تصریح کرد: امروز نظام اسلامی در کمال قدرت و اقتدار مخالفان و معارضان را بر جای خودشان نشانده است و مردم دیگر اجازه نمی‌دهند این حوادث در کشور تکرار شود.
دادستان تهران خاطرنشان کرد: امیداریم سال آینده با دعای علما و مردم سالی پر از تلاش و برکات برای مردم و نظام اسلامی ما باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم با پایان یافتن این حوادث دستگاه قضایی در سایر حوزه‌های مربوط به خود مانند فساد‌های اخلاقی و اجتماعی وارد شود و به وظایف محوله عمل کند.
جعفری دولت‌آبادی در پایان از حضرت آیت‌الله نوری همدانی به عنوان مدافع جدی ولایت تقدیر کرد و گفت: مواضع و روشنگری‌های آیت‌الله نوری همدانی موجب دلگرمی قضاتی است که پای نخست مبارزه با مخالفان نظام به شمار می‌روند.

* 6 نفر از متهمان روز عاشورا محکوم به اعدام شدند
دادستان تهران تعداد محکوم به اعدام شدگان در حوادث روز عاشورا را شش نفر اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون احکام این شش نفر در دادگاه تجدید نظر است و طبیعتا بعد از قطعیت درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود.
عباس جعفری دولت‌آبادی به ارائه گزارشی از نحوه رسیدگی به اتهامات بازداشت شدگان روز عاشورا پرداخت و با اشاره به صدور 250 کیفرخواست برای متهمان حوادث عاشورا اظهار داشت: با سرعت بخشیدن به فعالیت‌های دادگاه‌ها بسیاری از افراد مرتبط با حوادث روز عاشورا سریعا محاکمه شدند.
وی خاطرنشان کرد: امروز تنها 100 نفر در دادسراهای ما منتظر رسیدگی به پرونده‌های‌شان و صدور کیفرخواست هستند که امیدواریم برای این تعداد نیز هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد محکومین به اعدام در حوادث روز عاشورا را شش نفر اعلام کرد و ابراز داشت: هم‌اکنون احکام این شش نفر در دادگاه تجدیدنظر است و طبیعتا بعد از قطعیت درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود.
جعفری دولت‌آبادی افزود: احکام زیادی در ارتباط با کسانی که دستگیر شدند صادر و طبق قانون اعلام شده است که البته این افراد نیز طبق قانون می‌توانند در دادگاه‌های بالاتر اعتراض کنند.
وی با اشاره اینکه رفتار ما با متهمان کاملا در چارچوب مقررات نظام اسلامی است، بیان داشت: متهمان حق بهره‌مندی از دیدار با خانواده، استفاده از تلفن و همچنین ملاقات‌های حضوری را طبق مقررات دارند.
دادستان تهران یادآور شد: با وجود تبلیغات کذبی که رسانه‌های بیگانه علیه ما می‌کنند و به دنبال نشان دادن بدرفتاری نظام اسلامی با زندانیان هستند با کمال افتخار اعلام می‌کنم که امروز نظام اسلامی بحمدالله توانسته رفتار خوبی با متهمان در چارچوب مقررات اسلامی داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد